Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies alkoi kakomaan yhteenmuuttoa, kun ehdotin yhteistä käyttötiliä ja kulut tulojen mukaan

Vierailija
04.07.2023 |

Onkohan jotain salattavaa, mihin käyttää rahaa vai mistä voisi johtua? Ollaan kuitenkin seurusteltu 2 vuotta ja suhde vakava. Tähän asti kumpikin maksanut omat kulunsa.

Kommentit (1002)

Vierailija
841/1002 |
03.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Menot tulojen mukaan? Eli vähemmän tienaava käyttää vähemmän sähköä ja vettä ja syö halvempaa evästä?

Tämä olisi se oikeudenmukainen ratkaisu ettei AP:n kaltainen lompakkoloinen pääse imemään lompakkoa kuiviin.

Vierailija
842/1002 |
03.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi naiset ei koskaan ehdota, että muutetaan yhteen, minä maksan kaiken.

Koska miehet syövät ja juovat paljon enemmän, ja aiheuttavat muutenkin enemmän kuluja. Helkkarin kalliita ylläpitää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
843/1002 |
03.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paras ratkaisu on että molemmat pitävät omat rahansa, eikä muuteta yhteen.

Harmi kyllä kun mies tienaa naista enemmän, nainen kärttää yhteenmuuttoa ja ellei se käy, tarvittaessa vaihtaa mieheen joka siihen suostuu.

Kukaan järkevä mies ei moisen lokin kanssa muuta yhteen. 50-50 yhteisistä menoista tai akka voi lähteä hakemaan itselleen tyhmempää elättäjäksi.

Vierailija
844/1002 |
03.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

AP yrittää päästä lokkeilemaan eli paljasti oikean karvansa. Ei ihmekään että mies ihmettelee mihin rahanahneeseen verenimiään on tullut sekaannuttua. Toivottavasti mies älyää heittää AP:n ns. hiuksista v****un.

Ehdottomasti, 50/50 miehet suhteisiin keskenään. Ai ette haluakaan asua toistenne kanssa? Mutta naisten pitäisi haluta? Itse muuttaisin taloudellisesta pakosta paljon mieluummin naiskommuuniin, kuin avoliittoon. Miehen kanssa samaan talouteen vain, jos mies on husband, eli huolehtii koko yksiköl taloudesta ja sitoutuu loppuelämäksi. Muutoin saa ostaa palvelunsa rahalla, niin kuin me muutkin

Vierailija
845/1002 |
03.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Harmi kyllä kun mies tienaa naista enemmän, nainen kärttää yhteenmuuttoa ja ellei se käy, tarvittaessa vaihtaa mieheen joka siihen suostuu.

Kukaan järkevä mies ei moisen lokin kanssa muuta yhteen. 50-50 yhteisistä menoista tai akka voi lähteä hakemaan itselleen tyhmempää elättäjäksi.

Niinpä, elatusta vaativa nainen kadulle (eli takaisin omaan elämäänsä ja rauhaansa), mies etsimään mieskumppania. Juuri näin. Ei ikinä suhteeseen 50/50 miehen kanssa

Vierailija
846/1002 |
03.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sanoisin, että aloittajan mies ei ole valmis parisuhde-elämään. Siinä pitäisi ajatella ihan muita asioita, kuin rahaa. Enää ei taida olla sellaista miehistä ylpeyttä, että vaimosta ja lapsista tosimies pitää huolen. Enempi on sellaista, että mies joutuu elättämään ne vaimon porsimat mukulat, jotka kuluttaa oman vapaa-ajan ja vielä pitäisi (huom!) omaa rahaa niihin kuluttaa. 

Pysykäähän pojat sinkkuina. Ei teistä isäksi ole. Siihen hommaan pitää olla paljon muutakin, kuin lompakko ja muna. 

Kyllä se AP tässä on joka laskee hyötyvänsä ja ehdottelee tulojen mukaan jakoa koska on pienempituloinen. Eli jos joku niin taas nainen menee parisuhteessa raha edellä. Kyllähän tämmöinen on kuin kylmä rätti tuon miehen naamalla joka on ajatellut että suhde perustuisi ihan muuhun kuin rahaan.

Vierailija
847/1002 |
03.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on yhteistili asumiseen liittyvien laskujen maksamiseen. Mies tienaa tuplasti paremmin, joten laittaa noin 40 % enemmän tilille. Minä maksan puolestani kaikki lapsen vaatteet ja muut hankinnat. Ruokakaupassa maksetaan suunnilleen vuorotellen, vaikka syödään eri ruokia. Se mihin mies käyttää loput rahansa, ei kuulu minulle.

Vierailija
848/1002 |
03.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei mitään yhteisiä tilejä. Ikinä en suostuisi.

Ei kaikki tilit ja raha-asiat, vaan yhteinen käyttötili joko pelkkiä asumiskuluja (kuten esim. vuokra/vastike, sähkö, ehkä netti, päivittäistavarat, yhteiset lehtitilaukset, yhteiset autokulut jne.) tai myös ruokakulut. Käyttötili!

Täysin järjetön idea. Tuoltahan voi toinen ostella satasilla sohvatyynyjä ja sitten ollaan kuukausi ilman sähköä.

Tai seitsemännen porakoneen, koska kuusi aikaisempaa ei vaan käy juuri tämän nimenomaisen yhden reiän poraamiseen. Ja koska oli tarjouksessa eikä maksanut kuin pari sataa. Vaikkei sitä edes tarvitse.

