Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

HS: "Treffit sujuivat hyvin, mutta sitten helsinkiläisen Milsa Malinin vauras kotikaupunginosa tuli ilmi..."

Vierailija
07.07.2023 |

https://www.hs.fi/kaupunki/helsinki/art-2000009675419.html

Stadilaiset friidut treffaavat porukkaa sen perusteella, missä se toinen asuu. Ja sitten vielä ihmetellään, miksi tässä maassa kantasuomalaiset eivät lisäänny!

Kuvissa olevilla naisilla ei taida olla paljon varaa valita, kenen kanssa menevät treffeille...

Kyllä me suomalaiset ollaan edelleen aivan *elvetin ennakkoluuloisia. Eikä se "mitä muut musta mahtaa ajatella, jos poikkis on jostain halvalta asuinalueelta" -ajattelu ole hävinnyt minnekään. Pikemminkin se on vain kasvanut.

Porukkaa valitaan ns. jatkoon pitkäaikaisen parisuhteen kannalta aivan merkityksettömien asioiden perusteella.

Suomalaiset naiset - ainakin Helsingissä - näyttävät olevan todella ennakkoluuloisia! No kyllä tämän olen miehenä huomannut; naiset, joiden kanssa juttu alkaa sujumaan vaikka ihan jossain junan ravintolavaunun jonossa, eivät ole helsinkiläisiä. Stadilaiset naiset eivät osaa small-talkkia.

Kommentit (709)

Vierailija
421/709 |
07.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vai vielä liberaali? kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nauratti haastateltava, joka yhdisti tietyt helsinkiläiset asuinalueet sellaisiin arvoihin kuin suvaitsevaisuus. Onpa tosi suvaitsevaista tehdä oletuksia ihmisistä ja valita treffikumppani asuinpaikan perusteella.

Tämä on juuri sitä nykyajan "suvaitsevaisuutta". Suvaitaan vain omaan kuplaan kuuluvaa väestönosaa eikä haluta kohdata mitään sen ulkopuolelta. Olisihan se tietysti kauheata, jos huomaisikin etteivät ne omat ajatukset ja näkemykset välttämättä olekaan ainoat oikeat ja hyvää elämää on sen oman kuplan ulkopuolellakin.

Miten määrität suvaitsevaisuus. On kovin eri asia suvaita esim. seksuaalivähemmistöjä, eri kansallisuuksia tai ajatussuuntia yleisesti kuin se mitä ottaa omaan vuoteeseensa. Itse ole liberaali ja suvaitsevainen ihminen. Luonnollisesti tunnen parisuhdemielessä vetoa samankaltaisiini enkä esim. konservatiivisesti ajattelevaan homofoobikkoon. 

Mulle on ehdoton turnoff, jos käyttää sanaa homofobinen tai homofoobikko, koska fobia on sairaus. Ei muillakaan psyykkisillä sairauksilla oo ok leimata kanssaihmisiä, vaikka ne ajatteliskin eri tavalla kuin itse.  

Millä kutsut ihmistä joka inhoaa homoja? Ihan vaan henkilöksi joka inhoaa homoja?

No vaikka niin. Ei oo tarvetta maalailla mitään sairautta siihen. 

Riippuu vähän mitä on sanonut, millä perusteella noin ajattelen, mutta saatan ajatella, että tyyppi on niin vahvasti hetero, että homous ällöttää, ja sanoo ilmaisee tän suuntautumisensa vähän töykeellä tavalla. En aattele, et on moraaliton tai paha tai vihais muita ihmisiä ihmisinä, vaan et ajatus sellaisesta seksuaalisuudesta ällöttää.

Kannattaa tutustua Kinseyn asteikkoon (kinsey scale). Siinä heterot voi olla 0 (=täysin hetero) tai 1 (hetero, mutta satunnaisesti voi joskus homottaa/läpällä homostella). Ykköset helpommin fiilistelee omaa liberaaliuttaan, ja "jokainen on vähän homo", eikä välttämättä tajua, et jokainen tosiaan ei oo.   

Vierailija
422/709 |
07.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelkkiä materialismin sokaisemia ihmisparkoja, joilta puuttuu syvyysdimensio

asioihin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
423/709 |
07.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen saanut samaa kohtelua. Synnyin ja kasvoin Lehtisaaressa. Jo Lehtisaaren kuuleminen saa vastapuolen luulemaan minua varakkaan perheen tyttäreksi. Asuin kuitenkin yh-äitini kanssa vuokra-asunnossa, pitkälti tukien ja lainojen varassa.

