Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

NYT JYSÄHTI! Pörssisähkön keskihinta vuonna 2023 on ollut vain 7,1 senttiä kilowattitunnilta. Hei, te kalliin kiinteähintaisen sopimuksen ottaneet, millä perustelette kalliimman sopimuksen järkevyyttä??? Miksi vanhat ihmiset eivät älyä ottaa pörssisähköä?

Pörssisähkön valinnut
05.07.2023 |

Pörssisähkön keskihinta vuonna 2023 (sis. alv)
Tammikuu 8,66 snt/kWh
Helmikuu 8,81 snt/kWh
Maaliskuu 8,16 snt/kWh
Huhtikuu 6,66 snt/kWh
Toukokuu 3,30 snt/kWh

Mistähän syystä moni on sopinut maksavansa monta kertaa kalliimpaa hintaa vuoden tai kahdenkin vuoden ajan? :O
Olen huomannut, että varsinkin ikäihmiset tekevät näitä kalliita määräaikaisia sopimuksia. Mistähän johtuu?

Kommentit (2287)

Vierailija
1101/2287 |
19.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla määris 8.3c, saakelin kyrväkkeet.

Ei huono talven yli. Syyskuussa pörssisähkö oli jo 7 snt ja siihen marginaalit + ei optimoitu kulutus niin oli jo pösää parempi syyskuu eikä talvi ole vielä edes alkanut..

Syyskuu oli meillä 4.2c/kWh ja siinä marginaali.

Vierailija
1102/2287 |
19.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No vastataan siihen ap:n kysymykseen: osa valitsee kiinteähintaisen sähkösopimuksen, koska heillä ei ole varaavaa yösähkömallisuutta, ei ole ilmalämpöpumppua tai tulisijaa tai ei ole mahdollisuutta lämmittää leivinuunia klo 6 aamulla, jotta uuni on lämmin kun korkeampi sähkönhinta alkaa. Esim. meillä on maalämpö, ei tulisijoja ja olemme työssä tai nukumme  halvan sähkön aikana. Vaikka lattiaan varaavan maalämmönkin lämmitysaikaa voi säädellä, sain nyt kiinteän hinnan sopimuksen 8,19 sentillä ja olen valmis maksamaan ylimääräiset 1,09 senttiä helppoudesta ja siitä, että saan pestä pyykkiä, saunoa ja kokata ihan milloin haluan. Joko nyt tuli ap:lle tarpeeksi selvä selitys?

Mikä ylimääräinen 1,09c!?!????!??

Et kai nyt sentään joka tunti käytä saman verta sähköä koko vuoden että saisit 7c keskiarvoksi??? Ethän?

Olitko

No siihen 7,1 sentin vuoden pörssisähkön keskihintaan ap aloituksessaan viittaa. Ja kyllä minä ymmärrän sen olevan keskihinta. Jotkut pääsevät sen alle.  Mutta onko sinulla luetun ymmärtämisen vaikeus, kun et ymmärrä vastaukseni keskeistä pointtia, vaikka kuinka yritin rautalangasta sen vääntää? Kaikilla ei ole mahdollisuutta säätää kulutusta! 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1103/2287 |
19.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei huono talven yli. Syyskuussa pörssisähkö oli jo 7 snt ja siihen marginaalit + ei optimoitu kulutus niin oli jo pösää parempi syyskuu eikä talvi ole vielä edes alkanut..

No määrikset maksoi syyskuussakin 8c.

Vierailija
1104/2287 |
19.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pörssisähkössä on ideaa ainoastaan jos lämmityksen pystyy automatisoimaan hinnan mukaan. Kaikissa muissa tapauksissa pörssisähköily on järjen köyhyyttä.

Vierailija
1105/2287 |
19.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No siihen 7,1 sentin vuoden pörssisähkön keskihintaan ap aloituksessaan viittaa. Ja kyllä minä ymmärrän sen olevan keskihinta. Jotkut pääsevät sen alle.  Mutta onko sinulla luetun ymmärtämisen vaikeus, kun et ymmärrä vastaukseni keskeistä pointtia, vaikka kuinka yritin rautalangasta sen vääntää? Kaikilla ei ole mahdollisuutta säätää kulutusta! 

No mutta sehän oli pörssimarkkinan keskihinta ei ap oma keskihinta.

Nyt olet kyllä tosi tyhmä tai trolli.

Vierailija
1106/2287 |
19.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sähkölasku 8,5snt määräaikaisella sopimuksella on ollut nyt kesällä sellaista 30-40e/kk. Jos olis pörssi ja jaksaisi pelleillä niin varmasti pääsis 10-25 euroon. Muttakun mä en jaksa stressata tuollaisen summan takia, mielummin ajan kerran kuukaudessa sen mcdonaldsin ohi ja säästän 40e siinä.

Eikä 8,5 senttiä ole kallis sähkösopimus, 40e sähkölaskun perässä tulee satasen carunalasku, ja siirtomaksu maksetaan jokaisesta kilowatista vaikka se pörssissä olisikin miinuksen puolella niin silti ei kannata käyttää yhtään turhaa sähköä.

Whaaat!? Kesällähän sähkö tosi halpaa ja meillä oli ihan normaalisti eläen miettimättä noin 1.1c/kWh koko kesän ajan.

