Tori-sovelluksen myyjät ei lue viestejään
Miksi niin monet myy torissa, mutteivat lue viestejään? Miten tähän ilmiöön voisi puuttua?
Itselläni 5 tuoreinta keskustelua ovat tällaiset: olen kirjoittanut monta viestiä, mutta niitä ei lueta. Joissain on mennyt päiviä, joissain jopa viikko.
Näistä tulee todella ikävä olo!
Eikö kaikilla myyjillä ole sovellusta? Sehän antaa ilmoituksen kun joku on kirjoittanut sinulle.
Voisiko käyttöehtoihin lisätä muustutuksen, et ilmoittamalla sitoudut lukemaan viestisi ja vastaamaan sinulle kirjoittaneille.
Onko jollain tullut yhtä paha mieli?
Kommentit (222)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onhan se jo merkki, jos tuote ei tee kauppaansa parissa päivässä, että hinta ei ehkä ole kohdillaan Poikkeuksena tietysti hyvin erityiset tuotteet, joita ostaa muutenkin vain asialle omistautunut entusiasti.
Nimenomaan näin. Torissa kävijämäärät ovat valtavia ja kysyntää jopa hyvin eksoottisille tuotteille joita kuvittelisi vain muutaman tusinan ihmisen tarvitsevan koko maassa.
Jos tuote on edes jotenkin yleisesti käytössä ja se on myynnissä vielä ensimmäisen viikonlopun jälkeen niin hinta on sen verran persiillään ettei mikään puolittamista pienempi alennus riitä jos haluat oikeasti haluat vaihtaa sen rahaksi etkä roikuttaa kuukausia toivotaan, toivotaan-myynnissä.
Sitten on niitä kauppiaita jotka eivät tajua että kuvaputkitelkuille, halpahallin VHS-nauhureille tai monille lastulevyhuonekaluille ja kusenkeltaisille patjoille ole kysyntää mihinkään hintaan
VHS-nauhuroita saattaa kyllä joku vielä kaivata.
Itsekin tässä olen yrittänyt etsiä yhtä VHS-kasettia. Jotku elokuvat/sarjat on harvinaisia kun niistä ei ole tehty DVD versioita.
Mitä kasettia kaipailet? Minulla on satoja, joten voisin tsekata onko haluamaasi.
En jaksa lukea koko ketjua, mutta niinkuin joku totesi ei tule viestejä. Myin juuri ikkunaa ja todella harvoin myyn mitään, olin varma että tulee ilmoitus jos joku laittaa viestin. Unohdin koko asian muutamaksi päiväksi kun lomailin, ja vasta sitten tajusin mennä katsomaan niin olihan niitä viestejä tullut mutta yhtään ilmoitusta ei, vaikka asetuksissa se täppä olikin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Linkkaatko meille nyt YHDENKIN tuotteen, jossa mielestäsi hinta on 80%-90% liikaa torissa?
Minä laitan paremmaksi. Annan sinulle tuhansia tuotteita joissa hintaa on 100% liikaa.
Ota lähes mikä tahansa kategoria ja lajittele se niin että pääset selaamaan vanhimpia ilmoituksia.
Aivan erityisesti kategoriat: huonekalut, keräily, elektroniikka, kodinkoneet, vaatteet sekä puhelimet ja tarvikkeet kunnostautuvat kaatopaikkoina joihin tungetaan kaikki se romu joka ei mahdu roskikseen.
Huonekalujen ja kodinkoneiden kategoriasta löydät vaikka kuinka paljon romua jonka markkinahinta on negatiivinen koska kaatopaikalle kuljettamisesta joutuisi maksamaan useita kymppejä.
Edelleen; pakottaako sinua joku noita roskia sieltä poimimaan? Onko sinun pakko selata niitä vanhimpia ilmoituksia, ja kysellä mittoja ja kuljetusta, jos on vain roskaa? Voit varmaan selata ohi. Vai onko se sittenkin sinulle haluamasi aarre, mutta haluaisit ostaa sen itse valitsemallasi hinnalla, koska onhan se 50-luvulla tehty designtuoli ollut jo myynnissä kolme viikkoa, kyllä sen myyjän pitää roskana sitä jo pitää. Kiukuti kiukuti haluan tuon, mutta en halua maksaa.
