Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

HS: "Treffit sujuivat hyvin, mutta sitten helsinkiläisen Milsa Malinin vauras kotikaupunginosa tuli ilmi..."

Vierailija
07.07.2023 |

https://www.hs.fi/kaupunki/helsinki/art-2000009675419.html

Stadilaiset friidut treffaavat porukkaa sen perusteella, missä se toinen asuu. Ja sitten vielä ihmetellään, miksi tässä maassa kantasuomalaiset eivät lisäänny!

Kuvissa olevilla naisilla ei taida olla paljon varaa valita, kenen kanssa menevät treffeille...

Kyllä me suomalaiset ollaan edelleen aivan *elvetin ennakkoluuloisia. Eikä se "mitä muut musta mahtaa ajatella, jos poikkis on jostain halvalta asuinalueelta" -ajattelu ole hävinnyt minnekään. Pikemminkin se on vain kasvanut.

Porukkaa valitaan ns. jatkoon pitkäaikaisen parisuhteen kannalta aivan merkityksettömien asioiden perusteella.

Suomalaiset naiset - ainakin Helsingissä - näyttävät olevan todella ennakkoluuloisia! No kyllä tämän olen miehenä huomannut; naiset, joiden kanssa juttu alkaa sujumaan vaikka ihan jossain junan ravintolavaunun jonossa, eivät ole helsinkiläisiä. Stadilaiset naiset eivät osaa small-talkkia.

Kommentit (709)

Vierailija
541/709 |
07.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tapailin aikani Etu-Töölössä asuvaa naista. Jäi mieleen, että 300 metrin matkaankin piti ottaa ratikka.

Vierailija
542/709 |
07.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minkä ihmeen takia tämä juttu herättää noin kuumia tunteita nimenomaan ei-helsinkiläisissä? Onko se se, että ei ymmärretä eri Helsingin osien eroja ja merkityksiä? Että ei nähdä, että Vantaa ja Helsinki on todellakin ei maata ja Jakomäkeä ja Larua ei yhdistä mikään?

Kerro vielä, millä tavalla Vantaa ja Helsinki ovat eri maata? (sitä ilmeisesti tarkoitit kirjoitusvirheestä huolimatta)

Ja miksi Jakomäkeä ja Larua ei yhdistä mikään?

Ihan olen kiinnostunut.

t. paljasjalkainen helsinkiläinen

P.S. Vähän epäilen, että teillä juuri tänne maalta muuttaneilla on vain näitä kuvitelmia.

Vantaalla vaan ollaan ihan tolkuttoman paljon köyhempiä. Ja kukaan, joka voi valita Lauttasaaren tai Jakomäen välillä, ei valitse Jakomäkeä.

No ei kyllä olla. Vantaalla on useita yli miljoonan maksavia omakotitaloja.

Ja ei, en edes asu Vantaalla mutta onhan tuo nyt ihan hölmöä valehdella jutuista.

Ja ihan samanlaisia ihmisiä siellä Larussa ja Jakomäessä asuu. Eivät kaikki Larussa ole koulutettuja ja varakkaita - esimerkiksi juurikin Hesarin jutun nainen ei ole kumpaakaan.

Olen työni puolesta ollut molemmissa kaupungeissa töissä. Kyllä se sakki ihan erilaista on. Vantaalta ei ole kukaan kotoisin. Sellaista elämän kuljettamaa porukkaa, jolla on heikko koulutustaso ja tukiverkot olemattomat, jossain muualla maailmaa. Päivä jossain Koivukylässä on ankeimmasta päästä elämää. Helsingissä on juuria, sivistystä, vaurautta ihan toisella tavalla, juuri tuollaisissa Lauttasaarissa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
543/709 |
07.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

käytiin tänään kallion roskapankissa kaverin kanssa joka tullut kemistä visiitille!!. ihastui siihen Rosiksen tiskin takana olevaan tatuoituun ja rintavaan rokkitypyyn joka käsittääkseni ollut kauan duunissa. oisko kemiläisellä persuja äänestävällä kirvesmiehellä mahkuja tuollaiseen kallion typykkään. ????

Vierailija
544/709 |
07.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikamoista tunteenpaloa herättää asuinpaikka.

