Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies alkoi kakomaan yhteenmuuttoa, kun ehdotin yhteistä käyttötiliä ja kulut tulojen mukaan

Vierailija
04.07.2023 |

Onkohan jotain salattavaa, mihin käyttää rahaa vai mistä voisi johtua? Ollaan kuitenkin seurusteltu 2 vuotta ja suhde vakava. Tähän asti kumpikin maksanut omat kulunsa.

Kommentit (1002)

Vierailija
881/1002 |
04.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikkuporvarin ajatusmallissa kaikella on hyötysuhde; harrastukset, mielenkiinnon kohteet ja miksei perhesuhteetkin. Miksi panostaa johonkin, jos siitä ei saa mitään irti? Rahaa tai välillistä hyötyä ollakseen tehokkaampi ratas oravanpyörässä? Pöh! Tuohan on täyttä romanttista hömpötystä.

Vierailija
882/1002 |
04.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oliko hänellä mitään omaa ehdotusta asiaan?

Asumiskulut 50/50 ja loput maksaa kukin itse. ap

Ja mikä tässä on ollut vialla?

Pienempituloinen joutuisi maksamaan suhteessa enemmän. ap

Yksin asuessaan pienempituloinen maksaa yksin kaiken. Kyllä se pienempituloinenkin siis jokatapauksessa hyötyy asumiskulujen ja kauppalaskun puolittumisesta. Minä olen meidän huushollissa se pienempituloinen, enkä ymmärrä ollenkaan miksi minun pitäisi saada puolisiltani jotain hyvitystä siitä että palkkani on pienempi kuin hänellä. On hän tehnyt, ja tekee töitäkin sen isomman palkkansa eteen. Käynyt koulujakin vuosia kauemmin kuin minä. Miksi minulla olisi oikeus siivuun hänen ansioistaan? Me maksetaan puoliksi asumiskulut, ja ruokaupassa maksaa kuka milloinkin. Siitä ei nyt niin tarkkoja olla. Se olisi jotenkin älytöntä alkaa jakaa jotain juustopaketin hintaa, tai laskea montako lihapullaa kukakin syö. Jos haluan ostaa jotain sisustusjuttuja, ostan omilla rahoillani, koska minähän sen päätöksen ostamisesta teen, ja minä ne jutut haluan. Puolisolleni tiedän asian olevan täysin yhdentekevä. Ei hänkään pyydä minulta rahaa asioihin joiden ostaminen on hänen oma henkilökohtainen valintansa. Lapsille ostetaan välillä vaatteita kumpikin ihan omista rahoista jos sattuu olemaan kaupoilla ja jotain tarpeellista löytyy. Suunnitellut lasten vaateostokset ja muut menot tehdään/ maksetaan yhteisesti, tai sovitaan erikseen kumpi maksaa. Näin meillä on aina tehty, eikä rahasta ole tarvinnut riidellä. Ainoa missä näkyy puolisoni paremmat tulot, on lahjat. Hän ostaa toisinaan kalliita lahjoja minulle ihan omalla päätöksellään ja pyytämättä. Hän saattaa esimerkiksi ehdottaa koko perheen etelänlomaa ja sanoo jo ehdottaessaan maksavansa kaiken, jos vaan saadaan lomat järjestymään. Hän ostaa usein myös kukkia minulle ilman erityistä syytä. Minun huomionosoitukseni hänelle on yleensä enemmän tasoa että leivon pullaa kun tiedän hänen siitä pitävän, tai laitan jotain hänen lempiruokiaan. Kaupasta saatan ostaa hänen lempiherkkujaan, tai jotain erikoisoluita jos haluan ilahduttaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
883/1002 |
04.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yksin asuessaan pienempituloinen maksaa yksin kaiken. Kyllä se pienempituloinenkin siis jokatapauksessa hyötyy asumiskulujen ja kauppalaskun puolittumisesta. Minä olen meidän huushollissa se pienempituloinen, enkä ymmärrä ollenkaan miksi minun pitäisi saada puolisiltani jotain hyvitystä siitä että palkkani on pienempi kuin hänellä. On hän tehnyt, ja tekee töitäkin sen isomman palkkansa eteen. Käynyt koulujakin vuosia kauemmin k

Miten se kauppalasku muka puolittuu? 

Vierailija
884/1002 |
04.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fiksu mies. Tainnut aikaisempi kottarainen kupata kunnolla. Oppinut virheestä.

Vierailija
885/1002 |
04.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eibole olemassakaan naista joka ei velvoittaisi miestä maksamaan enemmän että naiselle jää itselle enemmän rahaa käyttöön jotka tuhlataan omaan ulkonäköön. Muuttuuko kustannukset vaikka toisella on pienemmät tulot? Niinpä ei muutu, ainoa mikä muuttuu niin naisen mieli kun alkaa miettimään että itse ei tarvi maksaa edes puolia omasta asumisesta kun se maksatetaan miehellä. 

