Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä kellonaikaa "heti 11 jälkeen" tarkoittaa?

Vierailija
03.07.2023 |

Puolison lasten äiti ilmoitti puolisolleni pari pv sitten, että tulee hakemaan lasten tavarat "heti klo 11 jälkeen" tänään maanantaina kun lapset vaihtavat asuinpaikka. Puolisoni ei voi työskennellä kotona, minä voin, joten lupauduin tekemään töitä kotos, jotta hän voi hakea kamat silloin 11 aikoihin. Lapset pyöräilivät äitinsä luokse yhdentoista aikaan, koska hän asuu lähellä ja he tarvitsevat pyöriään viikolla. Näin oli myös sovittu, lapset ovat 10&12 v.

Klo 12:30 häntä ei edelleenkään kuulu, ei näy. Kysyin puolisoltani, josko exä on hänelle ilmoittanut muutoksista aikatauluissa. Ei, kuului vastaus. Hetken perästä puolisoni ilmoitti, että lapset olivat puhuneet äitinsä kanssa puoli kahdentoista aikaan, jolloin äiti oli heille kertonut lähtevänsä juuri silloin ajamaan toisesta kaupungista asuknkaupunkiamme kohden (hänen poikaystävänsä asuu siellä).

Minä, joka päivystän kotona en saa tietoa kysymättä. Vielä nytkään tämä äiti ei ole käynyt hakemassa tavaroita. Sain ohjeiksi laittaa kamat ulos odottamaan noutajaa, mutta tuolla sataa.

Mitäpä tekisit minun tilanteessani? Voin tehdä töitä kotoa, mutta minun on päivystettävä tietokoneen äärellä käytännössä koko ajan (ja myös työskenneltävä tietenkin), ja onhan tämä nyt ärsyttävää, kun sovituista asioista ei pidetä kiinni, mitään ei ilmoiteta, mistään ei kommunikoida, eikä kukaan edes pahoittele. Puolisoni ymmärrettävästi ei jaksa jatkuvasti viestitellä exänsä kanssa, eikö edes voi, koska tekee ns. suorittavaa työtä. Tämä exä/lasten äiti on lomalla, joten mistään hänen työaikstauluistsan ei ole kiinni.

Kommentit (101)

Vierailija
21/101 |
03.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No mitä sun pitää päivystää? Kai hän voi soittaa ovikelloa kun tulee ja sitten vaan annat eteisessä odottavat tavarat.

Työhöni kuuluu puhelut, palaverit ja muut neuvonpidot, joista ei noin vain hypätä avaamaan ovea. Tänään järjestin asian niin, että mulla oli muita töitä, joista voi siirtyä ovelle klo 10:30-12:30, koska ajattelin sen kattavan tuon "heti 11 jälkeen"-aikakäsityksen ja jättävän vähän marginaaliakin. Ap

Lankapuhelimellako soittelet vai mikä estää puhelun aikana kävelemisen? 

Vierailija
22/101 |
03.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei yhdentoista jälkeen on 11.00 - 11.15

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/101 |
03.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kamat ulos ja sillä selvä. Kai se äippä ittekki tietää et sataa ja pyyntö silti tuli laittaa kamat ulos. Sit jatkat työntekoa. Ja kuinka paljon kamaa lapsilla kulkee ees taas, etteivät saaneet vaikka pyörien mukana repussa?

Vaihtokenkiä, pädit ja kuulokkeet ja laturit, lääkkeet, kesähattuja, toisen muksun kaikki futiskamat ja toisen futiskengät, jotain unileluja yms. En tarkalleen tiedä mitä kaikkea tuolla on, mutta iso Ikean kassi tulee täyteen. Ap

Montako kesähattua lapsella pitää olla? Vaihtokenkiä voi olla kummassakin taloudessa jo valmiiks, jos tyyliin vaan lenkkarit ja crocsit ja vaikka kumpparit. Lääkkeitäkin kannattaa olla monen katon alla. Lähtivätkö pyörillä ihan ilman mitään reppuja, et olisivat itse kantaneet pädit, kuulokkeet, unilelut? Luulis lapsille olevan pädit tärkeät, vai miten ne pärjää ilman niitä ja lääkkeetkin nyt jäi? Unileluista puhumattakaan.

Vierailija
24/101 |
03.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokainen meistä etätyöläisistä pystyy kyllä.ovikellon soidessa avaamaan oven.