Törmasin joskus tuollaiseen ostajaan. Olin myymässä perinnöksi saamaani 30-luvun putkiradiota. En vastannut heti ostajalle koska olin työmatkalla. Ostaja sitten kiukutteli ettei hänellä ole aikaa odotella vastausta, minun radion jäi nyt myymättä kun oli ostanut muualta. Kauhea kiire antiikin harrastajilla saada niitä ikivanhoja tavaroita. Epäilen että välittävät vaan eteenpäin kun tulee tilaus, ja kiukku tulee siitä, kun ei saa tehtyä hyviä kauppoja ja huijattua tavaraa myyjältä puoli-ilmaiseksi.
Tämä. Olen itsekin törmännyt ns. "antiikinmetsästäjään" joka oli todella tökerö ja epäkohtelias ja kirjoitustaidot ekaluokkalaista huonommalla tasolla. Hyvä, ettei haistatellut, kun en osannut AMMATTIMAISESTI punnita hopeaesineen painoa. Ja ihan kuin minulla olisi kotona joku grammavaaka heti käsillä... no eipä ole. Pysyin omassa viestittelyssäni kohteliaalla linjalla, mutta tämän öykkärin (tai vastaavien) viesteihin en kyllä enää vastaa. Huudelkoot tuuleen. Tämä siitä saa, kun yrittää jotain itselleen turhia satunnaisia antiikkihaukkoja kiinnostavia esineitä joskus laittaa nettimyyntiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Torissa on paljon vakituiseen myyviä ihmisiä, jotka yrittää saada tuotteestaan mahdollisimman korkean hinnan. Heitä ei haittaa, vaikka tuote roikkuisi iät ja ajat myynnissä. Ehkä joku menee lopulta halpaan, ja ostaa käytetyn uuden hinnalla. Itse kun laitan tavaraa myyntiin, haluan päästä siitä eroon päivässä. Siksi laitan sellaisen hinnan, että varmasti menee. Ja silloin kiinnostuneita on niin paljon, ettei kaikille heti ehdi vastata.
Aina on niitä, jotka pyytää varaamaan, kun voivat maksaa ensi viikolla tai sitä seuraavalla tms. Minä en varaa, ensimmäinen maksaja saa tuotteen. Noutaa voi myöhemminkin, jos ei heti ehdi.
Ihmisillä on erilaisia tarpeita myydä. Joku tarvitsee ehkä kipeästi ekstra rahaa ja on valmis myymään nopeasti kunhan saa jotain. Toisilla taas ei ole mitään pakonomaista tarvetta päästä tavarasta eroon eikä dumpata hyvää tavaraa pilkkahinnalla, kunhan laittavat sen vain tarjolle jos jotakuta sattuisi kiinnostamaan. Silloin ei tosiaan haittaa, vaikka kohteen myyntiaika venyisi vuosiksi, kunhan oikea ostaja osuu lopulta kohdalle. Näin me olemme erilaisia ja onneksi se on sallittua.
No en minäkään kipeästi rahaa tarvitse, mutta onhan se fiksumpaa myydä kuin heittää roskiin. En vain jaksa päiviä, viikkoja tai kuukausia tarkistaa viestejä. Elämässä on parempaakin tekemistä, siksi parasta on saada kaupaksi heti eikä roikottaa maailman tappiin. Onhan se jo merkki, jos tuote ei tee kauppaansa parissa päivässä, että hinta ei ehkä ole kohdillaan. Poikkeuksena tietysti hyvin erityiset tuotteet, joita ostaa muutenkin vain asialle omistautunut entusiasti.
Huomaan että täällä on kahdenlaisia torin käyttäjiä: niitä joille tavaran pitää myydä parissa päivässä tai se on sitten romua tai liian kallis...
