Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Söisittekö karjalanpiirakoita munavoilla jos niitä olisi helpommin saatavilla?

Vierailija
08.07.2023 |

Itse söisin melkein päivittäin jos olisi helpossa paikassa saatavilla.

Kommentit (88)

Vierailija
41/88 |
08.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaihtaisin voin vaan vegaaniseen, muna menee.

Oikea voi on terveellinen tuote kohtuullisesti käytettynä. Vegaaniset on ties mistä tehtyjä ylikalliita myrkkyjä. Hyvää ruokahalua.

Okei, myrkkyjä on jos öljyjä/rasvoja on sekoitettu? Margariinit on asia erikseen.

Ei se ole voita, jos siinä on öljyä. Voi tehdään maidosta. 

Maito on oksettavaa jättitissisen elukan eritettä.

Vierailija
42/88 |
08.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaihtaisin voin vaan vegaaniseen, muna menee.

Oikea voi on terveellinen tuote kohtuullisesti käytettynä. Vegaaniset on ties mistä tehtyjä ylikalliita myrkkyjä. Hyvää ruokahalua.

Okei, myrkkyjä on jos öljyjä/rasvoja on sekoitettu? Margariinit on asia erikseen.

Ei se ole voita, jos siinä on öljyä. Voi tehdään maidosta. 

Maito on oksettavaa jättitissisen elukan eritettä.

Ok. Jaxuhalit sinulle! 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/88 |
08.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teet jaakaappiin munavoita kerran viikossa

Isket sieltä karjalanpiirakan päälle

Piirakat lämmität leivanpaahtimessa

Vierailija
44/88 |
08.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En.

Vierailija
45/88 |
08.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä Itä-Suomessa osataan paistaa piirakat. Vaikka itsekin osaan tehdä "oikeaoppisesti" karjalanpiirakoita, ostan usein valmiitakin piirakoita. Kotileipomo Sorsan piirakat ovat mielestäni parhaita kauppojen valikoimista, aivan kotitekoisen oloisia. Ja tuon leipomon piirakoitahan on myynnissä ympäri Suomen, eli ei tarvitse välttämättä tulla tänne saadakseen kunnon piirakoita.[/quote

Itse pohjois-karjalaisena ostan vain Sorsan piirakoita, jotka ovat myös minun mielestäni parhaita. Käsittääkseni niitä saa raakapakasteena eri puolelta Suomea, paikkakunnat löytyvät leipomon sivuilta. Mutta: omat, itse tehdyt piirakat ovat vieläkin parempia. Teen yleensä piirakat itse jouluksi.

Vierailija
46/88 |
08.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valmista munavoita voi ostaa kaupasta, samoin valmiita tai paistovalmiita riisipiirakoita.

Valmis munavoi on ihan hyvää, voita ja munia. Ehkä muutamaa säilöntäainetta lisäksi. Lisäksi helppo leikata siivuja, saa nätisti leipäsille.

Juuri tänään paistoin Moilasen paistovalmiita riisipiirakoita ja piirakoita odotellessa ehtii kyllä tekemään munavoin. Meillä on yleensä aina vähintään pellillinen piirakoita pakastimessa odottelemassa mielitekoa :P

Puolessa tunnissa valmista, nopeampaa kuin kahvilasta kotiin haettuna :).

Vierailija
47/88 |
08.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos täysin uusavuton on niin moni kahvila myy valmiiksi munavoilla päällystettyjä piirakoita. 

Taitavat yleensä olla riisipiirakoita eikä karjalanpiirakoita?

Vierailija
48/88 |
08.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, voi nam.

Vierailija
49/88 |
08.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä Itä-Suomessa osataan paistaa piirakat. Vaikka itsekin osaan tehdä "oikeaoppisesti" karjalanpiirakoita, ostan usein valmiitakin piirakoita. Kotileipomo Sorsan piirakat ovat mielestäni parhaita kauppojen valikoimista, aivan kotitekoisen oloisia. Ja tuon leipomon piirakoitahan on myynnissä ympäri Suomen, eli ei tarvitse välttämättä tulla tänne saadakseen kunnon piirakoita.

Kyllä. Olen ollut Satakunnassa töissä kahvilamyymälässä, jonne on tullut piirakat Sorsalta ja näitä piirakoita voi oikeasti myydä karjalanpiirakoina.

Vierailija
50/88 |
09.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Valmista munavoita voi ostaa kaupasta, samoin valmiita tai paistovalmiita riisipiirakoita.

Valmis munavoi on ihan hyvää, voita ja munia. Ehkä muutamaa säilöntäainetta lisäksi. Lisäksi helppo leikata siivuja, saa nätisti leipäsille.

Juuri tänään paistoin Moilasen paistovalmiita riisipiirakoita ja piirakoita odotellessa ehtii kyllä tekemään munavoin. Meillä on yleensä aina vähintään pellillinen piirakoita pakastimessa odottelemassa mielitekoa :P

Puolessa tunnissa valmista, nopeampaa kuin kahvilasta kotiin haettuna :).

