Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Itse sain 6kk kestävän "Long covidin" rokotteesta, onneksi vihdoinkin se tunnustetaan.

Vierailija
05.07.2023 |

Oli kaikki flunssan oireet, aivosumut, väsymykset ja kaikki. Oireet alkoivat heti 2. rikotteen jälkeen ja koronatestit näytti negatiivista. Kävin lääkärissäkin oireiden vuoksi, mutta ei heitä kiinnostanut. Onneksi oireet lopulta katosi tai ainakaan en ole nyt vuoteen mitään huomannut. Minusta kaikki meni pieleen koronan hoidon osalta ja virheet pitäisi rehellisesti myöntää ja ottaa niistä oppia, jotta seuraavalla kerralla niihin ei enää sorruta.

https://www.iltalehti.fi/terveysuutiset/a/117abfe1-150b-47cb-957c-fee15…

Kommentit (106)

Vierailija
1/106 |
05.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä tiedät, ettei se johtunut oireettomana sairastetusta koronasta?

T.tutkija

Vierailija
2/106 |
05.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

T.tutkija

Kävin silloin paljon ravintoloissa ja siksi jouduin käymään koronatestissä vähintään kerran viikossa, joskus jopa kaksi. Kaikki testit olivat negatiivisia ennen ja jälkeen rokotuksen. Jouduin vielä käymään sen 2. rokotuksen jälkeen testeissä, kun rokotepassia ei heti saanut ja silloin nuo oireet jo alkoivat. Olin kyllä sairastanut koronan jo puoli vuotta ennen sitä.

Korona ei näy aina testeissä

Oireet voi tulla puoli vuotta myöhemmin

Kävit paljon ravintoloissa

Eli siis sait koronasta

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/106 |
05.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muualla ollaan jälkipyykin kanssa jo paljon pidemmällä, täällä vaan hyssytellään. Luoja että suomalaiset on naiivia kansaa.

Vierailija
4/106 |
05.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla tulehtui käsi ja kainalo kakkosen jälkeen

Sydän oireili jonkin aikaa.

Kolmatta en ottanut.

Vierailija
5/106 |
05.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Kyseessä on hyvin harvinainen sairaus. Long vaxia on havaittu paljon vähemmän kuin pitkittynyttä koronaa, joka alkaa koronainfektion sairastamisella."

Vierailija
6/106 |
05.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

T.tutkija

Kävin silloin paljon ravintoloissa ja siksi jouduin käymään koronatestissä vähintään kerran viikossa, joskus jopa kaksi. Kaikki testit olivat negatiivisia ennen ja jälkeen rokotuksen. Jouduin vielä käymään sen 2. rokotuksen jälkeen testeissä, kun rokotepassia ei heti saanut ja silloin nuo oireet jo alkoivat. Olin kyllä sairastanut koronan jo puoli vuotta ennen sitä.

Eli siis sait koronasta

En ymmärrä miksi tästä pitää vieläkin jankata, kun asia tunnustetaan jo yleisesti. Rokote aiheutti joillekin long covidin kaltaisia oireita.

Kyllä, minä kävin paljon ravintoiloissa ja kyllä, sain sieltä koronan, mutta jo 6 kuukautta ennen näitä oireita. Nuo long covid oireet alkoivat minulla heti 2. rokotteen jälkeen ja silloin testasin itseäni aktiivisesti. En ole rokotevastainen ja en koskaan ole saanut mistää lääkkeestä merkittäviä haittavaikutuksia. Tällä kertaa rokote ei sopinut minulle. On epätodennäköistä, että kaikki nenästä otetut ja terveydenhuollon testaamat testit olisivat olleet viallisia.

Vierailija
7/106 |
05.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kolmatta en ottanut.

Sydän oireili myös mulla, mutta aivosumu oli se mikä haittasi eniten töitä. Tuntui nololta mennä lääkäriin ja kertoa oireista, kun niitä oli paljon. Sai heti hullun leiman otsaan. Olen siis ketjun aloittaja.

