NO NIIN! TUTKITAANPA MITÄ POLIITTISTA VÄRIÄ AV-MAMMAT TUNNUSTAA!
Laittakaapa tänne mitä puoluetta aiotte äänestää ensi kevään vaaleissa ja mielellään perustelujen kera. Myös muut poliittiset kannanotot ovat tervetulleita. Saada selville av:n poliittinen jakauma!
Ap äänestää kokkareita. Olen akateeminen, Espoossa asuva, yrittäjäperheessä kasvanut. Kannatan veronkevennyksiä ja vapaata markkinataloutta. Kokoomuksen arvomaailma on siis lähimpänä sydäntäni.
Kommentit (72)
no minä olen sair. hoit. ja äänestän Keskustaa kuin myös mieheni, (3 lasta ja pohjanmaalta)
varsinkin noi jotka sanoivat äännestävänsä kokkareita. Voi pyhä yksinkertaisuus!
ei ole vielä ehdokas selvillä, mutta noi on ainoat vaihtoehdot ehdottomasti. Maatalousyrittäjä-äiti Etelä-Suomesta. 30-vuotias
joten KD jää pois laskuista. Yltiöisänmaalliset puolueet eivät innosta, en ole rasisti, enkä halua Suomea vain 100% geeneiltään suomalaisille. RKP - noh, en ole suomenruotsalainenkaan. SDP on hoitanut asioita huonosti viime aikoina, joten en äänestä heitäkään. Vasemmistoliitossa on sisäisiä ongelmia, joten ei ääntä heille. Vihreissä nykyään paljon oikeistolaista meininkiä, ei kiitos siis. Keskusta; en asu maaseudulla, vaan Helsingissä, kiinnostaako heitä ajaa minun asiaani? Epäilen, eli ei Keskustalle. Kokoomus on todella kaukana minun arvoistani. En halua Suomea NATOon, enkä oikein pidä eurostakaan, en halua veronalennuksia kenellekään, haluan Suomeen palkka-armeijan, jos sellainen pakko on olla. SKP:stä täytyisi vielä löytää se oma ihminen, niin sitten ääni sinne tulee varmaan annettua.
mikäli on
a) alansa huippuosaaja globaalilla tasolla
b) suurpääomaomistaja
c) yritysjohtaja
Vaikka mitään puoluesidonnaisuuksia ei olekaan. Joskus olen äänestänyt henkilön perusteella Vihreitä ja Keskustaa (siis henkilöä, en puoluetta). Nyt tuntuu, että Kokoomukselle menee ääni, jos vain sopiva ehdokas löytyy. Jos ei löydy, niin Keskustalle kai sitten. Demareita en ole äänestänyt enkä äänestä koskaan.
Akateeminen, kuten vanhempanikin (tosin vanhemmat eivät ole koskaan kertoneet, ketä tai mitä puoluetta äänestivät). Pohjoisesta...
Tässä näitä hyviä syitä MIKSI:
- Kannatan lasten kotihoitoa - ei sitä, että lapset vain (ylisuuriin) tarhoihin, ja äidit tuottamaan yhteiskunnan liukuhihnalle (<- demarit)
- Perintöveroa on saatava alaspäin / poistettua se kokonaan. Nykyisessä mallissa ei ole mitään järkeä - samasta (pienestä!) ansiosta maksetaan monin kertainen vero; ensin ihminen eläessään maksaa palkastaan korkeaa veroa, omaisuudestaan (ja siitä ilosta, että ylipäätään saa jotakin omistaa) maksetaan veroa (mm. kiinteistövero) ja kun ihminen kuolee - menee vielä samasta omaisuudesta siivu valtiolle. Ei mitään järkeä!
- Yrittäminen kannattavaksi - ja ylipäätään työnteko kannattavaksi!
En ymmärrä ollenkaan sdp:n harjoittamaan ajatuslinjaa siitä, että ollaan vain (kernaasti) jakamassa rahoja, mutta tehdään niiden ANSAITSEMINEN mahdollisimman vaikeaksi ja kannattamattomaksi.
