Mies alkoi kakomaan yhteenmuuttoa, kun ehdotin yhteistä käyttötiliä ja kulut tulojen mukaan
Onkohan jotain salattavaa, mihin käyttää rahaa vai mistä voisi johtua? Ollaan kuitenkin seurusteltu 2 vuotta ja suhde vakava. Tähän asti kumpikin maksanut omat kulunsa.
Kommentit (1002)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yleisesti olen sitä mieltä että on hyvä pitää oma tili jolle tulee palkka ja jolta maksaa omat henkilökohtaiset kulunsa. Sen lisäksi kannattaa olla yhteistili jolta maksetaan yhteiset kulut, kuten ruoka, asuminen, auto, yhteiset matkat jne. Myös lapsilisät kannattaa ohjata yhteistilille. Sitten kumpikin siirtää yhteistilille rahaa esimerkiksi siinä suhteessa missä saavat palkkaa, esim. jos sinne pitää siirtää 1000 € ja palkkojen suhde on 37% / 63%, niin toinen siirtää tilille 370 € ja toinen 630 €.
Meillä tämä toimii hyvin ja meillä ei ole riitaa rahasta oikeastaan koskaan. Totta kai molempien asennekin vaikuttaa, sillä me emme ole kumpikaan sellaisia että pyrkisimme hyötymään toisesta. Ja välillä joutuu soveltamaan, eli jos toinen käyttää autoa johonkin pitempään omaan reissuun, hän maksaa polttoaineet omista rahoistaan.
"sillä me emme ole kumpikaan sellaisia että pyrkisimme hyötymään toisesta" ja jos jako on kuvatun kaltainen, niin johan siinä on räikeä hyötyminen toisen tuloista menossa.
Ainoa tasa-arvoinen tapa jakaa kulut on tulojen mukaan prosenttimääräisenä. Jos sitä ei tehdä niin pienituloinen elättää suurempituloista ja se myös määritellään taloudelliseksi väkivallaksi ja toisen tahalliseksi köyhdyttämiseksi.
Höpöhöpö, tasa-arvoa on, että maksetaan puoliksi.
Millä tavalla pienempituloinen elättää suurempituloista, jos kummankin kulut on saman verran?
Eihän ole. Miehet syö 30% enemmän ja useimmiten kevyt kasvisruoka ei miehille kelpaa. Pitää olla lihaa, leipää juustoa, makkaraa jne.
Mitäs jos se vähemmän tienaava onkin se enemmän syövä mies? Mitäs sitten tehdään?
Nainen maksaa tässä tapauksessa silti isomman osan kuluista, koska niin rakastavassa parisuhteessa tehdään. Kumpikin kykyjensä mukaan.
Juuri näin. Avioliittolaissa mainittu elatus tarkoittaa nimenomaan sitä, että molemmille tulee kustantaa riittävä ravinto, riittävä vaatetus, ja esimerkiksi terveydenhoito, eli poli- ja sairaalamaksut ym. ovat yhteisvastuullisia (asiasta on myös KHO:n ennakkopäätös). Kumpikin kykyjensä mukaan. Avioliitossa ollaan siis puolin jos toisin vastuussa lasten elatuksen lisäksi myös puolison elatuksesta.
Työssä käyvällä on edelleen varaa maksaa oma elatuksensa eli 50-50 jako on se oikeudenmukaisin.
Vierailija kirjoitti:
https://www.tamperelainen.fi/paikalliset/1801596
Sumasen tutkimuksen mukaan kokoaikatyötä tekevien palkansaajamiesten tehdyt vuosityötunnit ovat noin 18 prosenttia korkeammat kuin naisten. Ansioihin tämän vaikutus on noin 23 prosenttia, kun ylityölisät huomioidaan.
Se, että miehet ansaitsevat kuukaudessa noin 22 prosenttia enemmän kuin naiset, selittyy Sumasen mukaan sillä, että he tekevät vastaavasti noin 23 prosenttia enemmän työtunteja kuin naiset.
Sumanen on usein muistuttanut, että julkisessa keskustelussa sotketaan käsitteet ansiotaso ja palkkataso.
Eli tehkää naiset enemmän töitä älkääkä valittako.