Vierailija
8/106 |
06.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tanskalaisen tutkimuksen mukaan riippui olennaisesti rokotuserästä, kuinka yleisiä haittavaikutukset olivat/ovat. Joillakin erillä jopa joka 20. piikki aiheutti niin pahat haittavaikutukset että uhri katsoi aiheelliseksi kertoa siitä terveys viran omai sille:

https://onlinelibrary.wiley.com/doi/10.1111/eci.13998

Vierailija
9/106 |
06.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rokotteet eivät ole koskaan täysin turvallisia. Ne aiheuttavat jokseenkin saman reaktion kuin itse tauti. Vaikea ennakoida miten kenenkin immuunisysteemi ja keho reagoi mihinkin rokotteeseen. Tämän takia rokottautuminen pitää olla vastaisuudessakin vapaaehtoista. Sairasta, että hoitohenkilökunnalla on pakkorokottautuminen.

Vierailija
10/106 |
06.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tanskalaisen tutkimuksen mukaan riippui olennaisesti rokotuserästä, kuinka yleisiä haittavaikutukset olivat/ovat. Joillakin erillä jopa joka 20. piikki aiheutti niin pahat haittavaikutukset että uhri katsoi aiheelliseksi kertoa siitä terveys viran omai sille:

Googlekäännös osasta:

Yhteensä 10 793 766 annosta annettiin 4 026 575 henkilölle käyttäen 52 erilaista BNT162b2-rokoteerää (2 340–814 320 annosta erää kohden) ja 43 496 SAE:ta rekisteröitiin 13 635 ± 335 henkilössä. SEM) SAE s per henkilö. [Korjaus lisätty 09.6.2023, ensimmäisen verkkojulkaisun jälkeen: Annosten kokonaismäärä ja potilasmäärät korjattiin edellisessä lausunnossa]. Jokaisella henkilöllä yksittäiset SAE-taudit liittyivät rokoteannoksiin 1 531 ± 0,004 erästä, jolloin yhteensä 66 587 SAE:tä jaettiin 52 erän kesken. Erämerkinnät rekisteröitiin epätäydellisesti tai puuttuivat 7,11 %:ssa SAE-tapauksista, joten 61 847 erän tunnistettavissa olevaa SAE-tapausta jäi jatkoanalyysiin, joista 14 509 (23,5 %) luokiteltiin vakaviksi SAE-tapauksiksi ja 579 (0,9 %) oli SAE:hen liittyviä kuolemantapauksia. Yllättäen SAE-tapausten määrä 1000 annosta kohden vaihteli merkittävästi rokote-erien välillä: 2,32 (0,09–3,59) (mediaani [kvartiiliväli]) SAE:ta 1000 annosta kohti, ja SAE-tapausten lukumäärän välisessä suhteessa havaittiin merkittävää heterogeenisuutta (p < .0001). 1000 annosta kohti ja annosten lukumäärä yksittäisissä erissä. Havaittiin kolme vallitsevaa trendilinjaa, joissa SAE-asteet olivat huomattavan alhaisemmat suuremmissa rokote-erissä ja lisäeristä riippuvainen heterogeenisuus SAE:n vakavuuden jakautumisessa kolmea trendiviivaa edustavien erien välillä (kuva 1). Verrattuna kaikkien SAE-tapausten määrään, vakavat SAE-tapaukset ja SAE-peräiset kuolemat 1 000 annosta kohden olivat paljon harvempia, ja näiden SAE-tapausten määrä 1000 annosta kohden osoitti merkittävästi suurempaa vaihtelua erien välillä, ja kolmen trendiviivan välinen ero oli pienempi (ei esitetty). Tässä valtakunnallisessa tutkimuksessa havaittu SAE-määrien ja vakavuuden vaihtelu BTN162b2-rokoteerien välillä oli vastoin SAE-tapausten odotettua homogeenista määrää ja jakautumista erien välillä. Tanskassa ja muissa EU/ETA-maissa rokotteiden laatua seurataan virallisen valvontaviranomaisen erän vapauttamisen (OCABR) ohjeiden mukaisesti, ja tietojemme mukaan mahdollisia eroja BNT162b2-rokoteerän kliinisen turvallisuuden tai tehokkuuden suhteen ei ole raportoitu aiemmin, esimerkiksi esi- lupakokeet ja myöhemmät väestöpohjaiset tutkimukset.4, 5 Tällaisia vaikutuksia voi olla helpompi havaita pienissä maissa, kuten Tanskassa, joissa BNT162b2-rokotteita annettiin tutkimusjakson aikana yleensä useissa pienemmissä erissä. Myös viranomaisvalvonta ja tieteellinen kiinnostus COVID-19-rokotteen turvallisuutta kohtaan on keskittynyt ensisijaisesti vakaviin haittatapahtumiin, kuten sydänlihastulehdukseen.6 Joka tapauksessa tällaisten ilmeisten vaikutusten tunnistaminen edellyttää, että havaitut haittatapahtumat on liitetty kunkin yksittäisen erän etikettiin ja kokoon. (annosnumerot). Aikaisemmin Bacille Calmette-Guérin -rokotteen tuotannon (viljelmän kasvun) vaihtelun on osoitettu vaikuttavan tämän rokotteen tärkeisiin immunologisiin vaikutuksiin,7 ja kahdella nuorella miehellä on raportoitu kaksi sydänlihastulehdustapausta mRNA-1273 COVID-19:n saamisen jälkeen. rokote (Moderna) samasta rokoteerästä samana päivänä.8 Rokotteiden vaihteluita (eristä toiseen, injektiopullosta injektiopulloon ja jopa annoksesta annokseen) voi todellakin esiintyä vaihteluiden ja käytäntöjen rikkomusten seurauksena esimerkiksi rokotteiden valmistuksessa, varastoinnissa, kuljetuksessa, kliinisen käsittelyn ja valvonnan osalta ja vuonna 2021 Japanissa vedettiin takaisin kolme erää mRNA1273-rokotetta, yhteensä yli 1,6 miljoonaa annosta, kun 39 rokotepullossa havaittiin vieraita aineita. 9 Vuotaneet ja kiistanalaiset tiedot ovat myös viittaaneet siihen, että jotkin BNT162b2-rokotteen varhaiset kaupalliset erät sisälsivät odotettua alhaisempia määriä ehjää mRNA:ta.10

