Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi mulla on ollut katkolla te-toimistosta se "hae 4 työpaikkaa" jo nyt 6 kuukautta?

Vierailija
28.10.2025 |

Ymmärsin, että oli jooku uudistus, mutta näinkö kauan se kestää vai pitääkö mun ottaa sinne yhteyttä? Työmarkkinatuki kyllä tulee normaalisti ja työnhaku on voimassa

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
28.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinpä. Kävin viime viikolla paikan päällä. Täti kyseli minulta miksei kukaan ole ollut yhteydessä sitten viime joulukuun. Eikös se ole hänen työnsä tietää? Ei minua kiinnosta hyödyttömän laitoksen perään soitella.

Vierailija
2/25 |
28.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mullakaan ole mitään velvotteita, eikö siitä luovuttu? Yhtä työpaikkaa olen puolen vuoden aikana hakenut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
28.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ottavat yhteyttä kun ehtivät. Ei mullakaan ole ollut suunnitelmaa tai hakuvelvoitetta moneen kuukauteen.

Vierailija
4/25 |
28.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hakenut kymmeniä jollei sataa työpaikkaa mutta yhtäkään en ole pystynyt ilmoittaa te-sivuille. 

Vierailija
5/25 |
28.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hienoa rahojen käyttöä tämäkin turha systeemi. Onko kukaan työllistynyt te-toimiston avulla vuonna 2025?

Vierailija
6/25 |
28.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun ympärillä on hääritty tähän asti pontevalla ponnekkuudella. Olen kohta 63 ja OVE-eläkkeellä. 

Nyt sieltä piti tulla maanantaina soitto, mutta ei ole vieläkään kuulunut. 

Mikä ihmeen matalalla roikkuva hedelmä minä olen, jos nuoremmat saavat olla ns. rauhassa. Odottelisin kyllä mielelläni eläkepäiviä ilman velvoitteita, mutta tietenkin se on oikein, että rahoja vastaan pitää tehdä töitä.

Vierailija
7/25 |
28.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nääh. Mua ei oo 2v kukaa kaivannu sieltä

Vierailija
8/25 |
28.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taisi tuo systeemi kusta oikein 100-0. Se ilmoitusjärjestelmä taisi hajota siinä uudistuksessa, ja kukaan ei tiedä miten se korjataan. Joten sitä ei näemmä korjata. Itsekin olin ilman töitä viime vuoden puolella, ja ihmettelin asiaa aikani, ja totesin, että ei ole mun päänvaiva. Nyt tosin ollut töissä taasen 5 kk, joten ei koske itseä.

Vierailija
9/25 |
28.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muhun ei ole kukaan ollut yhteydessä yli vuoteen. En todellakaan aio soitella sinne päin. Ei oo mun homma kysellä niiden perään.

Vierailija
10/25 |
28.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullakaan ei ollut välillä mitään sen jälkeen kun olin suorittanut entiset velvoitteet, mutta kyllä se virkailija sitten lopulta soitti ja työnhakuvelvoite astui takaisin voimaan.

Vierailija
11/25 |
28.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mullakaan ei ollut välillä mitään sen jälkeen kun olin suorittanut entiset velvoitteet, mutta kyllä se virkailija sitten lopulta soitti ja työnhakuvelvoite astui takaisin voimaan.

2v menny jo. Ei ne kiirettä pidä

Vierailija
12/25 |
28.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hienoa rahojen käyttöä tämäkin turha systeemi. Onko kukaan työllistynyt te-toimiston avulla vuonna 2025?

Ei kai tarkoitus työllistää ole, vaan tehdä työttömien elämästä ikävämpää? (Juhana Vartiainen lausui tästä joskus.)

Vierailija
13/25 |
28.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valtavat on työhalut taas. Jollei joku työkkäristä soita ja piiskaa ja uhkaile, niin töitä ei haeta.

Vierailija
14/25 |
28.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli 3 vuotta katkolla. Sitten ne soitti ja sanoi ettei laita yhtään velvoitetta hakea töitä koska olen jo 50 vuotias ja tällä paikkakunnalla ei ole töitä.

Vierailija
15/25 |
28.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

2v menny jo. Ei ne kiirettä pidä

No ei näköjään työttömyydessäkään kaikkia kohdella samalla tavalla. Toisille soitellaan vähän väliä ja toiset saa rauhassa olla vuosia kortistossa kenenkään "häiritsemättä".

Vierailija
16/25 |
28.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli 11 kuukautta tauolla. Viime viikolla soitto ja taas ne 4 pakkohakua. Haettava vaikka ei olis osaamista työhön. Hallitus ja TE-virkalijat on tyytyväisiä, työtöntä ei tämä hyödytä pätkän vertaa, päinvastoin hävettää lähettää hakemuksia, kun itsekin tietää ettei osaisi tai pystyisi työtä tekemään vaikka kelpuutettaisiinkin ilman koulutusta.

Minkä takia tuijotetaan vsin numeroita eikä oikeasti edesauteta työllistymistä?

Vierailija
17/25 |
28.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

TE-toimistoja ei ole enää olemassakaan.

Vierailija
18/25 |
28.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka olin kuntakokeilun puolella. Yhdistymisvaiheessa kukaan ei soittanut 1 vuoteen ja 3 kk. Katselin itselleni mielenkiintoisia työpaikkoja ja hain niitä. Mihin en te toimiston suunnitelmissa saanut hakea.

No sitten soi puhelin. 4 paikkaa joka kk ja vanhat lässytykset olivat poistuneet suunnitelmista. Hain 6 paikkaa kuten käsky oli. Ilmoitin ne. Löysin loppukuusta 2 mielenkiintoista paikkaa samasta firmasta. Vikana hakupäivänä tein yhden lauseen hakemuksen ja cv lätkin mukaan.

En kerennyt edes ilmoittaa niitä sen kk paikkoja. Kun sain ilmoittaa työnhaun olevan päättynyt.

Ne 4 haettua paikkaa tai muuta suoritusta voi olla mitä vaan siihen suunnitelmaan sopivaa.

Mutta älä unohda hakea raamien ulkopuolelta.

Kyl ne sieltä työkkäristä soittavat joku päivä apeellekin. Nyt sulla on tilanne, et ei ole suunnitelmaa ja jos haluat koulutukseen tai palkkatuettuun työhön johonkin firmaan. Käyt tai soitat itse.

Tärkeintä ei ole pakkohaku, vaan löytää se oma työ joka tuntuu hyvältä.

Vierailija
19/25 |
28.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

joo. yks repa pääsi marketin pullokonetta tyhjentämään 3 kuukaudeksi 9e päiväpalkalla

Vierailija
20/25 |
28.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

TE-toimistoja ei ole enää olemassakaan.

Sama virkailija silti soittaa ja lässyttää samat jorinat kolmen kuukauden välein ja uusii pakkohaun, vaikka eri puljusss istuukin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän kaksi