Meillä ei ole mitään ruokaa...
Lapsi syö nyt aamupalaksi kakkua...
En ole päässyt muutamana päivänä kauppaan kun ei ole ollut autoa kun se on miehellä. Jääkaappi ihan tyhjä... Ihan hirveä nälkä mullakin....kahvia olen tässä juonut jo muutaman kupillisen...
Mies tässä soitteli ja kertoi menevänsä lounaalle lounaspaikkaan kun on kuulemma kauhea nälkä...NIINPÄ!
Kommentit (81)
jos miehes vois tuoda sulle dogibägissä ruokaa! mutta kerros nyt mikset hae niitä rattaita ja missä miehesi sitä autoa kotona ollessaan säilyttää.
Ja vielä eri paikkakunnilla. Lähimpään taajamaan on toiselta 16 ja toiselta 22 kilometriä. Toiselta kulkee kerran viikossa kyläbussi, joka kiertelee hakemassa mummot kirkonkylään kauppaan, toisella ei kulje sitäkään. Lähimmälle tavalliselle bussireitille on matkaa tällä jälkimmäisellä 7 kilmetriä - sen edellisen lähin tavallinen bussireitti menee sieltä kirkonkylästä. Tämä jälkimmäisen kyllällä kyllä kulkee yksi suomen harvinaisista kauppa-autoista. Se käy kerran viikossa torstai-aamupäivisin ja onneksi pysähtyy niin lähellä että mummo jaksaa siihen vielä kävellä.
Molemmat paikkakunnat ovat ihan Etelä-Suomessa, etelämpänä kuin Tampere. Lähimmille toimivalle huoltoasemille (muille kuin kylmäasemille) on muuten matkaa vielä enemmän kuin sinne kirkonkyliin. Molemmista kirkonkylistä löytyy joku luonaskuppila ja pizapaikka, mutta koska niitä pyörittää yleensä yksi naisihminen yksinään, ne eivät todellakaan kuljeta mitään mihinkään, edes sinne taajamaan, syrjäkylistä puhumattakaan.
Mummot kyllä pärjäävät silti. Kun menee kylään, aina tarjotaan sämpylää ja pullaa ja keksiä. Te ymmärrätte varmaan, että me sukulaiset käymme säännöllisesti kuljettelemassa näitä mummojamme kauppaan. Pakastin on toki käytössä sillä koko viikkoahan ei esimerkiksi maito tai liha, kalasta puhumattakaan, muuten säily. Tarvittaessa - silloin kun sukulaiset eivät syystä tai toisesta ehdi apuun - mummot käyvät taksilla kirkonkylässä ostoksilla. Joo-o, siitä pienestä 600 euron kansaneläkkeestään.
Ap tekee nyt vain sitä uunipuuroa ja lähtee sitten taksilla tekemään ostoksia ja ostaa pakastimen täyteen.
Ja jos OIKEASTI on sellainen tilanne, että mies ei kauppaan mene, vaimo ei sinne millään keinolla pääse (ei voi mennä kävellen, ei ole autoa, bussit ei kulje, ei ketään jolta saisi kyydin), eikä ole ketään joka voisi käydä puolestasi kaupassa, niin ei kai siinä muu auta kuin mennä taksilla. Tai sitten vaan istua kotona ja kirjoittaa ruikutusviestejä Aihe vapaalle, ja nähdä nälkää (+pitää lapsiakin nälässä).
Kumman vaihtoehdon SINÄ valitsisit? Minä menisin taksilla kauppaan.
Kauppa-auto käy tuossa 2km päässä kääntöpaikalla kaksi kertaa viikossa. Silloin kun mulla oli 2kk,1.5v ja 3v niin se 4km yhteensäkkin oli välillä aika raastavaa kun piti vielä ne vähätkin ostokset pystyä raahaan takaisin... Ja ootko muuten kokeillut ikinä mennä tollaisen lauman kanssa sinne kauppa-autoon?? en suosittele :D
Meillä ei siis ollut ihan ap:n kaltaista ongelmaa,koskaa illalla kun mies tuli kotiin niin pääsin autolla kauppaan,ainakin joskus,siis silloin kun mies sattui tulemaan ennen ilta yhdeksää,mutta olin aina niin fiksu ;D et ostin ISON kasan tavaroita ja meillä oli 2 pakastinta,joten ilman ruokaa ei jääty ikinä :)
Naapurissa asui vanhempi pariskunta ja heidän tiedän joskus olleen pulassa ruokien takia,kun eivät he päässeet sinne kauppa-autoonkaan.