Naiset ei ole mitään muuta kuin taloudellisia ja henkisiä miesten hyväksikäyttäjiä eli lompakko loisia

Vierailija
886/1002 |
04.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Annas kun arvaan meneekö sinun laskelmien mukaan niin että sinulla kulut laskevat reilusti ja miehellä kulut nousevat reilusti? Mikä siinä on että naiset ei haluaisi maksaa edes omaa osuuttaan yhteisistä maksuista vaan ne yritetään aina siirtää miehen maksettavaksi?

Vierailija
887/1002 |
04.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yksin asuessaan pienempituloinen maksaa yksin kaiken. Kyllä se pienempituloinenkin siis jokatapauksessa hyötyy asumiskulujen ja kauppalaskun puolittumisesta. Minä olen meidän huushollissa se pienempituloinen, enkä ymmärrä ollenkaan miksi minun pitäisi saada puolisiltani jotain hyvitystä siitä että palkkani on pienempi kuin hänellä. On hän tehnyt, ja tekee töitäkin sen isomman p

Siten että ei aina ole itse sitä maksamassa, vaan keskimäärin jokatoinen kerta. Silloin kun rahaa ei ole paljon, voi se toinen osapuoli maksaa ruokaostokset, eikä tarvitse tinkiä siitä mitä ostetaan. Yksinasuessa on sitten vaan tehtävä tarkkaan valintoja mitä voi ostaa. Eihän se summa siis käytännössä puolitukaan, jos nyt tarkkoja ollaan, mutta paremmin rahat riittävät lun on toinenkin maksamassa. 

Vierailija
888/1002 |
04.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Opin jo parikymppisenä, että raha-asiat pidetään suhteessakin erikseen, muuten tulee vaan riitaa.

En ikinä ottaisi miehen kanssa yhteistä tiliä. Jos haluan säästää tai ostaa jotain, teen sen omilla rahoillani.

Eiköhän tässä ollut ideana yhteinen käyttötili omien tilien lisäksi. Siis se tili, miltä maksetaan vuokra ja ruoka ja muut yhteiset meno.t

Juu, mutta entäs kaikki ihanat sisustustyynyt, kynttilät ja Muumimukit, joita mies ei halua mutta aapee haluaa ne kuitenkin kun "yhdessähän niitä käytetään"?

Niin, vaniljahetero on tällaisenkin ongelman edessä avuton, koska puhua kumppanin kanssa ei voi.

Voiko olla saamatta riitaa aikaan, jos naisen sisustusostoksia kyseenalaistaa? Jos taas sopii ensin, että se ostaa "sisustus"tavarat kumpi haluaa, tulee riita siitä, ettei saisi olla edes kaunista ja minä vaan pidän huolta siitä, että olisi nättiä ja sinä et tee sen eteen koskaan mitään. Ei se olis koskaan halunnut edes verhoja vihtaa, samat verhot olisi pitänyt olla joka vuodenaika ja kuukausi.

Vierailija
889/1002 |
04.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies haluaa kämppissuhteen seksillä. Suosittelen asumaan erillänne.

Vierailija
890/1002 |
04.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos raha-asioista ei voi keskustella asiallisesti ja aikuismaisesti, niin miten vaikeammat asiat sitten tullaan käsittelemään? 

Yhteinen taloustili on järkevä ratkaisu yhteenmuutettaessa yhteistan kulujen hoitoon. 

Mikäli ero tulotasossa on  merkittävä, niin jutelkaa ennakkoon että jaetaanko menot suhteessa tuloihin vai mennäänkö pienempituloisen budjetilla. Kun on kahden aikuisen työssäkäyvän talous, niin on mielestäni ihan järkevää maksaa menot puoliksi.

Miksi etä haluaisi maksaa omaa osuuttasi kuluista? 

Vierailija
891/1002 |
04.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos raha-asioista ei voi keskustella asiallisesti ja aikuismaisesti, niin miten vaikeammat asiat sitten tullaan käsittelemään? 

Yhteinen taloustili on järkevä ratkaisu yhteenmuutettaessa yhteistan kulujen hoitoon. 

Mikäli ero tulotasossa on  merkittävä, niin jutelkaa ennakkoon että jaetaanko menot suhteessa tuloihin vai mennäänkö pienempituloisen budjetilla. Kun on kahden aikuisen työssäkäyvän talous, niin on mielestäni ihan järkevää maksaa menot puoliksi.

Etä? Mutta myös se elintaso pitää sopia yhdessä. Jos parempituloinen haluaa parempaa elintasoa kuin mihin pienempituloisella on varaa, hänen asiansa on sitten se kustantaa. Ja siitä kai kaikki on samaa mieltä että perheen sisällä ei voi olla kahta eri elintasoa? 

