Tuleeko vieraat jutustelemaan teille?
Lähdin tänään parin tunnin aamukävelylle yksin. Tuon ajan sisällä jouduin pysähtymään kolme kertaa, kun joku täysin tuntematon ihminen halusi juttusille. Kaikkein oudointa oli se, että yksikään heistä ei yrittänyt kaupata mitään/ käännyttää uskoon tai ollut humalassa/aineissa. Eikä ollut ensimmäinen kerta. Onko nykyään yleistä pysäytellä vieraita ihmisiä juttelemaan?
Kommentit (44)
Joo, mulla on ilmeisesti sellainen kiltti ja kaikkitietävä naama 😁 Usein bussipysäkillä tai kaupassa joku kysyy multa jotain. Tykkään kyllä jutustella itsekin, eli ei mua haittaa auttaa kyselijöitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Satunnaisesti joo. Noin puolet kerroista on sellaisia, että tyyppi haluaakin pokata eikä jutella muuten vaan.
Liikun yleensä sellaiseen aikaan että on mahdollisimman vähän ihmisiä liikkeellä. En kauheasti nauti tuntemattomien kanssa höpöttelystä, varsinkaan silloin jos huomaan, että toisella on siinä jokin taka-ajatus.
Kuulostaa kyllä vainoharhaiselta.
Et ilmeisesti itse ole kokenut toistuvasti tilanteita jossa kuvittelet, että toinen juttelee sulle ihan muuten vaan, mutta esittääkin sitten perään treffikutsun. Kyllä nämä alkaa tunnistamaan kun tarpeeksi monta kertaa sattuu kohdalle.
Mee hakee ittelles joku lääkitys tohon harhaisuutees toi on vakavaa.
Kukahan se tässä nyt harhainen on. Se että sä et ole kokenut jotain asiaa ei tarkoita, ettei joku muu olisi kokenut. Tää voi nyt tulla sulle uutisena mutta kaikilla ei ole samanlaiset elämät.
Muistan aikaa kun bussissa vierustoverin kanssa voi jutella ja päivitellä maailman menoa. Nykyään kaikilla on kuulokkeet korvilla.
Vierailija kirjoitti:
Joo, ihan normaalia ainakin täällä Pohjois-Karjalassa :D
Jaa. Ei minulle vain kukaan tule juttelemaan eikä edes tervehdi ellen ole ostamassa jotain. Päivittäin liikun ihmisten ilmoilla ja olen ihan normaalin näköinen. Puiston penkit, ulkoilumaastot, liikuntapaikat...ei mitään. Naapureistanikin vain yksi eläkeläinen tervehtii, vaikka asun omakotialueella.
Vierailija kirjoitti:
Muistan aikaa kun bussissa vierustoverin kanssa voi jutella ja päivitellä maailman menoa. Nykyään kaikilla on kuulokkeet korvilla.
Olen kyllä elänyt kuulokkeetontakin aikaa, eikä silloinkaan kukaan mitään siellä bussissa jutellut, paitsi ystäviensä kanssa.
Kyllä. Jutellaan, kerrotaan elämäntarina ja pyydetään apua, siis ventovieraat. Minua myös inhotaan helposti.
Kumppanilta kysyin mistä johtuu niin sanoi että ehkä olen ystävällisen näköinen ihminen; vaikken kyllä mielestäni ole.
Korona-aikana kävi karsea tapaus joka on jäänyt harmittamaan. Käskettiin pitää etäisyyttä ja eräs vanhempi yksinäinen ihminen olisi halunnut jutella puistossa. Kieltäydyin koronaan vedoten. Se on jäänyt iäisesti harmittamaan koska tuo vanhempi ihminen oli selvästi jotakin keskustelukontaktia vailla. Mutta kun korona.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen kyllä elänyt kuulokkeetontakin aikaa, eikä silloinkaan kukaan mitään siellä bussissa jutellut, paitsi ystäviensä kanssa.
Missäpäin asuit? Mä keski-suomessa.
Tulee. Kaikenlaiset ihmiset. Ihan kiva. Minulla on aikaa kuunnella ja jutella.
Resting Bit*h Face kirjoitti:
Mulle ei kukaan lämpomikseen jutustele, koska mulla RBF.
Tämä on mielenkiintoinen ilmiö omalla kohdallani, koska olen todellakin perusilmeeltäni rbf, ja minua usein kuvataan vihaisen/äkäisen näköiseksi. Ja SILTI minulle tullaan juttelemaan. Pelkäävätkö ihmiset sitten sitä, että kilahdan, jos minua ei huomioida? Vai tuleeko minusta vaikutelma, että "omistan paikan" ja minulta voi kysyä apua? Vai mikä?
Joskus juu....sehän tuntuu vaan mukavalta että joku uskaltaa puhua tuntemattomalle immeiselle.
Espoossa asuessa kun koiran kanssa leikkeilin niin koiraihmiset höpötteli toisilleen...mikä oli hyvä juttu.
