Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miehellä vaikeuksia olla vauvan kanssa töiden jälkeen

Vierailija
05.07.2023 |

Vauva 4 kk. Herää monta kertaa yössä ja minä hoidan yöt. Mies saa nukkua eri huoneessa arkisin, jotta saa hyvät yöunet töiden takia. Nukkuukin miltei poikkeuksetta n. 8 tunnin yöunia. Vauva on vaativa, ei viihdy edes hetkeäkään itsekseen, vaikeuksia päiväunien kanssa, vaunutellen nukkuu hyvin...

Minä en pysty nukkumaan päikkäreitä, hyvä edes, että ehdin syömään! Olen väsynyt. Viikonloppuisin saan nukkua, kun mies ottaa aamulla vauvan (jos vauva hetken edes viihtyy ilman minua). Ongelmana on arki. Mies ryntää miltei heti töistä tultuaan päikkäreille... Jopa 2 tunnin unia! Raivostuu, jos menen herättämään. Minusta ihan kohtuutonta, ettei hän arkena osallistu juuri mitenkään vauvan hoitoon tai edes kotitöihin. Minä tietty hoidan pääasiassa kotityöt miten nyt sitten vauvan kanssa ehdinkään... Mutta kävisi edes kaupassa TAI hoitaisi tiskikoneen.

Lähden pari kertaa viikossa pois kotoa, kun mies tulee. Kauppaan ja lenkille. On vauvan kanssa sen aikaa. Yleensä tämä on vain tunnin, jonka jälkeen rynnii samantien päikkäreille...

Jestas, että riepoo! Ollaan riidelty tästä paljonkin ja hän aina sanoo, että nukkuu vaan hetken, ottaa pienet unet tms., mutta IKINÄ ei nuku alle tuntia! Jos käyn herättämässä, niin raivostuu... Sanoo, että voin nukkua, kun hän herää. Eli menenkö oikeasti klo 19 päikkäreille, vaikka yleensä silloin alkaa vauvan yöpuulle laitto ja pyrin itse menemään yöunille viim. klo 22 ja eka herätys tulee joskus 1 yöllä...

Olenko minä tässä kohtuuton?

Kommentit (85)

Vierailija
81/85 |
07.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen hoitanut lapseni vauvoina aivan itsekseni ilman kenenkään apua. Mieheni kävi töissä ja elätti perheemme. Mutta siitä oli suuri apu, että mieheni toi töistä tullessaan ostokset kaupasta ja se riitti minulle. Enpä olisi kauaa voinut ollakaan vauvasta erossa, kun tisseistä alkoi maito virtaamaan jo valtoimenaan.

Onneksi vauva-aika on lyhyt.

Ei kannata varmaan erota ja tehdä lasta "isättömäksi" vielä miehesi uneliaisuuden vuoksi. Olisi varmaan noloa kertoa lapselle eron syyksi isän päikkärien tarve.

Ei kai eron syynä isän päikkärien tarve olisi, vaan isän lusmuilu ja vastuun pakoilu joka vain verhotaan päikkärien tarpeeksi. Jopa minä, parikymppinen lapseton ilman mitään kokemusta perhe-elämästä ja vauva-ajasta, tämän tajuan.

Vierailija
82/85 |
07.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo kuulostaa sinun kidutukseltasi ap. Jos tuohon suostut, mihin kaikkeen muuhun?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/85 |
07.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tänä iltana ap on ehtinyt olla kaksi tuntia vauvapalstalla. Mitäs jos olisi vaikka nukkunut tämänkin ajan.

Selaan itsekin juuri vauva rinnalla, aika helppoa.

Vaiva rinnalla nukkuminen ei tosin onnistuisi (toivottavasti nukahtaa tuohon syötyään tarpeekseen niin voin ottaa myös päikkärit)

Vierailija
84/85 |
07.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mies hoitaa vauvaa loppuillan päikkäreidensä jälkeen? Sinä lepäät sitten. Onhan siinä vielä monta tuntia.