Olen syntynyt Helsingissä, asunut niin huonolla kuin hyvällä alueella. Sen lisäksi pienemmissä kaupungeissa, sekä oikeasti pienissä, että myös ulkomailla. Se tuo perspektiiviä maailmankuvaan ja näkee hyviä asioita myös muualla kuin Helsingin keskustassa. Preferenssejä se ei välttämättä muuta, vaikka sopeutuisikin moneen ja tykkäisi joistain asioista muualla ja myös arvostaisi niitä aidosti.

Itse en haluaisi seurustella sellaisen kanssa, joka haluaisi asua ns maalla tai siis ison kaupungin maalaispuolella, miten sen sanoisi. Ihan siitä syystä, että en halua sinne muuttaa, haluan ne palvelut ja toimivan julkisen liikenteen. Vieraillahan siellä voi ja voi olla todella kivaakin, mutta sydämeltäni olen niin kaupunkilainen, etten ole kokemuksista huolimatta muuttunut haja- asutusalueen faniksi, mutta en siellä asuvia ihmisiä pidä mitenkään huonompina, vaan tuossa muuttoasiassa minulle epäsopivina.

Vierailija
545/709 |
07.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi pitkäaikaisen parisuhteen kannalta merkityksetöntä olisi samankaltainen tausta tai arvot? Minusta ne ovat erittäin merkityksellisiä. 

Siis, ilman muuta. Noista arvoista vain tulee mieleen jonkin maalaiskaupungin nurkkakuntaisuus ja ahdasmielisyys ja junttilaisuus. Koko elämä eletty pienissä piireissä, alle 5km. säteellä ja jos kylään muutti naapurikylän perhe, niin he olivat ulkopuolisia ja "vieraita" koko elämänsä. Puolisoksi valitaan mielummin "oman kylän poika tai tyttö tai "henkilö".

Ymmärrän jossain suurkaupungissa esim Pariisi, joka on jaettu eri "arrondissementteihin" eli esim. 19. alue on tunnettu siitä, että sieltä on parasta pysyä tavis-maitonaaman vähän kaukana, vaikka olisi kuinka "suvaitsevainen" erilaisuutta kohtaan. Varsinkin jos itse henkii alueen 7. fiboja.

Eri arrondissementtien kieli-, kulttuuri- ja arvojen erot voi olla kuin eri maailmasta.

Mutta Suomessa! Siis, täällä on väestö vieläkin hyvin homogeenista. Meillä on sama kieli, koulutus, kulttuuri ja hyvin samanlainen arvopohja vain eri painotuksia eri YKSILÖIDEN välillä voi löytyä.

Itse olen asunut Ranskassa mm. Paris ja Marseille.

Suomalaiset ovat edelleen "Euroopan metsäläisiä", mutta ehdottomasti hyvässä mielessä. Olen hyvin ylpeä suomalaisten maineesta "erämaiden teknokraatteina". Kansa joka asuu metsissä, keskellä Euroopan viimeisiä puhtaita ja villejä erämaita, kouluopetus on huippuluokkaa, teknologia korkeatasoista, maailman onnellisin maa ym.

Huonona puolena ilmeisesti harvaanasutun maan pikkukaupunkien nurkkakuntaisuus.

Vierailija
546/709 |
07.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minkä ihmeen takia tämä juttu herättää noin kuumia tunteita nimenomaan ei-helsinkiläisissä? Onko se se, että ei ymmärretä eri Helsingin osien eroja ja merkityksiä? Että ei nähdä, että Vantaa ja Helsinki on todellakin ei maata ja Jakomäkeä ja Larua ei yhdistä mikään?

Kerro vielä, millä tavalla Vantaa ja Helsinki ovat eri maata? (sitä ilmeisesti tarkoitit kirjoitusvirheestä huolimatta)

Ihan olen kiinnostunut.

P.S. Vähän epäilen, että teillä juuri tänne maalta muuttaneilla on vain näitä kuvitelmia.

Vantaalla vaan ollaan ihan tolkuttoman paljon köyhempiä. Ja kukaan, joka voi valita Lauttasaaren tai Jakomäen välillä, ei valitse Jakomäkeä.

Jep. Kartanonkoskella tai Hämeenkylässä Vantaalla asuu persaukisia juntteja ja Helsingissä esim. Kontula tai Mellunmäki on miljonäärien alueita. Eroa ei voi olla huomaamatta.

Vierailija
547/709 |
07.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä asuin 20-vuotiaaksi Larussa ja omistan kämpänkin siellä, lapsuudenkotini, jonka perin. Kerrostalokolmio kyseessä. Ei tuota juuri mitään, vastike remonttilainoineen nousi juuri noin tonniin :(

Mikä sen naisen ongelma siis oli? Miten Lauttasaari siihen liittyy? (Ei tarvitse vastata, ihmettelen vain huvittuneena.)

