Tori-sovelluksen myyjät ei lue viestejään
Miksi niin monet myy torissa, mutteivat lue viestejään? Miten tähän ilmiöön voisi puuttua?
Itselläni 5 tuoreinta keskustelua ovat tällaiset: olen kirjoittanut monta viestiä, mutta niitä ei lueta. Joissain on mennyt päiviä, joissain jopa viikko.
Näistä tulee todella ikävä olo!
Eikö kaikilla myyjillä ole sovellusta? Sehän antaa ilmoituksen kun joku on kirjoittanut sinulle.
Voisiko käyttöehtoihin lisätä muustutuksen, et ilmoittamalla sitoudut lukemaan viestisi ja vastaamaan sinulle kirjoittaneille.
Onko jollain tullut yhtä paha mieli?
Kommentit (222)
Vierailija kirjoitti:
Torissa on paljon vakituiseen myyviä ihmisiä, jotka yrittää saada tuotteestaan mahdollisimman korkean hinnan. Heitä ei haittaa, vaikka tuote roikkuisi iät ja ajat myynnissä. Ehkä joku menee lopulta halpaan, ja ostaa käytetyn uuden hinnalla. Itse kun laitan tavaraa myyntiin, haluan päästä siitä eroon päivässä. Siksi laitan sellaisen hinnan, että varmasti menee. Ja silloin kiinnostuneita on niin paljon, ettei kaikille heti ehdi vastata.
Aina on niitä, jotka pyytää varaamaan, kun voivat maksaa ensi viikolla tai sitä seuraavalla tms. Minä en varaa, ensimmäinen maksaja saa tuotteen. Noutaa voi myöhemminkin, jos ei heti ehdi.
Ihmisillä on erilaisia tarpeita myydä. Joku tarvitsee ehkä kipeästi ekstra rahaa ja on valmis myymään nopeasti kunhan saa jotain. Toisilla taas ei ole mitään pakonomaista tarvetta päästä tavarasta eroon eikä dumpata hyvää tavaraa pilkkahinnalla, kunhan laittavat sen vain tarjolle jos jotakuta sattuisi kiinnostamaan. Silloin ei tosiaan haittaa, vaikka kohteen myyntiaika venyisi vuosiksi, kunhan oikea ostaja osuu lopulta kohdalle. Näin me olemme erilaisia ja onneksi se on sallittua.
Tinkaajille en jaksa edes vastata. Hinnat eivät omissa tavaroissa ole korkeat. Tosiostajille vastaa yleensä parin tunnin sisällä. Varauksia en ota vastaan koska sellaiset ihmiset eivät yleensä tee kauppoja.
Kerran huvitti kun joku kysyi lopullista hintaa 5 euron tavaralla jonka lähetyskulut olivat 7,9 euroa. Ei sitten ostanut 12,9 eurolla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Torissa on paljon vakituiseen myyviä ihmisiä, jotka yrittää saada tuotteestaan mahdollisimman korkean hinnan. Heitä ei haittaa, vaikka tuote roikkuisi iät ja ajat myynnissä. Ehkä joku menee lopulta halpaan, ja ostaa käytetyn uuden hinnalla. Itse kun laitan tavaraa myyntiin, haluan päästä siitä eroon päivässä. Siksi laitan sellaisen hinnan, että varmasti menee. Ja silloin kiinnostuneita on niin paljon, ettei kaikille heti ehdi vastata.
Aina on niitä, jotka pyytää varaamaan, kun voivat maksaa ensi viikolla tai sitä seuraavalla tms. Minä en varaa, ensimmäinen maksaja saa tuotteen. Noutaa voi myöhemminkin, jos ei heti ehdi.
Ihmisillä on erilaisia tarpeita myydä. Joku tarvitsee ehkä kipeästi ekstra rahaa ja on valmis myymään nopeasti kunhan saa jotain. Toisilla taas ei ole mitään pakonomaista tarvetta päästä tavarasta eroon eikä dumpata hyvää tavaraa pilkkahinnalla, kunhan laittavat sen vain tarjolle jos jotakuta sattuisi kiinnostamaan. Silloin ei tosiaan haittaa, vaikka kohteen myyntiaika venyisi vuosiksi, kunhan oikea ostaja osuu lopulta kohdalle. Näin me olemme erilaisia ja onneksi se on sallittua.