Monta tuntia? Jos klo 19 saan levätä puolituntia ennen vauvan nukuttamista, niin ei riitä. Ap

Miksi se vauva menee noin aikaisin nukkumaan? Ja jos menee, niin kyllähän mies voi nukuttaa vauvan, niin voit käydä vaikka suoraan yöunille siinä.

No, meillä on tehty niin, että vauva menee yöunille viim. klo 20:30. Aika usein siis 19:30-20 alkaa nukuttaminen. Ap

Minä en ole koskaan laittanut lapsiani noin aikaisin nukkumaan, heräävätkin sitten ennen pirun kenkimää, kun minä haluan nukkua. Ja se nukuttaminenkaan ei saa olla mikään pitkä prosessi, lapsi nukahtaa kun on väsynyt, halusi tai ei.

Ja lapselle pitää antaa tarpeeksi tuhtia ruokaa ennen nukkumista, niin ei herää nälkäänsä. Eikä missään nimessä saa opettaa nukahtamaan pullon kanssa, eikä varsinkaan yöllä antaa pulloa vaikka se helppoa onkin.

Luitko edes aloitusta? Onko sulla niin suuri pätemisen tarve, että et viitsi edes lukea, että mikä ongelma :D

Aloittajan vauva on 4kk, tuon ikäinen elää vielä pelkällä tissimaidolla yleensä. Vai onko sulla edes lapsista kokemusta kun ehdotat 4kk ikäiselle vauvalle "tuhtia ruokaa"? :D Ja vauvoja ruokitaan myös yöllä eikä pidetä nälässä 8 tuntia putkeen, maito sulaa sen verran nopeasti että vauva tarvitsee toisen annoksen parin tunnin päästä tai muuten huutaa nälkäänsä. Ja noin pieni tarvitsee myös sitä aikuisen läheisyyttä, tulee turvaton olo jos on yksin liian kauan. Ja tissihän kätevästi antaa sekä ruokaa että läheisyyttä.

Älä yleistä kaikkia vauvoja, onko itsellä kokemuksia vauvoista? "Tuhti annos" voi myös viitata tuhtiin maitoannokseen, ei se pelkästään kiinteään ruokaan viittaa.

Oma 2kk ikäiseni voi nukkua ihan hyvin 6h putkeen yöllä, ei häntä tarvitse herätellä syömään "parin tunnin" päästä. Joka yö ja päivä on tosin erilainen tämän ikäiselle, eli joskus heräillään ja joskus ei

Vierailija
85/85 |
07.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minun mies oli samanlainen alussa, kun esikoisemme oli syntynyt. Ei millään meinannut tajuta, että minunkin oli saatava joskus nukkua. Kunnes väsymys meni niin pitkälle, etten yksinkertaisesti kestänyt enää, ja päädyin itkemään ja huutamaan hänelle hysteerisenä. En tiedä havahtuiko hän silloin viimein vai kokiko tilanteen vain niin epämiellyttävä, että mieluummin taipui. Mutta siitä päivästä alkaen töiden jälkeiset päikkärit jäi pois, ja hän otti vauvan hoitaakseen parina yönä joka viikko.

Älä anna miehen luikerrella velvollisuuksistaan, lapsi on yhtä lailla hänen ja hänen kuuluu osallistua. Ja sinä olet ihminen etkä robotti. Uni on ihmisen perustarve, jota ilman ei selviä hengissä. Sinun täytyy saada nukkua edes joskus, jotta vauvan on turvallista olla hoidossasi. Siihen on syynsä, miksi valvottamista on käytetty kidutuskeinona. Kannattaa terottaa näitä asioita miehelle.

Ai naiset muka kaksinaamaisia? Miehet ja pojat saa perheessä kaiken ja silti he vain vapaamatkustavat. Nainen ei saa MITÄÄN korvausta työstä perheessä, mies saa nimen jatkumaan, pitää palkkatyönsä, rahallisen korvauksen ja silti itsekäs pas*a kehtaa vapaamatkustaa.

Luuletteko tosissanne että heterosuhteissa voisi olla romantiikkaa? Kenenköhän vika se on, ettei lapsia synny? Miehet eivät tee MITÄÄN vaikka akka omistaa kaiken nimeään myöten ukolle. Laihat on vastapalvelukset.