Muita, joille jäänyt SSRI-lääkityksestä pysyviä tai pitkäaikaisia seksuaalihaittoja?
Siis esim. tuntoherkkyyden alenemaa, orgasmin saamisen vaikeutta tai libidon häviämistä. Jos palautui, kauanko meni aikaa?
Kommentit (830)
Googlatkaa:
"POST-SSRI SEXUAL DYSFUNCTION"
Juu, eipä paljoa meillä Suomessa tästä terveydenhuollon ammattilaiset puhu.
Kannattaa tehdä myös haittavaikutusilmoituksia Fimeaan.
Tuollaiset pilleristit pitäisi lopettaa.
Vierailija kirjoitti:
Taas oli ihmisten pakko tulla kirjoittelemaan vaikka eivät edes tiedä mistä puhutaan... Huoh. Nojoo, mutta siis itse kokeilin niitä lyhyen aikaa monta vuotta sitten, ja tosiaan seksuaaliset vaikeudet alkoi saman tien. Mutta palautui normaaliksi ehkä pari kuukautta lääkkeiden lopettamisen jälkeen, eli ei ollut pysyvää.
Minkälaisia vaikeuksia sulla oli?
Tunto herkkyyttä oli, kun söin ssri-lääkettä mutta en saanut orgasmeja. Lopetin lääkkeet 2 vuotta sitten enkä vieläkään saa orgasmia, edes leluilla yksin.
Olen miettinyt monta kertaa johtuvatko esim. orgasmivaikeuteni siitä että teininä söin SSRI-lääkkeitä. En pysty tietämään koska en tuolloin vielä ollut ollut seksuaalisesti aktiivinen. Aikuisena kun joskus aloitin SSRI-lääkkeet uudestaan niin huomasin heti vaikeuksien pahenevan. Tilanne parani lääkityksen lopettamisen jälkeen muttei se ikinä ole erityisen hyvä ollut.
Kyllä ja pitkään muuten kestikin. Aluksi tuntui siltä kuin olisi koskettanut jonkun toisen genitaaleja, ei mitään tuntoa .Vähän yli vuoden taisi kestää kaikkiaan
Vierailija kirjoitti:
Jollain tasolla toimiva mieli vai seksihalut...
Mitä niillä seksihaluilla tekee jos ei saa hyvää parisuhdetta koska nuppi on sekaisin?
Ei ole kyse pelkästään seksihaluista.
Vuoden jälkeen lopettamisesta alkoi orgasmi tuntua taas jollain tavalla normaalilta
Paljon on haittoja ja tuntuu että lääkärit syöttää näitä kuin leipää. Unettomuuttakin halutaan hoitaa kaikenlaisilla psykoosi lääkkeillä. Olen terve ihminen enkä ala sellaisia syömään.
En ymmärrä tätä pelkopropakandaa ja turvalliseksi todettujen löökkeiden demonisointia.
Vierailija kirjoitti:
Häh?
Hän kysyy, kuinka kauan SSRI-lääkeryhmään kuuluvia lääkkäitä käyttäneillä potilailla on seksuaalisuuteen liittyvää "agnosiaa" vielä sen jälkeenkin, kun ko. lääkkeen käyttö on lopetettu - olettaen siis, että ko. "agnosia" on ko. lääkerthmään kuuluneen lääkkeen aiheuttamaa. Eli kuinka kauan ko. vaikutus kestää, vaikka lääkettä ei enää söisi!
On mielenkiintoista, että lääkkeen vaikutus voi jatkua vielä lääkkeenkäytön jälkeenkin - eli että vaikutus voi olla muutakin, kuin kemiallinen...
Vierailija kirjoitti:
On mielenkiintoista, että lääkkeen vaikutus voi jatkua vielä lääkkeenkäytön jälkeenkin - eli että vaikutus voi olla muutakin, kuin kemiallinen...
Millä tiede tämän selittää? Sillä kai, että lääkkeet muuttavat aivojen rakennetta jopa pysyvästi. Mistä keho/mieli sitten taas muistaa lisääntymisvietin, jos se lääkkeidenkäytöstä huolimatta tokeneekin?
Mikä ihmeen tuntoherkkyys? Se on mielen asia, kiihottaako vai ei. Jos kyse olisi pelkästä kosketusaistista, kokisitte sellaisia asioita kuin ärsyttävä hipelöinti, kutittaminen, jne.
Ei jäänyt, mutta mä olen muutenkin se ihannetapaus, joka ei saa juuri mitään sivuvaikutuksia SSRI-lääkkeistä ja jolla ne alkaa toimia samana päivänä.
Toivottavasti kaikille, jotka ovat päättäneet hoitaa ongelmiaan syömällä lääkkeitä, joiden vaikutuksia aivojen kemikaalitasapainoon ei tunneta, käy huonosti.
Eipähän tarvitse tulevien sukupolvien kokea minkälaista on hakea pääkopan ongelmiin apua ja saada vastaukseksi, täs on sulle sitslopraami resepti, tuu kolmen kuukauden päästä kertoon onko mieli kohentunut.
Ihan luokatonta mielenterveysongelmien hoito tässä maassa.
Älkää syökö nappuloita.