Itsellä on toisaalta käytettyjä tavaroita jotka ovat vannhoja mutta täysin käyttökelpoisia mutta en enää itse tarvitse. Toisaalta kaappiin on jäänyt vikaostoksina hyväkuntoisia usein täysin käyttämättömiä tavaroita kun koko on väärä (en laihtunutkaan) tai tuli väärä tavara ja en jaksa lähettää takaisin.
Omalla kohdalla myynnillä ei ole kiirettä ja voin odottaa viikkoja tai kuukausia, Olen aina iloinen jos joku tavara menee käyttöön eikä roskikseen. Joskus vasta toinen tai kolmas ostoskierros onnistuu. Ainakaan itse en ajattele että tiputan hintaa pakon edessä jos tavara ei mene kaupaksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En vastaa ihmisille, jotka kysyvät onko tuote vielä myynnissä. Miksi vastaisin? 90% ei vastaa takaisin ja kysyvät vain huvikseen. 9% alkaa tinkaamaan tai muuten jankkaamaan ja vain 1% ostaa.
Jos ostajaa kysyy hei voiko noutaa x tunnin päästä niin vastaan heti.
Juuri näin, kunhan lämpimikseen kyselevät.
"Onko myynnissä?" "Ei kun ihan huvikseni vaan laittelen tänne tavaraa myyntiin mutta en myy".
Melkein joka toinen ilmoitus josta olen kiinnostunut, niin on jo joko mennyt tai varattu. Joten ihan luonnollista kysyä että onko tuote vielä myynnissä.
Itsekin kun olen jotain kiinnostavampaa laittanut myyntiin, niin alle tunnissa on tullut kymmeniä kyselyjä, jolloin on kiire ottaa ilmoitusta pois.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En vastaa ihmisille, jotka kysyvät onko tuote vielä myynnissä. Miksi vastaisin? 90% ei vastaa takaisin ja kysyvät vain huvikseen. 9% alkaa tinkaamaan tai muuten jankkaamaan ja vain 1% ostaa.
Jos ostajaa kysyy hei voiko noutaa x tunnin päästä niin vastaan heti.
Juuri näin, kunhan lämpimikseen kyselevät.
"Onko myynnissä?" "Ei kun ihan huvikseni vaan laittelen tänne tavaraa myyntiin mutta en myy".
Melkein joka toinen ilmoitus josta olen kiinnostunut, niin on jo joko mennyt tai varattu. Joten ihan luonnollista kysyä että onko tuote vielä myynnissä.
Itsekin kun olen jotain kiinnostavampaa laittanut myyntiin, niin alle tunnissa on tullut kymmeniä kyselyjä, jolloin on kiire ottaa ilmoitusta pois.
Harmittaa tuo, jos oletetaan, että kauemman näkyvillä olleet ilmoitukset olisivat automaattisesti jo myytyjä. Eivät ole. Minä ainakin poistan ilmoitukset heti kun olen saanut maksun tilille. Toivon siis että tulee rohkeasti viestejä myös vanhempiin ilmoituksiin, koska minulla nekin kohteet ovat yhä myynnissä.
Harmittaa tuo, jos oletetaan, että kauemman näkyvillä olleet ilmoitukset olisivat automaattisesti jo myytyjä. Eivät ole. Minä ainakin poistan ilmoitukset heti kun olen saanut maksun tilille. Toivon siis että tulee rohkeasti viestejä myös vanhempiin ilmoituksiin, koska minulla nekin kohteet ovat yhä myynnissä.
On vain kaksi syytä sille että tuote on Torissa myynnissä vielä parin kuukauden kuluttua:
1) kyseessä on niin eksoottinen tuote ettei Suomessa ole kuin kourallinen ihmisiä joilla saattaisi olla tarvetta sellaiselle eikä yksikään vain sattunut aktiivisesti etsimään moista pariin kuukauteen.
