Työttömän pitää itse saada valita mitä työtä tekee.
Tekisitkö työtä josta et tykkää? Työkkärissä ne sanoo että mikä tahansa työ pitää ostttaa vastaan vaikka ei tykkäisi siitä työstä. Minä en ottaisi ainakaan. En menisi vaikka kauppaan töihin. En viihdy työssä jossa on paljon ihmisiä ympärillä enkä ole sosiaalinen edes. Viihdyn vaikka raksatöissä jossa saa yksin olla ja tehdä.
Kommentit (52)
Ihminen ei ole kone, pitäisi miettiä terveyttä. Kaikki työ ei sovi kaikille, esimerkiksi jokin työ voi olla toiselle psyykkisesti raskaampaa ja kuormittavampaa kuin toiselle, jonka seurauksena voi pahimmillaan leviää nuppi ja sitten maksellaan kalliita hoitomaksuja kun pää ja järki ei kestänyt töissä. Japanissa työ ajaa ihmisiä jopa hyppimään katoilta, roikkumaan puista ja makaamaan rautateiltä koska maan työkulttuuri on erittäin toksinen ja epäterve. Ja Suomeen halutaan samaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Työttömät menee tukia vastaan keräämään roskia ymv. Yhteiskunnalla on paljon työtä mitä voitte tehdä tukia vastaan.
Olen osa-aikstyössä ja saan tukia palkan lisäksi. Jos mulle sanottaisiin että pitäisi myös mennä tekee ilmsistöitä palkkatyön lisäksi niin sanoisin että se on joko tai. Jompi kumpi. Molempia en tee samaan aikaan.
Eli jos ne haluaa että jäyttäydyn täysin työttömäksi niin kyllä sekin mulle sopii.
Vierailija kirjoitti:
Työ on työtä. Ei siitä tarvitse tykätä. Jos et itse elätä itseäsi, joku muu joutuu elättämään sinua.
Ihmisen ja yksilön terveys kuitenkin pitää muistaa laittaa työn edelle. Ihminen ei ole kone vaan elävä ja tunteva olento. Eikä mikään työ ole sen väärti että sen takia kannattaa pilata terveytensä loppuelämäksi. Sen takia on tärkeää miettiä mihin työhön on sopiva ja kykenee sen sijaan että änkeää väkisin mihin tahansa työhön ja sairastuu kun meni pelvet tai mielenterveys. Nämä on perusasioita joita painotetaan työnhaunvalmennuskursseilla.
Mainospostin jakajaksi jos alat, niin siitäpä ei sitten niin vaan lopputiliä otetakaan.
Tai jos otat, niin työmarkkinatuki menee poikki NELJÄKSI kuukaudeksi, jonka jälkeen voit anoa sitä uudestaan.
Itsehän sitä valitsee, mihin työhön hakee. Ei mihinkään kauppaan haeta työntekijää niin, että randomisti vain tarjotaan jollekin sellaiselle paikkaa, joka ei ole edes hakenut. Eli ei voisi tulla tilannetta, että jotain kauppatyötä edes voisi ottaa vastaan, jos ei sellaista edes hae.
Mitä siihen sanot ap. Sinä niinkuin monet muutkin tollot tahtoisi valita mieluisen työn, mutta katsos kun sinulla ei ole siihen tietotaitoa. Olet niin yksinkertainen. Sen kertoo avauksesi.
Minä pidän paljon kiinnostavasta työstäni, mutta en halua käyttää verorahojani loisijoiden tukemiseen. Mikä neuvoksi?
Vierailija kirjoitti:
Mitä siihen sanot ap. Sinä niinkuin monet muutkin tollot tahtoisi valita mieluisen työn, mutta katsos kun sinulla ei ole siihen tietotaitoa. Olet niin yksinkertainen. Sen kertoo avauksesi.
Asiasta on puhuttu aiemmin että Suomessa yritykset kärsii siitä kun meillä on tuhansia töihinsä sopimattomia työntekijöitä tekemässä itselleen väärää työtä väärillä työpaikoilla eikä heistä pääse eroon koska irtisanomisesta on tehty liian vaikeaa Suomessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Työ on työtä. Ei siitä tarvitse tykätä. Jos et itse elätä itseäsi, joku muu joutuu elättämään sinua.
Ihmisen ja yksilön terveys kuitenkin pitää muistaa laittaa työn edelle. Ihminen ei ole kone vaan elävä ja tunteva olento. Eikä mikään työ ole sen väärti että sen takia kannattaa pilata terveytensä loppuelämäksi. Sen takia on tärkeää miettiä mihin työhön on sopiva ja kykenee sen sijaan että änkeää väkisin mihin tahansa työhön ja sairastuu kun meni pelvet tai mielenterveys. Nämä on perusasioita joita painotetaan työnhaunvalmennuskursseilla.
Miksi pitäisi miettiä jonkun lonkaan vetäjän mielenterveyttä?
Vierailija kirjoitti:
Kato ku kaikille ei riitä medianomin ja ihkun taiteilijan työt.
Musta piti tulla taiteilija. En päässyt kouluihin, onneksi. Nyt olen tavistyössä ihmisten parissa, ja harrastan taidetta vapaa-ajalla.
Et ollut koskaan edes taiteilija, etkä jatkanut hakemista kouluihin. Et halunnut sitä tarpeeksi.
samaa mieltä otsikon kanssa. tuet pois ja sitten vaan hakemaan haluamaansa työtä
En mäkään tykkää mun työstä, silti teen sitä 30h/vko. Ei työstä ole pakko tykätä, riittää, että sitä sietää.
Joku hyöty siitä että sairastuin työn takia. Nykyään voin tehdä vain mulle mielekästä työtä.
Vierailija kirjoitti:
Tiedätkö miten toi nykyinen keskuspankkijärjestelmä toimii?
Vierailija kirjoitti:
Työttömät menee tukia vastaan keräämään roskia ymv. Yhteiskunnalla on paljon työtä mitä voitte tehdä tukia vastaan.
Ei tämä tule toteutumaan. Ja ainahan voi istua koko päivn kotona katsomassa Netflixiä ja ilmoittaa päivän päätteeksi, ettei yhtään roskaa osunut silmään.
Christiiina kirjoitti:
En mäkään tykkää mun työstä, silti teen sitä 30h/vko. Ei työstä ole pakko tykätä, riittää, että sitä sietää.
Oletko varma että olet itsellesi oikeassa työssä koska ei kuulosta että tuolainen on pidemmän päälle hyväkdi mielenterveydellesi ja hajotat vielä pääsi jos olet joka aamu sillä tuulella että ketuttaa ja ottaa päähän mennä töihin.
No miten sen nyt ottaa. En minä nykyisestä työstäni ehkä suorastaan pidä, mutta en myöskään kärsi sen tekemisestä.
Asiassahan on kyllä sekin puoli, että vaikka ihminen pitäisikin jostain työstä, hän saattaa silti olla siinä huono. Silloin voisi olla järkevämpää kieltäytyä kyseisestä työstä.
Totta kai saa päättää työnsä ja huolehtii, että laskut tulee ajallaan maksetuksi
Tuskin istut kotona kun sun pitää valvotusti tehdä työtä. Harmi kun sulla ei ole varaa olla työtön ilman tukia. Luu s e ri
Olen osa-aikstyössä ja saan tukia palkan lisäksi. Jos mulle sanottaisiin että pitäisi myös mennä tekee ilmsistöitä palkkatyön lisäksi niin sanoisin että se on joko tai. Jompi kumpi. Molempia en tee samaan aikaan.