Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Avioseksi kiusallista

Vierailija
08.07.2023 |

Mikä avuksi, kun suhteemme on hiipunut niin, että olemme etääntyneet monella tasolla. Seksiä ei ollut muutamaan vuoteen ja nyt kun olemme päättäneet yrittää elvyttää parisuhdetta ja aloittaneet seksin uudestaan, niin se on hirveää. Todella kiusallista ja väkinäistä. Onko jollain käynyt sama ja meno olisi siitä muuttunut paremmaksi myöhemmin?

Kommentit (83)

Vierailija
1/83 |
08.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole käynyt noin. Koska meillä on suut millä puhua asioista. Joten suu auki ja keskustelemaan. Tilanteenne ei ainakaan enää huonommaksi mene.

Miksi aikuista ihmistä pitää opettaa puhumaan?

Vierailija
2/83 |
08.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole käynyt noin. Koska meillä on suut millä puhua asioista. Joten suu auki ja keskustelemaan. Tilanteenne ei ainakaan enää huonommaksi mene.

Miksi aikuista ihmistä pitää opettaa puhumaan?

Millä lailla ajattelit puhumisen auttavan ja mistä puhuisit? Se kun olen naurahrötaen todennut näiden hetkien olevan kiusallisia, ei ole vähentänyt kiusallisuutta lainkaan. Syväanalyysi asiasta tuskin vähentäisi myöskään. Ehkä sinulla ei ole kokemusta siitä, millaista tilannetta suhteessa kuvailin, vai millaista keskustelua ehdotat?

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/83 |
08.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvänen aika aloittaja, miten olisi vaikka maailman yksinkertaisin kysymys toiselle : Miltä sinusta tuntuu?

Kysymystä voi laajentaa esim.

1. Miltä meidän nykyinen seksi tuntuu? 2. Mitä toivoisit että tekisin/tekisimme? 3. Mistä saat nautintoa? Mikä tuntuu hyvälle? 4. Haluaisitko, että xxx?

Sitten vastaat itsekin noihin kysymyksiin.

Vierailija
4/83 |
08.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä kannattaisi aloittaa ihan tutustumalla uudestaan.

Ehkä olette muutenkin vieraantuneet toisistamme? Vai onko muunlaista koskettelua kuitenkin vielä?

Jos seksi on väkinäistä, niin ehkä sitten puuttuu se himo.

Himoa kannattaa ehkä liekittää pikkuhiljaa?

Yksi vaihtoehto on kyllä, että pieni määrä alkoholia vähentää estoja. Ehkä se voisi potkaista vauhtia hommiin. Kovin kestävä ratkaisu pitemmän päälle ei toki ole

Vierailija
5/83 |
08.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Avoimuus on tärkeää. Tunnustaa rehellisesti, että tuntuu kiusalliselta mutta haluaa silti seksiä. Ja juttelee kummankin toiveista. Siitä se alkaa taas sujua, kun tutustuu toiseen uudelleen. Ja kannattaa tietysti muutenkin panostaa siihen, että suhteen saa taas läheiseksi. Itse varmasti tiedätte parhaiten, mikä teidät on yhteen houkuttanut alun perin.

Vierailija
6/83 |
08.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän ap:ta. Meillä suunnilleen sama tilanne. Kun seksistä ei puhuttu silloin kun se sujui (hiljaa oltiin sängyssä ja opastettiin toista käsin ja ääntelyin), on hemmetin kiusallista yrittää selittää sellaista, mikä sujui luonnostaan. Enkä itse usko, että seksi voisi palautua nuoruusvuosien seksiksi puhumallakaan. Jos haikailee vanhaa, se on tuomittu epäonnistumaan. Sitä ensi rakkauden huumaa, joka kesti yli 10 vuotta ei saa kukaan takaisin saman kumppanin kanssa.

Vierailija
7/83 |
08.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ymmärrän ap:ta. Meillä suunnilleen sama tilanne. Kun seksistä ei puhuttu silloin kun se sujui (hiljaa oltiin sängyssä ja opastettiin toista käsin ja ääntelyin), on hemmetin kiusallista yrittää selittää sellaista, mikä sujui luonnostaan. Enkä itse usko, että seksi voisi palautua nuoruusvuosien seksiksi puhumallakaan. Jos haikailee vanhaa, se on tuomittu epäonnistumaan. Sitä ensi rakkauden huumaa, joka kesti yli 10 vuotta ei saa kukaan takaisin saman kumppanin kanssa.