2) Myyjä on arponut tuotteelle niin älyvapaan hinnan ettei yksikään kerrankin "tinkijät vıttuun"-myyjään törmännyt potentiaalinen ostaja viitsi edes ottaa yhteyttä ja kertoa mihin hintaan kaupat syntyisivät kun markkinahinta on 10-20% pyynnistä.
Vierailija kirjoitti:
On vain kaksi syytä sille että tuote on Torissa myynnissä vielä parin kuukauden kuluttua:
1) kyseessä on niin eksoottinen tuote ettei Suomessa ole kuin kourallinen ihmisiä joilla saattaisi olla tarvetta sellaiselle eikä yksikään vain sattunut aktiivisesti etsimään moista pariin kuukauteen.
2) Myyjä on arponut tuotteelle niin älyvapaan hinnan ettei yksikään kerrankin "tinkijät vıttuun"-myyjään törmännyt potentiaalinen ostaja viitsi edes ottaa yhteyttä ja kertoa mihin hintaan kaupat syntyisivät kun markkinahinta on 10-20% pyynnistä.
Linkkaatko meille nyt YHDENKIN tuotteen, jossa mielestäsi hinta on 80%-90% liikaa torissa?
Ihan vaan silleen että todistat ettei tuo ole sun keksimä olkiukko, jota vaan hakkaat kun tinkimiset ei mene läpi. Koska en ole törmännyt missään muissa esineissä liian korkeisiin hintoihin kuin selkeissä merkkilaukkuhuijauksissa, ja nekin on poistuneet 30min sisällä ilmiannosta
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tosi hyvä idea pistää tavaraa myyntiin ja lähteä sitten kolmeksi viikoksi Havaijille tavoittamattomiin.
Kuka tuollaisesta on puhunut?
Torissa on kymmeniä tuhansia ilmoituksia joita ei ole julkaistu eilen eikä kukaan ota niitä pois vain siksi että aikoo viettää viikonlopun mökillä tai viikon etelässä nauttien kerrankin elämästä ilman kännykän orjuutta.
Sitten nämä sekunnissa vieroitusoireita saavat avaavat mammafoorumiin ketjuja kun myyjä ei vastaa viestiin 10 sekunnissa.
Jos teet torikauppaa ostajana tai myyjänä saat varautua siihen että asiat tapahtuvat siihen tahtiin kuin ovat tapahtuakseen.
No kuka muka on puhunut 10 sekunnista?
Sen ilmoituksen todellakin voi ottaa pois siksi ajaksi, kun on viikon tai kaksi tai kolme poissa maisemista.
Minulle kävin kerran niin, että otin ilmoituksen pois kun en ollut varma missä kyseinen tavara oli. Sitten tavaran löydettyäni yritin julkaista ilmoitusta uudestaan, se hylättiin. Syyksi ilmoitettiin se, että yritin muka nostaa ilmoitukseni kärkeen julkaisemalla uudelleen, ja näin kiertää Torin maksullista nostomahdollisuutta.
Tästä on nyt pari vuotta, en tiedä onko se vieläkin kiellettyä.
Mä olen tässä pari, kolme viikkoa seurannut yhden tuotteen kohdalla miten yksi ilmoitus ilman ostettua nostoa pongahtaa joka päivä hakutulosten kärkeen, sama myyjä samalla tuotteella ihan jatkuvasti. Kerran on pudottanut välissä hintaa, muuten on sanasta sanaan sama ilmoitus.
Mistä tiedät ettei siinä ole ostettua nostoa? Näkyykö ostettu nosto ilmoituksesta jotenkin?
Hakulistauksessa ylimmäisenä olevan ilmoituksen ilmoitusajankohdan alla näkyy silloin ympyrässä #1.
En ole ikinä käyttänyt noita maksullisia juttuja, niin en tiedä miten se oikein toimii.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tosi hyvä idea pistää tavaraa myyntiin ja lähteä sitten kolmeksi viikoksi Havaijille tavoittamattomiin.
Kuka tuollaisesta on puhunut?
