Omakotitalomuoto jota et ikinä haluaisi itselle?
En ostaisi koskaan kaksikerrkosista enkä varsinkaan rinnetaloa.
Kommentit (70)
Vierailija kirjoitti:
En ikinä muuttaisi omakotitaloon joka on ihan autotien vieressä.
Tämä oli minullakin.
Toinen oli: ei rintamamiestaloa.
Nyt minulla on kantatien varressa talo, jonka pohjakerros on tehty samalla tekniikalla ja samalla aikakaudella kuin rintamamiestalot. Ja oikeasti viihdyn täällä hyvin. Ehkä siksi, koska talo on niin paljon isompi kuin tyypillinen rintamamiestalo.
Omakotitalon, joka on osa taloyhtiötä. Ihmettelen miksi tuollaisia tuollaisia useamman omakotitalon muodostamia taloyhtiöitä on perustettu.
Vierailija kirjoitti:
Olen elänyt lähes koko ikäni tontunperseessä merenrannalla ja reilu kymmenen vuotta sitten sain tilakiinteistönmyytyä, ei enää ikinä merenrannalle.
Häh? Mikä vika merenrannassa. Kaikkihan sinne haluis.
Vierailija kirjoitti:
Ei taloa, jossa asuessa on pakko olla vähintään kaksi autoa.
Miksi pitäisi olla kaksi autoa? Miten talo siihen vaikuttaa? Ethän sinä kuitenkaan voi samanaikaisesti kahta autoa ajaa, vaikka millaisen talon omistaisit.
Vierailija kirjoitti:
Ei taloa, jossa asuessa on pakko olla vähintään kaksi autoa.
Miksi olisi tarvetta jos sitä asuttaa yksin?
Omakotitalo, joka sijaitsee alueella, jossa talot ovat niin lähekkäin, että naapuria voi melkein kätellä ikkunasta. Esimerkiksi Lahdessa Kariston alue on sellainen, josta en ikinä ostaisi taloa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No kerro nyt ap syykin tuohon.
Aina joutuu rappusia ravaamaan edes takas. Rinnetalo on myös kamalan synkkä. Kuin kauhutalo jossa alakerta on kuin musta aukoo yöllä.
Yleensä rinnetalon pohja suunnitellaan niin, ettei kerrosten välillä tarvitse ravata. Suunnittelu on epäonnistunut jos sellaista joutuu tekemään.
Eikä tuolle pimeydellekään ole mitään perustetta. Ihan yhtä valoisa tai pimeä kuin mikä tahansa talo. Typerästi suunniteltu talo on synkkä ja pimeä. Täysin riippumatta siitä onko se kaksikerroksinen vai yhdessä tasossa.
Näinpä.
Meillä ainakin talo oli todella valoisa kun ikkunoita oli 4 suunnalla ja keskellä taloa vielä katonrajassa ikkunat etelään.
Eikä tosiaan tarvinnut rampata yhtään. Alatasanteella oli 3 lastenhuonetta, eteinen, kylpyhuone ja erillinen wc. Keskiosassa yhtä tilaa 54m2 keittiö ja oh ja samassa tasossa talon takaosassa khh, työhuone, saunaosasto ja meidän vanhempien mh sekä vessa mistä pääsimme myös saunaosastoon. Äärimmäisen toimiva. Itse suunniteltiin ja tehtiin ja lopulta myytiin 2 viikossa. Samat asukkaat viihtyneet siellä kohta 20 vuotta!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen elänyt lähes koko ikäni tontunperseessä merenrannalla ja reilu kymmenen vuotta sitten sain tilakiinteistönmyytyä, ei enää ikinä merenrannalle.
No ei kaikki.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En menisi merenrantataloon asumaan, vaikka siitä maksettaisiin. Järven rantaa voisin harkita.
t. eri
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Omakotitalo jolla pieni tontti ja naapurit ihan vieressä...jollekin varmaan sopii, mutta itselle se olisi sama kuin asuisi rivarissa tai kerrostalossa.
No eikä ole😆
Naapurista sisältä (ei kyllä pihaltakaan) ei kantaudu mitään ääniä meille, kukaan ei tömistele yläpuolella eikä kukaan kiellä mua olemasta pihalla vaikka biksuissa.
Meillä on 800m2 tontti ja ihan riittävän kokoinen. 2 rakennuksen lisäksi mahtuu iso englantilaistyylinen kukkatarha, hedelmäpuita ja marjapensaita, kasvimaa ja - huonekin. Pensaita ympärillä joten näkyvyyttäkään ei ole naapurista meille.
Naapurustossa lapsiperheitä ja tontti rajoittuu leikkipuistoon. Mun mielestä on ihana kuunnella lasten ääniä ulkoa.
Eihän sitä voi verratakaan hissin kolinaan tai naapurin Veikon örinään rappukäytävässä!
Meillä 2200 neliön tontti. Minun mielestäni aivan liian pieni. Onneksi saatiin yksi n. 100 neliön rakennus purettua pois, niin on edes vähän tilaa. Mutta sen paikalle tulee patio ja autokatos, joten ainakin 1000 neliöä lisää pitäisi olla. Ei vaan nyt ole varaa, koska se lisämaa olisi sellaista pirunpeltoa, että siinä pitäisi tehdä paljon töitä, ennen kuin sen saisi pihan jatkeeksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No just se. En halua sinne, minne "kaikki" haluaa. Haluan olla omassa rauhassa.
