Työttömän pitää itse saada valita mitä työtä tekee.
Tekisitkö työtä josta et tykkää? Työkkärissä ne sanoo että mikä tahansa työ pitää ostttaa vastaan vaikka ei tykkäisi siitä työstä. Minä en ottaisi ainakaan. En menisi vaikka kauppaan töihin. En viihdy työssä jossa on paljon ihmisiä ympärillä enkä ole sosiaalinen edes. Viihdyn vaikka raksatöissä jossa saa yksin olla ja tehdä.
Kommentit (52)
Perusoikeuksiin kuuluu myös se jos työtön ei halua tehdä mitään töitä. Sivistynyt yhteiskunta ei tapa ketään kadulle joten kunnolliset sosiaalituet ovat tällöin paikallaan. EU komissio on laskenut että Suomen tapaisessa maassa yksinasuva tarvitsee vähintään 1750e kuussa käteen ja häpeä on Suomelle että tämän alle jäädään useimmissa tapauksissa.
Vierailija kirjoitti:
Perusoikeuksiin kuuluu myös se jos työtön ei halua tehdä mitään töitä.
Ei kuulu perusoikeuksiin. Perustuslaki ei sano, että perustoimeentulon turvan työttömyyden aikana pitäisi olla vastikkeeton. Kaikille pitää vain tarjota mahdollisuus siihen.
Valitkaa aivan rauhassa, ei kukaan pakota teitä hakemaan työttömän työnhakijan korvausta.
Kuka tahansa ei pysty tekemään mitä tahansa työtä.
Joku voisi ajatella, että ihminen on itse paras asiantuntija sen suhteen, minkä työn tekijäksi hänestä on ja minkä ei.
Vierailija kirjoitti:
Joku voisi ajatella, että ihminen on itse paras asiantuntija sen suhteen, minkä työn tekijäksi hänestä on ja minkä ei.
Hän vain ei ole kovin puolueeton asiantuntija.
Vierailija kirjoitti:
Tuet pitää olla niin paljon pienemmät, että se ihan mikä tahansa työ houkuttaa. Siksi työ valtiolle tukia vastaan on teille hyvä, ei ilmaiseksi elellä muiden kustannuksella.
EI, vaan palkkojen pitää olla korkeammat.
Mikä tahansa työ, toivottavasti joku ryöstää sinut
Oman kokemukseni mukaan, on helpompi saada mieleistään työtä, kun sitä hakee työssäkäydessä kuin työttömänä. Sitä paitsi ei voi koskaan tietää, koska ja missä se mieluinen työ odottaa.
Ei omatkaan työni aina ole olleet niitä lempitöitä, mutta niillä olen oman korteni meidän perheen talouteen tuonut. Nykyinen työni on sitä, mitä haluan tehdä vielä pitkään, vaikka en vielä hakiessa tiennyt kuinka mukava työ tämä oikeasti on. Jotenkin ajattelin, että tämä on yksi välivaihe matkalla unelmatyöhön. Joskus riittää, että saa jalkansa oven väliin ja työtehtävät voivat muuttua alkuperäisestä paljon kiinnostavampiin, kunhan pitää silmänsä ja korvansa auki. Esimerkki omasta nuoruudestani, menin osa-aikaiseksi tiskariksi ravintolaan, muutaman vuoden päästä lopetin siellä esimiehen paikalta.
Työkkäriin ei ole pakko ilmoittautua . Voi elää vaikka työssäkäyvien sukulaisten siivellä.
Vierailija kirjoitti:
Loisija: sinä myös voit valita että et ota mitään tukia.
Työtön saa olla omasta tahdostaan jos ei nosta mitään tukia. Jos nostaa, tekee myös pakkotyötä sille joka ne maksaa eli valtiolle.
Ilmoitettu modelle asiaton viesti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Christiiina kirjoitti:
En mäkään tykkää mun työstä, silti teen sitä 30h/vko. Ei työstä ole pakko tykätä, riittää, että sitä sietää.
Oletko varma että olet itsellesi oikeassa työssä koska ei kuulosta että tuolainen on pidemmän päälle hyväkdi mielenterveydellesi ja hajotat vielä pääsi jos olet joka aamu sillä tuulella että ketuttaa ja ottaa päähän mennä töihin.
Jonkun on pakko tämäkin työ tehdä ja herätä joka aamu toimistoon koska jos minä en tekisi sitä niin sitten ei ole ketään joka sen tekisi ja nämä työt jäisi kokonaan tekemättä.
Miksi kuvittelet ettei tilallesi tulisi ketään? Aivan varmasti olisi tulijoita, vaikka jostakin työttömästä. Joten menehän nyt vaan töihisi, vaikka vittuuntuneena.
Jonkun on pakko tämäkin työ tehdä ja herätä joka aamu toimistoon koska jos minä en tekisi sitä niin sitten ei ole ketään joka sen tekisi ja nämä työt jäisi kokonaan tekemättä.