MUISTAKAA NAISET! Kämppäkavereita voi hakea Torista ja Facebookin kämppis ryhmistä. Et tarvi kuppaajaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
https://www.tamperelainen.fi/paikalliset/1801596
Sumasen tutkimuksen mukaan kokoaikatyötä tekevien palkansaajamiesten tehdyt vuosityötunnit ovat noin 18 prosenttia korkeammat kuin naisten. Ansioihin tämän vaikutus on noin 23 prosenttia, kun ylityölisät huomioidaan.
Se, että miehet ansaitsevat kuukaudessa noin 22 prosenttia enemmän kuin naiset, selittyy Sumasen mukaan sillä, että he tekevät vastaavasti noin 23 prosenttia enemmän työtunteja kuin naiset.
Sumanen on usein muistuttanut, että julkisessa keskustelussa sotketaan käsitteet ansiotaso ja palkkataso.
MUISTAKAA NAISET! Kämppäkavereita voi hakea Torista ja Facebookin kämppis ryhmistä. Et tarvi kuppaajaa.
Tarkoitit varmaan kupattavaa kun sitä elättäjää on tässäkin ketjussa ap/naiset hakeneet.
Vierailija kirjoitti:
Olis kamalaa olla naimisissa ja jakaa koko ajan tavarat tyyliin : terassikukat minulle, palju sinulle, astiasto minulle, teevee sinulle. Minusta kyllä astiat ovat yhteisiä. En kyllä ihmettele miksei synny lapsia parisuhteeseen. Ihmiset on tulleet hulluiksi rahan edessä.
No eihän niitä nyt koko ajan mitenkään jaeta. Tuossahan ne on molempien käytössä koko ajan kaikki. On vaan sovittu pelisäännöt että jos eri teille lähdetään niin tietyt itse hankitut on sitten sen hankkijan. Ja järkevää se kai niin on, kun en ole alun perinkään koko paljua halunnut, niin miksi minä sen jonnekin kerrostaloon mukaani haluaisin. Pitäköön ukko riesanaan mokoman.
Vai luuletko että päivittäin käydään jotain listaa läpi, että tämä sohvatyyny sinulle ja minä otan nämä kaksi haarukkaa JOS joskus erotaan? Ai mutta täytyy päivittää lista, koira repi sohvatyynyn ja uutta ei ostettu, mites nämä nyt jaetaan JOS joskus erotaan..
On meilläkin yhteinen kulutili eikä ongelmaa. Sinne siirretään molemmilta rahaa ja maksetaan asumiskuluja jne. Sieltä ei makseta kummankaan omia juttuja mitä haluaa ostaa. Siihen on omat tilit.
Ei ikinä enää yhteisiä rahoja! Edellinen mies törsäsi aina meidän molempien rahat ja lainasi vielä sieltä täältä ja tuolta. Meillä oli silloin yhteinen tili, johon meni kaikki rahat molemmilta. Lopulta sain kuriin niin, että rahapäivänä heti maksoin kaikki avoimet laskut ja kipaisin kauppaan ostamaan niin paljon ruokaa ja muuta tarvittavaa kuin kuukaudessa kuluu. Loput rahat nostin käteiseksi ja piilotin. Tuolloin mies oli joko töissä tai nukkumassa, eikä ehtinyt estää toimiani. Lopulta suhde kaatui, koska mies ei ollut kovin tyytyväinen järjestelyyni. Viimeinen niitti oli se, kun otin käyttöön oman tilin ja siirsin rahavirtani sinne.
Nykyisen kanssa on omat rahat, ei yhteistä tiliä. Kulut menee suurin piirtein tasan. Laskut jaetaan "sulle, mulle" tyylillä eikä kitistä jos ei mene eurolleen tasan. Kumpikin hoitaa ihan itse omista autoista ja omista harrastuksista koituvat kulut, kuin myös vaatteet ja muut henkilökohtaiset. Meidän ei ole koskaan tarvinnut tapella rahasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis totta kai jos yhteiseen kotiin ostetaan ruuat, ne ostetaan yhteiseltä tililtä. Ottais päähän jonkun verran jos olisin raahannut kassillisen aineksia, tehny tunnin ruokaa ja mies syö siitä ja mun työn lisäks siihen olis käytetty mun rahat. Ei helekatti.