Vierailija
11/106 |
06.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kolmatta en ottanut.

Sydän oireili myös mulla, mutta aivosumu oli se mikä haittasi eniten töitä. Tuntui nololta mennä lääkäriin ja kertoa oireista, kun niitä oli paljon. Sai heti hullun leiman otsaan. Olen siis ketjun aloittaja.

Kuulostaa tutulta. En ottanut covid-rokotuksia, mutta sain kuukausien sydänoireet, kuumeilun ja väsymystilan keuhkokuumerokotuksesta. Sinänsä hassua, koska olen toipunut parista keuhkokuumeesta nopeammin ja vähemmillä oireilla.

Vierailija
12/106 |
06.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän se edes ole yllättävää, että rokote voi joillekin aiheuttaa samantyyppisiä oireita kuin itse sairaus, mutta pienemmällä todennäköisyydellä.

Vierailija
13/106 |
06.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

T.tutkija

Eli siis sait koronasta

En ymmärrä miksi tästä pitää vieläkin jankata, kun asia tunnustetaan jo yleisesti. Rokote aiheutti joillekin long covidin kaltaisia oireita.

Kyllä, minä kävin paljon ravintoiloissa ja kyllä, sain sieltä koronan, mutta jo 6 kuukautta ennen näitä oireita. Nuo long covid oireet alkoivat minulla heti 2. rokotteen jälkeen ja silloin testasin itseäni aktiivisesti. En ole rokotevastainen ja en koskaan ole saanut mistää lääkkeestä merkittäviä haittavaikutuksia. Tällä kertaa rokote ei sopinut minulle. On epätodennäköistä, että kaikki nenästä otetut ja terveydenhuollon testaamat testit olisivat olleet viallisia.

