HS: "Treffit sujuivat hyvin, mutta sitten helsinkiläisen Milsa Malinin vauras kotikaupunginosa tuli ilmi..."
https://www.hs.fi/kaupunki/helsinki/art-2000009675419.html
Stadilaiset friidut treffaavat porukkaa sen perusteella, missä se toinen asuu. Ja sitten vielä ihmetellään, miksi tässä maassa kantasuomalaiset eivät lisäänny!
Kuvissa olevilla naisilla ei taida olla paljon varaa valita, kenen kanssa menevät treffeille...
Kyllä me suomalaiset ollaan edelleen aivan *elvetin ennakkoluuloisia. Eikä se "mitä muut musta mahtaa ajatella, jos poikkis on jostain halvalta asuinalueelta" -ajattelu ole hävinnyt minnekään. Pikemminkin se on vain kasvanut.
Porukkaa valitaan ns. jatkoon pitkäaikaisen parisuhteen kannalta aivan merkityksettömien asioiden perusteella.
Suomalaiset naiset - ainakin Helsingissä - näyttävät olevan todella ennakkoluuloisia! No kyllä tämän olen miehenä huomannut; naiset, joiden kanssa juttu alkaa sujumaan vaikka ihan jossain junan ravintolavaunun jonossa, eivät ole helsinkiläisiä. Stadilaiset naiset eivät osaa small-talkkia.
Kommentit (709)
Vierailija kirjoitti:
Tutkija ehdotti, että naiset vähentäisivät vaatimuksiaan.
Eli koulutettu nainen Ullanlinnasta valitsisi varastomiehen Vantaalta.
Asuin Etu - Töölössä silloin, kun parin valinta oli ajankohtaista enkä todellakaan olisi antanut Vantaalaiselle varastomiehelle mahdollisuutta, en edes koulutetulle Vantaalaiselle.
Suuresti ihmettelin, kun Etelörannassa olevan työpaikkani tj asui Martinlaaksossa.
Oli ja on edelleen ainoa vantaalai en, jonka olen tuntenut. Olen yli 70 v.
Ei ullanlinnalaistakaan se varastomies havittele. Tympeän omahyväinen ja rajoittunut paitsi varakas. Sellainen mielikuva.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minkä ihmeen takia tämä juttu herättää noin kuumia tunteita nimenomaan ei-helsinkiläisissä? Onko se se, että ei ymmärretä eri Helsingin osien eroja ja merkityksiä? Että ei nähdä, että Vantaa ja Helsinki on todellakin ei maata ja Jakomäkeä ja Larua ei yhdistä mikään?
Paitsi sijainti Suomen anuksessa.
Eikö Suomen persii ollutkaan Turku.
Vierailija kirjoitti:
Minkä ihmeen takia tämä juttu herättää noin kuumia tunteita nimenomaan ei-helsinkiläisissä? Onko se se, että ei ymmärretä eri Helsingin osien eroja ja merkityksiä? Että ei nähdä, että Vantaa ja Helsinki on todellakin ei maata ja Jakomäkeä ja Larua ei yhdistä mikään?
Kerro vielä, millä tavalla Vantaa ja Helsinki ovat eri maata? (sitä ilmeisesti tarkoitit kirjoitusvirheestä huolimatta)
Ja miksi Jakomäkeä ja Larua ei yhdistä mikään?
Ihan olen kiinnostunut.
t. paljasjalkainen helsinkiläinen
P.S. Vähän epäilen, että teillä juuri tänne maalta muuttaneilla on vain näitä kuvitelmia.
Mistäs nämä naiset olivat kotoisin? Siis alunperin? Nimittäin syntyperäinen helsinkiläinen ei erottele minkään kaupunginosan perusteella, vaan tuollainen toiminta kuulostaa lähinnä junantuomien hommalta. Kusi kihahtanut hattuun, kun asuu Kalliossa ja kuvittelee, että se on jotain hemmetin erikoista. Ei ole. Tiedän tämän, koska olen monen polven helsinkiläinen.