Mutta 50/50 rahaa sinne tilille molemmilta. Jos on pienet tulot niin elät sen mukaan tai hankit isommat tulot.
Me ainakin ostetaan vuorotellen kumpikin omalta tililtä yhteisiä ruokia. Ei lasketa niin tarkkaan. Yhteinen ruokakulutili olisi sikäli ongelmallinen meillä, että minä kulutan enemmän ruokakaupassa omiin asioihini. Ostan ruokien lisäksi kosmetiikkaa ja välillä alkoholia, hieman hinnakkaampia ruokiakin itselleni kuin mies.
Meillä olisi hirveän hankalaa jos kovin tarkkaan laskettaisiin. Mies syö paljon, noin 2/3 kaikesta ruuasta ja minä vain sen 1/3. Toki on ihan luonnollista että mies kuluttaa enemmän kaloreita kuin nainen, kun liikunnan ym. tasot ovat samankaltaisia. Minulla ei kuitenkaan ole mitään hinkua pienempituloisena elättää miestä, joten ruokakulut jaetaan syömisen suhteessa.
Olen kyllä muutenkin tarkka. Itselläni ei ole lapsia, ja jos joskus parisuhteeseen eksyisin miehen kanssa jolla on vielä kotona asuvia lapsia, en varmasti muuttaisi yhteen. Minulla ei ole mitään intressiä maksaa toisen ihmisen lasten asumista ja ruokia. Toki voisin välillä lapsille ostaa asioita, mutta sen pitää perustua omaan päätökseeni niin tehdä, eikä mennä jonain 50/50 asumis- ja ruokakulut puoliksi-systeeminä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi kulut pitää maksaa tulojen mukaan? Täysin järjestön idea. Molemmat maksavat oman kulunsa ja yhteiset kulutuksen mukaan eli se suihkussa joka päivä kahdesti käyvä ja vettä lotraava maksaa enemmän kuin se, jolle riittää pikasuihku kerran päivässä.
Ikinä, ikinä en suostuisi systeemiin, jossa on yhteinen tili ja tuollainen rahanjako.
Avioliitossa sitten kukin maksaa maksukykynsä mukaan.
Turha alanuoli. Viestini on suoraan avioliittolaista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yleisesti olen sitä mieltä että on hyvä pitää oma tili jolle tulee palkka ja jolta maksaa omat henkilökohtaiset kulunsa. Sen lisäksi kannattaa olla yhteistili jolta maksetaan yhteiset kulut, kuten ruoka, asuminen, auto, yhteiset matkat jne. Myös lapsilisät kannattaa ohjata yhteistilille. Sitten kumpikin siirtää yhteistilille rahaa esimerkiksi siinä suhteessa missä saavat palkkaa, esim. jos sinne pitää siirtää 1000 € ja palkkojen suhde on 37% / 63%, niin toinen siirtää tilille 370 € ja toinen 630 €.
Meillä tämä toimii hyvin ja meillä ei ole riitaa rahasta oikeastaan koskaan. Totta kai molempien asennekin vaikuttaa, sillä me emme ole kumpikaan sellaisia että pyrkisimme hyötymään toisesta. Ja välillä joutuu soveltamaan, eli jos toinen käyttää autoa johonkin pitempään omaan reissuun, hän maksaa polttoaineet omista rahoistaan.
"sillä me emme ole kumpikaan sellaisia että pyrkisimme hyötymään toisesta" ja jos jako on kuvatun kaltainen, niin johan siinä on räikeä hyötyminen toisen tuloista menossa.
Ainoa tasa-arvoinen tapa jakaa kulut on tulojen mukaan prosenttimääräisenä. Jos sitä ei tehdä niin pienituloinen elättää suurempituloista ja se myös määritellään taloudelliseksi väkivallaksi ja toisen tahalliseksi köyhdyttämiseksi.
Millä tavalla pienempituloinen elättää suurempituloista, jos kummankin kulut on saman verran?
