Tori-sovelluksen myyjät ei lue viestejään
Miksi niin monet myy torissa, mutteivat lue viestejään? Miten tähän ilmiöön voisi puuttua?
Itselläni 5 tuoreinta keskustelua ovat tällaiset: olen kirjoittanut monta viestiä, mutta niitä ei lueta. Joissain on mennyt päiviä, joissain jopa viikko.
Näistä tulee todella ikävä olo!
Eikö kaikilla myyjillä ole sovellusta? Sehän antaa ilmoituksen kun joku on kirjoittanut sinulle.
Voisiko käyttöehtoihin lisätä muustutuksen, et ilmoittamalla sitoudut lukemaan viestisi ja vastaamaan sinulle kirjoittaneille.
Onko jollain tullut yhtä paha mieli?
Kommentit (222)
Ei ne ostajatkaan lue viestejä. Tänäänkin joku teki oharit noudolle. Ei ollut edes käynyt katsomassa osoitetta sen jälkeen kun oli sovittu ostoajankohdasta. Siksi en anna kellekkään numeroa ja estän kaikki oharin tekijät muut asiattomat. Ottavatpahan opikseen. Ei ainakaan jatkossa tarvii minulta kyselyjä tehdä ja ohareita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos tekstissä on, että vain postitus, niin noutomahdollisuutta kysyville en edes vastaa.
Olen aina ihmetellyt näitä "vain postitus" -ilmoituksia.
Mikä tähän on syynä? Olisi mukava tietää.
Itselläni tuli vastaan tällainen "ei postitusta" -ilmoitus, mutta kun asuin samalla paikkakunnalla niin rohkenin kysyä 2 euron tuotteelle noutomahdollisuutta. Ei käynyt, 7e olisi pitänyt maksaa postikuluja. Katsoin sitten myyjän muutkin ilmoitukset josko löytyisi jotain muutakin ostettavaa. En sitten ostanutkaan mitään kun myyjällä oli "ammattimaiset" sivut eli sadoittain UUSIA myyntikohteita. Myyjä siis tilasi askartelutarvikkeita yms varta vasten myyntiin. Hinnat olivat hiukan edullisempia kuin rehellisissä kaupoissa, jotka maksavat veronsa ym maksut.
Tämä oli Tampereella. Tosin viestittelyssä selvisi, että paikka oli Lempäälä tai joku muu, eli ei uskaltanut edes paikkakuntaa laittaa rehellisesti.
Varmasti tuo jo aiemmin mainittu ostajien ohareiden tekeminen, mutta myyjällä on ehkä ollut myös jokin pelottava kokemus ostajasta. Itsellänikin on kokemus, joka sai miettimään kahdesti, haluanko kertoa kotiosoitettani kenellekään tietämättä etukäteen millainen sekopää siellä toisessa päässä on. Tämä minun pelottava kokemukseni oli pelkästään viesteissä, puistattaa ajatellakin että hän olisi tietänyt missä asun.
Miksi jotkut näkevät mahdollisuutena vain postituksen tai noudon kotoa? :)
Torimyyjille: laittakaa tavaroiden ja vaatteiden ym. koot ilmoitukseen ihan selkeästi sentteinä. Pituus ja leveys jne.
Lisätkää myös väri, kuvat valehtelevat todella usein.
Älkää kuvailko tuotetta sanalla "uusi", jos sitä on käytetty.
Mainitkaa myös lemmikit, ostajakunnassa paljon allergisia.
Älkää tarjotko kaiken maailman muita tuotteita lisäksi, jos teiltä kysyy myytävästä tuotteesta.
Älkää jankatko enää lisäviesteillä, jos ostaja ilmoittaa, että tuote ei ole sopiva/ että ei ole enää kiinnostunut.
Poistakaa myyty tuote.
Säästyy turhaa vaivaa puolin ja toisin.
Kiitos 🌸
Moni on sopinut kaupat jonkun kanssa, eivätkä edes lue muita viestejä, kerran tarjosin yhdestä 50e tuotteesta 150e mutta myyjä ei edes lukenut viestiäni ja kun luki, oli jo myynyt tuotteen, eli monestakin syystä kaikki viestit kannattaisi lukea ja vastata ostajille nopeasti, etteivät osta muualta.
Laitan aina puh.numeron ilmoitukseen, että olen heti tavoitettavissa, moni ei tätä silti ymmärrä ja laittaa silti tori-viestejä ja kun sivulle en pääse esimerkiksi töissä niin en pääse lukemaan, enkä vastaamaan.
Eipä nuo ostajatkaan oikein loista. Olen nyt tällä viikolla jo ainakin viidelle ihmiselle vastannut heti kysymykseen "ostaisin jos saan hintaan x" - "sopii, milloin voit tulla hakemaan" - ja keskustelu hyytyy siihen. Ihminen joka tinkii, ei näemmä vielä ole edes päättänyt ostaako vai ei.
Jos puhelimella on käytössä viestibannerin näkymät, niin Toriviestin ennakkonäkymästä näkee viestin sisällön avaamatta sovellusta. Tinkijät ja muut onko vielä saatavilla sopiikohan tämä minulle saako varata ensi kuun loppuun-kyselijät jää siis lukematta kokonaan.
Tai toisaalta jos olet perseillyt aiemmin ostajana (esim. perunut sovitut kaupat), niin myyjä on saattanut estää tilisi eikä näe tuleviakaan ohariyrityksiäsi.