Mä asuin 20-vuotiaaksi Larussa ja omistan kämpänkin siellä, lapsuudenkotini, jonka perin. Kerrostalokolmio kyseessä. Ei tuota juuri mitään, vastike remonttilainoineen nousi juuri noin tonniin :(
Mikä sen naisen ongelma siis oli? Miten Lauttasaari siihen liittyy? (Ei tarvitse vastata, ihmettelen vain huvittuneena.)
Oli aikoinaan ainakin ihana paikka viettää lapsuus!
Vierailija kirjoitti:
Asuin Etu - Töölössä silloin, kun parin valinta oli ajankohtaista enkä todellakaan olisi antanut Vantaalaiselle varastomiehelle mahdollisuutta, en edes koulutetulle Vantaalaiselle.
Suuresti ihmettelin, kun Etelörannassa olevan työpaikkani tj asui Martinlaaksossa.
Oli ja on edelleen ainoa vantaalai en, jonka olen tuntenut. Olen yli 70 v.
Ei millään pahalla, mutta et vaikuta kovin koulutetulta kun et osaa edes alkeellista oikeinkirjoitusta.
"Vantaalainen" ei kirjoiteta isolla kirjaimella. Sitä ei myöskään kirjoiteta "vantaalai en".
Ja mikä on Etelöranta?
Ullanlinna oli muuten ihan köyhien tavisten aluetta silloin kun sinä olit nuori. Tästä on mm. Kirka, silloin kun vielä eli, puhunut kun on kertonut lapsuudestaan Ullanlinnassa.
Vierailija kirjoitti:
Mä asuin 20-vuotiaaksi Larussa ja omistan kämpänkin siellä, lapsuudenkotini, jonka perin. Kerrostalokolmio kyseessä. Ei tuota juuri mitään, vastike remonttilainoineen nousi juuri noin tonniin :(
Mikä sen naisen ongelma siis oli? Miten Lauttasaari siihen liittyy? (Ei tarvitse vastata, ihmettelen vain huvittuneena.)
Oli aikoinaan ainakin ihana paikka viettää lapsuus!
Ilmeisesti se ongelma on, että on IT/pelialalla töissä, jossa on paljon Vihreitä/vasemmistolaisia. Ja jostain syystä taitaa mätsätä sellaisten kanssa Tinderissä. Ja Vihreiden/vassareiden mielestä ei voi asua missään muualla kuin Kalliossa ollakseen hyväksyttävä, ehkä korkeintaan Vallilassa. Ja kun kyseinen nainen asuu kokoomuslaisessa Lauttasaaressa, niin on näiden Vihreiden/vassareiden mielestä "porvari" eikä siksi kelpaa heille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näiden naisten on mahdotonta löytää vapaata kunnollista miestä. No, on mies sentään samasta korttelista 🙄
Entä jos jos se paras mies ja elämänkumppani asuukin Somerolla?Jos se nainen haluaa asua Larussa niin miten se mikään toimisi somerolaisen kanssa? Someron mies tuskin tulisi arki-iltoina Laruun, jotta voisi vaikka syödä yhdessä, katsoa leffaa. Suostuuko Someron mies muuttamaan Laruun? Onko hänellä varaa siihen?
Tai jos asuu Ullanlinnassa niin kuka sinne Laruun viitsii lähteä. Se on kuitenkin jo kaupungin ulkopuolella
Juuri näistä syistä sitä kumppania etsitään lähialueelta, ei jostain kaukaa.
Onneksi en asu pääkaupunkiseudulla, mikäli siellä on noin pienet ympyrät. Mukavampaa asua alueella, missä on enemmän potenttiaalisia kumppaneita.
Larussa asuu n. 25 000 ihmistä. Enemmän kuin Riihimäellä.
