Myyjän työ on todella raskasta Alen aikana
Olen siis isossa vaateliikkeessä töissä. Ihmisistä kehittyy hirviöitä; sotketaan, huudetaan myyjille, kyykytetään, vaaditaan kaikkea spesiaalia (vaikka kassalla lukee palautuskäytännöstä). Oon ihan loppu.
Kesätyöntekijöistä ei kukaan halua jatkaa edes pikkutuntisina kesän jälkeen, enkä ihmettele!!
Kommentit (59)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen kenkäkaupassa töissä ja tykkään eniten juuri niistä hetkistä kun on säpinään. Hiljaiset tunnit tosiaan on vähän pitkästyttäviä.
Saa sitä säpinää olla, mut tota kiukuttelua ja sikailua ei.
Ap
En pidä sitä sikailuna vaan osana työtä jos joudun esim "siivoan" asiakkaan jälkiä. Enkä usko hetkeään että päiväsi on pelkkää kiukuttelua. Sulla on vaan paha päivä ja se pitää johonkin purkaa. Itselläni on onneksi kivat työkaverit, joiden kanssa purkaa se päivä päivän pääteeksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaikuttaa siltä että työn tekeminen sulla ylipäänsä tökkii. Pitäis vaan saada olla vapaana, vetää skumppaa ja pistellä kuvia instaan. Sehän se on nykypäivänä monella.
En ole edes instassa ja ikääkin on. Oon ollut alalla kauan, jos luit viestejä? Jos et ole tehnyt tätä työtä vuosia, ei näe mitä tämä nykyään on. Eihän sitä kukaan tajuakaan!
Ap
Niin, ne on ne hormonit kun ikä on +45v.
10v olin myyjänä ja esimiehenä, sitten riitti. Ei enää koskaan aspatyötä! Nyt olen rividuunari tehtaassa ja hyvin viihdyn, ei stressaa mikään ja työajat on paremmat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä en ole vaatekaupassa, vaan Prismassa töissä. Mutta sellainen mutu-tuntuma on, että mitä vittuuntuneempi asiakas, sitä mukavampi ja ystävällisempi itse oon hälle. Sekös sitä ärsyttää vielä enemmän 🙄
Yritin tätäkin joskus, mutta en enää jaksa. Raja on tullut vastaan. Myyjäkin on ihminen.
Ap
Älä jaksa olla lapsellinen. Ei sinulta ole kukaan ihmisoikeuksia vienyt. :D Se asiakaskin on vain ihminen. Koskaan ei voi tietää millainen tarina siellä taustalla on. Kun ihminen avaa suunsa hän puhuu kodistaan. Ihmisen ydin syntyy lapsuudessa. Kun itsetunto ja tunnetaidot eivät pääse kehittymään niitä on vaikea muuttaa myöhemmin.
Kuka niin on väittänyt? Sanoin että olen kyllästynyt. Asiakas on vain ihminen, nutta niin on se myyjäkin. Vai onko sun mielestä ok, että myyjän ulkonäköä ja ilmeitä on ok ruotia? Käyttäytyä miten huvittaa?
Ap
Ei niitä sanoja pidä itseensä ottaa, sanojan puutteellisuuden piikkiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä en ole vaatekaupassa, vaan Prismassa töissä. Mutta sellainen mutu-tuntuma on, että mitä vittuuntuneempi asiakas, sitä mukavampi ja ystävällisempi itse oon hälle. Sekös sitä ärsyttää vielä enemmän 🙄
Yritin tätäkin joskus, mutta en enää jaksa. Raja on tullut vastaan. Myyjäkin on ihminen.
Ap
Älä jaksa olla lapsellinen. Ei sinulta ole kukaan ihmisoikeuksia vienyt. :D Se asiakaskin on vain ihminen. Koskaan ei voi tietää millainen tarina siellä taustalla on. Kun ihminen avaa suunsa hän puhuu kodistaan. Ihmisen ydin syntyy lapsuudessa. Kun itsetunto ja tunnetaidot eivät pääse kehittymään niitä on vaikea muuttaa myöhemmin.
Kuka niin on väittänyt? Sanoin että olen kyllästynyt. Asiakas on vain ihminen, nutta niin on se myyjäkin. Vai onko sun mielestä ok, että myyjän ulkonäköä ja ilmeitä on ok ruotia? Käyttäytyä miten huvittaa?
Ap
Joo, niin kauan kun ei fyysisesti käsiksi käydä ja niinkin on käynyt minulla on ihan sama mitä ihmiset sieltä suustaan suoltaa.
- hoitaja
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaikuttaa siltä että työn tekeminen sulla ylipäänsä tökkii. Pitäis vaan saada olla vapaana, vetää skumppaa ja pistellä kuvia instaan. Sehän se on nykypäivänä monella.
En ole edes instassa ja ikääkin on. Oon ollut alalla kauan, jos luit viestejä? Jos et ole tehnyt tätä työtä vuosia, ei näe mitä tämä nykyään on. Eihän sitä kukaan tajuakaan!