Eihän ole. Miehet syö 30% enemmän ja useimmiten kevyt kasvisruoka ei miehille kelpaa. Pitää olla lihaa, leipää juustoa, makkaraa jne.
Mitäs jos se vähemmän tienaava onkin se enemmän syövä mies? Mitäs sitten tehdään?
Nainen maksaa tässä tapauksessa silti isomman osan kuluista, koska niin rakastavassa parisuhteessa tehdään. Kumpikin kykyjensä mukaan.
Juuri näin. Avioliittolaissa mainittu elatus tarkoittaa nimenomaan sitä, että molemmille tulee kustantaa riittävä ravinto, riittävä vaatetus, ja esimerkiksi terveydenhoito, eli poli- ja sairaalamaksut ym. ovat yhteisvastuullisia (asiasta on myös KHO:n ennakkopäätös). Kumpikin kykyjensä mukaan. Avioliitossa ollaan siis puolin jos toisin vastuussa lasten elatuksen lisäksi myös puolison elatuksesta.
Työssä käyvällä on edelleen varaa maksaa oma elatuksensa eli 50-50 jako on se oikeudenmukaisin.
Myös kotityöt ja lastenhoito laitetaan 50-50. Jos toisella tekee tiukkaa pitkien työpäivien takia, hän voi vaihtaa työpaikkaa. Tai sitten hän tinkii yöunistaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tehkää yhteinen ns taloustili, jolle kumpikin siirtää rahaa saman % osuuden nettotuloista. Ensin pitää tietenkin laskea mitkä ovat taloutenne kulut €/kk (sähkö, vakuutus, vuokra/vastike, netti jne) ja siitä laskea % jonka kumpikin tulouttaa taloustilille kuukausittain. Silloin kumpikin maksaa oman osuutensa yhteisistä ns kiinteistä menoista. Ruokaostokset kumpikin maksaa vuorollaan, jos on kyse ihan peruskamasta.
Kyllä ne ruokaostokset voi myös ostaa sieltä yhteistililtä, tuossa kumpikin vuorollaan systeemissä tuppaa käymään niin, että toinen "unohtaa" tai unohtaa ostaa kaikki pesuaineet ja vessapaperit ym.
Ei meillä ainakaan käy. Kumpikaan ei "unohda" ostaa pesusuaineita jne. Nämä on yksilöllisiä juttuja, mikä kelläkin toimii. Meistä kumpikin haluaa erilliset tilit, joista sitten vuorotellen ostetaan yhteisiä ruokia.
Tuo toimii jos molemmat on samalla linjalla näissä. Hyvin usein ei olla, ikävä kyllä. Sitten tosiaan etsitään niitä toisenlaisia tapoja. Tärkeintä on löytää se tapa missä molemmat ovat tyytyväisiä. Ja jos sellaista tapaa ei löydy, on ihan väärän ihmisen kanssa yhdessä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Isot tuloerot voivat aiheuttaa harmia, vaikka kummallakin olisi omat rahat ja yhteinen käyttötili, minne laitetaan tietty prosenttiosuus tuloista. Ongelmaksi voi muodostua se, että parempituloinen ei ole valmis elättämään toista (ymmärrettävästi), mutta ei ole myöskään valmis luopumaan tulotason tuomista mahdollisuuksista (parempi talo, hienompi auto) eikä halua pudottaa elintasoaan pienempituloisen mukaiseksi. Näin sitten pienempituloinen kituuttaa ja parempituloinen kerryttää säästötiliä.
Nämä asiat pitää keskustella ja sopia ennen yhteenmuuttoa. Jos elämäntyylit eivät sovi yhteen, sitten on turha asua yhdessä. Parempi elää kukin omassa taloudessa, jos suhdetta haluaa jatkaa.
Jos yhdessä jos asutaan toinen alkaa tienata enemmän ja haluaa hulppeamman elämäntyylin, asioista pitää sopia niin että se vähemmän tienaava ei joudu maksamaan itseään kipeäksi. Pitää laittaa maksimiraja sille mistä maksaa osansa. Jokainen hankinta kuten talo ja auto, johon kumpikin osallistuu, pitää neuvotella yhdessä.
Jollei päästä yhteisymmärrykseen, sitten pitää erota.