Eiköhän tuo kerro jo kaiken.
oleellisin on mikä koulutus
Jos asuu Larussa niin varmaan yliopisto, ellei ole perinyt rahojaan.
Ei ole Milsalla akateemista tutkintoa. Kainuun ammattiopisto, joku high school, ei nimetty, Haaga-Helia AMK ja jotain lyhytkursseja eri yliopistoilla, varmaan avoimen puolella. Työkokemuksesta löytyy mm.R-kioskin myyjä, joten tuskin on varakkaista oloista. Onhan tuo nyt muutenkin junttimaista avautua deittiongelmista lehdessä.
Sanottiinko jutussa, että omistaa asunnon Larussa? Onhan siellä vuokra-asuntojakin.
Mutta on ongelmia ymmärtää vantaalaista! Vai oliko tämä vain Miisan ongelma eikä kaikkien larulaisten. Ja herran pieksut jos olisi vaikka jollaslainen. Siinä voisi alkaa jo olla monenlaisia ymmärtämisongelmia ihan vaikka vaan stockmannilla.
Se ei ollut Milsan kommentti, vaan toisen haastatellun kantakaupungissa asuvan naisen, joka vaikutti olevan aika irrallaan ympäröivästä maailmasta, oman pienen kuplansa sisällä.
Mitä pahaa on olla omassa kuplassaan, jos kerran viihtyy siellä? Onko kantakaupunkilaisen kupla huonompi kuin maalla pikkukylässä asuvan tai Maununnevan rintamamiestalossa asuvan?
Ehkä maalla asuva ei sen kantakaupunkilaisen juttuja ymmärrä (siis en tarkoita tyhmyyttä, vaan arvostavat ehkä eri asioita) kuten tuo kaupunkilainen ei sitten ymmärrä vantaalaista.
Todellinen ymmärtämisongelma voi tulla Granilaisen kanssa, ruotsia kun tuppaavat puhua.Koska tuntuu olevan ihan ok naureskella ihmiselle joka on asunut koko ikänsä vaikka Karkkilassa ja pitää tätä automaattisesti jotenkin ahdasmielisenä tai jopa tyhmänä. Sen sijaan jos on asunut koko ikänsä vaikka Eirassa, onkin mystisesti kaikennähnyt kosmopoliitti vaikka ei olisi poistunut koskaan Pasilaa kauemmas kotoaan.
Eiralainen voi olla konservatiivinen änkyrä ja karkkilalainen matkaillut maailmankansalainen.
Välillä Eira- Pasila on kuitenkin monipuolisemmin sitä kosmopoliittista meininkiä, koska Helsinki on aika kulttuurien sulatusuuni, matkailijoiden solmukohta ja asiassa kuin asiassa uusimmat trendit näkyvät juuri siellä useammin. En tarkoita kebabbilaa, vaan vaikka kulttuuria laidasta laitaan esim.Yleinen stereotypia on, että pikkupaikkakunnalla asuvat ja sieltä kotoisin ovat konservatiivisempia. Eihän se noin ole, mutta mielleyhtymä istuu lujasti joillain. Ei koske pelkkää Helsinkiä. Petäjävetinen voi olla jonkun mielestä landepaukku, mutta Jyväskyläläinen se kosmopoliitti. Kaikki on suhteellista, mistä sitä katsoo.
Typerää naureskella ihmiselle, joka ei ole kaupungista, mutta saahan jokainen seuransa valita, vaikka sanoa sille eiralaiselle että menes siitä.
Mika, moi!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oli ja on edelleen ainoa vantaalai en, jonka olen tuntenut. Olen yli 70 v.Ei ullanlinnalaistakaan se varastomies havittele. Tympeän omahyväinen ja rajoittunut paitsi varakas. Sellainen mielikuva.
Luulisi, että kotikaupunki eli missä syntynyt ja kasvanut vaikuttaisi enemmän kuin missä asuu nyt. Mä voisin muuttaa vaikka New Yorkiin niin en mä kokisi muuttuneen newyorkilaiseksi kuin jostain taikaiskusta, vaikka siellä sitten asuisinkin loppuikäni ja jopa pitäisin paikasta.
