Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä kellonaikaa "heti 11 jälkeen" tarkoittaa?

Vierailija
03.07.2023 |

Puolison lasten äiti ilmoitti puolisolleni pari pv sitten, että tulee hakemaan lasten tavarat "heti klo 11 jälkeen" tänään maanantaina kun lapset vaihtavat asuinpaikka. Puolisoni ei voi työskennellä kotona, minä voin, joten lupauduin tekemään töitä kotos, jotta hän voi hakea kamat silloin 11 aikoihin. Lapset pyöräilivät äitinsä luokse yhdentoista aikaan, koska hän asuu lähellä ja he tarvitsevat pyöriään viikolla. Näin oli myös sovittu, lapset ovat 10&12 v.

Klo 12:30 häntä ei edelleenkään kuulu, ei näy. Kysyin puolisoltani, josko exä on hänelle ilmoittanut muutoksista aikatauluissa. Ei, kuului vastaus. Hetken perästä puolisoni ilmoitti, että lapset olivat puhuneet äitinsä kanssa puoli kahdentoista aikaan, jolloin äiti oli heille kertonut lähtevänsä juuri silloin ajamaan toisesta kaupungista asuknkaupunkiamme kohden (hänen poikaystävänsä asuu siellä).

Minä, joka päivystän kotona en saa tietoa kysymättä. Vielä nytkään tämä äiti ei ole käynyt hakemassa tavaroita. Sain ohjeiksi laittaa kamat ulos odottamaan noutajaa, mutta tuolla sataa.

Mitäpä tekisit minun tilanteessani? Voin tehdä töitä kotoa, mutta minun on päivystettävä tietokoneen äärellä käytännössä koko ajan (ja myös työskenneltävä tietenkin), ja onhan tämä nyt ärsyttävää, kun sovituista asioista ei pidetä kiinni, mitään ei ilmoiteta, mistään ei kommunikoida, eikä kukaan edes pahoittele. Puolisoni ymmärrettävästi ei jaksa jatkuvasti viestitellä exänsä kanssa, eikö edes voi, koska tekee ns. suorittavaa työtä. Tämä exä/lasten äiti on lomalla, joten mistään hänen työaikstauluistsan ei ole kiinni.

Kommentit (101)

Vierailija
41/101 |
03.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No mitä sun pitää päivystää? Kai hän voi soittaa ovikelloa kun tulee ja sitten vaan annat eteisessä odottavat tavarat.

Työhöni kuuluu puhelut, palaverit ja muut neuvonpidot, joista ei noin vain hypätä avaamaan ovea. Tänään järjestin asian niin, että mulla oli muita töitä, joista voi siirtyä ovelle klo 10:30-12:30, koska ajattelin sen kattavan tuon "heti 11 jälkeen"-aikakäsityksen ja jättävän vähän marginaaliakin. Ap

"Anteeksi pieni hetki, käyn avaamassa oven"

Ei se tuon vaikeampaa ole meillä muillakaan etätyöläisillä. 

Paitsi että kaikki eivät kyllä voi. Mieti jos soitat jonnekin Telian tai verotoimiston aspaan, ja tyyppi siellä sanoo kesken selvittelyn et "hei venaa sekka, mä käyn avaamassa oven ja viemässä muksujen kamat niiden mutsille".

En minä noin selitä, sanon siihen kesken puhelun, että hetkinen, tarkistan tämän asian, voitteko odottaa vai soitanko takaisin ja sitten menen antamaan ne tavarat / avaamaan oven tms. ja palaan takaisin todeten, että tuo asia on selvä, mutta jatketaanpa...

Etätöissä aspassa ei tarvitse kertoa asiakkaalle kaikkea ja palaveristakin voi poistua toteamalla, että hetkinen, ovikello soi jo kolmannen kerran, pakko mennä avaamaan, ettei se ole poliisi tai jotain muuta ikävää.

Vierailija
42/101 |
03.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olisin klo 11 jättäny kassin oven taakse, jos on pyydetty jättämään ulos ja tulee siitä HETI 11 jälkeen hakemaan. Sen ongelma jos onkin kastunu, kun en ehdi palavereilta käydä katsomassa onko haettu tai ei ole edes ilmottanu et myöhästyy ja tuleekin heti klo 17 jälkeen..

Ilkeitä ihmisiä kyllä on.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/101 |
03.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No mitä sun pitää päivystää? Kai hän voi soittaa ovikelloa kun tulee ja sitten vaan annat eteisessä odottavat tavarat.

