Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

HS: "Treffit sujuivat hyvin, mutta sitten helsinkiläisen Milsa Malinin vauras kotikaupunginosa tuli ilmi..."

Vierailija
07.07.2023 |

https://www.hs.fi/kaupunki/helsinki/art-2000009675419.html

Stadilaiset friidut treffaavat porukkaa sen perusteella, missä se toinen asuu. Ja sitten vielä ihmetellään, miksi tässä maassa kantasuomalaiset eivät lisäänny!

Kuvissa olevilla naisilla ei taida olla paljon varaa valita, kenen kanssa menevät treffeille...

Kyllä me suomalaiset ollaan edelleen aivan *elvetin ennakkoluuloisia. Eikä se "mitä muut musta mahtaa ajatella, jos poikkis on jostain halvalta asuinalueelta" -ajattelu ole hävinnyt minnekään. Pikemminkin se on vain kasvanut.

Porukkaa valitaan ns. jatkoon pitkäaikaisen parisuhteen kannalta aivan merkityksettömien asioiden perusteella.

Suomalaiset naiset - ainakin Helsingissä - näyttävät olevan todella ennakkoluuloisia! No kyllä tämän olen miehenä huomannut; naiset, joiden kanssa juttu alkaa sujumaan vaikka ihan jossain junan ravintolavaunun jonossa, eivät ole helsinkiläisiä. Stadilaiset naiset eivät osaa small-talkkia.

Kommentit (709)

Vierailija
461/709 |
07.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole viitsinyt uusia Hesarin tilaustani joten en päässyt lukemaan juttua. Mutta oliko näillä naisilla ongelma siis se, että muut eivät kelpuuta heitä deittiseuraksi asuinalueen takia vai eikö heille kelpaa ihmiset kuin tietyiltä asuinalueilta?

Yhden ongelma oli ensimmäinen (deittikumppanien ennakkoluulot, kun nainen asui Lauttasaaressa) ja toisen toinen (hakee syntyperäisiä helsinkiläisiä, jotta heillä olisi takanaan samoja kokemuksia samasta kaupungista ja lisäksi vantaalainen ei häntä tajunnut ja muutenkin hakee lähipostinumeroalueilta, koska (you cannot make this shit up) lähellä asuvat ovat suvaitsevaisia ihmisiä).

Vierailija
462/709 |
07.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä on toimittaja tehnyt ikävän tempun Milsalle, jolla ei selvästikään minkäänlaista itsesuojeluvaistoa.  Toivottavasti edes Toimittaja on tyytyväinen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
463/709 |
07.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli pitäs  saada uutta vuittonia ja liput dubaihin ekoilla treffeillä yms. ?

Onko perus lellitty rikkaan perheen tyttö?

Mihin jäi vihreät arvot?

Vierailija
464/709 |
07.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mihin jäi vihreät arvot?

Täh, mihin liittyy mikään? Kannattaisiko lukea juttu ennen kuin alkaa dadaansa suoltamaan.

Vierailija
465/709 |
07.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen aina ilhmetellyt larun mainetta parempiosaisten asuinalueena, olkoonkin että kaksioiden hinnat lähtevät reilusta 300 tuhannesta.

Paljon kaikilta rakennusmateriaaleiltaan käyttöikänsä lopussa olevia kerrostaloja jotka eivät vastaa mukavuuksiltaan, esim. parveke, mitään nykyisin asunnon perusominaisuutena pidettävää kriteeriä.

Ja, se on nykyään aika värikästä seutua, vuokra-asuntoja on paljon. Mutta jos ranskalainen parveke ja maadottamattomat pistorasiat eivät haittaa niin sinne vaan.

Töölö olisi oma valinta, sama matka keskustaan ja liikenneyhteydet, mutta asunnon hinnasta saa ottaa 150 tuhatta pois.

Vierailija
466/709 |
07.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mihin jäi vihreät arvot?

Täh, mihin liittyy mikään? Kannattaisiko lukea juttu ennen kuin alkaa dadaansa suoltamaan.

Yleensä suvaitsevainen vaatii ituhippeilyä

Vierailija
467/709 |
07.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mihin jäi vihreät arvot?

Yleensä suvaitsevainen vaatii ituhippeilyä

Kannattaa lukea juttu.

Vierailija
468/709 |
07.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nauratti haastateltava, joka yhdisti tietyt helsinkiläiset asuinalueet sellaisiin arvoihin kuin suvaitsevaisuus. Onpa tosi suvaitsevaista tehdä oletuksia ihmisistä ja valita treffikumppani asuinpaikan perusteella.

No, nämä "s u v aitse vai set" ovat pahimpia syrjijöitä joten mitä muuta voisi odottaa:) Niin pienessä maassa kuin Suomi on naurettavaa jaotella ihmisiä paikkakunnan mukaan. 

ps:stadilaiset ovat samanaisia ihan sama millä nurkilla asuisi. 