Torissa on kymmeniä tuhansia ilmoituksia joita ei ole julkaistu eilen eikä kukaan ota niitä pois vain siksi että aikoo viettää viikonlopun mökillä tai viikon etelässä nauttien kerrankin elämästä ilman kännykän orjuutta.
Sitten nämä sekunnissa vieroitusoireita saavat avaavat mammafoorumiin ketjuja kun myyjä ei vastaa viestiin 10 sekunnissa.
Jos teet torikauppaa ostajana tai myyjänä saat varautua siihen että asiat tapahtuvat siihen tahtiin kuin ovat tapahtuakseen.
No kuka muka on puhunut 10 sekunnista?
Sen ilmoituksen todellakin voi ottaa pois siksi ajaksi, kun on viikon tai kaksi tai kolme poissa maisemista.
Minulle kävin kerran niin, että otin ilmoituksen pois kun en ollut varma missä kyseinen tavara oli. Sitten tavaran löydettyäni yritin julkaista ilmoitusta uudestaan, se hylättiin. Syyksi ilmoitettiin se, että yritin muka nostaa ilmoitukseni kärkeen julkaisemalla uudelleen, ja näin kiertää Torin maksullista nostomahdollisuutta.
Tästä on nyt pari vuotta, en tiedä onko se vieläkin kiellettyä.
Mä olen tässä pari, kolme viikkoa seurannut yhden tuotteen kohdalla miten yksi ilmoitus ilman ostettua nostoa pongahtaa joka päivä hakutulosten kärkeen, sama myyjä samalla tuotteella ihan jatkuvasti. Kerran on pudottanut välissä hintaa, muuten on sanasta sanaan sama ilmoitus.
Mistä tiedät ettei siinä ole ostettua nostoa? Näkyykö ostettu nosto ilmoituksesta jotenkin?
Hakulistauksessa ylimmäisenä olevan ilmoituksen ilmoitusajankohdan alla näkyy silloin ympyrässä #1.
En ole ikinä käyttänyt noita maksullisia juttuja, niin en tiedä miten se oikein toimii.
Hops heittikin vastauksen väärään väliin, pahoittelut.
Välillä tulee ilmoitus että joku on laittanut viestiä ja sitten viestiä ei löydy mistään kun menee sovellukseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksen vastaa tai lue? NYT ON KESÄLOMAKAUSI. Olin lomareissulla, vilkaisin sovellusta mutta en todellakaan ala mistään reissusta vastailemaan.
Itse asiassa alkoi yhden tuotteen osalta ketuttaa niin paljon kyselijät, että vaan poistin koko tuotteen myynnistä. Hyväkuntoinen 90e merkkilaukku josta paljon kuvia ja hinta 15e, ostaja alkoi tivaamaan että mikä siitä mielestäni tekee juuri tuon kuntoluokituksen ja onko siinä jotain piileviä tahroja tai kulumia jotka ei näy kuvissa. Laitoin laukun kasaan "mannerheimin lastensuojelukirppikselle menevät". Hakekoot sieltä jos kiinnostaa.
Miksi ihmeessä laitat ilmoituksen Toriin, jos et aio hoitaa myyntityötä?
Laita nyt edes siihen ilmoitukseen lisäys, että olet tietyn ajan kesälomalla ja silloin et myy yhtään mitään.
Huh huh. En todellakaan kerro netissä, milloin olen lomamatkalla. Täällä on nyt jo yhteensä viesteissä vaadittu että myyjällä
pitää olla koko nimi, tarkka sijainti, ja lomamatkat ja lemmikit kerrottu ilmoituksissa. Myynnissä olevat tavarat näkeekin kivasti profiilista, onko pleikkaria ja kännykkää ja telkkaria tai koruja. Kuinka paljon helpommaksi asuntomurrot pitää vielä tehdä? Kerronko vielä minkä kiven alla on vara-avain?Et vastannut, miksi laitat ilmoituksia myytävistä tuotteista, jos et aio olla edes paikalla, vaan lomailemassa?
Varmaan vaan siksi, että sinä voit ihailla miten hienoja tavaroita maailmassa on, mutta sinä et niitä saa ostettua edullisesti käytettynä, vaikka haluaisit.