Työhöni kuuluu puhelut, palaverit ja muut neuvonpidot, joista ei noin vain hypätä avaamaan ovea. Tänään järjestin asian niin, että mulla oli muita töitä, joista voi siirtyä ovelle klo 10:30-12:30, koska ajattelin sen kattavan tuon "heti 11 jälkeen"-aikakäsityksen ja jättävän vähän marginaaliakin. Ap

Lankapuhelimellako soittelet vai mikä estää puhelun aikana kävelemisen? 

Kuulokkeet, jotka ovat kiinni tietokoneessa. Ap

Etätöissä käytetään langattomia kuulokkeita juuri siksi, että tarvittaessa voi liikkua siitä koneen ääreltä. Ihan perusasioita. 

Kiva että teillä käytetään, meillä ei. Ap

Sellaista se on teillä uusavuttomilla. Kaikesta pitää tehdä mahdollisimman vaikeaa. Mitenköhän selviäisit siitä, jos yhtäkkiä vaikka vesiputki pamahtaisi rikki. Istuisitko perse liimattuna penkkiin puhumassa puhelua ja antaisit veden tulvia? 

Vierailija
44/101 |
03.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Paitsi että kaikki eivät kyllä voi. Mieti jos soitat jonnekin Telian tai verotoimiston aspaan, ja tyyppi siellä sanoo kesken selvittelyn et "hei venaa sekka, mä käyn avaamassa oven ja viemässä muksujen kamat niiden mutsille".

Eihän ap ole aspassa päivystämässä kun on kerran kokouksissakin. Palstailuun on aikaa, mutta teamsistä ei muka voi siksi aikaa lähteä, että avaa oven. Mitä jos joku lapsista vaikka unohtaa avaimen sisälle? Vaikka avaamisessa menisi pari minuuttia, myöhästyjä voinee odottaa.

Vierailija
45/101 |
03.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa nostaa lasten tavarat ulos ja katsoa peiliin: minä se olen melkoinen kelmi kostamaan lapsille sen, että heidän vanhempansa eivät ole puheväleissä!

Lasten asiat kuuluvat vanhemmilleen, tuossakin tapauksessa olisit voinut sanoa miehelle, että hoida asia, minulla on työpäivä. Jos mies ei kunnioita sinun työtäsi, niin kunnioittaako muutenkaan?

En mä ole nostanut mitään tavaroita ulos kastumaan. Lasten äidin mielestä se oli fiksua, minä totesin että siellä sataa, en laita tavaroita ulos kastumaan kun siitä tulee vain ongelmia lapsille, tai mulle. Minä yritän vain auttaa parhaani mukaan, mutta kyllä mä tästä opikseni otan, enkä auta enää jatkossa. Ap

Vierailija
46/101 |
03.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No mä oon siivonnu isoa konttoria ja puhelin soi. Työntekijä vastasi ja pyysi asiakasta vain odottamaan ja ilmeisesti laitto jonkun jonotusmusiikin päälle. Eihän se syytä sille asiakkaalle kertonu, mut sillä oli joku jonninjoutava tarina kesken mitä oli työkaverille kertomassa.

Itse olin koulutuksessa etänä ja koulutuksen pitäjä yllättäen sano, et hetki lapsi soittaa.

Vierailija
47/101 |
03.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sovi seuraavalla kerralla tarkemmin että milloin viimeistään hänen on tultava hakemaan.

Turha tuosta on tehdä liikaa numeroa kun olette kerran sopineet niinkin epämääräisesti kun "heti 11 jälkeen". Parempi vain ottaa opikseen että kyseisen henkilön kanssa ei kannata sopia sillä lailla.

Vierailija
48/101 |
03.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lankapuhelimellako soittelet vai mikä estää puhelun aikana kävelemisen? 

Kuulokkeet, jotka ovat kiinni tietokoneessa. Ap

Etätöissä käytetään langattomia kuulokkeita juuri siksi, että tarvittaessa voi liikkua siitä koneen ääreltä. Ihan perusasioita. 

Kiva että teillä käytetään, meillä ei. Ap

Anteeksi, joudun poistumaan muutamaksi sekunniksi. Palaan pian.

Vierailija
49/101 |
03.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No minäpä mietin. Tässä mietinnän lopputulos: Mikäli aspalla on yhtään aivotoimintaa, hän ei selitä asiakkaalle jokaista yksityiskohtaa, vaan keksii joko tekosyyn tai sanoo vain käyvänsä avaamassa oven ilman mitään muksuista ja mutseista sekoilua. Asiakkaalle tämä tuottaa noin minuutin odottamisen. Ei ole paha rasti, kun sinne aspaan läpipääsemiseen on ensin odottanut puolipäivää. 