Me autoimme tarvittaessa ja onneksi he vihdoin saivat sitten kaupungilta vanhusten ruokapalvelu avun.
AI niin ja voi ihme tätä ihmisten kapea katseisuutta :D:D Sinä joka sanoit,että ei tarvi olla ABC,että onhan niitä huoltsikoita joka puolella,et ole tainnut asua muualla kuin ihan ydinkeskustassa :D:D
Meillä LÄHIN huoltoasema oli siis Rovaniemen keskustassa,tai no,ok,siinä Cittaria ennen oleva,mut meiltä siihenkin oli ainakin 15km...
t se Rovaniemeläinen (nyt asumme lähempänä palveluita)
että jääkaappi, pakastin ja kuivakaapit ei pääse ihan totaalisen tyhjäksi!
Mulla ei ole autoa käytössä (ei oo edes ajokorttia), asumme 7 km lähimmästä kaupasta ja 16 km keskustasta, nälkää emme kuitenkaan ole koskaan nähneet.
Vierailija:
Kauppa-auto käy tuossa 2km päässä kääntöpaikalla kaksi kertaa viikossa. Silloin kun mulla oli 2kk,1.5v ja 3v niin se 4km yhteensäkkin oli välillä aika raastavaa kun piti vielä ne vähätkin ostokset pystyä raahaan takaisin... Ja ootko muuten kokeillut ikinä mennä tollaisen lauman kanssa sinne kauppa-autoon?? en suosittele :DMeillä ei siis ollut ihan ap:n kaltaista ongelmaa,koskaa illalla kun mies tuli kotiin niin pääsin autolla kauppaan,ainakin joskus,siis silloin kun mies sattui tulemaan ennen ilta yhdeksää,mutta olin aina niin fiksu ;D et ostin ISON kasan tavaroita ja meillä oli 2 pakastinta,joten ilman ruokaa ei jääty ikinä :)
Naapurissa asui vanhempi pariskunta ja heidän tiedän joskus olleen pulassa ruokien takia,kun eivät he päässeet sinne kauppa-autoonkaan.
Me autoimme tarvittaessa ja onneksi he vihdoin saivat sitten kaupungilta vanhusten ruokapalvelu avun.AI niin ja voi ihme tätä ihmisten kapea katseisuutta :D:D Sinä joka sanoit,että ei tarvi olla ABC,että onhan niitä huoltsikoita joka puolella,et ole tainnut asua muualla kuin ihan ydinkeskustassa :D:D
Meillä LÄHIN huoltoasema oli siis Rovaniemen keskustassa,tai no,ok,siinä Cittaria ennen oleva,mut meiltä siihenkin oli ainakin 15km...
Vierailija:
Kauppa-auto käy tuossa 2km päässä kääntöpaikalla kaksi kertaa viikossa. Silloin kun mulla oli 2kk,1.5v ja 3v niin se 4km yhteensäkkin oli välillä aika raastavaa kun piti vielä ne vähätkin ostokset pystyä raahaan takaisin... Ja ootko muuten kokeillut ikinä mennä tollaisen lauman kanssa sinne kauppa-autoon?? en suosittele :DMeillä ei siis ollut ihan ap:n kaltaista ongelmaa,koskaa illalla kun mies tuli kotiin niin pääsin autolla kauppaan,ainakin joskus,siis silloin kun mies sattui tulemaan ennen ilta yhdeksää,mutta olin aina niin fiksu ;D et ostin ISON kasan tavaroita ja meillä oli 2 pakastinta,joten ilman ruokaa ei jääty ikinä :)
Me autoimme tarvittaessa ja onneksi he vihdoin saivat sitten kaupungilta vanhusten ruokapalvelu avun.AI niin ja voi ihme tätä ihmisten kapea katseisuutta :D:D Sinä joka sanoit,että ei tarvi olla ABC,että onhan niitä huoltsikoita joka puolella,et ole tainnut asua muualla kuin ihan ydinkeskustassa :D:D
Vierailija:
Huoltoasemia kai on joka puolella Suomea? Niistä saa elintarvikkeita. Ei ole pakko olla juuri ABC.