Juuri näin. Meillä kun hankittiin kakkosautoa, totesin että minä voin maksaa korkeintaan summan X omana puolikkaanani. Jos tämä ei riitä miehelle vaan pitää saada kalliimpi auto, hän saa ihan vapaasti maksaa erotuksen itse.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olis kamalaa olla naimisissa ja jakaa koko ajan tavarat tyyliin : terassikukat minulle, palju sinulle, astiasto minulle, teevee sinulle. Minusta kyllä astiat ovat yhteisiä. En kyllä ihmettele miksei synny lapsia parisuhteeseen. Ihmiset on tulleet hulluiksi rahan edessä.
No eihän niitä nyt koko ajan mitenkään jaeta. Tuossahan ne on molempien käytössä koko ajan kaikki. On vaan sovittu pelisäännöt että jos eri teille lähdetään niin tietyt itse hankitut on sitten sen hankkijan. Ja järkevää se kai niin on, kun en ole alun perinkään koko paljua halunnut, niin miksi minä sen jonnekin kerrostaloon mukaani haluaisin. Pitäköön ukko riesanaan mokoman.
Vai luuletko että päivittäin käydään jotain listaa läpi, että tämä sohvatyyny sinulle ja minä otan nämä kaksi haarukkaa JOS joskus erotaan? Ai mutta täytyy päivittää lista, koira repi sohvatyynyn ja uutta ei ostettu, mites nämä nyt jaetaan JOS joskus erotaan..
Tämä on näitä yhteisten rahojen kannattajien iänikuisia olkinukkeja, samoin kuin mm "erilliset hyllyt jääkaapissa". Näitä jankuttaa ne, joilla ei ole mitään hajua niiden parien elämästä joilla on erilliset rahat. Kyllä meilläkin kaikki oli kaikki avioliitossa yhteiskäytössä, muttei minulla ollut kymmenen vuoden liiton päätteeksi vaikeuksia muistaa kumpi osti sen sohvan ja tuon telkkarin. Ei siksi, että olisin koko ajan suhteen aikana sitä miettinyt, vaan siksi ettei minulla ole dementiaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tässä se tosiaan nähdään suominaisten tasa-arvo - ei edes yritetä olla tasa-arvoisia ja yhdenvertaisia vaan elättäjää etsitään.
Miehet etsii hotellinpitäjää, itse eivät saa edes jälkiään korjattua.
Totta! Kotona mies käy kuin huoltoasemalla, kaikki tarpeet täytetään ja matka jatkuu. Ja minä pöljä pyöritän tätä ABC:ta.
Kopsaa netistä ABC hinnat ja ala rahastaa ukolta.
Eli parisuhde on teillä rahastusta varten? Sitähän tässä uumoiltiinkin.
Ei ABC:ltäkään saa mitään palveluja ilmaiseksi.
Eli olet maksullinen nainen - selvä se.
Ei vaan se mies on hyväksikäyttäjä.
Eikö naisen kuulu maksaa miehelle samalla tavalla?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Myös kotityöt ja lastenhoito laitetaan 50-50. Jos toisella tekee tiukkaa pitkien työpäivien takia, hän voi vaihtaa työpaikkaa. Tai sitten hän tinkii yöunistaan.
Ei huolta, ei kukaan anna sulle siementä että pääsisit porsimaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hoitaako AP kodin kuten trad.wife jos mies maksaa enemmän - tässä se taas 'tasa-arvo' nähdään :D
Eli nainen käy töissä, maksaa laskut kykyjen mukaan, ja silti joutuu siivoamaan kodin kuten trad wife. Ei kuulosta ihan perinteiseltä, sillä silloin mies olisi ainut laskujen maksaja. Mutta suomimiehellehän kelpaa piika ja maksaja yhdessä paketissa.
Kyllähän tuo nyt siltä haiskahtaa ettei tasa-arvo kiinnosta jos ei olla omaa osuutta menoista valmiita maksamaan. Etsitään siis elättäjää eikä olla itsenäisiä.
Mieskin voi ryhtyä itsenäiseksi, tekee sitten kotityötkin itse.
Mies on itsenäinen, ei hän asu naisen kanssa.