Toinen ikävä asia meren rannalla on ainainen tuuli.
Ja kolmas: En tykkää uida meressä. Eli jos rannalle muuttaisin, se olisi järven ranta.
Vierailija kirjoitti:
Minusta tuo on aika epämääräinen ja typerä syy. Riippuu ihan talosta.
Onko sulla kolmikerroksinen rinnetalo? Syy on hyvä olla hankkimatta.
En haluaisi sellaista taloa, jonka ikkunoista nälyy toiseen omakotitaloon sisään tai suoraan johonkin vilkasliikenteiselle tielle / kevyen liikenteen väylälle.
Yhden sukulaisen talo pikkupaikkakunnalla on tosi kaunis ja idyllinen, mutta sitten naapuritontilla on paikkakunnan kuppila. En jaksaisi kuunnella kun juopot mölisee viikonloppuisin.
En ostaisi taloa, jossa on tasakatto tai piilosokkeli.
En ostaisi taloa, jossa on naapuri ihan vieressä eli ei liian pientä tonttia.
Vierailija kirjoitti:
Omakotitalo on toiveissa. Rivitaloon tai johonkin pieneen taloyhtiöön en muuttaisi koskaan.
Rivitaloasumisessa on kerrostalo- ja omakotitaloasumisen huonot puolet.
Ei kiitos.
Vierailija kirjoitti:
Omakotitalon, joka on osa taloyhtiötä. Ihmettelen miksi tuollaisia tuollaisia useamman omakotitalon muodostamia taloyhtiöitä on perustettu.
Sellaiselle joka haluaa asua yhtiömuotoisesti. Luo ainakin jonkinasteista turvaa (joka ei toki ole ilmaista) ja varainsiirtovero on 2%.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Omakotitalo on toiveissa. Rivitaloon tai johonkin pieneen taloyhtiöön en muuttaisi koskaan.
Rivitaloasumisessa on kerrostalo- ja omakotitaloasumisen huonot puolet.
Ei kiitos.
Ei ole. Kerrostaloasumisen eräs huonoimpia puolia on ylä- ja alakerran naapurit. Niitä ei rivitalossa ole. Omakotitaloasumisen mitään puolia rivitalo ei tuo, ei hyviä eikä huonoja.
Vierailija kirjoitti:
En ostaisi taloa, jossa on naapuri ihan vieressä eli ei liian pientä tonttia.
Mielummin minäkin valitsisin suuren tontin pienen sijaan, mutta kaikista tärkein kriteerini muodostuu esteeksi: talon pitää olla pk-seudulla ja sielläkin järkevällä ja riittävät palvelut/kulkuyhteydet omaavalla sijainnilla. Tuosta en todellakaan tingi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Omakotitalo jolla pieni tontti ja naapurit ihan vieressä...jollekin varmaan sopii, mutta itselle se olisi sama kuin asuisi rivarissa tai kerrostalossa.
No eikä ole😆
Naapurista sisältä (ei kyllä pihaltakaan) ei kantaudu mitään ääniä meille, kukaan ei tömistele yläpuolella eikä kukaan kiellä mua olemasta pihalla vaikka biksuissa.
Meillä on 800m2 tontti ja ihan riittävän kokoinen. 2 rakennuksen lisäksi mahtuu iso englantilaistyylinen kukkatarha, hedelmäpuita ja marjapensaita, kasvimaa ja - huonekin. Pensaita ympärillä joten näkyvyyttäkään ei ole naapurista meille.
Naapurustossa lapsiperheitä ja tontti rajoittuu leikkipuistoon. Mun mielestä on ihana kuunnella lasten ääniä ulkoa.
Eihän sitä voi verratakaan hissin kolinaan tai naapurin Veikon örinään rappukäytävässä!
Meillä 2200 neliön tontti. Minun mielestäni aivan liian pieni. Onneksi saatiin yksi n. 100 neliön rakennus purettua pois, niin on edes vähän tilaa. Mutta sen paikalle tulee patio ja autokatos, joten ainakin 1000 neliöä lisää pitäisi olla. Ei vaan nyt ole varaa, koska se lisämaa olisi sellaista pirunpeltoa, että siinä pitäisi tehdä paljon töitä, ennen kuin sen saisi pihan jatkeeksi.
No meillä on tässä 800m2 kaikki mitä tarvitaan. Edellisen talon tontti oli 3000m2 ja ainoa lisäarvo se että sain siitä talven mustikat. Nyt kävelen 500m hakemaan niitä. Riittää mulle
Itse parin teinin äitinä haaveilen juurikin rinnetalosta, alakerta olisi heidän valtakuntaansa ja yläkerta minun. En tiedä miksi rinne olisi synkempi kuin muut talot, ikkunoista ja väreistähän se pitkälti riippuu. Isot ikkunat ja rinne ilta-aurinkoon päin, ihanaa!
Kumpaankin kerrokseen omat imurit yms niin siivouskin olisi helppoa.