-eri
En kuule ole kiinnostunut sinun kauppaamistasi homeelta haisevista raappahousuistasi. Saat ihan pitää itselläsi, eikä tarvitse myydä kenellekään. Muuta myytäväähän tuollaisella köyhällä ei ole. Itse ostan aina uusia laatutuotteita, en jonkun toisen käyttämiä.
Etkä voi yöpyä hotellissa, kun joutuisit nukkumaan toisten käyttämissä lakanoissa?
Miksi ihmeessä yöpyisin hotellissa? On minulla koti ja mökkikin.
Linkkaatko meille nyt YHDENKIN tuotteen, jossa mielestäsi hinta on 80%-90% liikaa torissa?
Minä laitan paremmaksi. Annan sinulle tuhansia tuotteita joissa hintaa on 100% liikaa.
Ota lähes mikä tahansa kategoria ja lajittele se niin että pääset selaamaan vanhimpia ilmoituksia.
Aivan erityisesti kategoriat: huonekalut, keräily, elektroniikka, kodinkoneet, vaatteet sekä puhelimet ja tarvikkeet kunnostautuvat kaatopaikkoina joihin tungetaan kaikki se romu joka ei mahdu roskikseen.
Huonekalujen ja kodinkoneiden kategoriasta löydät vaikka kuinka paljon romua jonka markkinahinta on negatiivinen koska kaatopaikalle kuljettamisesta joutuisi maksamaan useita kymppejä.
Schibstedin ostettua Torin on siinä sovelluksessa bugi, minkä takia viestit eivät aina näy, eikä niistä tule ilmoitusta. Joskus vanha viesti putkahtaa esille keskelle viestinvaihtoa. Omituista, mutta totta.
Vierailija kirjoitti:
Minä laitan paremmaksi. Annan sinulle tuhansia tuotteita joissa hintaa on 100% liikaa.
Ota lähes mikä tahansa kategoria ja lajittele se niin että pääset selaamaan vanhimpia ilmoituksia.
Aivan erityisesti kategoriat: huonekalut, keräily, elektroniikka, kodinkoneet, vaatteet sekä puhelimet ja tarvikkeet kunnostautuvat kaatopaikkoina joihin tungetaan kaikki se romu joka ei mahdu roskikseen.
Huonekalujen ja kodinkoneiden kategoriasta löydät vaikka kuinka paljon romua jonka markkinahinta on negatiivinen koska kaatopaikalle kuljettamisesta joutuisi maksamaan useita kymppejä.
Edelleen; pakottaako sinua joku noita roskia sieltä poimimaan? Onko sinun pakko selata niitä vanhimpia ilmoituksia, ja kysellä mittoja ja kuljetusta, jos on vain roskaa? Voit varmaan selata ohi. Vai onko se sittenkin sinulle haluamasi aarre, mutta haluaisit ostaa sen itse valitsemallasi hinnalla, koska onhan se 50-luvulla tehty designtuoli ollut jo myynnissä kolme viikkoa, kyllä sen myyjän pitää roskana sitä jo pitää. Kiukuti kiukuti haluan tuon, mutta en halua maksaa.
Törmasin joskus tuollaiseen ostajaan. Olin myymässä perinnöksi saamaani 30-luvun putkiradiota. En vastannut heti ostajalle koska olin työmatkalla. Ostaja sitten kiukutteli ettei hänellä ole aikaa odotella vastausta, minun radion jäi nyt myymättä kun oli ostanut muualta. Kauhea kiire antiikin harrastajilla saada niitä ikivanhoja tavaroita. Epäilen että välittävät vaan eteenpäin kun tulee tilaus, ja kiukku tulee siitä, kun ei saa tehtyä hyviä kauppoja ja huijattua tavaraa myyjältä puoli-ilmaiseksi.
Edelleen; pakottaako sinua joku noita roskia sieltä poimimaan? Onko sinun pakko selata niitä vanhimpia ilmoituksia, ja .
Pyysit yhtä esimerkkiä, sait tuhat. Ei kelvannut.