Ja niitä kelle myyntiajalla ei ole mitään väliä.
Ilmaisesti ristiriita tulee siitä, että tuollainen nopea ostaja luulee muidenkin olevan samanlaisia, ja alkaa sitten painostaa myyjää tinkimällä aleen, luullen että monta viikkoa myynnissä olleen tuotteen myyjä on jo epätoivoinen kun tuote ei mene. Ja myyjää sitten ärsyttää hoputtavan ostajan röyhkeys.
Kyllä vain - juuri näin. Minä en ole missään kohtaa valmis tiputtamaan kohteen hintaa itselleni tappiolliselle tasolle vain sen takia, että saisin sen äkkiä myytyä. Rasittaa siis nuo äkkiväärät köyhäilijät, jotka kuvittelevat saavansa kauan myynnissä olleen tavaran parilla eurolla. Myyn priimaa tavaraa ja sellaista, mitä ei välttämättä mistään muualta löydy, niin se joutaa odotella niin kauan, että oikea ihminen sattuu kohdalle ja ymmärtää esineen arvon. Näin on ajan saatossa aina käynytkin.
Tämäkin on kyllä totta. Myönnän, että ihan uutena "torilaisena" sorruin joskus kyselemään tyhmiä, kun en heti hoksannut katsoa lähetysvaihtoehtoja tai hintatietoja kunnolla.
Sanottakoon kuitenkin, että hintatietojen suhteen myös myyjät voivat skarpata. Nimittäin aika paljon tulee vastaan ilmoituksia, joissa ei selkeästi ilmoiteta koskeeko ilmoituksen hinta kaikkia ilmoituskuvassa näkyviä juttuja vaiko yhtä yksittäistä kohdetta. On nimittäin useamman kerran tullut vastaan esim. astioiden kohdala, että ilmoituskuvassa on hieno kuva vaikka neljästä mukista ja siinä myyntihinta. Sitten kun olisin ostamassa, niin myyjä ilmoittaakin, että niin muuten tuo hinta on sitten jokaisesta mukista erikseen. En toki silloin enää halua ostaa, koska ilmoitus antaa olettaa, että hinta on kaikista yhteensä.
Olkaa siis tarkkoja ja kertokaa selkeästi mitä mikäkin maksaa - yhdessä tai erikseen. Ja kannattaisiko ennemmin tehdä omat ilmoitukset eri tuotteille kuin niputtaa kymmentä kohdetta saman kuvan ja otsikon alle?[/quote]
Tämä. 👍
Ja vielä se, että jos myytte sormuksia, niin laitattehan ilmoitukseen sen koon.
Monesti on ollut kiinnostava sormus myynnissä, mutta en ole saanut aikaiseksi kysyä kokoa, ja kuitenkin leimautuisin hupihuutelijaksi. 🤪
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Viimeksi olin ostamassa lapselle rullaluistelusuojia, ja löysin vanhahkon ilmoituksen. Kysyin, onko ilmoitus vielä voimassa ja ilmoitin halukkuuteni ostaa, ehdotin vielä hakuakin samalle tai seuraavalle päivälle.
Ei vastausta. Ehdottamani ajankohdan jälkeen tuli viesti, että on vielä myynnissä ja pahoittelut, kun ei ollut huomannut. Kertoi olevansa kotona viikonlopun ja arki-iltaisin. Vastasin nopeasti ja ehdotin viikonlopulle uutta aikaa (muistaakseni lauantaille), kysyin käykö mobilepay. Lauantai oli ja meni ilman vastauksia, sunnuntaina kyllästyin ja kävin ostamassa suojat kaupasta alesta.
Sunnuntaina sain pahoitteluviestin, kun ei kuulemma tullut viestit perille ja puhelinnumeron, mihin olisi voinut maksaa. Vieläkään en saanut osoitetta, mistä ostokset olisi saanut hakea. Siihen olisi varmaan mennyt taas pari päivää vähintään.