Sitten täällä pohjois-karjalassa kun vietän vanhuuden päiviä niin täällä saattaa joskus kaupassa joku yllättää pälättämällä jotain tai kahvilassa. Täälläkin olisi hyvä olla vaikka koira, niin saisi enempi juttuseuraa.
Vierailija kirjoitti:
Joo, mulla on ilmeisesti sellainen kiltti ja kaikkitietävä naama 😁 Usein bussipysäkillä tai kaupassa joku kysyy multa jotain. Tykkään kyllä jutustella itsekin, eli ei mua haittaa auttaa kyselijöitä.
Mulle on useampikin sanonut, että mulla on ystävälliset ja helposti lähestyttävät kasvot. Lisäksi olen lyhyt ja jo harmaahiuksinen mummeli, joten olen myös kaikin puolin ulkoisesti vaaraton yksilö. Vain hammaslääkärini tietää, että mulla on poikkeuksellisen luja purenta :D Mut joo, mulle tullaan juttelemaan ja mä juttelen muille. No problem. Ketään en ole vielä purrut.
usein käy niin huono tuuri, että tulee. toki on hienoa katsella, kun toinen huomaa tehneensä virheen noin 20 sekunnin kuluttua. yleensä alan kertoilemaan, kuinka on naurattanut asovstaalin natsipataljoonien ylistys, kun pohjoismaisen vastaliikkeen yhteys heihin oli kamalaa hitleröintiä. nyt niitä ylistetään ja kehutaan joka tuutissa. en ole vielä kertaakaan päässyt pidemmälle keskustelussa kun toinen jo poistuu. ukkoni sanoi, että ilkeäksi tiedetty pirttihirmu alkaa oppia. ukon pirulta oppii tosiaan kaikenlaisia häätämiskeinoja. kaikki niistä toimii erittäin hyvin. hauskaa kesää, ja muistakaa järkyttää kanssaihmisiä leppoisilla saksa-jutuilla.
Reipas ja tunnollinen lammas kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulle on useampikin sanonut, että mulla on ystävälliset ja helposti lähestyttävät kasvot. Lisäksi olen lyhyt ja jo harmaahiuksinen mummeli, joten olen myös kaikin puolin ulkoisesti vaaraton yksilö. Vain hammaslääkärini tietää, että mulla on poikkeuksellisen luja purenta :D Mut joo, mulle tullaan juttelemaan ja mä juttelen muille. No problem. Ketään en ole vielä purrut.
joopajoo. kaikki tuntemani mummot tosiaan käyttää "no problem" ilmaisua puhekielessään, ja varsinkin kirjoittaessaan. hyvä yritys, pena.
Vierailija kirjoitti:
Joo, ihan normaalia ainakin täällä Pohjois-Karjalassa :D
Asun Espoossa, olen kohta 60v. Jostain syystä ihmiset tulevat usein juttelemaan minulle, milloin missäkin. Muutama mies on myös yrittänyt sopia treffejä, esim. kaupassa päiväaikaan. Mielelläni keskustelen, mutta itse en ota kontaktia tuntemattomiin.
Hyvin harvoin. Olen ajatellut, että nuorille, kauniille ja "hehkuville" tullaan juttelemaan helposti, tai sitten sellaisille luotettavan oloisille vanhemmille naisille. Itse en ole kumpaakaan.
Kyllä. Aika useinkin. Olen ilmeisesti helposti lähestyttävän näköinen monien mielestä.
Tänään kaksi ihmistä. On ihan mukavaa, kun ihmiset puhuvat.
Ei koskaan. Edes humalaiset baarissa. Resting bitch faceni pitää kyllä siitä huolen että mua ei lähestytä. N34
Ei juuri koskaan.
Ainoastaan joku vanhus saattaa joskus sanoa muutaman sanan.
En ole niitä ns helposti lähestyttävän ihmisen oloisia. Olen tumma ja ainakin kun olen omissa ajatuksissani saatan olla jotenkin kireän tai vaikka vihaisen näköinen.
Vaikka minua kehuttiin ainakin nuorempana kauniiksikin, niin miehet ei ottaneet kontaktia. Joku sanoi minulle että olen jotenkin niin aristokraattisella tavalla ylpeän oloinen ettei miehet uskalla lähestyä.
Tämä voi olla syynä että kukaan muukaan ei ala juttelemaan esim puistossa.
Bussipysäkillä alkavat ihmiset jutella ja joskus siellä autossakin. Näin Kuopiossa.
Ei tule! Perusilmeeni on sellainen ärtynyt akka vaikka olisin miten hyvällä tuulella. Ei minua lähestytä ikinä ja valitettavasti tuo pahanlaatuinen resting bitch face johtaa siihen, että ihmisten ensivaikutelma minusta ekan 30sek sisään on kärttyinen mököttäjä. Todellisuudessa olen kaikkea muuta. :D