Avaa sinä vaan taas uusia ketjuja mammafoorumille aina kun toriin kaatamasi romut eivät menekään kaupaksi satasella kappale niille tinkijöille vaikka tulit jo juoneeksi etukäteen 100% varmasti tulossa ollet voitot.
Vierailija kirjoitti:
Edelleen; pakottaako sinua joku noita roskia sieltä poimimaan? Onko sinun pakko selata niitä vanhimpia ilmoituksia, ja .
Pyysit yhtä esimerkkiä, sait tuhat. Ei kelvannut.
Avaa sinä vaan taas uusia ketjuja mammafoorumille aina kun toriin kaatamasi romut eivät menekään kaupaksi satasella kappale niille tinkijöille vaikka tulit jo juoneeksi etukäteen 100% varmasti tulossa ollet voitot.
Kun et saa tahtoasi läpi, alkaa olkiukon rakentelu. Keksi vielä vähän lisää värikynää 🥹 Oon juonut tänä kesänä 4 lasia punaviiniä ja kolme kakkosolutta. Kahden toimitusjohtajan talous ei ihan tähän juomiseen vielä kaadu. Jos alkaa huolettaa niin myydään ensin nuo puolison sijoitusasunnot tai yhteinen kesämökki pois.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No en minäkään kipeästi rahaa tarvitse, mutta onhan se fiksumpaa myydä kuin heittää roskiin. En vain jaksa päiviä, viikkoja tai kuukausia tarkistaa viestejä. Elämässä on parempaakin tekemistä, siksi parasta on saada kaupaksi heti eikä roikottaa maailman tappiin. Onhan se jo merkki, jos tuote ei tee kauppaansa parissa päivässä, että hinta ei ehkä ole kohdillaan. Poikkeuksena tietysti hyvin erityiset tuotteet, joita ostaa muutenkin vain asialle omistautunut entusiasti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No en minäkään kipeästi rahaa tarvitse, mutta onhan se fiksumpaa myydä kuin heittää roskiin. En vain jaksa päiviä, viikkoja tai kuukausia tarkistaa viestejä. Elämässä on parempaakin tekemistä, siksi parasta on saada kaupaksi heti eikä roikottaa maailman tappiin. Onhan se jo merkki, jos tuote ei tee kauppaansa parissa päivässä, että hinta ei ehkä ole kohdillaan. Poikkeuksena tietysti hyvin erityiset tuotteet, joita ostaa muutenkin vain asialle omistautunut entusiasti.
Huomaan että täällä on kahdenlaisia torin käyttäjiä: niitä joille tavaran pitää myydä parissa päivässä tai se on sitten romua tai liian kallis...
Ja niitä kelle myyntiajalla ei ole mitään väliä.
Ilmaisesti ristiriita tulee siitä, että tuollainen nopea ostaja luulee muidenkin olevan samanlaisia, ja alkaa sitten painostaa myyjää tinkimällä aleen, luullen että monta viikkoa myynnissä olleen tuotteen myyjä on jo epätoivoinen kun tuote ei mene. Ja myyjää sitten ärsyttää hoputtavan ostajan röyhkeys.
Onhan se jo merkki, jos tuote ei tee kauppaansa parissa päivässä, että hinta ei ehkä ole kohdillaan Poikkeuksena tietysti hyvin erityiset tuotteet, joita ostaa muutenkin vain asialle omistautunut entusiasti.
Nimenomaan näin. Torissa kävijämäärät ovat valtavia ja kysyntää jopa hyvin eksoottisille tuotteille joita kuvittelisi vain muutaman tusinan ihmisen tarvitsevan koko maassa.
Jos tuote on edes jotenkin yleisesti käytössä ja se on myynnissä vielä ensimmäisen viikonlopun jälkeen niin hinta on sen verran persiillään ettei mikään puolittamista pienempi alennus riitä jos haluat oikeasti haluat vaihtaa sen rahaksi etkä roikuttaa kuukausia toivotaan, toivotaan-myynnissä.
Sitten on niitä kauppiaita jotka eivät tajua että kuvaputkitelkuille, halpahallin VHS-nauhureille tai monille lastulevyhuonekaluille ja kusenkeltaisille patjoille ole kysyntää mihinkään hintaan