Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

NO NIIN! TUTKITAANPA MITÄ POLIITTISTA VÄRIÄ AV-MAMMAT TUNNUSTAA!

Vierailija
11.12.2006 |

Laittakaapa tänne mitä puoluetta aiotte äänestää ensi kevään vaaleissa ja mielellään perustelujen kera. Myös muut poliittiset kannanotot ovat tervetulleita. Saada selville av:n poliittinen jakauma!

Ap äänestää kokkareita. Olen akateeminen, Espoossa asuva, yrittäjäperheessä kasvanut. Kannatan veronkevennyksiä ja vapaata markkinataloutta. Kokoomuksen arvomaailma on siis lähimpänä sydäntäni.

Kommentit (72)

Vierailija
61/72 |
11.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ympäristönsuojelua. Minua pyydettiin SKP:n ehdokkaaksi, mutten voinut suostua kiireisen elämäntilanteeni vuoksi.

Mutta todellakin; kaikki tuntemani nuoret kommarit ovat kasvissyöjiä, turkistarhausta vastaan, eivät pidä yksityisautoilua hyvänä, vastustavat keskustatunnelia jne.

SKP tuntuu ainoalta puolueelta, jota kiinnostaa tehdä jotain myös ulkopolitiikan osalta vähän radikaalimmin. Sodat ois saatava loppumaan.

Vierailija
62/72 |
11.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja lyhyen mietinnän jälkeen päädyin Niinistöön. Tää on mun statement.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/72 |
11.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen akateeminen nainen, kohta 2 lasta, asun Helsingissä. Käytän julkista liikennettä (ei omisteta autoa), asutaan vuokralla idässä, sukujuuret maalla duunariperheessä =)

Joskus olen äänestänyt myös vasemmistoliittoa.

Vierailija
64/72 |
11.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ollaan kohta kolmekymppisiä akateemisia helsinkiläisiä ja asutaan omistusasunnossa, autoa ei ole, eikä tule (ihan turha HKIssä) ja lapsia on kaksi.

Vierailija
65/72 |
11.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen demariperheestä, koulutustaustani amk, tulotasoni reilusti yli keskipalkan, olen EU-myönteinen ja sukujuureni ovat hgissä.

Keskustaa ja SKP:ta en voisi ikinä äänestää, muita puolueita voisin harkita jos olisi tosi hyvä ehdokas. Sydämeltäni kuitenkin demari. Esim. Kokoomuksen ideologia ei sovi arvomaailmaani, kun kuitenkaan kaikki eivät voi olla kauniita, rohkeita, voittajia.

Vierailija
66/72 |
11.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 34-vuotias opettaja. Olen kristitty ja punavihreä ajatusmaailma on miltei yksi yhteen oman kristillisen ajatusmaailmani kanssa.

Oikeistopuolueita en äänestä, koska he antavat tässä maassa rikkaiden rikastua ja köyhien köyhtyä. Makselen iloisena veroja ja olen ylpeä hyvinvointivaltiostamme...tai no, mitä siitä nyt on vielä jäljellä.

Vierailija
67/72 |
12.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomen talous on tiukoilla, eikä nyt ole enää varaa haaskata turhaan ja tuottamattomaan. En luota enää moneenkaan poliitikkoon tai siihen että löytyisi ehdokas joka pystyy toimimaan useissa asioissa omien näkemysteni suuntaisesti. Aletaan siis korjata yhteiskunnan epäkohtia vanhemmasta päästä, yksi asia kerrallaan. Eli kuten 59.

Olen

-akateeminen

-yrittäjäperheestä

-paljon matkustellut

-toiminut monikulttuurisissa työ- ja harrasteyhteisöissä

-kulttuuripalvelujen monikäyttäjä

Kannatan

-pienyritysten mahdollisuuksia tuettava

-julkishallinnon byrokratian keventäminen

-lapsiperheitä on tuettava, enemmän avointa päiväkotitoimintaa, kerhoja ja yhteisöllisyyttä tukevia palveluja

-koulutusjärjestelmän tuettava paremmin yksilöllisiä vahvuuksia. (mm. enemmän valinnaisuutta, ehdottomasti pienemmät ryhmäkoot)

-maahanmuuttajille parempi kotoutusohjelma, suomenkieli haltuun (naiset avainasemassa), parempi kulttuurinen perehdytys ja enemmän kontakteja valtaväestöön. Liiallinen eristäytyminen estettävä

-Säästökohteita on punnittava avoimesti. Esim. nykyinen ruotsinkielipolitiikka kuuluu ehdottomasti karsittavien listalle (säästöt miljardeja, lisäksi mm. valinnaisuuden pedagogiset hyödyt).

Vierailija
68/72 |
12.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

- yksilönvastuu ja -vapaus

- ainoa puolue jonka politiikka on kestävää myös pitkällä tähtäimellä

Vierailija
69/72 |
12.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

- yksilönvastuu ja -vapaus

- ainoa puolue jonka politiikka on kestävää myös pitkällä tähtäimellä

Kokoomus saattaa kuitenkin syyllistyä pahemman kerran kabinettipolitiikkaan. Eivät ole ollenkaan niin avoimia ja liberaaleja kuin lupailevat.

Vierailija
70/72 |
12.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä myös!

Vierailija
71/72 |
12.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

eivät ehkä sittenkään ole ihan skarppeja energiakysymysten kanssa. Vihreissä on myös noita " pakkoruotsittajia" , mm. sanoittajana suuresti arvostamani Sinnemäki, joka kuitenkin äänesti lukiolain muuttamista vastaan, vaikka ryhmäkurikin varmaan vaikutti. Hyvästi Sinnemäki ja muut vihreät.

UltraBra fani

Vierailija
72/72 |
12.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen akateemisesti koulutettu, tieteellisessä tutkimustyössä, kolme lasta ja aviomies, tulen läpeensä kokoomuslaisesta perheestä...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi yksi