Ei näihin ole yhtä oikeaa vastausta. Parit voivat itse sopia miten haluavat. Kunhan kumpikaan ei koe jäävänsä alakynteen tai tulevansa hyväksikäytetyksi. 

Vierailija
892/1002 |
04.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi naiset ei koskaan ehdota, että muutetaan yhteen, minä maksan kaiken.

Miksi miehet eivät koskaan ehdota, että muutetaan yhteen, minä maksan kaiken...?

Vierailija
893/1002 |
04.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Omat tulot, omat menot, omat laskut jo 28 vuotta eikä koskaan riitoja rahasta. Kun elää omien tulojensa mukaan, ei tule mieleen, että jonkun toisen pitää maksaa kuluni, koska meillä on sama vuode. Miten on mahdollista, että vuonna 2023 naiset olettavat, että parisuhde tarkoittaa ensisijaisesti puolison maksamaa elintasoa, johon ei itse ikinä yltäisi ilman sitä miestä? Tai että erossa miehen ostama ja maksama omaisuus tulee puolittaa, koska se on reilua sitä kohtaan, jota on vuosikaudet elätetty.

Missä maassa oikein elät? Tai millä vuosisadalla?

Vierailija
894/1002 |
04.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Etä? Mutta myös se elintaso pitää sopia yhdessä. Jos parempituloinen haluaa parempaa elintasoa kuin mihin pienempituloisella on varaa, hänen asiansa on sitten se kustantaa. Ja siitä kai kaikki on samaa mieltä että perheen sisällä ei voi olla kahta eri elintasoa? 

Ei näihin ole yhtä oikeaa vastausta. Parit v

Kirjoitinkin että mikäli ero tulotasossa on merkittävä, niin tulisi keskustella kumman tulotason mukaan eletään? Jos ap:lla on ollut varaa kaikki omat kulunsa yksin, niin miksei olisi nyt varaa maksaa samasta tasosta puolet? Pienempituloinenkin hyötyy tästä.

Vierailija
895/1002 |
04.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla ei ole muuta kokemusta kuin se että on olemassa meidän tili ja rahat, ja sitten naisen rahat ja tili.

T: sponsori

Meillä oli toisin päin. Minun rahani olivat ne yhteiset rahat, ja miehen rahat olivat hänen omiaan. 

Vierailija
896/1002 |
04.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi naiset ei koskaan ehdota, että muutetaan yhteen, minä maksan kaiken.

Koska  mies ei ole naisen lapsi.

Mies syö enemmän kuin nainen jo yksistään se pitää  ottaa kuluissa huomioon.

Nainen on lahja, mies ei.

Vierailija
897/1002 |
04.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla ei ole muuta kokemusta kuin se että on olemassa meidän tili ja rahat, ja sitten naisen rahat ja tili.

T: sponsori

Meillä oli toisin päin. Minun rahani olivat ne yhteiset rahat, ja miehen rahat olivat hänen omiaan. 

Sama täällä. Sellaista sotkua ei aina saa hetkessä purettuakaan. Siksi kannattaa harkita koko yhteenmuuttoa.

Vierailija
898/1002 |
04.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös se niin yleensä mene, että nainen maksaa kotiin liittyvät asiat ja mies muut? 

Eli nainen maksaa lainat, sähköt, puhelinlaskut, vakuutukset, ruoat, lasten vaatteet ja harrastukset, kodin rempat ym. 

Mies maksaa oman autonsa ja harrastusvälineensä. 

Vierailija
899/1002 |
04.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yksin asuessaan pienempituloinen maksaa yksin kaiken. Kyllä se pienempituloinenkin siis jokatapauksessa hyötyy asumiskulujen ja kauppalaskun puolittumisesta. Minä olen meidän huushollissa se pienempituloinen, enkä ymmärrä ollenkaan miksi minun pitäisi saada puolisiltani jotain hyvitystä siitä että palkkani on pienempi kuin hänellä. On hän tehnyt, ja tekee töitäkin sen isomman p

Niin miehellä puolittuu ja naiselle kasvaa.

Kun mieheni on viikon työmatkalla huomaan selkeästi sen kuinka paljon vähemmän ruokaa kuluu kun mies ei ole paikalla. 

Vierailija
900/1002 |
04.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi toinen ei saisi nauttia omien onnistumistensa tuomasta paremmasta palkasta ja sen mahdollistamasta paremmasta elintasosta? Miksi aina pitää sen toisen marista, että miksi minäkin en saa, vaikka ei ole tehnyt asian eteen mitään... Minä en ainakaan haluaisi, että joutuisin ajamaan huonommalla autolla, että puolisonikin saisi hienomman. Jos hänkin haluaa hienon auton, tehköön rahat siihen itse!

Ja toisessa ketjussa joku itkee, kun ei enää ole perheverotusta. Mitenköhän se istuisi näihin nykyisiin parisuhteisiin, jossa ei olekaan meitä, vaan on vaan minä,minä

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän kahdeksan