Jos aiheutti niin sitten aiheutti, miksi asiasta pitää jankata.

Vierailija
14/106 |
06.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Googlekäännös osasta:

Yhteensä 10 793 766 annosta annettiin 4 026 575 henkilölle käyttäen 52 erilaista BNT162b2-rokoteerää (2 340–814 320 annosta erää kohden) ja 43 496 SAE:ta rekisteröitiin 13 635 ± 335 henkilössä. SEM) SAE s per henkilö. [Korjaus lisätty 09.6.2023, ensimmäisen verkkojulkaisun jälkeen: Annosten kokonaismäärä ja potilasmäärät korjattiin edellisessä lausunnossa]. Jokaisella henkilöllä yksittäiset SAE-taudit liittyivät rokoteannoksiin 1 531 ± 0,004 erästä, jolloin yhteensä 66 587 SAE:tä jaettiin 52 erän kesken. Erämerkinnät rekisteröitiin epätäydellisesti tai puuttuivat 7,11 %:ssa SAE-tapauksista, joten 61 847 erän tunnistettavissa olevaa SAE-tapausta jäi jatkoanalyysiin, joista 14 509 (23,5 %) luokiteltiin vakaviksi SAE-tapauksiksi ja 579 (0,9 %) oli SAE:hen liittyviä kuolemantapauksia. Yllättäen SAE-tapausten määrä 1000 annosta kohden vaihteli merkittävästi rokote-erien välillä: 2,32 (0,09–3,59) (mediaani [kvartiiliväli]) SAE:ta 1000 annosta kohti, ja SAE-tapausten lukumäärän välisessä suhteessa havaittiin merkittävää heterogeenisuutta (p < .0001). 1000 annosta kohti ja annosten lukumäärä yksittäisissä erissä. Havaittiin kolme vallitsevaa trendilinjaa, joissa SAE-asteet olivat huomattavan alhaisemmat suuremmissa rokote-erissä ja lisäeristä riippuvainen heterogeenisuus SAE:n vakavuuden jakautumisessa kolmea trendiviivaa edustavien erien välillä (kuva 1). Verrattuna kaikkien SAE-tapausten määrään, vakavat SAE-tapaukset ja SAE-peräiset kuolemat 1 000 annosta kohden olivat paljon harvempia, ja näiden SAE-tapausten määrä 1000 annosta kohden osoitti merkittävästi suurempaa vaihtelua erien välillä, ja kolmen trendiviivan välinen ero oli pienempi (ei esitetty). Tässä valtakunnallisessa tutkimuksessa havaittu SAE-määrien ja vakavuuden vaihtelu BTN162b2-rokoteerien välillä oli vastoin SAE-tapausten odotettua homogeenista määrää ja jakautumista erien välillä. Tanskassa ja muissa EU/ETA-maissa rokotteiden laatua seurataan virallisen valvontaviranomaisen erän vapauttamisen (OCABR) ohjeiden mukaisesti, ja tietojemme mukaan mahdollisia eroja BNT162b2-rokoteerän kliinisen turvallisuuden tai tehokkuuden suhteen ei ole raportoitu aiemmin, esimerkiksi esi- lupakokeet ja myöhemmät väestöpohjaiset tutkimukset.4, 5 Tällaisia vaikutuksia voi olla helpompi havaita pienissä maissa, kuten Tanskassa, joissa BNT162b2-rokotteita annettiin tutkimusjakson aikana yleensä useissa pienemmissä erissä. Myös viranomaisvalvonta ja tieteellinen kiinnostus COVID-19-rokotteen turvallisuutta kohtaan on keskittynyt ensisijaisesti vakaviin haittatapahtumiin, kuten sydänlihastulehdukseen.6 Joka tapauksessa tällaisten ilmeisten vaikutusten tunnistaminen edellyttää, että havaitut haittatapahtumat on liitetty kunkin yksittäisen erän etikettiin ja kokoon. (annosnumerot). Aikaisemmin Bacille Calmette-Guérin -rokotteen tuotannon (viljelmän kasvun) vaihtelun on osoitettu vaikuttavan tämän rokotteen tärkeisiin immunologisiin vaikutuksiin,7 ja kahdella nuorella miehellä on raportoitu kaksi sydänlihastulehdustapausta mRNA-1273 COVID-19:n saamisen jälkeen. rokote (Moderna) samasta rokoteerästä samana päivänä.8 Rokotteiden vaihteluita (eristä toiseen, injektiopullosta injektiopulloon ja jopa annoksesta annokseen) voi todellakin esiintyä vaihteluiden ja käytäntöjen rikkomusten seurauksena esimerkiksi rokotteiden valmistuksessa, varastoinnissa, kuljetuksessa, kliinisen käsittelyn ja valvonnan osalta ja vuonna 2021 Japanissa vedettiin takaisin kolme erää mRNA1273-rokotetta, yhteensä yli 1,6 miljoonaa annosta, kun 39 rokotepullossa havaittiin vieraita aineita. 9 Vuotaneet ja kiistanalaiset tiedot ovat myös viittaaneet siihen, että jotkin BNT162b2-rokotteen varhaiset kaupalliset erät sisälsivät odotettua alhaisempia määriä ehjää mRNA:ta.10