Komppaan tätä. Sitten kun se alkuhuuma on ohi, ja seksin määrä vähenee vähenemistään, ollaan vaarallisilla vesillä suhteen kannalta. Use it or loose it, sanovat maailmalla ja ovat täysin oikeassa. Muistan omassa, jo edesmenneessä avioliitossa kun seksin määrä oli tyyliin 1-2 kertaa vuodessa max, kuinka isoksi kynnys seksiin ryhtymiseen muodostui. Itse olin vannottanut itselleni etten enää tee aloitteita koska ex- rouva ilmeisesti koki ne ahdistaviksi, ja itse en halunnut enää yksiäkään pakkeja niitten kaikkien entisten lisäksi. Rouvan aloitteet jäivät jonnekin suhteen muutamaan ensimmäiseen vuoteen, joten tiesin että niitä on turha enää odottaa. Viimeisinä aviovuosina seksiä, silloin harvoin kun sitä yleensä oli, voi hyvinkin kuvailla sanalla kiusallinen. Ei siitä nauttinut kumpikaan, jotakin suhteessa oli mennyt peruuttamattomasti vikaan. Rouva sen lopulta puki sanoiksi ja ilmoitti että mitä vähemmän seksiä jatkossa, sen parempi. Kävi minulle, reilun vuoden verran sinniteltiin lasten takia, sitten lähti postia käräjäoikeuteen.

Vierailija
8/83 |
08.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

KYLLÄ muuuten saa. Ainakin meillä, siis takaisin.

Vierailija
9/83 |
08.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä vaan täytyy puhua. Tai sitten täytyy erota, mutta siinä uudessakin suhteessa täytyy osata puhua

Vierailija
10/83 |
08.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeasti aika hankala ongelma.

Ensin on ne syyt miksi se seksi loppui jne.

Oisko joku kosketteluharjoitus hyvä?

Kosketellaan puolisoa yksi alue kerrallaan. Erogeeniset alueet listassa ihan viimeisenä. Panna ei saa. Eikä koko kehoa käydä läpi yhdellä kertaa vaan esimerkiksi peräkkäisinä päivinä. Kokeilkaa montako päivää menee, että toisen kanssa ei olekaan kiusallista olla.

Vierailija
11/83 |
08.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuohan ei ole varsinaisesti seksiongelma, vaan teidän välejä koskeva ongelma yleisesti. Jostain syystä ette osaa olla luontevasti toistenne kanssa. Tuo kiusallisuuden tunne on varmasti koko ajan välillänne, mutta seksin aikana se korostuu ja silloin sen vasta huomaa kunnolla. Jos saatte yhdessäolon tuntumaan luontevalta ja hyvältä molemmille, noin yleisesti, niin varmasti se korjaa asian seksinkin suhteen.

Vierailija
12/83 |
08.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvänen aika aloittaja, miten olisi vaikka maailman yksinkertaisin kysymys toiselle : Miltä sinusta tuntuu?

1. Miltä meidän nykyinen seksi tuntuu? 2. Mitä toivoisit että tekisin/tekisimme? 3. Mistä saat nautintoa? Mikä tuntuu hyvälle? 4. Haluaisitko, että xxx?

Sinä et sitten ymmärtänyt aloituksen ongelmaa lainkaan. Nuo keskustelut on käyty monta kertaa 10 vuoden aikana. Nyt kiusallisuutta aikaansaa våkinäinen tunnelma ja se, millaiseksi parisuhteemme on vuosien kuluessa hiipunut. Olen huomannut myös sävähtäväni kummallisesti, kun mies on alkanut uudestaan ohimennen koskettaa. Ihan kuin en pitäisi siitä, vaikka tiedän aina pitäneeni.

Ap

Vierailija
13/83 |
08.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuohan ei ole varsinaisesti seksiongelma, vaan teidän välejä koskeva ongelma yleisesti. Jostain syystä ette osaa olla luontevasti toistenne kanssa. Tuo kiusallisuuden tunne on varmasti koko ajan välillänne, mutta seksin aikana se korostuu ja silloin sen vasta huomaa kunnolla. Jos saatte yhdessäolon tuntumaan luontevalta ja hyvältä molemmille, noin yleisesti, niin varmasti se korjaa asian seksinkin suhteen.

Joo, tämä on totta itse asiassa. Myös esim. keskustelut ovat sellaista kohteliasta small talkia nykyään, ihan kuin vieraan kanssa puhuisi.

Ap

Vierailija
14/83 |
08.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

KYLLÄ muuuten saa. Ainakin meillä, siis takaisin.

Jep. Sitä vaan pitää haluta tarpeeksi.

