Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oletko joskus sairastunut ruokamyrkytykseen?

Vierailija
06.07.2023 |

Mistä tietää että on ruokamyrkytys eikä jokin muu?

Kommentit (30)

Vierailija
1/30 |
06.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen jopa 2 kertaa. Molemmilla kerroilla tuntui, että kuolema korjaa. Sen verran ikävä se on. Koko ajan saa olla oksentamassa kaiken ulos. Toinen tuli pilaantuneesta lohesta lohikeitossa, toinen pilaantuneista katkaravuista.

Vierailija
2/30 |
06.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se oli niin rajua - molemmista päistä tuli - ja kovaa.

Siitä tiesin.

Nim. ei enää koskaan erääseen ravintolaan Turussa

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/30 |
06.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se iskee muutaman tunnin päästä siitä kun on syönyt. Jos juokset oksentamassa, niin mieti mitä söit muutama tunti aiemmin.

Vierailija
4/30 |
06.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksi kertaa ostereiden syönnin jälkeen. Ei kiitos enää ostereita, vaikka ne hyviä ovatkin.

Vierailija
5/30 |
06.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo. Pari muutama tunti syömisen jälkeen, alkaa sattua vatsaan ja sitten mikään ei estä tulemasta, ja tosiaan molemmista päistä. Loppuu onneksi suhteellisen nopeaan myös.

Tullut matkoilla, kerran myös itiksessä edesmenneestä hampurilaisketjusta.

Vierailija
6/30 |
06.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin uskoisin. Muutaman tunnin raju oksentaminen; sitä ennen ei mitään eikä sen jälkeen mitään. Paikallistin prahalaiseen salaattiin.

Vierailija
7/30 |
06.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen, pari kertaa. Mulla se ilmeni kivuliaina vatsakramppeina ja kovana ripulina. Ruokamyrkytys menee aika nopeasti ohi, esim. noro oireilee pidempään.

Vierailija
8/30 |
06.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruokamyrkytyksen kyllä tunnistaa kun osuu kohdalle . Alkaa muutaman tunnin päästä ruokailusta vatsan kurinana ja vääntönä ja sitten tuleekin tyhjennysvaihe kuin vatsataudissa, mutta loppuu kun olet oksentanut muutaman kerran tai ripuloinut . Kun vatsa tyhjä pilaantuneesta niin kehoon tulee sellainen helpotuksen tunne .

Vierailija
9/30 |
06.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pari kertaa ollut. Kerran kuume nousi 40 asteeseen enkä lopulta jaksanut nousta vessaan ripuloimaan vaan annoin kaiken tulla housuihin.

Vierailija
10/30 |
06.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri niinkuin on kuvailtu. Pari tuntia syömisen jälkeen tavaraa vaan tursuaa molemmista päistä, minkäänlainen pidättely on mahdotonta. Lisäksi aika rajuja vilunväreitä.

Ei tuota mielellään halua kokea uudelleen.

11/30 |
06.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

3 kertaa. Parin tunnin pytyllä istumisella siitä selvinnyt+ ripulilääkkeellä

Vierailija
12/30 |
06.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on ollut ihan lievä mutta pidempikestoinen. Vatsakipua ja löysää ulostetta monta päivää.

Vierailija
13/30 |
06.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tavallinen vatsatauti ei saa toivomaan kuolemaa.

Vierailija
14/30 |
06.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tavallinen vatsatauti ei saa toivomaan kuolemaa.

Mulla oli kyllä tällainenkin kypsällä aikuisiällä. Ei ole montaakaan kertaa aikuisena ollut kunnon oksennustautia, mutta kun tuossa jo useampi vuosi sitten iski päälle, niin meinasi loppua usko elämään. Oksensin ihan vähän väliä aikalailla vuorokauden. Lopulta hirveä päänsärky ja edes teelusikallinen vettä ei pysynyt sisällä. Kaikki lihakset ihan turkasen kipeänä siitä oksentamisesta. Olin lopulta niin heikossa kunnossa, että likipitäen konttasin sängyn ja vessan väliä; onneksi väli oli lyhyt. Mietin myös, että miten siinä kohtaa olisi toimittu, jos työnantaja olisi velvoittanut lääkäriin :D. En kertakaikkisesti olisi pystynyt. Onneksi omalla kohdallani ongelma oli teoreettinen, mutta onhan niitä toisenlaisiakin työnantajia.

Vierailija
15/30 |
06.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

3x, aina Suomessa.

Sinällään hassua koka olen reissannut yli 100 matkaa mm Aasiassa, Egyptissä, Venäjällä jne

Vierailija
16/30 |
06.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen, sain burgeripaikasta Suomessa. Epäilen huonoa hygieniaa. Se oli ensimmäinen ja viimeinen kerta sinne. Tuntui että maha käännetään ylösalaisin, nousi kuume ja molemmista päistä tuli tavaraa tuutin täydeltä.

Vierailija
17/30 |
06.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se oli niin rajua - molemmista päistä tuli - ja kovaa.

Siitä tiesin.

Nim. ei enää koskaan erääseen ravintolaan Turussa

Mikä ravintola

Asun Turussa

Vierailija
18/30 |
06.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

3x, aina Suomessa.

Sinällään hassua koka olen reissannut yli 100 matkaa mm Aasiassa, Egyptissä, Venäjällä jne

Sama. Asun ulkomailla vakituisesti jo vuosikymmeniä. 2x Suomessa sain pirullsen ruokamyrkytyksen, kummallakin kerralla söin ravintolassa. Toka kerralla jouduin sairaalaan. Luulin jo menehtyväni siihen. Muuten ei ole ollut mitään, ei edes noroa ikinä. Molemmat ravintolat vielä Suomessa nimekkäitä, mutta enää en niihin mene. 

Vierailija
19/30 |
06.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monta kertaa on kyseessä kuitenkin ihan tavallinen norovirus. Norokin alkaa täysin yllättäen.

Vierailija
20/30 |
06.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Intialaisesta ravintolasta Britanniassa sekä Helsingin vaakunahotellin rakennuksen ravintolasta vuosia sitten. Ihan kamala olo.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan kuusi