NO NIIN! TUTKITAANPA MITÄ POLIITTISTA VÄRIÄ AV-MAMMAT TUNNUSTAA!
Laittakaapa tänne mitä puoluetta aiotte äänestää ensi kevään vaaleissa ja mielellään perustelujen kera. Myös muut poliittiset kannanotot ovat tervetulleita. Saada selville av:n poliittinen jakauma!
Ap äänestää kokkareita. Olen akateeminen, Espoossa asuva, yrittäjäperheessä kasvanut. Kannatan veronkevennyksiä ja vapaata markkinataloutta. Kokoomuksen arvomaailma on siis lähimpänä sydäntäni.
Kommentit (72)
ja lyhyen mietinnän jälkeen päädyin Niinistöön. Tää on mun statement.
olen akateeminen nainen, kohta 2 lasta, asun Helsingissä. Käytän julkista liikennettä (ei omisteta autoa), asutaan vuokralla idässä, sukujuuret maalla duunariperheessä =)
Joskus olen äänestänyt myös vasemmistoliittoa.
Ollaan kohta kolmekymppisiä akateemisia helsinkiläisiä ja asutaan omistusasunnossa, autoa ei ole, eikä tule (ihan turha HKIssä) ja lapsia on kaksi.
Olen demariperheestä, koulutustaustani amk, tulotasoni reilusti yli keskipalkan, olen EU-myönteinen ja sukujuureni ovat hgissä.
Keskustaa ja SKP:ta en voisi ikinä äänestää, muita puolueita voisin harkita jos olisi tosi hyvä ehdokas. Sydämeltäni kuitenkin demari. Esim. Kokoomuksen ideologia ei sovi arvomaailmaani, kun kuitenkaan kaikki eivät voi olla kauniita, rohkeita, voittajia.
Olen 34-vuotias opettaja. Olen kristitty ja punavihreä ajatusmaailma on miltei yksi yhteen oman kristillisen ajatusmaailmani kanssa.
Oikeistopuolueita en äänestä, koska he antavat tässä maassa rikkaiden rikastua ja köyhien köyhtyä. Makselen iloisena veroja ja olen ylpeä hyvinvointivaltiostamme...tai no, mitä siitä nyt on vielä jäljellä.
Suomen talous on tiukoilla, eikä nyt ole enää varaa haaskata turhaan ja tuottamattomaan. En luota enää moneenkaan poliitikkoon tai siihen että löytyisi ehdokas joka pystyy toimimaan useissa asioissa omien näkemysteni suuntaisesti. Aletaan siis korjata yhteiskunnan epäkohtia vanhemmasta päästä, yksi asia kerrallaan. Eli kuten 59.
Olen
-akateeminen
-yrittäjäperheestä
-paljon matkustellut
-toiminut monikulttuurisissa työ- ja harrasteyhteisöissä
-kulttuuripalvelujen monikäyttäjä
Kannatan
-pienyritysten mahdollisuuksia tuettava
-julkishallinnon byrokratian keventäminen
-lapsiperheitä on tuettava, enemmän avointa päiväkotitoimintaa, kerhoja ja yhteisöllisyyttä tukevia palveluja
-koulutusjärjestelmän tuettava paremmin yksilöllisiä vahvuuksia. (mm. enemmän valinnaisuutta, ehdottomasti pienemmät ryhmäkoot)
-maahanmuuttajille parempi kotoutusohjelma, suomenkieli haltuun (naiset avainasemassa), parempi kulttuurinen perehdytys ja enemmän kontakteja valtaväestöön. Liiallinen eristäytyminen estettävä
-Säästökohteita on punnittava avoimesti. Esim. nykyinen ruotsinkielipolitiikka kuuluu ehdottomasti karsittavien listalle (säästöt miljardeja, lisäksi mm. valinnaisuuden pedagogiset hyödyt).
- yksilönvastuu ja -vapaus
- ainoa puolue jonka politiikka on kestävää myös pitkällä tähtäimellä
Vierailija:
- yksilönvastuu ja -vapaus
- ainoa puolue jonka politiikka on kestävää myös pitkällä tähtäimellä
Kokoomus saattaa kuitenkin syyllistyä pahemman kerran kabinettipolitiikkaan. Eivät ole ollenkaan niin avoimia ja liberaaleja kuin lupailevat.
eivät ehkä sittenkään ole ihan skarppeja energiakysymysten kanssa. Vihreissä on myös noita " pakkoruotsittajia" , mm. sanoittajana suuresti arvostamani Sinnemäki, joka kuitenkin äänesti lukiolain muuttamista vastaan, vaikka ryhmäkurikin varmaan vaikutti. Hyvästi Sinnemäki ja muut vihreät.
UltraBra fani
olen akateemisesti koulutettu, tieteellisessä tutkimustyössä, kolme lasta ja aviomies, tulen läpeensä kokoomuslaisesta perheestä...
ympäristönsuojelua. Minua pyydettiin SKP:n ehdokkaaksi, mutten voinut suostua kiireisen elämäntilanteeni vuoksi.
Mutta todellakin; kaikki tuntemani nuoret kommarit ovat kasvissyöjiä, turkistarhausta vastaan, eivät pidä yksityisautoilua hyvänä, vastustavat keskustatunnelia jne.
SKP tuntuu ainoalta puolueelta, jota kiinnostaa tehdä jotain myös ulkopolitiikan osalta vähän radikaalimmin. Sodat ois saatava loppumaan.