Endo ja mies ei halua lasta
Minulla todettiin paha endometrioosi. Mitkään lääkkeet ei auta sen leviämiseen, leikkauskin vain vähän. On munasarjoissa, kohdussa, kohdun takana, vatsakalvolla. Lääkäri sanoi, että heti lasta yrittämään. Mies puhuu, että voisi olla valmis viiden vuoden päästä. Me ollaan seurusteltu kolme vuotta. Tuntuu, että olen umpikujassa. Olen halunnut ainakin yhden lapsen, kokea äitiyden.
Kommentit (84)
Lapsi tai ero ja sitten kaikki keinot käyttöön. Muuten kadut. Eroatte kuitenkin myöhemmin jossain vaiheessa.
Vierailija kirjoitti:
Onko miehelläsi jokin selkeä syy tuolle viiden vuoden odottamiselle? Onko sinulle tullut tunnetta, että hän ei välttämättä halua ollenkaan lapsia? Tällaisia tapauksiakin taitaa olla aika paljon.
Jos mies on ap:n ikäinen eli 28, niin kaikki eivät välttämättä ole valmiita lopettamaan elämästä nauttimista, valvomaan öitä, aloittamaan jatkuvaa riitelyä ja tuhoamaan parisuhdettaan tuossa vaiheessa.
Nostan tätä. Onko AP yhtään ajatukset selkiytyneet?
Jos haluat lapsen, sen aika on nyt.
Itselläni on samankaltainen tilanne sillä erolla, että minulla ei ole lapsiasiaan mielipidettä suuntaan tai toiseen. Minulla ei ole mitään yrittämistä vastaan, mutta puolisoni on halunnut odottaa, eikä siinä ole mitään vikaa, kunhan puolisoni tiedostaa ajan rajallisuuden ja tosiasiat, jos lapsen joskus haluaa. Minulle ei ole mitään sitäkään vastaan, että jäisimme lapsettomiksi.
Koen tehneeni tässä asiassa parhaani. Aikuiselle ihmiselle voi puhua asioista vain tiettyyn rajaan asti, ja sen jälkeen se on hänen omissa käsissään. En ole ikinä luvannut lasta näillä tosiasioilla enkä ole ikinä pitänyt tosiasioita piilossa. Jos jostain syystä tässä asiassa tulee ongelma, en olisi voinut enää tehdä mitään juuri paremmin ja asia on sitten niin kuin on. Loppujen lopuksi en voi tehdä paljoa toisen ihmisen mielenliikkeille. Heräisi kyllä kysymys, onko älyssä vikaa, jos ei ole ymmärtänyt aiheeseen liittyviä asioita vuosien varrella, mutta se on sen ajan murhe, jos on ollakseen.