Ehkä tuo martinlaaksolainenkaan ei ollut vantaalainen, siis syntyjään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oli ja on edelleen ainoa vantaalai en, jonka olen tuntenut. Olen yli 70 v.Ei millään pahalla, mutta et vaikuta kovin koulutetulta kun et osaa edes alkeellista oikeinkirjoitusta.
"Vantaalainen" ei kirjoiteta isolla kirjaimella. Sitä ei myöskään kirjoiteta "vantaalai en".
Ja mikä on Etelöranta?
Ullanlinna oli muuten ihan köyhien tavisten aluetta silloin kun sinä olit nuori. Tästä on mm. Kirka, silloin kun vielä eli, puhunut kun on kertonut lapsuudestaan Ullanlinnassa.
Mun lapsuuden paikkoja kanssa! Ja jotenkin sitä pidän mun omana paikkana edelleen, vaikka nyt asunkin Vantaan puolella.
Vierailija kirjoitti:
Itse asuin 80-90-luvuilla Helsingissä ja Kirkkonummella. En muista ,että silloin mitenkään olisi taivasteltu toisten asuinpaikkoja. Joku kaveri asui Larussa, toinen Töölössä tai Kampissa ja kolmas Martinlaaksossa. No problemo.
Näin se menee nykyäänkin normaalien ihmisten keskuudessa.
Se on pieni marginaaliryhmä, yleensä vasta aikuisena maaltamuuttaneita, jotka muodostavat identiteettinsä esimerkiksi sen perusteella, että asuvat Kalliossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Omilta tinderajoilta muistan sen, että todella monilla (miehilläkin) oli joskus profiilissaan vain postinumero.
Kieltämättä mietin näiden kohdalla; eikö teillä ole mitään muuta sanottavaa? Onko postinumero se kiinnostavin juttu teissä.
Sellaiset profiilit menivät kyllä aina vasuriin.
En ymmärrä tätä asuinpaikkapakkomiellettä.
Minuakin pidettiin näiden tyyppien toimesta ihan uunona tietämättä minusta mitään, vain sen takia että asuin hetken aikaa Tikkurilassa.
Kun muutin ulkomailta takaisin Suomeen oli pakko ottaa ensimmäinen kämppä jonka suunnilleen sai ja se oli Tikkurilassa. En olisi uskonut että törmään niin ikäviin kommentteihin. Ihan naiset kuin miehetkin (ei siis vain tinderissä) viljelivät niitä; että vain rahvaat asuvat Vantaalla, hyi joku Tikkurila yms.
En ole törmännyt missään muualla niin vahvoihin asennevammoihin mitä helsinkiläisillä on vantaalaisista.
Muuta Turkuun ja kerro olevasi Helsingistä kotoisin, asennevammaa saat kuulla tuutin täydeltä.
Voin Turussa kasvaneena Helsinkiläistyneenä kompata. Minäkin saan jäätävää asenneongelmaa vanhoilta ystäviltäni (yliopistohessuja ja -helunoita, ts. lääkäreitä ja juristeja toim.huom.) Helsinkiin liittyen.
Uskomatonta, häpeällistä, ja toistuu kaikkialla maailmassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kerro vielä, millä tavalla Vantaa ja Helsinki ovat eri maata? (sitä ilmeisesti tarkoitit kirjoitusvirheestä huolimatta)
Ihan olen kiinnostunut.
P.S. Vähän epäilen, että teillä juuri tänne maalta muuttaneilla on vain näitä kuvitelmia.
Vantaalla vaan ollaan ihan tolkuttoman paljon köyhempiä. Ja kukaan, joka voi valita Lauttasaaren tai Jakomäen välillä, ei valitse Jakomäkeä.
Että oikein arvoalueella! Huutonaurua vedet silmissä...