Ap ei voi asua kovin kaukana kaupasta, jos pääsisi sinne lasten kanssa kävellen, mutta ei voi mennä kun rattaat ovat aina (?) miehen auton takakontissa. Eli hän pääsisi kauppaan ilman autoa. Jos vain tajuaisi ottaa ne rattaat sieltä auton takaluukusta pois.
Ja kävellen ap pääsee kauppaan,niin minäkin,mutta en minä lapsen kanssa kävele tuota 10km matkaa (5km suuntaansa),rattaat jos olisi niin laittaisin lapsen rattaisiin ja kävelisin,reipas lenkki :) mutta jos mulle kävisi niin et rattaat olisi miehen auton takarontissa niin tänne ois jumahdettu! Eikä mulla ainakaan ois ikinä varaa tilata taksia tänne kirkonkylältä! Huh,vähänkö se ois kallista!
Ap:n kyllä kanttais säilyttää tosiaan niitä rattaita muualla ku takarontisa.
T: yks joka asuu Etelä-Suomessa,pikku kylässä,jossa kauppa-autokin lopetettiin jo 6v sitten,onneksi kirjastoauto käy vielä :D
Tyhmiä ihmisiä saakin vähän ravistella,että heräisivät.
Ja en ole Helsingistä minäkään olen jopa asunut syrjäisellä seudulla ja lapset menneet taksilla kouluun.
94
sen sijaan ihmettelee kovasti taksilla tuotavia jatkuvia pitsalähetyksiä. Lapsista ei ole kiinnostunut kukaan.
" Pizzalähetit ja avustusjärjetöt tukkivat liikenteen Rovaniemellä"
soita lähimpään kauppaan ja tilaa kotiinkuljetuksella ruokaa. Kai sinulta puhelin löytyy myös netin kautta voit tilata ruokaa. Jos ei ole rahaa niin pyydä laskulle:)
Nälkäkuoleman partaalla olleet äiti ja lapset selviytyivät tilaamalla kotipitsan. Av-mammat kävivät kuitenkin myöhemmin teloittamassa äidin, koska eihän lapsille saa mitään epäterveellistä pitsaa antaa ruoaksi.
Kyllä saa ap itseään syyttää jos päästää kaapit ja pakastimet ja kaikki niin tyhjiksi että mitään ruokaa ei ole. Mä asun yksin ja ihan sivistyksen keskellä ja mulla on auto joten saan ruokaa mistä vaan milloin vaan haluan MUTTA silti mulla on aina kaapissa kuivaruokatarvikkeita + pakastimessa jotain. Jos tuun esim reissusta väsyneenä, ei tarvitse heti lähteä ostamaan ruokaa. Luulisi että äiti tajuaisi huolehtia etukäteen kaappeihin ruokaa jos ei kerran pääse kauppaan.
on loppuneet ne vararuoat! Ymmärrätkö?
Oletko kuullut säilykkeistä? Kaappiin voi ostaa tälläisiä päiviä varten hätävaraksi vaikka 5 pakettia pastaa ja muutaman tölkin tomaattimurskaa ja tonnikalaa tmv sekä kuivayrttejä (basilika, oregano). Näistä tekee jo kummasti ihan maukkaan pastan kastikkeineen...
vai jäikö syömään läskisoosia???hae nyt ne rattaat,ennen kuin hän kirmaa aamulla töihin. ja,oletko käynyt kaupassa?
Taksi kulkee!