Miksi sitten ehdottelee yhteenmuuttoa? Säästääkseen rahaa? Saadakseen seksiä useammin? Saadakseen lapsille synnyttäjän ja hoitajan?
Niin, miksi nainen ehdottelee yhteistä tiliä ja vaatii miestä maksamaan hänen vuokransa?
Maksuksi seksistä?
No jos vaikka siitä, että nainen hoitaa kaikki kotityöt ja lapsenhoidon ja uhraa sekä uransa ja terveytensä lasten takia. Vähintä mitä mies voi tehdä on kompensoida sitä rahallisesti, jos palkka on korkeampi, kuin naisella.
Ei lapset ole miehen projekti.
Vierailija kirjoitti:
Rupesin miettimään mitä tuo 50/50 jakaminen tarkoittaisi minulle suht pienituloisena naisena. Ainakaan en voisi panna hynttyitä yhteen miehen kanssa jolla on tuplasti suurempi palkka, jos se tarkoittaisi sitä että asumiskuluni nousisivat huomattavasti nykyisestä.
Ne kalliit ulkomaanmatkatkin mies joutuisi tekemään yksin, koska en pystyisi niistä maksamaan sitä 50%.
Toista työtä en hankkisi enkä ottaisi kulutusluottoja vain jotta voisin yltää huomattavasti parempituloisemman miehen vaatimaan elintasoon.
Ei kyllä ole tähän mennessä tullut mieleen mennä yhteen kenenkään kanssa vain jotta saisin jonkun maksamaan itselleni ne ulkomaanmatkat tms.
Ja uskon,että suomalaiset naiset enimmäkseen olettavat elättävänsä itsensä omalla työllään eivätkä heittäydy miestensä kokonaan elätettäväksi.
Mitäs jos katsoisit miehen omalta tasoltasi sitten?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole oikeudenmukaista ainakaan meillä tuo 50/50-jako. Asutaan pienessä kämpässä jota molemmat käyttävät yhtä lailla, joten se maksetaan 50/50. Mutta koska mies treenaa ja on isokokoinen, syö 4 kertaa enemmän päivässä kuin minä, niin miksi minä joka syön 1/5 päivän kulutuksesta maksaisin puolet päivän kulutuksesta? Miten ihmeessä voit nähdä jaon oikeudenmukaisena?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hoitaako AP kodin kuten trad.wife jos mies maksaa enemmän - tässä se taas 'tasa-arvo' nähdään :D
Eli nainen käy töissä, maksaa laskut kykyjen mukaan, ja silti joutuu siivoamaan kodin kuten trad wife. Ei kuulosta ihan perinteiseltä, sillä silloin mies olisi ainut laskujen maksaja. Mutta suomimiehellehän kelpaa piika ja maksaja yhdessä paketissa.
Kyllähän tuo nyt siltä haiskahtaa ettei tasa-arvo kiinnosta jos ei olla omaa osuutta menoista valmiita maksamaan. Etsitään siis elättäjää eikä olla itsenäisiä.
Mieskin voi ryhtyä itsenäiseksi, tekee sitten kotityötkin itse.
Mies on itsenäinen, ei hän asu naisen kanssa.
Miksi sitten ehdottelee yhteenmuuttoa? Säästääkseen rahaa? Saadakseen seksiä useammin? Saadakseen lapsille synnyttäjän ja hoitajan?
Niin, miksi nainen ehdottelee yhteistä tiliä ja vaatii miestä maksamaan hänen vuokransa?
Maksuksi seksistä?
No jos vaikka siitä, että nainen hoitaa kaikki kotityöt ja lapsenhoidon ja uhraa sekä uransa ja terveytensä lasten takia. Vähintä mitä mies voi tehdä on kompensoida sitä rahallisesti, jos palkka on korkeampi, kuin naisella.
Ei lapset ole miehen projekti.
Lapset noin yleisesti ottaen ei ole mikään projekti. Lapset on ihmisiä, ei projekteja.
T: vela
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei huolta, ei kukaan anna sulle siementä että pääsisit porsimaan.
Onneksi sinun siemenet ei kelpaa kenellekään. Tuollaiset geenit on elinkelvottomia.