Anteeksi, mutta minua puistatti jo pelkkä ajatus munavoiSIIVUISTA.. Eikä Moilasen riisipiirakat paljon paranna mielikuvaa..  Etkö ole koskaan syönyt oikeita karjalanpiirakoita, jos pystyt vielä syömään tuollaista kuvailemaasi??

Vierailija
51/88 |
09.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voiton munavegaani.

Vierailija
52/88 |
09.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Todistettavasti kyllä, olen muuttanut etelämpää Pohjois-Karjalaan ja sen jälkeen karjalanpiirakoiden kulutukseni on moninkertaistunut. Täältä kun saa ihan oikeasti kunnon karjalanpiirakoita eikä jotain sinne päin riisipiirakoita. Välillä teen munavoitakin, useammin tosin menee muilla päällysteillä.

Mitä niissä oikeasti kunnon karjalanpiirakoissa on täytteenä, jos ei riisiä? 

No suurin osa ainakin kauppojen riisipiirakoista on ihan kauheita. Kamalia möttösiä! Jos olet syönyt ns. oikeita käsintehtyjä karjalanpiirakoita ( ruisjauhoista tehtyjä käsin kaulittuja), ymmärtäisit ehkä sinäkin, mitä kirjoittaja tarkoittaa. Pohjois-Karjalassa osataan tehdä piirakoita!

Lisäksi vielä paisto leivinuunissa. Olen itse tehnyt karjalanpiirakoita sekä puulla että sähköllä, mutta sähköuunissa niistä vaan ei mitenkään saa samanlaisia kuin kuumassa puu-uunissa.

No nyt on hifistelyä.

Vierailija
53/88 |
09.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä vaikeaa niiden saamisessa on? Kaupasta saa sekä piirakoita että voita ja munia. 

valmistaminen vie aikaa. Tarkoitin , että saisi tyyliin kebab tai hampurilainen milloin vain

Vie AIKAA??!! Munat kiehuu 10min, munavoi on valmista 2min myöhemmin. Kauemmin sitä kebabia saa siellä raflassa odottaa.

Vierailija
54/88 |
09.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Munavoitakin saa monesta kaupata valmiissa pötkössä

Vierailija
55/88 |
09.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Munavoi pitää olla tuoretta. Voisin alkaa kehitellä kauppojen paistopisteille munavoi karjalanpiirakka konetta. Laite kehittäisi munat, sekoittaisi voihin ja voitelisi plus pakkasi/kelmuttaisi piirakan.

Voisi valita mausteita, esim suola, persilja. Siitä voisi tulla vientituote. Ensin pitäisi keksiä, miten munat saisi kiehumaan nopeammin, tai kone pitäisi niitä optimilämpötilassa esim 10 min varalla.

Vierailija
56/88 |
09.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nam

Vierailija
57/88 |
09.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Todistettavasti kyllä, olen muuttanut etelämpää Pohjois-Karjalaan ja sen jälkeen karjalanpiirakoiden kulutukseni on moninkertaistunut. Täältä kun saa ihan oikeasti kunnon karjalanpiirakoita eikä jotain sinne päin riisipiirakoita. Välillä teen munavoitakin, useammin tosin menee muilla päällysteillä.

perunamuussia

Niin mummot kuin äitikin tekivät aina riisipiirakoiden lisäksi perunapiirakoita.

-ohis-

Nyt niitä saa jopa kauppojen paistopisteistä kaukana Pohjois-Karjalasta, muttei ne ole mitään kotitekoisiin verrattuna.

Vierailija
58/88 |
09.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No suurin osa ainakin kauppojen riisipiirakoista on ihan kauheita. Kamalia möttösiä! Jos olet syönyt ns. oikeita käsintehtyjä karjalanpiirakoita ( ruisjauhoista tehtyjä käsin kaulittuja), ymmärtäisit ehkä sinäkin, mitä kirjoittaja tarkoittaa. Pohjois-Karjalassa osataan tehdä piirakoita!

Ei tarvitse olla käsinkaulittuja, äiti siirtyi jo kauan sitten käyttämään pastakonetta pulikan sijaan, eikä sitä eroa huomaa. Sillä pastakoneella ei varmaan ole koskaan tehty pastaa 😄

Vierailija
59/88 |
09.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän kyllä aloittajaa sillä aika harvoin tulee tehtyä munavoita, niin hyvää kuin se olisikin. Varsinkin uunissa paistettujen piirakoiden kanssa.

Ehkä se on se epäsuhta: keittelet munaa aikansa, kylmität sen, kuorit, muussaat ja sitten syöt pari lusikallista parin piirakan päällä parissakymmenessä sekuntissa.

Vierailija
60/88 |
09.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millä tavalla helpommin niitä pitäisi olla saatavilla kuin nyt jo ovat?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi kuusi