Vierailija
25/101 |
03.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja sun mies ei voi kysyä exältään, että mistä viivästys johtuu, koska...?

Mikä ihme ihmisiä vaivaa nykyään, kun kommunikointi on näin vaikeaa? Kysytään mieluummin palstoilta ja ryhmistä, mitä mikäkin tarkoittaa tai mistä jokin johtuu. Ei kukaan muu tiedä mistä esim. nyt tämä viivästys johtuu kuin tämä ex. 

Ja omasta mielestäni "heti 11 jälkeen" tarkoittaa sitä, että viimeistään 11.30 ollaan paikalla. Jos taas mennään 11.30 yli, niin sanotaan, että tullaan 11.30 jälkeen., jne... Toki jokaisella meistä on oma aikakäsityksensä, valitettavasti. 

Ja kyllä, eläisin täsmälleen omaa elämääni, jos kerta ei ilmoiteta, eikä tulla sovittuna aikana. Tuohon 12.30 asti olisin itse odotellut ja kun ei muualta saatujen tietojenkaan jälkeen näy, niin ei ilmeisesti ole tulossakaan. Ellei ole onnettomuutta sattunut, niin kyseessä on ihminen joka ei välitä aikatauluista, eikä muiden ajasta pätkääkään. 

Kyllä se kysyi, mutta vasta sitten kun 12:30 rupesin ihmettelemään että mikä juttu ja milloin tulee. Muuta vastausta ei saanut kuin että "jättäkää kassi pihalle".

Enkä mä täältä ole kysynytkään, että miksi hän viivästyy, kysyin, että mitä "heti 11 jälkeen" tarkoittaa, siltä varalta että mulla on jotenkin outo aikakäsitys.

Oon myös sitä mieltä et jos joku itse luo aikataulun itselleen ja sitä kautta muille, niin on sen henkilön vastuulla ilmoittaa muille, jos jotain tapahtuu. Ei niin, että muut kyselevät perään. Ap

Vierailija
26/101 |
03.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No mitä sun pitää päivystää? Kai hän voi soittaa ovikelloa kun tulee ja sitten vaan annat eteisessä odottavat tavarat.

Työhöni kuuluu puhelut, palaverit ja muut neuvonpidot, joista ei noin vain hypätä avaamaan ovea. Tänään järjestin asian niin, että mulla oli muita töitä, joista voi siirtyä ovelle klo 10:30-12:30, koska ajattelin sen kattavan tuon "heti 11 jälkeen"-aikakäsityksen ja jättävän vähän marginaaliakin. Ap

Kuulokkeet, jotka ovat kiinni tietokoneessa. Ap

Vierailija
27/101 |
03.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikä tietenkään tullut mieleen siinä noin 11.30 kysäistä lasten äidiltä, että mahtaako tällä mennä vielä kauankin.....

Vierailija
28/101 |
03.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi sinä puheluita tietokoneella soitat, kun matkapuhelimetkin on keksitty jo noin 50 vuotta sitten? 

Vierailija
29/101 |
03.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja sun mies ei voi kysyä exältään, että mistä viivästys johtuu, koska...?

Mikä ihme ihmisiä vaivaa nykyään, kun kommunikointi on näin vaikeaa? Kysytään mieluummin palstoilta ja ryhmistä, mitä mikäkin tarkoittaa tai mistä jokin johtuu. Ei kukaan muu tiedä mistä esim. nyt tämä viivästys johtuu kuin tämä ex. 

Ja omasta mielestäni "heti 11 jälkeen" tarkoittaa sitä, että viimeistään 11.30 ollaan paikalla. Jos taas mennään 11.30 yli, niin sanotaan, että tullaan 11.30 jälkeen., jne... Toki jokaisella meistä on oma aikakäsityksensä, valitettavasti. 

Ja kyllä, eläisin täsmälleen omaa elämääni, jos kerta ei ilmoiteta, eikä tulla sovittuna aikana. Tuohon 12.30 asti olisin itse odotellut ja kun ei muualta saatujen tietojenkaan jälkeen näy, niin ei ilmeisesti ole tulossakaan. Ellei ole onnettomuutta sattunut, niin kyseessä on ihminen joka ei välitä aikatauluista, eikä muiden ajasta pätkääkään. 

