Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Endo ja mies ei halua lasta

Vierailija
04.07.2023 |

Minulla todettiin paha endometrioosi. Mitkään lääkkeet ei auta sen leviämiseen, leikkauskin vain vähän. On munasarjoissa, kohdussa, kohdun takana, vatsakalvolla. Lääkäri sanoi, että heti lasta yrittämään. Mies puhuu, että voisi olla valmis viiden vuoden päästä. Me ollaan seurusteltu kolme vuotta. Tuntuu, että olen umpikujassa. Olen halunnut ainakin yhden lapsen, kokea äitiyden.

Kommentit (84)

Vierailija
41/84 |
04.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko miehelläsi jokin selkeä syy tuolle viiden vuoden odottamiselle? Onko sinulle tullut tunnetta, että hän ei välttämättä halua ollenkaan lapsia? Tällaisia tapauksiakin taitaa olla aika paljon.

Kuulemma se, että minulla on opinnot vielä kesken. Olen kyllä loppusuoralla. Miehellä on myös lapsi ja hänen (miehen) mielestä meidän pitäisi harjoitella yhdessä asumista enemmän, ennen lasta. Asuttiin aiemmin yhdessä vuosi, muutin sitten opiskelemaan. Meillä on aika erilaiset kasvatustyylit, mikä aiheutti riitoja.

Ap

Vierailija
42/84 |
04.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota heti yhteyttä hedelmöitysklinikalle. Jos mies ei pidä ajatuksesta niin sano että hänen on sitten suostuttava yrittämään lasta sillä hankit lapsen joko hänen kanssa tai sitten itsenäisesti. Enää et odota.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/84 |
04.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ero, et voi pakottaa tai painostaa miestä isäksi. Se ei vain ole sinun päätöksesi sen enempää kuin miehillä on oikeutta painostaa naisia äidiksi.

Vierailija
44/84 |
04.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan sama mitä teet kunhan et verorahoja lapsen hankkimiseen käytä.

Vierailija
45/84 |
04.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi ei saisi käyttää. Syntyvyyttä nimenomaan pitää tukea, että saadaan lisää veronmaksajia tänne! Tämä jos mikä on verorahojen arvokasta käyttöä.

Vierailija
46/84 |
04.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko miehelläsi jokin selkeä syy tuolle viiden vuoden odottamiselle? Onko sinulle tullut tunnetta, että hän ei välttämättä halua ollenkaan lapsia? Tällaisia tapauksiakin taitaa olla aika paljon.

Kuulemma se, että minulla on opinnot vielä kesken. Olen kyllä loppusuoralla. Miehellä on myös lapsi ja hänen (miehen) mielestä meidän pitäisi harjoitella yhdessä asumista enemmän, ennen lasta. Asuttiin aiemmin yhdessä vuosi, muutin sitten opiskelemaan. Meillä on aika erilaiset kasvatustyylit, mikä aiheutti riitoja.

Ap

Ovatko miehen syyt teistä uskottavia? Minusta meidän pitäisi vaan sopeutua tilanteeseen ja yrittää edes lasta. Kaikki muu järjestyy, raskautuminen ei välttämättä.

Ap

Vierailija
47/84 |
04.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Eikö tuossa "eri kasvatustyylit" ole jo tarpeeksi syytä lähteä etsimään miestä, joka sun kanssa lapsen haluaa?

Mies keksii vain tekosyitä, en yllättyisi jos sillä olis joku muu jo katsottuna.

Ammattikoulussa mun luokalla oli nuori mies, jonka vaimo oli raskaana, ja vaimo opiskeli luokkaa alempana, suoritti koulun loppuun kunnialla maha pystyssä.

Nehän on sun opinnot, ei miehen

Jotenkin vaikea uskoa, että teidän suhde on muutenkaan ihan kunnossa?

Vierailija
48/84 |
04.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Miehelläsi (vai miesystävälläsi) on jo lapsi. Hänellä ei välttämättä ole intoa tehdä toista ja huonolla tuurilla maksaa elareita muutaman vuoden päästä kahdelle naiselle.

Jos te riitelitte jo miehen oman lapsen kasvatuksesta, millainen tappelu tulisi yhteisestä?

Vierailija
49/84 |
04.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ovatko miehen syyt teistä uskottavia? Minusta meidän pitäisi vaan sopeutua tilanteeseen ja yrittää edes lasta. Kaikki muu järjestyy, raskautuminen ei välttämättä.

Ap

Eivät ole. Mies vaan ei ole yhtään varma haluaako edes olla sun kanssa. Se lähtee ennemmin tai myöhemmin kuitenkin, lapsi tulee olemaan ja pysyy sun elämässä.

Vierailija
50/84 |
04.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syntymä on kuolemantuomio :(

Ei kukaan pysty hillitsemään sikiämistään.

Vierailija
51/84 |
04.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Miehelläsi (vai miesystävälläsi) on jo lapsi. Hänellä ei välttämättä ole intoa tehdä toista ja huonolla tuurilla maksaa elareita muutaman vuoden päästä kahdelle naiselle.

Jos te riitelitte jo miehen oman lapsen kasvatuksesta, millainen tappelu tulisi yhteisestä?

Eli mies ei ole varma suhteesta?

Vierailija
52/84 |
04.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap tiedoksi. Vaikka sinulla ei olisi endoa niin et välttämättä saa lasta 5 vuoden päästä edes Ivf-hoitojen avulla!

Tämä tulee monille terveille naisille yllätyksenä!