Vierailija
50/101 |
03.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viimeistään 10 yli 11. Mutta sekin on vähän myöhässä

Vierailija
51/101 |
03.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita jätesäkki kassin suojaksi

Vierailija
52/101 |
03.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heti 11 jälkeen = 11.01 - 11.14

Vierailija
53/101 |
03.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja sun mies ei voi kysyä exältään, että mistä viivästys johtuu, koska...?

Mikä ihme ihmisiä vaivaa nykyään, kun kommunikointi on näin vaikeaa? Kysytään mieluummin palstoilta ja ryhmistä, mitä mikäkin tarkoittaa tai mistä jokin johtuu. Ei kukaan muu tiedä mistä esim. nyt tämä viivästys johtuu kuin tämä ex. 

Ja omasta mielestäni "heti 11 jälkeen" tarkoittaa sitä, että viimeistään 11.30 ollaan paikalla. Jos taas mennään 11.30 yli, niin sanotaan, että tullaan 11.30 jälkeen., jne... Toki jokaisella meistä on oma aikakäsityksensä, valitettavasti. 

Ja kyllä, eläisin täsmälleen omaa elämääni, jos kerta ei ilmoiteta, eikä tulla sovittuna aikana. Tuohon 12.30 asti olisin itse odotellut ja kun ei muualta saatujen tietojenkaan jälkeen näy, niin ei ilmeisesti ole tulossakaan. Ellei ole onnettomuutta sattunut, niin kyseessä on ihminen joka ei välitä aikatauluista, eikä muiden ajasta pätkääkään. 

Kyllä se kysyi, mutta vasta sitten kun 12:30 rupesin ihmettelemään että mikä juttu ja milloin tulee. Muuta vastausta ei saanut kuin että "jättäkää kassi pihalle".

Enkä mä täältä ole kysynytkään, että miksi hän viivästyy, kysyin, että mitä "heti 11 jälkeen" tarkoittaa, siltä varalta että mulla on jotenkin outo aikakäsitys.

Oon myös sitä mieltä et jos joku itse luo aikataulun itselleen ja sitä kautta muille, niin on sen henkilön vastuulla ilmoittaa muille, jos jotain tapahtuu. Ei niin, että muut kyselevät perään. Ap

Mitä ihmeen haittaa tästä.on sinulle ollut?

Sivusta huutelen, että haitta on se, että joutuu olemaan valmiustilassa. Ei silloin ihan optimaalisesti voi keskittyä töihin.

Mutta pientähän se on, hyödyllinen oppitunti toimintatavoista. Jatkossa tavarat haetaan silloin kun lasten isä ne voi antaa.

Vierailija
54/101 |
03.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sovi seuraavalla kerralla tarkemmin että milloin viimeistään hänen on tultava hakemaan.

Turha tuosta on tehdä liikaa numeroa kun olette kerran sopineet niinkin epämääräisesti kun "heti 11 jälkeen". Parempi vain ottaa opikseen että kyseisen henkilön kanssa ei kannata sopia sillä lailla.

Näin mä ajattelinkin, että jatkossa sanon, että voin auttaa esim kello 11-11:30 välisenä aikana, muutoin saatte hoitaa keskenänne. Ei kai se ole mun duunia odottaa tuntikaupalla ihmistä, joka yhtäkkiä ei voi edes ilmoittaa itsestään mulle tai mun puolisolle. Tai opettaa käytöstapoja aikuiselle ihmiselle. Ap

Vierailija
55/101 |
03.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä olisin klo 11 jättäny kassin oven taakse, jos on pyydetty jättämään ulos ja tulee siitä HETI 11 jälkeen hakemaan. Sen ongelma jos onkin kastunu, kun en ehdi palavereilta käydä katsomassa onko haettu tai ei ole edes ilmottanu et myöhästyy ja tuleekin heti klo 17 jälkeen..

Ilkeitä ihmisiä kyllä on.

Ei, vaan jos mulle joku jotain ohjeistaa olkoot sitten vaikka että käyn jollekki tekee ruokaostokset ja pyytävät jättämään kuistin penkille ruokakassit, niin sit jätän.

Vierailija
56/101 |
03.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No minäpä mietin. Tässä mietinnän lopputulos: Mikäli aspalla on yhtään aivotoimintaa, hän ei selitä asiakkaalle jokaista yksityiskohtaa, vaan keksii joko tekosyyn tai sanoo vain käyvänsä avaamassa oven ilman mitään muksuista ja mutseista sekoilua. Asiakkaalle tämä tuottaa noin minuutin odottamisen. Ei ole paha rasti, kun sinne aspaan läpipääsemiseen on ensin odottanut puolipäivää. 

