Oletko kalastanut tänä kesänä?
Kommentit (39)
Pelkkiä pikkuhaukia tuli juhannukseen asti kunnes sitten juhannuksena alkoi tulla ahveniakin, pari savustettiin silloin. Sen jälkeen hajosi 6v vanha Tohatsu perämoottori (takuu 5v) ja on nyt korjattavana, ei mikään iso vika mutta ärsyttää nykytuotteiden surkea kesto, heti hajoaa kun takuu päättyy.
Vierailija kirjoitti:
Olen onkinut. Monta matoa menetti henkensä, yhtään kalaa ei.
Millaisella paikalla ongit? Eiköhän onkeen ota hyvinkin kun paikka ja syvyys sopivat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suvun ja ystävien kesken oli puhe ongelle mennään. Selitys numero:1 ei ole viellä kalastuslupaa,Kesti useamman vuoden sama vastaus.. Vaikka pyysin ongelle ja sanoin ostin 2 onkea. Kovia kala miehiä kun puheissaan olivat,mutta aina este . Joten 2kpl.käytämätömiä onkia annoin pois.terv täti ja ystävä(.ps. onkimiseen ei Hesassa tarvii kalstuslupaa.)
Onkimiseen ei tarvita kalastuslupia missään kolkassa Suomea, se on jokaisenoikeus.
Lohipitoisissa joissa onkiminen on ihan erikseen kielletty.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suvun ja ystävien kesken oli puhe ongelle mennään. Selitys numero:1 ei ole viellä kalastuslupaa,Kesti useamman vuoden sama vastaus.. Vaikka pyysin ongelle ja sanoin ostin 2 onkea. Kovia kala miehiä kun puheissaan olivat,mutta aina este . Joten 2kpl.käytämätömiä onkia annoin pois.terv täti ja ystävä(.ps. onkimiseen ei Hesassa tarvii kalstuslupaa.)
Onkimiseen ei tarvita kalastuslupia missään kolkassa Suomea, se on jokaisenoikeus.
Lohipitoisissa joissa onkiminen on ihan erikseen kielletty.
Eikös se sanamuoto ole lohi- ja siikapitoisissa joissa, eli jos on vain jompaa kumpaa, silloin saisikin onkia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Millaisella paikalla ongit? Eiköhän onkeen ota hyvinkin kun paikka ja syvyys sopivat.
Kaislikon reunassa, ei kovin syvää.
Vierailija kirjoitti:
Eikös se sanamuoto ole lohi- ja siikapitoisissa joissa, eli jos on vain jompaa kumpaa, silloin saisikin onkia.
Sanamuoto voisi olla parempi, koska tuollaisen tulkinnan siitä voi tehdä. Siian kalastus kuitenkin vaatii kalastusluvan eli kyllä ideana on, että kummassakin tilanteessa lupa tarvitaan jos vesistössä on siikaa tai muita lohikaloja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sanamuoto voisi olla parempi, koska tuollaisen tulkinnan siitä voi tehdä. Siian kalastus kuitenkin vaatii kalastusluvan eli kyllä ideana on, että kummassakin tilanteessa lupa tarvitaan jos vesistössä on siikaa tai muita lohikaloja.
Niin, jos on vain lohta, silloin saa onkia. Tietenkin alamitta- ja rasvaeväleikkaussäädökset koskevat myös onkijoita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin, jos on vain lohta, silloin saa onkia. Tietenkin alamitta- ja rasvaeväleikkaussäädökset koskevat myös onkijoita.
Lisäksi tammukalla on ylämitta.
Vierailija kirjoitti:
Kerro esimerkki lohipitoisesta paikasta missä saat luvallisesti onkia ilmaiseksi? Haluan oppia uutta! Sehän romuttaisi kalastusluvan idean kyseisessä kohteessa kun onkijat onkisi samassa paikassa ilmaiseksi.
Kävin aamulla nostamassa verkot. Ei ollut kuin 2 ahventa , mikä pettymys. Oli kyllä iso aallokko ja verkot eri paikassa mitä aiemmin- Se oli sellainen kokeilu että vien verkot eri paikkaan ja se oli iso virhe. Pohjois tuuli ja aallokko oli aika isoa. No vien ehkä illalla kaislikon viereen mistä olen saanut ahvenia ennen paljon. Merimetso ovat harventaneet ahven saalista aika tavalla. Joskus 4 vuotta sitten ahvenia sain 10 kg joka päivä kesästä syksyyn. Nyt on vaikeampaa saada isoja saaliita.
Mato-ongella ogin muttei tullut kalaa. Kissani oli mukana ja se pettyi kovin.
Minulla ollut 6 kg lahnakin verkossa tossa viikko sitten. Päästin takas mereen en tykkää lahnasta.
Kännissä ei ole hyvä mennä vesille, joten en ole, eikä näinollen myöskään saalista ole tullut.
Työtön mies kirjoitti:
Kävin aamulla nostamassa verkot. Ei ollut kuin 2 ahventa , mikä pettymys. Oli kyllä iso aallokko ja verkot eri paikassa mitä aiemmin- Se oli sellainen kokeilu että vien verkot eri paikkaan ja se oli iso virhe. Pohjois tuuli ja aallokko oli aika isoa. No vien ehkä illalla kaislikon viereen mistä olen saanut ahvenia ennen paljon. Merimetso ovat harventaneet ahven saalista aika tavalla. Joskus 4 vuotta sitten ahvenia sain 10 kg joka päivä kesästä syksyyn. Nyt on vaikeampaa saada isoja saaliita.
Positiivisena puolena pienempi perkaaminen. Isompi saalis seuraavalla kerralla entistä mukavampi.
Olen käynyt nykyään kalassa kaupan kalatiskillä, aika usein nappaa haluttu kala. Ei kysytä lupia, maksuja, tietoa mitä saa pyytää ja missä. Eikä tarvitse matkustaa sinne missä niitä on. Ja haluttaessa valmiina syötäväksi. Rannalla ja vesillä voi käydä näemmä kalastamattakin ihan viihtyen.
Työtön mies kirjoitti:
Minulla ollut 6 kg lahnakin verkossa tossa viikko sitten. Päästin takas mereen en tykkää lahnasta.
Ehdit sitten punnitsemaan lahnan siinä verkkojen kokemisen ohella.
Olet monitaitoinen.