Niin?

Vierailija
15/106 |
06.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

T.tutkija

Eli siis sait koronasta

Jos aiheutti niin sitten aiheutti, miksi asiasta pitää jankata.

Asian kokeneet haluavat vertaistukea ja keskustelua kokemastaan? Niinkuin mekin joilla on koronataudista long covid. Ja ne joiden omainen on kuollut koronaan jne. Miksi asioilla pitöisi olla vain yksi puoli, kun harvoin tosimaailma on niin yksinkertainen?

Vierailija
16/106 |
06.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ne rokotteiden haittavaikutukset olivat vähäisiä siihen verrattuna miten paljon pelastivat ihmishenkiä. Suurella valtaosalla oireet jäivät siihen pistonkohdan arkuuteen.

Kaikilla rokotteilla on joillekin haittavaikutuksia, ja näitä koronarokotteita on annettu 1,5 miljardia (siis yli 2 kertaa maapallon väestön määrä), eikä mitään massakuolemia ole tapahtunut, vaan 2 miljoonaa ihmistä pelastui koronaan kuolemiselta.

Joitakin kuolemantapauksiakin toki oli. Alussa esim. annettiin rokotteita niin vanhoille ja heikoille jopa saattohoidossa oleville, että ne saattoivat nopeuttaa heidän menehtymistään.

Yhä monet kärsivät koronan jälkitaudeista, kuten tinnituksesta, rokotuksista niitä ei ole havaittu saatavan.

Vierailija
17/106 |
06.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis miten tämä nyt on uutta tietoa? Eikö tästä olla uutisoitu jo muutama vuosi sitten?

Vierailija
18/106 |
06.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totuus esille!

Vierailija
19/106 |
06.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

T.tutkija

Vesi on virrannut planeetalla miljardeja vuosia ja nyt se on pilalla.

Vierailija
20/106 |
06.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eihän se edes ole yllättävää, että rokote voi joillekin aiheuttaa samantyyppisiä oireita kuin itse sairaus, mutta pienemmällä todennäköisyydellä.

Koronarokotteita ei valmistettu heikennettyyn virukseen, eli oireet rokotteesta ei liity koronaan.

Oikean rokotteen valmistaminen kestää 5 - 15 vuotta. Koronarokote valmistui 62 päivässä.

Ei sillä ole väliä aiheuttaako korona immunologisen reaktion vai vektorin kautta toimiva proteiini.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi kahdeksan