Vierailija
469/709 |
07.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siksi miehen kannattaa siirtyä suosiolla Turkkiin ja Bulgariaan.

Vierailija
470/709 |
07.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näiden naisten on mahdotonta löytää vapaata kunnollista miestä. No, on mies sentään samasta korttelista 🙄

Entä jos jos se paras mies ja elämänkumppani asuukin Somerolla?

Jos se nainen haluaa asua Larussa niin miten se mikään toimisi somerolaisen kanssa? Someron mies tuskin tulisi arki-iltoina Laruun, jotta voisi vaikka syödä yhdessä, katsoa leffaa. Suostuuko Someron mies muuttamaan Laruun? Onko hänellä varaa siihen?

Tai jos asuu Ullanlinnassa niin kuka sinne Laruun viitsii lähteä. Se on kuitenkin jo kaupungin ulkopuolella

Juuri näistä syistä sitä kumppania etsitään lähialueelta, ei jostain kaukaa.

Onneksi en asu pääkaupunkiseudulla, mikäli siellä on noin pienet ympyrät. Mukavampaa asua alueella, missä on enemmän potenttiaalisia kumppaneita.

Larussa asuu n. 25 000 ihmistä. Enemmän kuin Riihimäellä.

Eiköhän tuo kerro jo kaiken.

oleellisin on mikä koulutus

Jos asuu Larussa niin varmaan yliopisto, ellei ole perinyt rahojaan.

Ei ole Milsalla akateemista tutkintoa. Kainuun ammattiopisto, joku high school, ei nimetty, Haaga-Helia AMK ja jotain lyhytkursseja eri yliopistoilla, varmaan avoimen puolella. Työkokemuksesta löytyy mm.R-kioskin myyjä, joten tuskin on varakkaista oloista. Onhan tuo nyt muutenkin junttimaista avautua deittiongelmista lehdessä.

Sanottiinko jutussa, että omistaa asunnon Larussa? Onhan siellä vuokra-asuntojakin.

Vierailija
471/709 |
07.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehet ei ehkä ymmärrä kookkaamman naiskauneuden päälle, mut onhan tuo Milsa nyt tosi kuuma pakkaus. Pukeutuu hyvin ja kurvit kohdallaan. 

Vierailija
472/709 |
07.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lauttasaari on ihan pussinperä

Varmaan siltä tuntuu jos asuu siellä piritorin laitamilla eikä ole länteen muuta asiaa.

P.S. Laruun kulkee nykyään metrokin.

Laru on ja tulee aina olemaan umpisuoli, ihan mistä katsoen vaan.

Vierailija
473/709 |
07.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onkohan tuo suvaitsevaisuus kiertoilmaisu sille, etteivät halua makkaransyöjää, joka vastustaa aborttioikeutta, vihaa ulkomaalaisia ja kaikkia seksuaali ja sukupuolivähemmistöjä, ei ole käynyt Tallinnaa pidemmällä eikä haluakaan, kuluttaa rainbow- lageria ja suomiviinaa, sellainen, joka ei tajua taiteesta ja kulttuurista mitään, jne.

Joillain asuinalueilla asuu heistä katsottuna juntinpaa porukkaa kuin toisilla, ehkä sitä ei haluttu sanoa ääneen. Jos heidän oma asuinalueensa profiloituu jotenkin modernimpien ja liberaalimpien ihmisten alueeksi ja he haluavat sellaisia ihmisiä tavata ja heidän seurassaan asua.

Vierailija
474/709 |
07.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olipa raflaava otsikko ottaen huomioon sen, että eihän Lauttasaari ei ole mikään eliitin tai edes vähän paremman väen asuinpaikka vaan ihan keskiluokkaisia taviksia täynnä.

Muutenkin tosi hämäriä ja rajoittuneita asenteita haastatelluilla. Jotenkin alkanut tuntumaan siltä, että Suomen yhteiskunnallinen kehitys menee taaksepäin ja suurin osa hyvin toimeentulevasta väestöstä haluaa vain vahvistaa luokkarajoja.

Laru ei kyllä ole mikään tavis keskiluokan mesta. Kun puhutaan omistusasumisesta, niin edellyttää kyllä ylempää keskiluokkaa hintatasoltaan. 

No ehkä meillä on eri määritelmät. Ne ketkä minä tunnen ovat ihan tavisväkeä 3000-5000 euron bruttotuloilla. Larusta saa vuokrakämppiä helsinkiläisittäin kohtuulliseen hintaan ja asuntojakin parhaimmillaan reilulla 200 000 eurolla, e

i siellä asumiseen tarvita mitään lääkärijuristiarkkitehtiluokan tuloja.

Kerro heti minulle millaisen asunnon ja missä Larussa saa reilulla 200 000 eurolla. Hyvällä tuurilla pienen yksiön. Ja minä tiedän. Tämä on neljäs omistusasunto täällä jossa nyt asun ja nyt haluaisin löytää asunnon hissillisestä talosta. Olen tutkinut oikotietä ja etuovea ahkerasti.