Vierailija
849/1002 |
03.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niinpä, elatusta vaativa nainen kadulle (eli takaisin omaan elämäänsä ja rauhaansa), mies etsimään mieskumppania. Juuri näin. Ei ikinä suhteeseen 50/50 miehen kanssa

Lokkikuoro täällä huutaa :D No hätä lompakkoloiset - ei teitä kukaan kunnon mies kelpuutakaan.

Vierailija
850/1002 |
03.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehelle ei pidä antaa minkäänlaista taloudellista helpotusta eikä tulla tippaakaan vastaan missään, se muuten passivoituu. Lisäksi ne syö ihan valtavasti ja järjestää turhaa kulutusta, joten se miinusmerkki on niistä pitkä.

Vierailija
851/1002 |
03.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Taitaa mennä niin että lokki kurvissa pihalle ja uusi sekä fiksumpi tilalle.

Vierailija
852/1002 |
03.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin pitkään parisuhteessa jossa minä tienasin paljon enemmän. Me maksettiin mun ehdotuksesta yhteiset kulut tulojen suhteessa. Ja kun mies oli kotona hoitovapaalla lastemme kanssa, maksoin kaiken plus miehelle "palkkaa" kompensoimaan hoitovapaan vaikutuksia tulevaan eläkkeeseen. 

Nykyisessä suhteessani olen se huonommin tienaava, vaikka minäkin tienaan edelleen oikein hyvin. Me maksetaan yhteiset kulut puoliksi. Mies ehdotti yhteisiä rahoja mutta en ole ikinä tykännyt siitä ajatuksesta - en silloinkaan kun olin se enemmän tienaava. Mulla olisi aina sellainen olo että mun pitää hyväksyttää kaikki rahankäyttö puolisolla. Aina pitää olla omaa rahaa jolla saan tehdä ihan mitä haluan ilman huonoa omaatuntoa.

Mulle on jostain syystä aina ollut tärkeää mieluummin maksaa vähän enemmän, niin että en varmasti ainakaan ole kenenkään siivellä. En tajua mistä se kumpuaa. 

Vierailija
853/1002 |
03.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi naiset ei koskaan ehdota, että muutetaan yhteen, minä maksan kaiken.

Koska miehet syövät ja juovat paljon enemmän, ja aiheuttavat muutenkin enemmän kuluja. Helkkarin kalliita ylläpitää.

Ja lisäksi vaativat anarvoisia etuja, mm. Seksipalveluksia. Pahimmillaan tekevät jopa seksuaalirikoksia, 24/7 accessilla. Sulaa hulluutta asua miehen kanssa

Vierailija
854/1002 |
03.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhteinen pankkitili vaatii kummankin suostumisen. Jos ei toinen suostu niin sitten ei voi mitään, on vain elettävä sen kanssa. Suomessa jokaisella aikuisella on oikeus pitää raha-asiansa vain itsellään.

Muuten, mitä tarkoittaa "kakoa"? Olen ruotsinkielinen enkä ole sellaista verbiä kuullut ennen, mutta taidan aavistaa mitä se tarkoittaa.

Vierailija
855/1002 |
03.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lokkikuoro täällä huutaa :D No hätä lompakkoloiset - ei teitä kukaan kunnon mies kelpuutakaan.

Nimenomaan kunnon mies huolehtii perheen taloudesta, jotta nainen saa keskittää kaiken huomionsa pesään ja poikasiin. Huom. Nainen. Nykymiehet eivät halua naista, vaan naisen näköisen miehen homoliittoon

Vierailija
856/1002 |
03.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yhteinen pankkitili vaatii kummankin suostumisen. Jos ei toinen suostu niin sitten ei voi mitään, on vain elettävä sen kanssa. Suomessa jokaisella aikuisella on oikeus pitää raha-asiansa vain itsellään.

Muuten, mitä tarkoittaa "kakoa"? Olen ruotsinkielinen enkä ole sellaista verbiä kuullut ennen, mutta taidan aavistaa mitä se tarkoittaa.

Sellaista syömisen peruuttaamista. Olet juuri nielaisemassa jotakin, mutta kaotkin sen ulos ennen kuin menee kurkusta alas

Vierailija
857/1002 |
03.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän perheessä on yhteinen elintaso ja molemmat toivoo toisilleen vain parasta ja kannattelee toisiaan silloin kun sitä tarvitaan (sairastumiset, työttömyydet, perhevapaat). Ikinä en suostuisi suhteeseen jossa kaikki lasketaan laskimella puoliksi. Yhdessä tässä eletään tätä elämää ja kartutetaan yhteistä hyvää, niin aineellista kuin henkistäkin. Joskus olen itse tienannut enemmän kuin puoliso, tällä hetkellä puoliso tienaa enemmän. Uskomattomia tyyppejä, jatkakaa vaan tolla tiellä mutta ei tarvi ihmetellä miksi yhteiselo tökkii.

Vierailija
858/1002 |
03.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulin tällaisen ehdotuksen:

Neljä tiliä.

1. Yhteinen käyttötili, jonne kumpikin siirtää palkasta tietyn summan yleisiä kuluja varten.

2. Yhteinen säästötili, minne kumpikin laittaa tietyn summan yllättäviä kuluja, kuten remontteja varten.

3. 4. Kummallekin omat tilit niitä rahoja varten, joilla saa tehdä mitä haluaa.

Vierailija
859/1002 |
03.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhteinen tili voi olla ja siitä maksetaan yhteisiä kuluja mutta molemmilla on oltava kuitenkin oma tili. 

Vierailija
860/1002 |
03.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin, kun se on ihan mahdoton ajatus mennä itse töihin ja tienata saman verran. Mieluummin istutaan siellä Alepan kassalla ja murjotetaan, kun ei kukaan tarjoa pääjohtajan elintasoa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi kuusi