Molemmat vanhempani ovat vasemmistolaisia (vaikkakin isän puoleni suku yrittäjiä - ristiriitaa löytyy). Äidin puolen suku pienipalkkaisia duunareita. Itse olen ollut menneisyydessäni yrittäjä, nykyään eri alalla (keski / isopalkkainen). Mies duunari - ja silti ymmärtää äänestää Kokoomusta hänkin ;o).
Nämä " sdp forever" -ihmiset (ja heitä on paljon!) ovat mielestäni kehityksen tiellä, ja juuri niitä jotka eivät varmastikaan seuraa aktiivisesti politiikkaa. Jos seuraisi, kuinka voisi olla tarkastelematta omaa puoluekantaansa kriittisesti uudelleen? Sdp on enemmänkin (kuollut?) ideologia, jota on jo kokeiltu käytännössä viimeiset hallituskaudet - seurauksena kaikkien muiden matalatuloisten pahoinvointi, paitsi eläkkeen saajien (joita sdp kyllä aina muistaa). Vaalien alla saamme " nauttia" jälleen vaalimainoksista, jotka julistavat heidän olen " pienituloisten / köyhien asialla" . Ihan oikeasti, kuka enää uskoo tähän?
Toki on muitakin, halusin vain vertailla noita kahta.
Käsitykseni demarien harjoittamasta politiikasta perustuvat siihen millaisia päätöksiä he aktiivisesti tekevät ts. millaista politiikkaa he eduskunnassa harjoittavat - ei siihen mitä he vaalien alla lupaavat (nämä kun ovat 2 eri asiaa!)
109
Akateeminen koulutus, lastensuojelutyössä ja Etelä-Suomesta.
Asun kaupungissa, tulen yrittäjäperheestä. Olen akateeminen ja " tiedostava" . Uskon, että muustakin kuin rahasta ja materiasta kannattaa pitää huolta. Puoluekuri on mielestäni käsittämätön muinaisjäänne ja pilaa edustuksellisen demokratian. Siksi äänestän vihreitä.
Opiskelija. 2 äiti. Espoosta. Yrittäjäperheen tytär. Ikää 24.
Äänestän koska puolue, jonka kanssa olen eniten samaa mieltä. Toki olen osasta asiaa eri mieltäkin, mutta kuitenkin minulle paras vaihtoehto.
jos tiedätte sanan alkuperäisen merkityksen
Pidän tärkeänä esim. tasa-arvoa, suvaitsevaisuutta ja joukkoliikennettä. Olen helsinkiläinen.
Vierailija:
Laittakaapa tänne mitä puoluetta aiotte äänestää ensi kevään vaaleissa ja mielellään perustelujen kera. Myös muut poliittiset kannanotot ovat tervetulleita. Saada selville av:n poliittinen jakauma!Ap äänestää kokkareita. Olen akateeminen, Espoossa asuva, yrittäjäperheessä kasvanut. Kannatan veronkevennyksiä ja vapaata markkinataloutta. Kokoomuksen arvomaailma on siis lähimpänä sydäntäni.
Vihreitä varmaan äänestän.
Olen niinikään akateeminen ja Espoosta, en tosin yrittäjäperheestä, mutta hyvätuloisten johtajavanhempien lapsi.
Kannatan hyvinvointiyhteiskuntaa, oikeudenmukaisempaa tulonjakoa ja maksan veroni ihan mielelläni.
En osaa antaa suoraa perustelua. Tulen akateemisesta perheestä mutta en itse olen akateeminen. Mieheni on hyvin koulutettu, tulotasomme vajaa 80 tuhatta euroa vuodessa, siis molemmilla yhteensä.
perheeni ei ole kokoomuslainen, mutta heillä on se oikea ote. Olen akateeminen, 38 v, itä-helsingistä.
Akateeminen koulutus, ikää 29v. Ammatti lto. Kannatan hyvinvointivaltion säilyttämistä ja lapsiperheiden tukemista. Ajatukseni ovat siis linjassa puolueeni kanssa.
miksi sitä hyvää vaihtaisi pois. =)
Perusteluita löytyy pitkin tätä ketjua, hyviä sellaisia.
Olen kotiäiti 33v, (6 vuotta hurahtanut kotona), Lapin läänistä. Hoitoalan koulutus.