Jos ei aio lukea viestejä kovin usein, kannattaisi ympätä kaikki mahdollinen tieto yhteen viestiin. Nyt ostajaehdokas seisoi monta päivää raha kourassa valmiina singahtamaan, kun vain saisi tietää minne päin ja mihin aikaan.Torissa on paljon myyjinä ja ostajina kotona kaikenpäivää olevia (syystä tai toisesta) ja monelle nuo viestit voivat olla ainoita sosiaalisia kontakteja. Pyritään sitten venyttämään sitä tapahtumaa mahdollisimman pitkään jotta saataisiin sisältöä omaan elämään.
Ärsyttävää jos haluat vaan tehdä nopeat kaupat.
En ole ikinä törmännyt tälläiseen ja kokemusta on huudosta ja torista lähes 20 vuotta.
Vierailija kirjoitti:
Tämä. 👍
Monesti on ollut kiinnostava sormus myynnissä, mutta en ole saanut aikaiseksi kysyä kokoa, ja kuitenkin leimautuisin hupihuutelijaksi. 🤪
Myyjän ilmoittamiin sormuksen mittoihin ei ole kyllä aina silti luottamista. Oon ostanut viime aikoina sormuksia ja yksi niistä vain piti kokonsa puolesta paikkaansa.
Tympii kyllä tämmönen. On se nyt iso heitto jos myyjä sanoo sormuksen olevan kokoa 18 ja sitten se onkin oikeasti 19.
Kysy vain rohkeasti kokoa. Se on oleellinen tieto sormusta ostaessa. Kertoo kyllä myyjän tyhmyydestä jos ei ilmoita.
Sormuksen halkaisijan mittaamiseen tarvitaan viivoitin ja hyvä näkö. Toki jos sormus on vino tai muuten hankalan mallinen, niin voi olla vaikea saada tarkaa mittaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onhan se jo merkki, jos tuote ei tee kauppaansa parissa päivässä, että hinta ei ehkä ole kohdillaan Poikkeuksena tietysti hyvin erityiset tuotteet, joita ostaa muutenkin vain asialle omistautunut entusiasti.
Nimenomaan näin. Torissa kävijämäärät ovat valtavia ja kysyntää jopa hyvin eksoottisille tuotteille joita kuvittelisi vain muutaman tusinan ihmisen tarvitsevan koko maassa.
Jos tuote on edes jotenkin yleisesti käytössä ja se on myynnissä vielä ensimmäisen viikonlopun jälkeen niin hinta on sen verran persiillään ettei mikään puolittamista pienempi alennus riitä jos haluat oikeasti haluat vaihtaa sen rahaksi etkä roikuttaa kuukausia toivotaan, toivotaan-myynnissä.
Sitten on niitä kauppiaita jotka eivät tajua että kuvaputkitelkuille, halpahallin VHS-nauhureille tai monille lastulevyhuonekaluille ja kusenkeltaisille patjoille ole kysyntää mihinkään hintaan
Itsekin tässä olen yrittänyt etsiä yhtä VHS-kasettia. Jotku elokuvat/sarjat on harvinaisia kun niistä ei ole tehty DVD versioita.
Mitä kasettia kaipailet? Minulla on satoja, joten voisin tsekata onko haluamaasi.
Ei nää oikeesti mitään kaipaile. Keksi vaan tollasen jutun.
Laitoin kiinnostavasta kohteesta viestin ja lisäkysymyksiä myyjälle. Kahden päivän kuluttua viestini laittamisesta myynti-ilmoituksesta poistui kohteen kuva, viestin myyjä vaivautui lukemaan viiden päivän päästä. Edelleenkään ei tullut viestiin vastausta ja nyt koko ilmoitus on poistunut. Ei sillä, kohdetta en olisi häneltä koskaan ostanutkaan vaikka olisi vastannutkin koska siinä vaiheessa kun ainoa kuva katosi ilmoituksesta, syynäsin asioita hiukan suurennuslasin kanssa ja kävikin ilmi että sillä samalla kuvalla myytiin samaa tuotetta muilla myyntikanavilla useammankin eri myyjän toimesta.