Oli aikoinaan ainakin ihana paikka viettää lapsuus!

Ilmeisesti se ongelma on, että on IT/pelialalla töissä, jossa on paljon Vihreitä/vasemmistolaisia. Ja jostain syystä taitaa mätsätä sellaisten kanssa Tinderissä. Ja Vihreiden/vassareiden mielestä ei voi asua missään muualla kuin Kalliossa ollakseen hyväksyttävä, ehkä korkeintaan Vallilassa. Ja kun kyseinen nainen asuu kokoomuslaisessa Lauttasaaressa, niin on näiden Vihreiden/vassareiden mielestä "porvari" eikä siksi kelpaa heille.

Onko tunnelmamuotoilija IT/pelialalla töissä? Kysyn vilpittömästi, koska minulla ei ole aavistustakaan, mitä tunnelmamuotoilija tekee.

Vierailija
548/709 |
07.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse asun Helsingissä ja ymmärrän kyllä kaupunginosien erot. Mutta yksittäisen ihmisen kohdalla ei pelkkä kaupunginosa välttämättä kerro mitään. Ainakaan en itse lähtisi profiloimaan ketään vain sen tiedon varassa, missä tämä asuu.

Vierailija
549/709 |
07.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aikamoista tunteenpaloa herättää asuinpaikka.

Olen syntynyt Helsingissä, asunut niin huonolla kuin hyvällä alueella. Sen lisäksi pienemmissä kaupungeissa, sekä oikeasti pienissä, että myös ulkomailla. Se tuo perspektiiviä maailmankuvaan ja näkee hyviä asioita myös muualla kuin Helsingin keskustassa. Preferenssejä se ei välttämättä muuta, vaikka sopeutuisikin moneen ja tykkäisi joistain asioista muualla ja myös arvostaisi niitä aidosti.

Itse en haluaisi seurustella sellaisen kanssa, joka haluaisi asua ns maalla tai siis ison kaupungin maalaispuolella, miten sen sanoisi. Ihan siitä syystä, että en halua sinne muuttaa, haluan ne palvelut ja toimivan julkisen liikenteen. Vieraillahan siellä voi ja voi olla todella kivaakin, mutta sydämeltäni olen niin kaupunkilainen, etten ole kokemuksista huolimatta muuttunut haja- asutusalueen faniksi, mutta en siellä asuvia ihmisiä pidä mitenkään huonompina, vaan tuossa muuttoasiassa minulle epäsopivina.

Miksi sun pitäisi muuttaa, vaikka kumppani siellä asuisikin? Ok, ymmärrän jos tarkoitit yhteenmuuttoa, mutta entä jos kumppanille on ok muuttaa sun lempialueellesi?

Vierailija
550/709 |
07.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Spede taisi olla larulainen vai muistanko väärin?

omakotitalossa

Vierailija
551/709 |
07.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

käytiin tänään kallion roskapankissa kaverin kanssa joka tullut kemistä visiitille!!. ihastui siihen Rosiksen tiskin takana olevaan tatuoituun ja rintavaan rokkitypyyn joka käsittääkseni ollut kauan duunissa. oisko kemiläisellä persuja äänestävällä kirvesmiehellä mahkuja tuollaiseen kallion typykkään. ????

Miksei olisi? Kirvesmies ja baarimikko ovat samaa tasoa.

Vierailija
552/709 |
07.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan olen kiinnostunut.

Jakomäellä on huomattavasti enemmän köyhiä, hädänalaisia, sairaita, kärsiviä ihmisiä kuin Lauttasaaressa. Joten Jeesus Kristus menisi Jakomäkeen, voidakseen auttaa niitä kärsiviä ihmisiä. Yksikään hyvä ihminen ei menisi Lauttasaareen, jos voisi pikemminkin mennä Jakomäkeen auttamaan niitä jotka eniten apua tarvitsevat.

Sinä sanot että kukaan ei valitsisi Jakomäkeä. Mutta todellisuudessa on päinvastoin: yksikään hyvä ihminen ei valitsisi Lauttasaarta. Sinä elät omituisessa päinvastaistodellisuudessa, olet "Matrixin uhri" kuten palstamme kuuluisa Sinkkumies Zinc sanoisi. Sinä olet paholaisen palvelija, piru, pikkupiru, henkisesti sairas.