Vierailija
15/83 |
08.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinä et sitten ymmärtänyt aloituksen ongelmaa lainkaan. Nuo keskustelut on käyty monta kertaa 10 vuoden aikana. Nyt kiusallisuutta aikaansaa våkinäinen tunnelma ja se, millaiseksi parisuhteemme on vuosien kuluessa hiipunut. Olen huomannut myös sävähtäväni kummallisesti, kun mies on alkanut uudestaan ohimennen koskettaa. Ihan kuin en pitäisi siitä, vaikka tiedän aina pitäneeni.

Ap

Jos tilanne on jo noin huono, niin ehkäpä olisi aika laittaa lusikat jakoon. Tuhlaatte molemmat elämäänne.

Mikä on oikeasti se ongelma. Miehesi koskettaa sua ja sinä et pidä siitä. Kannattaisi ehkä käydä eka keskustelu ihan itsensä kanssa.

Vierailija
16/83 |
08.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kosketellaan puolisoa yksi alue kerrallaan. Erogeeniset alueet listassa ihan viimeisenä. Panna ei saa. Eikä koko kehoa käydä läpi yhdellä kertaa vaan esimerkiksi peräkkäisinä päivinä. Kokeilkaa montako päivää menee, että toisen kanssa ei olekaan kiusallista olla.

Ai panna ei saa, saakos nainen saada sitten orgasmin?

Vierailija
17/83 |
08.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei  saa.

Vierailija
18/83 |
08.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla kans vaimon kanssa elämä ihan hyvää, mutta puoliso tuntuu enemmän kämppikseltä. Tuntuu todella kiusalliselta mikään seksiin liittyvä, vaikka sitä meillä melko säännöllisesti harrastetaankin. Olisin mielummin ilman.

Vierailija
19/83 |
08.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän itsestäni, että kun meidän liitossa oli etääntymistä ja vieraantumista, oikeasti tuntui, että asuu puolitutun kanssa. Miksi haluaisin, että sellainen minuun koskee? Tai miksi haluaisin harrastaa seksiä, kun lähellä olo aiheuttaa epämukavuutta.

Kamalaa kirjoittaa, mutta niin se meni.

Olin täysin valmis eroon, koska satuttaa se miestä kun sietänyt häntä lähelläni. Hän ei "suostunut" eroon.

Käskin hankkia tyttöystävän. Ei halunnut.

Oikeasti piti tutustua puolisoon uudestaan.

Kävimme pariterapiassa ja koska kuitenkin luotin mieheen, niin uskalsin avautua ja kertoa mitä minulla mielen päällä. Terapiasta sai potkua sitten muuhun kommunikaatioon.

Seksi sujuu nyt erittäin hyvin ja haluan hänen kanssaan panna kaikilla mahdollisilla tavoilla. Jaamme fantasioita keskenämme jne.

Haluan myös olla lähellä ja jutella ja jakaa asioita.

Molemmat kuuntelemme ja kunnioitamme toisiamme.

Tämä olisi päättynyt ihan varmasti eroon, jos mies ei olisi ollut niin sitoutunut meidän liittoon.

Meilläkään ongelma ei ollut seksiongelma, vaan koin jääneeni liittoon yksin hoitamaan lapsia ja kotia. Uuvuin ja masennuin. Ei kovin hyvät lähtökohdat hyvälle seksielämälle.

Kodinhoito ja kaikki lapsiin liittyvät asiat olivat 80% minun harteillani. Ainakin iso osa naisista tietää mistä puhun ja kuinka uuvuttavaa kaikesta huolehtiminen on.

Kun terapiassa päästelin estottomasti kaiken katkeruuden, vihan ja yksinäisyyden sisältäni, mies kuunteli eikä yrittänyt puolustella. Tämä oli minulle tärkeä hetki. Aiemmin olin sanonut kaikki samat asia, mutta vasta terapeutin läsnäolo sai miehen oikeasti kuulemaan mitä sanon. Nykyään hän kyllä kuuntelee ja ymmärtää että oikeasti tarkoitan mitä sanon.

Myös toisinpäin. Ymmärrän kyllä, että torjutuksi tulo on kamalaa. Nykyään jos en halua seksiä, ei mies luule että se johtuu hänestä. Sen verran vilkasta ja himokasta meno on :-)

Vierailija
20/83 |
08.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei panna, kun tutustutaan toisen kehoon uudestaan. Vasta kun toisen koskettelu ei tunnu kiusalliselta ja paikat on toisella märät ja toisella kovat samaan aikaan, niin siirrytään panemaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän neljä