Aikuisena muutin maalle, ja täällä susirajalla on todellakin helpompaa tutustua ihmisiin. Ovat täysi vastakohta näille ylimielisille Helsingin keskustaan tuijottaville.

Vierailija
424/709 |
07.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tän kaltaisia juttuja lukiessa on kyllä tullut tunne, että noi paljon parjatut vantaalaiset on huomattavasti suvaitsevampaa ja sivistyneempää väkeä kun esim. jutun haastatellut henkilöt.

Niinhän me ollaankin. Tajutaan monenmoista, vähän rankempaakin elämää, ei oo tarvetta kattoo toisia alaspäin. Katotaan ihmistä eikä vaan ulkokuorta. Arvostetaan luontoa ja toimivia palveluja. On maalais- ja kaupunkilaisjärki molemmat hallussa. 

Deittailualuekin ulottuu Helsinkiin ja muualle Uudellemaalle asti. 

Vierailija
425/709 |
07.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oon aina luullut, että Lauttasaari on keskiluokkalainen työn orjien asuinpaikka ja omaisuustuloilla elelevä parempi väki asuu Westendissä tai stockkan liepeillä. Mut mä oonkin vaan tällainen maalainen.

Mikä on Westend

Mikä se on siis

Perinteisesti sitä pidetään hyvätuloisten ja varakkaiden asuinpaikkana. Hyvällä alueella Espoossa.

Vierailija
426/709 |
07.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oon aina luullut, että Lauttasaari on keskiluokkalainen työn orjien asuinpaikka ja omaisuustuloilla elelevä parempi väki asuu Westendissä tai stockkan liepeillä. Mut mä oonkin vaan tällainen maalainen.

Mikä on Westend

Mikä se on siis

Wikipedia:

Westend on Etelä-Espoossa sijaitseva Espoon kaupunginosa meren rannalla. Alue sijaitsee Tapiolan vieressä ja noin kymmenen kilometrin päässä Helsingin keskustasta. Westendistä pääsee Helsinkiin Länsiväylää pitkin. Westend on tunnettu vauraista asukkaistaan. 02160 Espoo on Suomen suurituloisin postinumeroalue.[4]

Vierailija
427/709 |
07.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ymmärrän tyylikkään Ullanlinnan hehkuttaminen, mutta 50-luvun Laru naurattaa.

Itseäni ei kehopositiivisuus naurata eikä kiihota ollenkaan

Vierailija
428/709 |
07.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laru on täynnä ankeita 50-luvun elementtitaloja ja parhaimmassakin rannassa 2000-luvun kovan rahan asuntojen seassa on vuokrakasarmeja. Jutun naisen ongelma oli vyötäröllä, kun -30kg laihduttaa, niin löytää miehiä, mistä valita!

Sukulaisperhe asui Larussa jo 70- tai 80-luvulla ja isossa asunnossa hienossa pienkerrotalossa.  Tietenkin olivat hyvin ansaitsevia  lääkäreitä ja heidän lapsillaan oli omat huoneet.

Vierailija
429/709 |
07.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli kyllä valtavan suurenmoinen naisoletettu...

Vierailija
430/709 |
07.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laru ei ole mitään hienostoaluetta, keskiluokkaista korkeintaan.

Rikkaalta kalskahtaa Eira ja Ullanlinna ja keskusta yleisesti.

Olen itsekin syyllistynyt siihen, että valehtelen asuntoani pienemmäksi tai vuokraa halvemmaksi, jotta deitti ei ajattelisi minun olevan varakas. Olen halunnut olla taloudellisesti samalla tasolla. Ei ainakaan hyväksikäyttäjät tarraudu.

Vierailija
431/709 |
07.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyi mitkä jalat 😣koshhhh

Vierailija
432/709 |
07.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rahasta puhuminen yleensäkin ensimmäisillä deiteillä ei ole kovin sivistynyttä. Ihmisen varallisuudesta, palkasta tai muistakaan raha-asioista ei pitäisi puhua.

Pitää keskittyä ihmisen persoonaan.

Vierailija
433/709 |
07.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksipä yleensä kumppaniehdokkaan raha-asiat kuuluisivat toiselle? Ei kai kukaan nyt toisen kukkarolle ole menossa???