Ei kai tämä sitten ole ongelma, jos itse asuu sellaisella alueella, minkä kokee omakseen ja missä asuu sellaisia ihmisiä, joiden kanssa haluaa olla tekemisissä. Vaikka olisi varaa, ei siis kannata muuttaa kalliille alueelle, jos ei tunne oloaan kotoisaksi siellä.
Minusta Milsa kuulostaa joltakin kutiavalta ihottumalta. Silsa?
No miksi hän treffailee vain pahoja ihmisiä? Yksikään hyvä viaton ihminen ei ikinä edes huomaa mitään eroja eri asuinalueiden välillä. Aivan sama asutko jossain himskatin Jakomäessä vaiko Kannelmäessä. Viaton ihminen ei ajattele että asuinalueellasi olisi yhtikäs mitään merkitystä, ei tuollaisten pohtimiseen uhraa sekuntiakaan. Viaton ihminen ei ole kertaakaan elämässään pohtinut jotain ihmeen eri asuinalueita, tuloeroja, yhteiskuntaluokkia, varallisuuseroja,...
Mikä tuota Milsaa vaivaa kun ihan tarkoituksella väkisin ehdointahdoin tapailee pelkästään pahoja ihmisiä - ja sitten vielä kehtaa valittaa kun tapailu menee pieleen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan olen kiinnostunut.
Vantaalla vaan ollaan ihan tolkuttoman paljon köyhempiä. Ja kukaan, joka voi valita Lauttasaaren tai Jakomäen välillä, ei valitse Jakomäkeä.
No ei kyllä olla. Vantaalla on useita yli miljoonan maksavia omakotitaloja.
Ja ei, en edes asu Vantaalla mutta onhan tuo nyt ihan hölmöä valehdella jutuista.
Ja ihan samanlaisia ihmisiä siellä Larussa ja Jakomäessä asuu. Eivät kaikki Larussa ole koulutettuja ja varakkaita - esimerkiksi juurikin Hesarin jutun nainen ei ole kumpaakaan.
Vierailija kirjoitti:
No miksi hän treffailee vain pahoja ihmisiä? Yksikään hyvä viaton ihminen ei ikinä edes huomaa mitään eroja eri asuinalueiden välillä. Aivan sama asutko jossain himskatin Jakomäessä vaiko Kannelmäessä. Viaton ihminen ei ajattele että asuinalueellasi olisi yhtikäs mitään merkitystä, ei tuollaisten pohtimiseen uhraa sekuntiakaan. Viaton ihminen ei ole kertaakaan elämässään pohtinut jotain ihmeen eri asuinalueita, tuloeroja, yhteiskuntaluokkia, varallisuuseroja,...
Mikä tuota Milsaa vaivaa kun ihan tarkoituksella väkisin ehdointahdoin tapailee pelkästään pahoja ihmisiä - ja sitten vielä kehtaa valittaa kun tapailu menee pieleen?
PS. Vastaan nyt itse tuohon viestini lopun kysymykseen: kukin saa mitä tilaa, paha ihminen saa sen mitä ansaitsee.
Samaa mietin, että kuka ihme menee tuolla tavalla kertomaan tuollaisia yksityisasioita omalla nimellään ja naamallaan Hesariin? Kun kyllähän sen tietää että tulee vain rumaa palautetta. Esimerkiksi tässäkin ketjussa haukkumista hänen painostaan ja ulkonäöstään. Joo, on ylipainoinen mutta ei mielestäni nyt mitenkään sairaalloisen ylipainoinen eikä mitenkään kauhean näköinen. Kuvaksi taidettu myös valita melkoisen epäimarteleva kuva - ihan jo se, että olisi kuva missä jalat eivät ole paljaina, näyttäisi paljon paremmalta.
Toimittajalta mielestäni rumasti tehty että ei ole välittänyt siitä, että toisella ei ole itsesuojeluvaistoa.