No tämä. Todellakaan kaikki ei onnistu saamaan lasta jos alkaa 33-vuotiaana yrittää.

Mutta 33-vuotiaana syynä ei silloin ole ikä vaan joku ihan muu terveydellinen syy.

Munasoluista on tuossa iässä jo n. 1/3 epänormaaleja joista ei voi raskaus lähteä käyntiin. Lisäksi kaikki eivät ovuloi säännöllisesti vaikka mitään sairauksia ei olisi.

Niin eli 2/3 munasoluista on normaaleja eli raskautumisen ei pitäisi olla vaikeaa, joillakin vain hieman hitaampaa. Naisista kaikki eivät ovuloi säännöllisesti kaksikymppisinäkään.

Vierailija
53/84 |
04.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäminäminä haluan. Ei se lapsi halua syntyä tänne.

Vierailija
54/84 |
04.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Lapsia syntyy jatkuvasti kesken opintojen. Se ei mielestäni ole mikään este. Enemmän kiinnitti huomiota tuo, että miehelläsi onko lapsi. Mahtaakohan miehelläsi olla jo tietyllä tapaa lapsiluku täynnä? Tai se ei ainakaan haittaa, jos niitä ei enää tulisi. Mietin vaan kun lapsi on jo ainakin kolme, jos te ootte sen ajan ollu yhdessä ja haluaa vielä viisi vuotta odottaa uutta. Nyt kyllä vähän tipahdin kyydistä. Mistä tämä viisi vuotta tulee? Ensin ajattelin, että mies ei ole vain valmis omaan. Mutta hetkinen sillä on jo. Miksi se haluaa odottaa niin kauan? Erillään asumisen tavallaan ymmärrän. Silti tuli mieleen eikö hän halua ottaa taloudellista vastuuta sinusta ja uudesta lapsesta? .joka tapauksessa kuulostaa vähän siltä että ette ole ihan samalla viivalla suhteessa vakavuuden ja tulevaisuuden suhteen. Tää ei nyt kuulosta siltä että olisit sen oikean kanssa.

Vierailija
55/84 |
04.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ota heti yhteyttä hedelmöitysklinikalle. Jos mies ei pidä ajatuksesta niin sano että hänen on sitten suostuttava yrittämään lasta sillä hankit lapsen joko hänen kanssa tai sitten itsenäisesti. Enää et odota.

Miksi klinikka, voihan ap hankkia lapsen myös toisen miehen kanssa ja saada ydinperheen.

Vierailija
56/84 |
04.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi ei saisi käyttää. Syntyvyyttä nimenomaan pitää tukea, että saadaan lisää veronmaksajia tänne! Tämä jos mikä on verorahojen arvokasta käyttöä.

Mikä syy tällaisessakin tilanteessa muka olisi tuhlata rahoja, jotka muutenkin on jo vähissä ja joille olisi tähdellisempiäkin käyttötarkoituksia? Biologisen lapsen saaminen ei ole mikään ihmisoikeusasia. Ja sen lapsenkin voi hankkia ihan ilmaiseksi, ei sitä muiden tarviis kenelläkään kustantaa.

Vierailija
57/84 |
04.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos mies edelleen haluaa lapsen viiden vuoden päästä, hän jättää sinut. Pska juttu, mutta nyt sinun pitää miettiä huolella, mitä sinä haluat.

Ei kuulemma jättäisi, vaikka en voisi enää saada lapsia. Mutta se on realismia, että sitten se ei ole enää mahdollista! Sitä tilannetta minä en haluaisi.

Ap

Nämä on näitä miesten lupauksia, joihin ei kannata luottaa. Jos hän haluaa miettiä 5 vuotta, haluaako tehdä kanssasi lapsen, niin vastaus on ei. Jos olisit miehelle se oikea, niin hän olisi tiennyt jo kolme vuotta sitten.

Vierailija
58/84 |
04.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi klinikka, voihan ap hankkia lapsen myös toisen miehen kanssa ja saada ydinperheen.

Ei ole aikaa etsiä uusi mies.

Vierailija
59/84 |
04.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehellä on jo lapsi eikä halua lisää. Haluaa sinut itselleen lapsettomana. Jos olisi halunnut lapsiperheen niin ei olisi eronnut lapsen äidistä.

Vierailija
60/84 |
04.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap tiedoksi. Vaikka sinulla ei olisi endoa niin et välttämättä saa lasta 5 vuoden päästä edes Ivf-hoitojen avulla!

Tämä tulee monille terveille naisille yllätyksenä!

No tämä. Todellakaan kaikki ei onnistu saamaan lasta jos alkaa 33-vuotiaana yrittää.

Mutta 33-vuotiaana syynä ei silloin ole ikä vaan joku ihan muu terveydellinen syy.

Munasoluista on tuossa iässä jo n. 1/3 epänormaaleja joista ei voi raskaus lähteä käyntiin. Lisäksi kaikki eivät ovuloi säännöllisesti vaikka mitään sairauksia ei olisi.

Niin eli 2/3 munasoluista on normaaleja eli raskautumisen ei pitäisi olla vaikeaa, joillakin vain hieman hitaampaa. Naisista kaikki eivät ovuloi säännöllisesti kaksikymppisinäkään.

Kai sä nyt jo ihan väkisellä vääntämällä väännät. Et selvästikään ole yhtään perillä naisten hedelmällisyydestä. Neuvoisin sinua nyt käyttämään hetkisen itseopiskeluun ja jatkat vasta sen jälkeen täällä kommentointia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme neljä