Ap ilmoittaa varmaan teams-palaverissakin, että ei ehtinyt vessaan kokousten välillä. Nyt kyllä orava kurkkii jo siihen malliin, että on pakko mennä paskalle. Enkä Lissu kuullut mitä äsken sanoit kun keskityn täällä samalla vauvapalstan provooni.

Vierailija
57/101 |
03.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Helposti voin. Sanon asiakkaalle "anteeksi pieni hetki, palaan ihan kohta" ja asia on sillä hoidettu. Jos asiakas ei malta odottaa, hän soittelee sitten myöhemmin uudestaan. Ikinä ei ole kukaan asiakas lähtenyt linjoilta kun olen hänet laittanut hetkeksi kuuntelemaan jonotusmusiikkia tarkistaakseni jonkun asian tai etätyövaiheessa vaikka antaakseni lapselle luvan mennä ulos. 

t. puhelin aspassa 15 vuotta

Vierailija
58/101 |
03.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä ihme ihmisiä vaivaa nykyään, kun kommunikointi on näin vaikeaa? Kysytään mieluummin palstoilta ja ryhmistä, mitä mikäkin tarkoittaa tai mistä jokin johtuu. Ei kukaan muu tiedä mistä esim. nyt tämä viivästys johtuu kuin tämä ex. 

Ja omasta mielestäni "heti 11 jälkeen" tarkoittaa sitä, että viimeistään 11.30 ollaan paikalla. Jos taas mennään 11.30 yli, niin sanotaan, että tullaan 11.30 jälkeen., jne... Toki jokaisella meistä on oma aikakäsityksensä, valitettavasti. 

Ja kyllä, eläisin täsmälleen omaa elämääni, jos kerta ei ilmoiteta, eikä tulla sovittuna aikana. Tuohon 12.30 asti olisin itse odotellut ja kun ei muualta saatujen tietojenkaan jälkeen näy, niin ei ilmeisesti ole tulossakaan. Ellei ole onnettomuutta sattunut, niin kyseessä on ihminen joka ei välitä aikatauluista, eikä muiden ajasta pätkääkään. 

Kyllä se kysyi, mutta vasta sitten kun 12:30 rupesin ihmettelemään että mikä juttu ja milloin tulee. Muuta vastausta ei saanut kuin että "jättäkää kassi pihalle".

Enkä mä täältä ole kysynytkään, että miksi hän viivästyy, kysyin, että mitä "heti 11 jälkeen" tarkoittaa, siltä varalta että mulla on jotenkin outo aikakäsitys.

Oon myös sitä mieltä et jos joku itse luo aikataulun itselleen ja sitä kautta muille, niin on sen henkilön vastuulla ilmoittaa muille, jos jotain tapahtuu. Ei niin, että muut kyselevät perään. Ap

Mitä ihmeen haittaa tästä.on sinulle ollut?

Sivusta huutelen, että haitta on se, että joutuu olemaan valmiustilassa. Ei silloin ihan optimaalisesti voi keskittyä töihin.

Mutta pientähän se on, hyödyllinen oppitunti toimintatavoista. Jatkossa tavarat haetaan silloin kun lasten isä ne voi antaa.

Kiitos, näinpä juuri! Ja joo, kyllä tästä olen ottanut opikseni. Ap

Vierailija
59/101 |
03.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viimeistään klo 11.15

Vierailija
60/101 |
03.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juu, ymmärrän että on ikävää odotella jotain sovittuna aikana, mutta näitä ihmisiä on joille ei mitkään sovitut merkitse mitään. Itsekin olen kohdannut.

Aloituksesta ei selvinnyt tarkasti kuka käski laittaa kamat ulos, oletin että mies neuvoi näin, koska oli myös turhautunut ja ymmärsi ettet voi päivystää koko päivää. 

Mutta sen jälkeen, kun saitte vastauksen "kamat ulos odottamaan", niin olisin keskittynyt omiin juttuihini, koska siitä selviää aika hyvin ettei ex ole tulossa ihan hetkeen. Muuten olisi vastannut jtn. "tuun tunnin päästä, sori et viivästyy tämä nouto (tmv.)". 

Ja itse ainakin saatan kysyä henkilöltä, mikä kestää, vaikka olisi hänen asiansa infota, mutta en vaan jaksa aina käydä jotain valtataisteluita eri ihmisten kanssa. Onhan se myös ihan jees huhuilla edes kerran noin, jos kestää kauan, ettei tosiaan ole vaikka onnettomuutta sattunut, auto hajonnut kesken matkan, tai joutunut kääntymään takaisin x-syyn takia. Kaikki ei vaan tajua ilmoitella tällaisista asioista toisille - ei pysty ymmärtämään miksi on niin vaikeaa joillekin kohteliaat käytöstavat.