Kyllä se kysyi, mutta vasta sitten kun 12:30 rupesin ihmettelemään että mikä juttu ja milloin tulee. Muuta vastausta ei saanut kuin että "jättäkää kassi pihalle".

Enkä mä täältä ole kysynytkään, että miksi hän viivästyy, kysyin, että mitä "heti 11 jälkeen" tarkoittaa, siltä varalta että mulla on jotenkin outo aikakäsitys.

Oon myös sitä mieltä et jos joku itse luo aikataulun itselleen ja sitä kautta muille, niin on sen henkilön vastuulla ilmoittaa muille, jos jotain tapahtuu. Ei niin, että muut kyselevät perään. Ap

Mitä ihmeen haittaa tästä.on sinulle ollut?

Vierailija
30/101 |
03.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli jos sinulle tulisi äkillinen ripuli, sinä paskoisit housuun, koska kuulokkeet. Tämä selvä. 

Vierailija
31/101 |
03.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sanon, että tulen heti 11 jälkeen, tarkoittaa se, että olen paikalla viimeistään klo 11.15.

Vierailija
32/101 |
03.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja naulattu päähän.

Vierailija
33/101 |
03.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa nostaa lasten tavarat ulos ja katsoa peiliin: minä se olen melkoinen kelmi kostamaan lapsille sen, että heidän vanhempansa eivät ole puheväleissä!

Lasten asiat kuuluvat vanhemmilleen, tuossakin tapauksessa olisit voinut sanoa miehelle, että hoida asia, minulla on työpäivä. Jos mies ei kunnioita sinun työtäsi, niin kunnioittaako muutenkaan?

Vierailija
34/101 |
03.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Anteeksi pieni hetki, käyn avaamassa oven"

Ei se tuon vaikeampaa ole meillä muillakaan etätyöläisillä. 

Paitsi että kaikki eivät kyllä voi. Mieti jos soitat jonnekin Telian tai verotoimiston aspaan, ja tyyppi siellä sanoo kesken selvittelyn et "hei venaa sekka, mä käyn avaamassa oven ja viemässä muksujen kamat niiden mutsille".

Vierailija
35/101 |
03.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Etätöissä käytetään langattomia kuulokkeita juuri siksi, että tarvittaessa voi liikkua siitä koneen ääreltä. Ihan perusasioita. 

Vierailija
36/101 |
03.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi sinä puheluita tietokoneella soitat, kun matkapuhelimetkin on keksitty jo noin 50 vuotta sitten? 

Aika moni yritys käyttää voip-puhelusoftia.

Vierailija
37/101 |
03.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olisin klo 11 jättäny kassin oven taakse, jos on pyydetty jättämään ulos ja tulee siitä HETI 11 jälkeen hakemaan. Sen ongelma jos onkin kastunu, kun en ehdi palavereilta käydä katsomassa onko haettu tai ei ole edes ilmottanu et myöhästyy ja tuleekin heti klo 17 jälkeen..

Vierailija
38/101 |
03.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Etätöissä käytetään langattomia kuulokkeita juuri siksi, että tarvittaessa voi liikkua siitä koneen ääreltä. Ihan perusasioita. 

Kiva että teillä käytetään, meillä ei. Ap

Vierailija
39/101 |
03.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

11.05-11.10

Vierailija
40/101 |
03.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Anteeksi pieni hetki, käyn avaamassa oven"

Ei se tuon vaikeampaa ole meillä muillakaan etätyöläisillä. 

Paitsi että kaikki eivät kyllä voi. Mieti jos soitat jonnekin Telian tai verotoimiston aspaan, ja tyyppi siellä sanoo kesken selvittelyn et "hei venaa sekka, mä käyn avaamassa oven ja viemässä muksujen kamat niiden mutsille".

Ihan kaikki voivat. Siellä Telian tai verotoimistonkin aspassa voi tulla tilanne, jolloin asiakas pitää jättää hetkeksi linjoille odottamaan. Ei ole mitenkään ihmeellinen asia sen enempää etätöissä kuin toimistollakaan. Ihmiset ovat jo neljässä vuodessa tottuneet etätyömaailmaan ja on ihan normaalia, että ovikello voi soida kesken puhelun. Tosin täysipäinen aspa pystyy avaamaan oven ilman, että puhelu menee tauolle. Sitä varten on olemassa langattomat kuulokkeet ja kännykät.