Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Espanjassa matkustaneet, mikä on paras ruoka siellä?

Vierailija
03.07.2023 |

Miten on?

Kommentit (51)

Vierailija
41/51 |
03.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tapakset. B

Vaatimattoman näköisestä kulmakuppilasta voit saada erinomaiset tapakset.

Vierailija
42/51 |
03.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pinchot ja ylipäätään kaikki ruoka Baskimaalla. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/51 |
03.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En pitänyt Espanjassa ruoasta. Kaiken maailman merenpohjasta kaivettuja öttiäisiä mitä kummallisimmissa liemissä ja kastikkeissa. Kaikki pilattu kynsilaukalla ja vahvoilla mausteilla, suu palaa ja henki haisee. Lisäkkeenä makaronia ja riisiä eikä vaikka kunnon perunaa. Osa keitoistakin kylmiä.

Taisit joutua turistirysään. 

Jostain oudosta syystä tuo edellä oleva on poistettu mutta viittaa lähinnä siihen, no muutenkin.

Espanjalainen ruoka ei ole tulista! Se on useimmiten suorastaan mietoa.

Kylmä tomaattikeitto on poikaa hellepäivän lounaaksi. Paella on yleensä hyvää, tämä on kylläkin ravintolasta kiinni. Ainakin rannikolla kala on hyvää. Tapakset, nam-nam. Olenpa syönyt kunnon pihvinkin Espanjassa. Perunamunakas vaikka aamiaiseksi, tapakseksi tai ruoan lisukkeeksi.

Vierailija
44/51 |
03.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vedin vaan punkkua ja bissee ja aina välillä pizza slaissin.

Taisit olla Inglesissä.

Vierailija
45/51 |
03.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tykkään Espanjasta, mutta heidän ruoistaan en niinkään. Hyviä pintxoja ja tapaksia löytyy, mutta ne varsinaiset ruoat ei oikein minulle maistu. Luotan italialaisravintoloihin siellä ja onneksi niitä on runsaasti.

Vierailija
46/51 |
03.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdottomasti pitkään haudutettu fabada.

Vierailija
47/51 |
03.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pil pil

Tinto de verano

Artesaanijätskit

Mikä pil pil?

Merellinen pastaruoka

Pil pil on se valkosipuliöljykastike.

Gambas pil pil.on valkosipuliöljyssä tiriseviä jättikatkarapuja. Erittäin hyvää!

Vierailija
48/51 |
03.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulle mustekala on hirvein ruoka ikinä 😅!

.

No tämä just.

Jos mä kysyn tuossa meidän kahvilassa että mikä olis hyvä suolainen piirakka ja rouva sanoo että tuo aurajuusto-kasvispiirakka on erinomaista niin ei, ei se ole koska mikään ei mun mielestä ole pahempaa kuin homejuusto. 

-yks joka tykkää mustekalasta

Mustekala resepti jos haluatte täytettynä. 

Käännä kala ja revi pois selkäranka vai mikä se läpinäkyvä kelmu on.  Hakkaa simpukkoja purkista ja herneitä tai tomaattia , jos haluatte keitetty kananmuna hakattuna myös, valkosipulia ja täytä kala .Laita hammastikulla kiinni. Keitä viinissä ja kalaliemessä . Kastike ; Paista sipulia, valkosipulia ,ja laittakaa tomaattipuretta pannulle sekä purkki maustettua  tomaattikrossia. Tai maustakaa itse . Suola ,mustapippuri ,chili. Keitä yhteen mustekalojen kanssa kauan . Laittakaa tippa soijaa jos ei ole Maggie buljonkia. 

Se mustekalan koostumus ei muutu, teki sen miten hyvänsä, luulisin. Mä kuvittelin, että mustekalarenkaat ois rapsakoita, kuin sipulirenkaat. Naiivi olin 😅. Se sitkeys ja limaisuus on mun suutuntumalle vaan liikaa. Mutta makuasioista ei kannata kiistellä. Nautitaan kukin siitä, mistä pidämme 😉!

-se mustelala-inhokki

Olet saanut huonosti laitettuja mustekalarenkaita. Ei mustekala ole minunkaan ykkösvalinta, mutta tämän minäkin tiedän: Missään tapauksessa ne ei saa olla sitkeitä! Eikä ole, kun on hyvin laitettu.

Vierailija
49/51 |
03.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paras hinta-laatu-suhde kulinarismissa on pohjoisrannikolla, jossa Biskajanlahdesta nousee vaikka mitä merenelävää ja turistit on laatutietoisia espanjalaisia (sisämaasta) ja ranskalaisia

Vierailija
50/51 |
03.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pil pil

Tinto de verano

Artesaanijätskit

Mikä pil pil?

Merellinen pastaruoka

Pil pil on se valkosipuliöljykastike.

Gambas pil pil.on valkosipuliöljyssä tiriseviä jättikatkarapuja. Erittäin hyvää!

Ääni tälle.

Varo polttamasta suuta, ruoka tulee rautapannussa, ja on todella kuumaa! Ja kaikki öljy dipataan leivällä viimeiseen pisaraan asti.

Vierailija
51/51 |
03.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä syön Espanjassa aina italialaisissa ravintoloissa, koska mun mielestä Espanjassa osataan tehdä tosi hyvää italialaista ruokaa 😁

Mä taas syön Espanjassa aina suomalaisissa ravintoloissa, koska Espanjassa osataan tehdä tosi hyvää suomalaista ruokaa. Kuparipannun kaalikääryleet vievät kielen mennessään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi neljä