Sillä niitä kysytään että onko vielä myytävänä koska moni tuppaa unohtaa poistaa kohteen
torista myynnin jälkeen. Monesti tullut vastaan tälläisiä tapauksia. Opetelkaa poistaa ne tuotteet myynnistä myynnin jälkeen tai jos se on niin vaikea operaatio niin sitten ei kannata myydä mitään.
Mä taas ihmettelen, että myyjät lukevat viestit, mutta eivät vastaa yhtään mitään kun ilmoitan, että haluaisin ostaa esineen. Sitten sama myytävä esine roikkuu myytävänä vielä viikko tolkulla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen huomannut saman !
Olen lähettänyt viestejä Tori fi myyjille sinne sssdh..? Sish..Mikä vatun linkki se ny onkaan..
Niin EI tule vastauksia.
Ja tuotteet ovat edelleen siellä MYYMÄTTÄ.Tori.fi MYYJÄ :
Kun sulla on kerran myytävää, KATSO LINKKISI joka päivä .
Tai älä edes laita mitään myyntiin.Entä jos en katso? 🤷🏻 tehän voitte omien sanojenne mukaan ostaa myös sen edullisemman esineen siltä, joka siellä päivystää joka päivä. Juokse jo ostamaan . Muista tinkiä ja kysellä.
ÄLÄ KATSO 🤣...
Voit ihan mainiosti luuhata mitä ikinä keksitkään luuhata.
Minäkään en enää osta mitään myyjältä, joka vaivautuu joskus monien vuorokausien jälkeen jonkun "kuppasen viestin" laittamaan.
EI kiitos.
Jokin aika sitten olin ostamassa tuotetta, laitoin viestin ja myyjä kävi lukemassa viestin samana päivänä.
Meni kuitenkin vähän yli kuukausi että vastasi!
Tuossa vaiheessa mäkin jätän vastaamatta, en edes koeta onneani tuollaisen kanssa, ties kauanko menisi että mitään kuuluisi maksun jälkeen.
Mulla oli joskus iPhonen kanssa ongelmaa Tori - sovelluksessa. Ainakin puoli vuotta meni niin ettei tullut herätteitä. Laitoin Torin aspaankin viestiä, mutta eipä siihen mitään ratkaisua löytynyt. Jossain päivityksessä ongelma katosi.
Vierailija kirjoitti:
Olet ilmoittanut, että ostat tuotteen ilmoituksessa ilmoitetulla hinnalla? Vai olet aloittanut jankkausketjun?
En ole aloittaja, mutta itse laitoin viime perjantaina (klo 9) viestin Toriin myyjälle, että milloin tuotetta voisi tulla ostamaan. Viestissä myös koko nimeni ja puh.nroni. Kyseessä 120€ maksava kahvikalusto ettei ole kyse edes mistään euron tuotteesta. Myyjä ei ole edes lukenut viestiä eikä itsellänikään ole sille enää tarvetta kun olisin ostanut sen viikonlopun tupaantuliaisiin.
Itsellänikin on Torissa myynnissä tavaraa ja kyllä vastaan myös lomalta. Joskus, kun ostajalla on ollut kiire, niin olen pyytänyt aikuisia lapsiani (asuvat lähellä ja käyvät muutenkin usein saunomassa ja uimassa) hakemaan tuotteen ja postittamaan ostajalle. Jokusen kerran olen sopinut ostajan kanssa, että postitan kun palaan kotiin. Hyvin on onnistunut!
Vierailija kirjoitti:
Tämäkin on kyllä totta. Myönnän, että ihan uutena "torilaisena" sorruin joskus kyselemään tyhmiä, kun en heti hoksannut katsoa lähetysvaihtoehtoja tai hintatietoja kunnolla.