Käys nyt ensin edes tsekkaamassa ne keskiarvotilastot ennenkuin tuut tänne jauhamaan paskaa, trolli. :D 

Oli mullakin 1,48 eelokuu enkä optimoinut kuin lvv. Jos on säätänyt ja kuluttanut enemmän niin kyllä tuohon lähelle 1,1 voi päästä.

Vierailija
1107/2287 |
19.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sitä se on jos pystyy automatisoimaan hinnan mukaan. 5 miljoonaa suomalaista ei pysty, joten tuolla elvistelyllä ei ole oikeastaan mitään merkitystä. Suurimmalle osalle pörssisähkö ei ole järkevä vaihtoehto.

Vierailija
1108/2287 |
19.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oli mullakin 1,48 eelokuu enkä optimoinut kuin lvv. Jos on säätänyt ja kuluttanut enemmän niin kyllä tuohon lähelle 1,1 voi päästä.

Puhuttiin koko kesästä. Kesä- ja heinäkuu oli elokuuta kalliimpia, elokuu poikkeuksellisen halpa. Meilläkin oli silloin pörssisähkö (ei ole enää).

Vierailija
1109/2287 |
19.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sitä se on jos pystyy automatisoimaan hinnan mukaan. 5 miljoonaa suomalaista ei pysty, joten tuolla elvistelyllä ei ole oikeastaan mitään merkitystä. Suurimmalle osalle pörssisähkö ei ole järkevä vaihtoehto.

Mitä virkaa niillä suurimmalla osalla on kun fiksuimmat saa? Menköön tyhmät määriksen mukaan.

Vierailija
1110/2287 |
19.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja me pörssisähköllä melkein 9 snt.

Vierailija
1111/2287 |
19.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No mutta sehän oli pörssimarkkinan keskihinta ei ap oma keskihinta.

Nyt olet kyllä tosi tyhmä tai trolli.

Etkä sinä vieläkään halua kommentoida sitä vastaukseni keskeisintä poittia, jonka joku toinenkin kiteytti: jos et pysty säätelemään ja ajoittamaan sähkölämmitystäsi, sinun ei kannata valita pörssisähköä!

Vierailija
1112/2287 |
19.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei se mitään elvistelyä ole jos pörssisähkökeskustelussa kertoo maksamansa sähkön hinnan. Minua ainakin kiinnostaa mihin muut ovat päässeet. Kannattaa varmaan perustaa kiinteähintaisille oma keskustelu ja mennä sinne mölisemään.

Vierailija
1113/2287 |
19.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä virkaa niillä suurimmalla osalla on kun fiksuimmat saa? Menköön tyhmät määriksen mukaan.

t: vauva-palstan sähkötrolli

Vierailija
1114/2287 |
19.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä ainakin syyskuu 3.2c/kWh.

Vierailija
1115/2287 |
19.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei se mitään elvistelyä ole jos pörssisähkökeskustelussa kertoo maksamansa sähkön hinnan. Minua ainakin kiinnostaa mihin muut ovat päässeet. Kannattaa varmaan perustaa ki

Me olemme vastanneet ap:n esittämään kysymykseen. Ei ole kiva, että pörssinsähkön onnistuneesti valinneet haukkuvat valintaamme typeräksi, eivätkä halua edes ymmärtää perustelujamme, vaikka ap niitä kysyi. Pörssisähkö ei ole kaikille halvin vaihtoehto, vaikka se toisille sitä on.

Vierailija
1116/2287 |
19.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei se mitään elvistelyä ole jos pörssisähkökeskustelussa kertoo maksamansa sähkön hinnan. Minua ainakin kiinnostaa mihin muut ovat päässeet. Kannattaa varmaan perustaa kiinteähintaisille oma keskustelu ja mennä sinne mölisemään.

Jo avausviestissä pyydetään perusteluja määräaikaisille soppareille vs pösä. Voit perustaa ihan oman ketjun pelkästään pörssihomostelulle jos kiinnostaa.

Vierailija
1117/2287 |
19.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei se mitään elvistelyä ole jos pörssisähkökeskustelussa kertoo maksamansa sähkön hinnan. Minua ainakin kiinnostaa mihin muut ovat päässeet. Kannattaa varmaan perustaa ki

Kallein ostetun sähkön keskohinta on ollut noin 10c tammikuussa ja halvin elokuussa 1,5c kaikki muut kuukaudet 2-7c. 

En hirveästi katsele kulutustani kuin silloin, kun esim. pesen pyykkiä. Jos huomaan, että nyt sähkömaksaa 10c ja tunnin pääst 3c, niin pesin pyykit tunnin päästä

Vierailija
1118/2287 |
19.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Automaatiolla, tietysti. Jos pitää paikkansa. Muuten noin suuri ero keskihintaan ei ole mahdollinen.

Vierailija
1119/2287 |
19.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei se mitään elvistelyä ole jos pörssisähkökeskustelussa kertoo maksamansa sähkön hinnan. Minua ainakin kiinnostaa mihin

Jonkunhan se pitää ääneen sanoa, niin ei tartte taas koko ensi kevättä lukea, miten muka huijattiin kalliisiin määräaikaisiin

Vierailija
1120/2287 |
19.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Automaatiolla, tietysti. Jos pitää paikkansa. Muuten noin suuri ero keskihintaan ei ole mahdol

Mitä vikaa lämmityksen automatisoinnissa on?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi yksi