Ap
Niin, ne on ne hormonit kun ikä on +45v.
Terkuin peräkammarin Pena, 51-v.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuntuu kuin olis jatkuvasti suurennuslasin alla, sua kytätään, arvostellaan. Jopa myyjän ilmeestä laitetaan sähköpostia, kun hänellä ei ole oikeanlaista ilmettä kassalla. Ei ole tervettä enää tää touhu..
Ap
Jep en jaksaisi. Olen ollut vuosia vaatekaupassa sekä sisustuspuolella ja riitti. Alet on pahoja ja niissä ravaava porukka. Suosittelen kouluttautumaan ihan toiselle alalle.
Se on varmaan se porukka valikoitunut niistä huonosti käyttäytyvistä just. Mitä korkeampi hinta tuotteella on, niin sitä fiksummin käyttäytyvä sen ostajakunta on. Kun myyt tosi halvalla jotain, niin siellä on ne, jotka jonottaa ja tappelee ämpärijonossa. Siksi minä en anna mitään ilmaiseksi esim torissa tai huutonetissä, kun en jaksa niitä ihmisiä. Heti kun tuotteella on edes joku hinta niin asiakkaatkin on ok.
Onko meno nyt pahempi kuin aiemmin? Itse hämmästyin zarassa siitä meiningistä. Ihmiset tappeli, tavaraa oli jätetty minne sattuu ja kaikki paikat oli ihan hujan hajan. Sääliksi kyllä kävi henkilökuntaa.
Vierailija kirjoitti:
Onko meno nyt pahempi kuin aiemmin? Itse hämmästyin zarassa siitä meiningistä. Ihmiset tappeli, tavaraa oli jätetty minne sattuu ja kaikki paikat oli ihan hujan hajan. Sääliksi kyllä kävi henkilökuntaa.
Tämä on sitä just, ja itse en ole siis Zarassa töissä.
Ap
Tutulta kuulostaa alejen aikainen kaaos...Vaatekaupassa olin töissä opiskeluaikoina yhteensä 6 vuotta.
Ihmiset kohtelee niitä vaatteita kuin roskia. En ymmärrä ollenkaan. Luulen et se ongelma on, että tuote on halpa/alennuksessa. Joku tuntuu asiakkailla niksahtavan päässä silloin.
Voi, samaa pas kaa se siivoojakin saa niskaansa. Haukkujilla eli asiakkailla se luulo, että siivoojat ovat aivottomia, puolustuskyvyttömiä nössyköitä. Itse antelen samalla mitalla takaisin ja joskus sanon asiallisesti takaisin niin tajuavat. Kohtelevat edelleen tässä ammatissa olevia kuin alempiarvoisia.
Jossain vaiheessa työnantajasi huonaa että työntekijöitä ei ole.
Vierailija kirjoitti:
Jossain vaiheessa työnantajasi huonaa että työntekijöitä ei ole.
Työvoiman tarve tippuu jatkuvasti. Suurimmat Suomessakin työllistävät ammatit, ajoneuvojen kuljettajat ja kauppojen myyjät, ovat lähitulevaisuudessa rajun rationalisoinnin kohteena ja myös erilaisten asiantuntija- ja erityisasiantuntija-ammattien työvoimatarve vähenee rajusti.
En ole käynyt vaatekaupoissa sitten vuoden 2019. Sitä samaa tusinakamaa myydään joka puljussa ja saa liikkeelle juuri sen wtsakin.
Vierailija kirjoitti:
Jotkut ihmiset ovat aivan täysiä sikoja! 🐷🐖Tosi inhottavaa, kun ei osata käyttäytyä myyjiä kohtaan asiallisesti.
Ei saa arvostella ja loukata sikoja noin. Siat on kilttejä, söpöjä ja fiksuja.
Vierailija kirjoitti:
Kaikki työ on raskasta nykyisin.
No jaa... puoliso on insinööri ja tekee etänä kotona, voi rytmittää päivän miten haluaa ja tehdä töitä vaikka mökillä. Kyllä tämä myyjän työ on aika erilaista.
Ap
Tahallista sotkemista on vaikea käsittää, kun itse on se asiakas, joka pyrkii laittamaan kaiken paikalleen, kohtelemaan myyjiä kivasti ja suhtautumaan mahdollisesti ilmeneviin ongelmiin tai virheisiin empaattisesti.
Hoitoalalla tuntuu joskus (onneksi omalla kohdalla melko harvoin) myös riittävän näitä ihmisiä, jotka eivät ole tyytyväisiä mihinkään. Pääasia että on joku, johon purkaa paha olonsa. Useimmiten nämä ovat olleet omaisia, jotka raivoavat kun pitkäaikaisasukkaalle ei ole puettu niitä Lyydia-mummon kutomia sukkia sunnuntaina, vaan jotkut muut.
Ap