Vierailija
553/709 |
07.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistäs nämä naiset olivat kotoisin? Siis alunperin? Nimittäin syntyperäinen helsinkiläinen ei erottele minkään kaupunginosan perusteella, vaan tuollainen toiminta kuulostaa lähinnä junantuomien hommalta. Kusi kihahtanut hattuun, kun asuu Kalliossa ja kuvittelee, että se on jotain hemmetin erikoista. Ei ole. Tiedän tämän, koska olen monen polven helsinkiläinen.

Yksi oli kyllä kotoisin Helsingistä ja hänelle oli tärkeää, että kumppanikin olisi nuorena pyörinyt esim. Lepakossa. No, kriteeri tämäkin. Itse en vaan tajua, miksi jollain teiniaikojen jutuilla pitäisi olla väliä aikuisen ihmissuhteessa. Suoraan sanottuna tuosta tyypistä tuli vähän yksinkertainen vaikutelma.

Vierailija
554/709 |
07.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksei olisi? Kirvesmies ja baarimikko ovat samaa tasoa.

no mutta kun kirvesmies on persu!!. ja tämä typykkä on varmasti vassari/vihreä...

Vierailija
555/709 |
07.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Stadilaiset naiset eivät osaa small-talkkia.

Monet helsinkiläiset eivät edes ole alkuaan Helsingistä. Minäkään en ole täältä kotoisin, muutin 8 vuotta sitten Helsinkiin, enkä osaa small-talkkia. Suurin osa suomalaisista ei osaa.

maalainen alkujaan, kotipaikka Hki kymmeniä vuosia, osaan jutella tuntemattomien kanssa myös ulkomailla.

Vierailija
556/709 |
07.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä asuin 20-vuotiaaksi Larussa ja omistan kämpänkin siellä, lapsuudenkotini, jonka perin. Kerrostalokolmio kyseessä. Ei tuota juuri mitään, vastike remonttilainoineen nousi juuri noin tonniin :(

Mikä sen naisen ongelma siis oli? Miten Lauttasaari siihen liittyy? (Ei tarvitse vastata, ihmettelen vain huvittuneena.)

Oli aikoinaan ainakin ihana paikka viettää lapsuus!

Ilmeisesti se ongelma on, että on IT/pelialalla töissä, jossa on paljon Vihreitä/vasemmistolaisia. Ja jostain syystä taitaa mätsätä sellaisten kanssa Tinderissä. Ja Vihreiden/vassareiden mielestä ei voi asua missään muualla kuin Kalliossa ollakseen hyväksyttävä, ehkä korkeintaan Vallilassa. Ja kun kyseinen nainen asuu kokoomuslaisessa Lauttasaaressa, niin on näiden Vihreiden/vassareiden mielestä "porvari" eikä siksi kelpaa heille.

Onko tunnelmamuotoilija IT/pelialalla töissä? Kysyn vilpittömästi, koska minulla ei ole aavistustakaan, mitä tunnelmamuotoilija tekee.

En yhtään myöskään tiedä mitä tunnelmamuotoiija tekee, mutta googlaus ainakin kertoi Milsan saaneen unelmatyöpaikkansa pelialalta.

Vierailija
557/709 |
07.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse asun Helsingissä ja ymmärrän kyllä kaupunginosien erot. Mutta yksittäisen ihmisen kohdalla ei pelkkä kaupunginosa välttämättä kerro mitään. Ainakaan en itse lähtisi profiloimaan ketään vain sen tiedon varassa, missä tämä asuu.

Niin, itse asun Itä-Pasilassa. Rakastan tätä aluetta, täällä on kaikki mitä ihminen tarvitsee. Pääsääntöisesti kuuntelen paskaa muilta ihmisiltä, kun kerron missä asun. On rumaa ja ei ole mäntymetsiä, joku kaupungin vuokratalokin on seassa. Ihan kertakaikkiaan kamalaa. En minä tällaisia ihmisiä pidä potentiaalisina kumppaneina.

Vierailija
558/709 |
07.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse asuin 80-90-luvuilla Helsingissä ja Kirkkonummella. En muista ,että silloin mitenkään olisi taivasteltu toisten asuinpaikkoja. Joku kaveri asui Larussa, toinen Töölössä tai Kampissa ja kolmas Martinlaaksossa. No problemo.