Puhut täysin höpöjä olemattomilla tiedoilla. Olen asunut Larussa yli 50 vuotta. On hyvä paikka, ainakin itse olen viihtynyt.

Höpöjä juu. Lauttasaarella ei ole mitään luksusimagoa vaikka jotkut larulaiset ja wannabe-larulaiset niin haluavat kuvitella. Milja ja muut Larun sinkut tuskin asuvat niissä kalleimmissa 800 000 euron perheasunnossa, vaan yksiössä tai kaksiossa. Hintoja näkyy täällä https://www.etuovi.com/myytavat-asunnot/helsinki/lauttasaari?haku=M1999…

Vierailija
475/709 |
07.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helsingin kaupungilla on Lauttasaaressa kiva 44 asunnon talo...

https://www.hekaoy.fi/fi/asunnot/kohteet/koysikuja-8

Vierailija
476/709 |
07.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laru on täynnä ankeita 50-luvun elementtitaloja ja parhaimmassakin rannassa 2000-luvun kovan rahan asuntojen seassa on vuokrakasarmeja. Jutun naisen ongelma oli vyötäröllä, kun -30kg laihduttaa, niin löytää miehiä, mistä valita!

Älä jauha paskaa nyt. Larussa on tasan yksi kaupungin vuokratalo. Olet vaan kateellinen, kun et itse asu Onnellisten saarella.

Vierailija
477/709 |
07.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kommentoijilta taisi jäädä huomaamatta, että Milsa! sai miehiltä pakit kun selvisi, että hän asuu porvarillisessa Larussa. Samoin mä sain Tinderissä pakit kun miehille selvisi, että olen reissannut muualla kuin perusThaikkulassa. En siis tyrkyttänyt tietoa, vaan miehet itse kyselivät. Keskustelu päättyi siihen. Luulivat kai mua rikkaaksi, joka ei peruspenoja kelpuuta.

Porukka kyllä takertuu ihmeellisiin juttuihin tuolla Tinderissä. Kaiken pitäisi natsata postinroa myöten. Ja sit kuitenkin ollaan lähinnä seksin perässä (miehet). En ymmärrä ja siksi poistin koko sovelluksen.

Ai tämä nainen asuikin Lauttasaaressa.

Oletin että olisi asunut arvoalueella, mutta nähtävästi sitten ei.

Todennäköisesti koko tarina on keksitty. Milsa kuvittelee Lauttasaaren olevan hienostoalue, ja hän haluaa kuvitella että tämä on miehille ongelma, joten hänen kannattaa yrittää ainoastaan arvoalueilla asuvia varakkaita miehiä.

Vierailija
478/709 |
07.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ai samanlaiset arvot on vain samassa kaupunginosassa?

Kyseisellä haastateltavalla on myös ollut huono kokemus seurustelusta vantaalaisen kanssa. Seurustelukumppanin oli vaikea ymmärtää häntä, toisin kuin nykyisen kumppanin, jolla helsinkiläisenä on samanlaisia kokemuksia. Samaan aikaan hän kuitenkin puhuu siitä, kuinka juuri syntyperäinen helsinkiläisyys, erityisesti keskustan tuntumassa asuminen, yhdistyy suvaitsevaisuuteen. Ovat kyllä löytäneet harvinaisen ylimielisen ja nolon haastateltavan.

Väkisinkin tuli mieleen, että toimituksessa on löyty vetoa siitä, kuka kirjoittaa ja saa läpi pölhöimmän jutun. Eihän tuo haastateltavakaan varmaan ihan tosissaan ole. Tosin nyt ei ole aprillipäivä.

Vierailija
479/709 |
07.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No aiheen sivustahan tämä Lauttasaari-keskustelu on. Mutta olen käynyt siellä pariin otteeseen, ja minusta siellä oli rumia taloja ja tuulista. Varmasti kivaa luontoakin siellä on, kuten muuallakin Helsingissä. Minulle ei kuitenkaan avautunut, miksi se olisi erityisen arvostettu alue.

Vierailija
480/709 |
07.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ymmärrän tyylikkään Ullanlinnan hehkuttaminen, mutta 50-luvun Laru naurattaa.

En asu Helsingissä ja ainakaan minulla ei ole ollut mitään mielenkiintoa seurata sen asuinalueiden hyviä ja huonoja puolia. Jos joku siis sanoisi asuvansa vaikka tuolla "Larussa", niin ei minulla olisi hajuakaan minkälainen paikka se on. En edes tiedä minkä lyhenne se on ja en ole kiinnostunut googlaamaankaan.

Helsinki on vain Helsinki, pääkaupunki ja siinä se, harva siitä sen enempää ajattelee.

Mä olen aina ajatellut, että Laru on kuin Kakola. Mutta ei ne taidakaan olla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän yhdeksän