Onkohan ne myyjät rustanneet puhelinnumeronsa ilmoitukseen ja kuvittelevat että sen kautta tulisi kyselyt. Ja siksi ei lue tori-viestejä.
Torihan ei julkaise enään ilmoituksissa puhelinnumeroita. Luulis että nåkys ilmotusta tehdessä tuo tieto.
Vierailija wrote:
Torin ongelma on se, että ostajat kuvittelevat olevansa jotain kuninkaita ja että yksityinen myyjä on ikään kuin joku yritys jonka pitäisi pokkuroida asiakkaitaan.
Kyllä maksukykyinen ja ostohaluinen ostaja onkin kuningas myyjille. Vai miksi ne myyjät siellä tyrkyttää ja kerjää asiakasta ostamaan tavaraansa.
Toki saavat pitää ne itselläänkin josmei asioiminen ostajan kanssa kiinnosta.
Miksi myyjä ei vastaa, kun kysyin mistä päin tuotteen voi hakea ja käteismaksu??
Näkyy olevan vieläkin myynnissä...?
Vierailija wrote:
Miksi myyjä ei vastaa, kun kysyin mistä päin tuotteen voi hakea ja käteismaksu??
Lukiko ilmoituksessa että vain postitus ja mobilepayllä?
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Torin ongelma on se, että ostajat kuvittelevat olevansa jotain kuninkaita ja että yksityinen myyjä on ikään kuin joku yritys jonka pitäisi pokkuroida asiakkaitaan.
Kyllä maksukykyinen ja ostohaluinen ostaja onkin kuningas myyjille. Vai miksi ne myyjät siellä tyrkyttää ja kerjää asiakasta ostamaan tavaraansa.
Toki saavat pitää ne itselläänkin josmei asioiminen ostajan kanssa kiinnosta.
En tyrkytä enkä kerjää. Itsehän sinä kerjäät kun kyselet tiukkaa hintaa ja kuuluuko postitus hintaan 😅
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Lukiko ilmoituksessa että vain postitus ja mobilepayllä?
Enkai minä nyt ihan tyhmä ole? Nouto ja huonekalu!
Ekan päivän ajan gebardimiehet kyselee voisiko satasen tuotteen ostaa kolmella kympillä. Ei paljon jaksa vastailla noihin vitseihin. Sitten tulee lisätietojen pyytäjät. Kysellään jotain epäolennaista, että onko takkapuussa tikkuja. Komanneksi tulee jossain vaiheessa kuskauksen ruinaajat. Että lähdenkö tuomaan kolmen markan vanhaa mikroa Lahdesta Helsingin Ruoholahteen, koska ostajalla ei ole autoa. Kuljetus tietenkin ilmaiseksi, vaikka kuljetus on siis tuotetta arvokkaampi tuossa tapauksessa.
Tästä syystä olen lopettanut torikaupat.
Joo no Torissa ainakin naisten vaatteiden kohdalla on niin outoa ostajaa, ettei kaikille uskalla vastata.
Oudoimmat tapaukset itsellä:
- Pipon ostaja, joka lähetti noin viisi viestiä peräkkäin tyyliin "ostan pipan" - "hei ostan sen pipan" - "hei vastaatko ostan pipan". No möin kyllä lopulta "pipan", ja meni ongelmitta, mutta hemmetti, että pelotti antaa osoite...
- Merkkifarkkujen postitusta haluava, joka halusi MINUN osoitteeni - suostumatta antamaan omaa postitusosoitettaan tai nimeään. Sanoin tälle tapaukselle suoraan, että nyt on liian epäilyttävää, ja estin. Huh...! Vieläkin kylmää.
Suoraan Fidaan nykyisin. Aivan älytöntä hommaa. Kuka kaipaa tuollaisia sekopäitä elämäänsä?
Tämän keskustelun inspiroimana olen alkanut lukea kaikki tinkaamiset, joita ostajat laittelee.
"Hei! Onko tämä vielä saatavilla?" (150e hintainen tuote)
"Moi! Kyllä on"
"Tarjoan tästä 80e"
Nähty
Onko tämä nyt sitten se riittävä lukemisen taso mitä te toivoitte 😂
En vastaa jos tunnin sisään ostaja laittaa jo viestiä mikset vastaa?Kuulostaa silloin todella hankalata tyypiltä ja tuskin kauppoja syntyy...Ostajakin voi laittaa siihen viestiin jos on kiire...yleensä kysyy vaan "onko vapaana?" ja tunnin sisään ?? tai miket vastaa yms...
Vierailija wrote:
En vastaa jos tunnin sisään ostaja laittaa jo viestiä mikset vastaa?Kuulostaa silloin todella hankalata tyypiltä ja tuskin kauppoja syntyy...Ostajakin voi laittaa siihen viestiin jos on kiire...yleensä kysyy vaan "onko vapaana?" ja tunnin sisään ?? tai miket vastaa yms...
"Onko vapaana" ja "onko vielä myynnissä" = ei ikinä osta. Tai vähintään alkaa tinkaamaan ja hankaloi jotain.
"Jos tämä on vielä saatavilla niin ostan tämän" = ostaa.
Kun tämän eron oppii, osaa olla vastaamatta turhiin kysymyksiin.
Mulla sama, toisinpäin. Kun ilmoituksessa lukee nouto, en vastaa jos joku kysyy postituksen mahrollisuudesta