Näin se menee nykyäänkin normaalien ihmisten keskuudessa.

Se on pieni marginaaliryhmä, yleensä vasta aikuisena maaltamuuttaneita, jotka muodostavat identiteettinsä esimerkiksi sen perusteella, että asuvat Kalliossa.

Eri, omat vanhempani aikanaan töiden perässä muuttaneet Helsinkiin. Äiti kutsuu Helsinkiä vieläkin Hesaksi (tiedoksi ei- Helsingissä syntyneille, että tuota ilmaisua käyttävät maalaiset, joita äitinikin on) mutta isä on imenyt jonkin helsinkiläis- identiteetin ja puhuu nykyään stadin slangilla, juurikin korostaen sitä, ja se kuulostaa niin päälle liimatulta ja aiheuttaa myötähäpeää. Itse en tuollaista tee, vaikka Helsingissä syntynyt ja vierastan esim. sanaa Stadi, minulle se on Helsinki, ei tarvetta tuoda esille mistä on ja larpata jotain, kun maalaisten lapsi kuitenkin olen enkä helsinkiläinen monessa polvessa. Tuollainen vaan omaan korvaan särähtää ylimielisyytenä, ei voi mitään.

Vierailija
559/709 |
07.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistäs nämä naiset olivat kotoisin? Siis alunperin? Nimittäin syntyperäinen helsinkiläinen ei erottele minkään kaupunginosan perusteella, vaan tuollainen toiminta kuulostaa lähinnä junantuomien hommalta. Kusi kihahtanut hattuun, kun asuu Kalliossa ja kuvittelee, että se on jotain hemmetin erikoista. Ei ole. Tiedän tämän, koska olen monen polven helsinkiläinen.

Yksi oli kyllä kotoisin Helsingistä ja hänelle oli tärkeää, että kumppanikin olisi nuorena pyörinyt esim. Lepakossa. No, kriteeri tämäkin. Itse en vaan tajua, miksi jollain teiniaikojen jutuilla pitäisi olla väliä aikuisen ihmissuhteessa. Suoraan sanottuna tuosta tyypistä tuli vähän yksinkertainen vaikutelma.

Ei voi olla totta!!! Tuo on kyllä koomista. Tuossa on kyllä tosi ahdasmielinen, pieniin piireihin jämähtänyt ihminen. Kun eihän nyt paljasjalkaiset helsinkiläisetkään pääosin ole pyörineet missään Lepakossa. Se oli sellainen pienen marginaaliryhmän juttu joskus ikuisuuksia sitten, muistaakseni joku Vihreiden juttu. Eikö tuon henkilön kannattaisi vain hakea kumppania jostain Vihreiden puoluekokouksesta?

Vierailija
560/709 |
07.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse asuin 80-90-luvuilla Helsingissä ja Kirkkonummella. En muista ,että silloin mitenkään olisi taivasteltu toisten asuinpaikkoja. Joku kaveri asui Larussa, toinen Töölössä tai Kampissa ja kolmas Martinlaaksossa. No problemo.

Näin se menee nykyäänkin normaalien ihmisten keskuudessa.

Se on pieni marginaaliryhmä, yleensä vasta aikuisena maaltamuuttaneita, jotka muodostavat identiteettinsä esimerkiksi sen perusteella, että asuvat Kalliossa.

Eri, omat vanhempani aikanaan töiden perässä muuttaneet Helsinkiin. Äiti kutsuu Helsinkiä vieläkin Hesaksi (tiedoksi ei- Helsingissä syntyneille, että tuota ilmaisua käyttävät maalaiset, joita äitinikin on) mutta isä on imenyt jonkin helsinkiläis- identiteetin ja puhuu nykyään stadin slangilla, juurikin korostaen sitä, ja se kuulostaa niin päälle liimatulta ja aiheuttaa myötähäpeää. Itse en tuollaista tee, vaikka Helsingissä syntynyt ja vierastan esim. sanaa Stadi, minulle se on Helsinki, ei tarvetta tuoda esille mistä on ja larpata jotain, kun maalaisten lapsi kuitenkin olen enkä helsinkiläinen monessa polvessa. Tuollainen vaan omaan korvaan särähtää ylimielisyytenä, ei voi mitään.

Minusta tuollainen kuulostaa juuri alemmuudentunnolta ja huonolta itsetunnolta. Siis se mikä mielestäsi on ylimielisyyttä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän yhdeksän