Sanottakoon kuitenkin, että hintatietojen suhteen myös myyjät voivat skarpata. Nimittäin aika paljon tulee vastaan ilmoituksia, joissa ei selkeästi ilmoiteta koskeeko ilmoituksen hinta kaikkia ilmoituskuvassa näkyviä juttuja vaiko yhtä yksittäistä kohdetta. On nimittäin useamman kerran tullut vastaan esim. astioiden kohdala, että ilmoituskuvassa on hieno kuva vaikka neljästä mukista ja siinä myyntihinta. Sitten kun olisin ostamassa, niin myyjä ilmoittaakin, että niin muuten tuo hinta on sitten jokaisesta mukista erikseen. En toki silloin enää halua ostaa, koska ilmoitus antaa olettaa, että hinta on kaikista yhteensä.
Olkaa siis tarkkoja ja kertokaa selkeästi mitä mikäkin maksaa - yhdessä tai erikseen. Ja kannattaisiko ennemmin tehdä omat ilmoitukset eri tuotteille kuin niputtaa kymmentä kohdetta saman kuvan ja otsikon alle?
Tämä. 👍
Sama verhojen kohdalla! Otsikossa lukee verhot monikossa ja kyllähän sitä olettaa, että niitä on vähintään kahdet. Tekstissäkään ei aina mainita kpl-määrää ja sitten kun kysyy, että monetko on myynnissä (itse tarvitsen olkkariin 4 verhoa) niin vastaus saattaa olla, että 1 tietenkin. Tietenkin? En ole ajatustenlukija!
Vierailija kirjoitti:
Tinkaajille en jaksa edes vastata. Hinnat eivät omissa tavaroissa ole korkeat. Tosiostajille vastaa yleensä parin tunnin sisällä. Varauksia en ota vastaan koska sellaiset ihmiset eivät yleensä tee kauppoja.
Kerran huvitti kun joku kysyi lopullista hintaa 5 euron tavaralla jonka lähetyskulut olivat 7,9 euroa. Ei sitten ostanut 12,9 eurolla.
Itse en viitsi lähteä pidemmän matkan takaa hakemaan mitään mitä en voi varata. Hain joskus Turusta astiasarjan, jonka halusin. Itselläni oli näitä samoja eikä sarjaa enää valmisteta.
Myyjä ei meinannut millään varata tuotteita minulle, mutta ymmärsi viimein kun sanoin, että lähden varta vasten Tampereelta ajamaan. Varasi sitten sovittuun kellonaikaan saakka ja hain astiat. En olisi lähtenyt jollei olisi varannut.
Ei me kaikki mitään sovellusta käytetä, vaan hoidetaan homma tietokoneella, on paljon mukavampi kirjoitellakin kunnon näppäimistöltä. Sähköpostiin tulee ilmoitus uudesta viestistä, sähköpostin katselen vähintään kerran päivässä. Myyn tavaraa kausittaisesti, välillä laitan useamman ilmoituksen ja saavat olla niin kauan, että joku ostaa tai ilmoitus vanhenee. Heti ilmoituksen jättämisen jälkeen käyn katselemassa useammin, onko viestejä, vanhempien kohdalla voi sitten olla viivettä, ettei välttämättä tule heti huomattua yhteydenottoa.
Minulla ei ole mitään myyntipakkoa, myyn tyyliin ehkä tästä voisi luopua. Hintani ovat ihan kohtuulliset ja harvemmin on tinkaajia. Postikuluineen keskihintaista ja noutajille edullista. Ulkomaisillekin vähemmän suomea taitaville on tullut myytyä tavaroita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei nää oikeesti mitään kaipaile. Keksi vaan tollasen jutun.
Torissa kannattaa kattoa ne ostetaan-ilmoitukset.
Kirjoittaa siihen hakuun vaikka Ostetaan vhs tms.
Vierailija kirjoitti:
Ihan turha vastailla, koska kaikkien mittailujen ja lisäkuvaamisten jälkeen ostaja katoaa.
Miksi mittoja ei voi laittaa suoraan siihen ILMOITUKSEEN?