Vierailija
434/709 |
07.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä on Westend

Mikä se on siis

Wikipedia:

Westend on Etelä-Espoossa sijaitseva Espoon kaupunginosa meren rannalla. Alue sijaitsee Tapiolan vieressä ja noin kymmenen kilometrin päässä Helsingin keskustasta. Westendistä pääsee Helsinkiin Länsiväylää pitkin. Westend on tunnettu vauraista asukkaistaan. 02160 Espoo on Suomen suurituloisin postinumeroalue.[4]

Kerro sä, ei wikipedia ole lähde

Vierailija
435/709 |
07.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä on Westend

Mikä se on siis

Wikipedia:

Kerro sä, ei wikipedia ole lähde

Läntinen päätepiste. Se on itä-Helsingin vastakohta. Westendistä seuraava etappi on Hanko.

Vierailija
436/709 |
07.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olen saanut samaa kohtelua. Synnyin ja kasvoin Lehtisaaressa. Jo Lehtisaaren kuuleminen saa vastapuolen luulemaan minua varakkaan perheen tyttäreksi. Asuin kuitenkin yh-äitini kanssa vuokra-asunnossa, pitkälti tukien ja lainojen varassa.

Aikuisena muutin maalle, ja täällä susirajalla on todellakin helpompaa tutustua ihmisiin. Ovat täysi vastakohta näille ylimielisille Helsingin keskustaan tuijottaville.

Ylipäänsä on helpompi tutustua ihmisiin, kun on tavallinen. Näyttää siis tosi keskiluokkaiselta pukeutumisen, vaatteiden ja harrastusten puolesta.

Asuu keskiluokkaisella aluella jne. Ihmiset tulevat juttelemaan. Tavallisuus on kiinnostavaa.

Vierailija
437/709 |
07.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ylipäänsä on helpompi tutustua ihmisiin, kun on tavallinen. Näyttää siis tosi keskiluokkaiselta pukeutumisen, vaatteiden ja harrastusten puolesta.

Asuu keskiluokkaisella aluella jne. Ihmiset tulevat juttelemaan. Tavallisuus on kiinnostavaa.

Minä olen se, jolle mainitaan säästä vessajonossa tai niitä näitä baaritiskillä. Kaupassa ihmiset juttelevat. Olen vain tosi tavallinen. Tämä on plussaa nykymaailmassa, jossa kaikki haluavat olla jotain erikoista.

Vierailija
438/709 |
07.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luin tuon artikkelin epäuskoisena. Siis miten ihmeessä jollekin voi olla ihmisen asuinpaikalla tai syntymäpaikalla väliä? Ymmärrän toki, että jokin useamman sadan kilometrin etäisyys on haasteellista, mutta että ei voi tapailla ihmistä, joka asuu samassa kaupungissa, mutta on kotoisin jostain "väärältä" paikkakunnalta tai asuu "väärässä" kaupunginosassa?

Jos itselläni olisi ollut samankaltaisia vaatimuksia miehelle, niin - sanon nyt ihan suoraan - olisin jäänyt yksin. Olisin jäänyt ilman yli 20 vuoden parisuhdetta ja ihanaa perhettä. Olen itse Helsingistä ja mieheni Lapista. Sattumalta asuttiin aika lähellä Helsingissä, mutta se ei ollut mikään vaatimus, vaan lähinnä kiva yllätys.

Pieni neuvo viisikymppiseltä naiselta. Heittäkää jorpakkoon tuollaiset vaatimukset ja etsikää ihmistä, joka on rehellinen, avoin, rakastettava, hellä, luotettava. Sellainen, jolla on samankaltaisia arvoja ja haluaa samoja asioita.

Vierailija
439/709 |
07.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksipä yleensä kumppaniehdokkaan raha-asiat kuuluisivat toiselle? Ei kai kukaan nyt toisen kukkarolle ole menossa???

Raha on kuin terveys: aikuisen omalla vastuulla, mutta on hyvä saada kumppani, joka tukee omia valintoja. 

Vierailija
440/709 |
07.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laru ei todellakaan ole mikään keskiluokkaista aluetta, vaan kallis merenrantakohde. Neljän huoneen perheasunnot pyörivät siinä 800 000 euron kieppeillä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme kaksi