**Ex-Haahut Joulukuun turinat**
Eipä tainnut vielä olla uutta pinkkaa tälle kuulle.
Jokos teillä on jouluvalmistelut tehty vai onko ollenkaan joulufiiliksiä, kun kelit on tämmöisiä?
Mää ihme kumma oon jo ihan joulutohinoissa. Meidän keskimmäinen poika on oikea jouluihminen, hän on nukkunutkin jo kaksi viikkoa tonttulakki päässä ja esittää meille joka päivä joulupukkia. Joulupukkia kaksi vanhempaa lasta odottaa jo kovasti, ehkä heidän ansiostaan itsekkin on päässyt joulutunnelmiin. Koti meillä on koristeltu tontuilla ja enkeleillä, kuusi laitetaan sit muutamaa päivää ennen aattoa.
Mullakin alkaa hoitovapaa muutaman päivän päästä. Vähän hirvittää miten sitä selviää rahallisesti, mutta pitää sit tinkiä joistakin asioista.
Teemu on oppinut konttaamaan ja seisomaan yrittää nousta, mutta siinä ei vielä onnistu. Pistorasiat ja muut kielletyt kohteet kiinnostaa kovasti. Tavuja on alkanut " puhumaan" ja muutenkin " juttuja" tulee paljon.
Vauvauinnista tykätään kovasti ja tarkoitus olisi lähteä koko perheen voimin kylpylään tammikuussa. Sopivaa kylpylää ei olla vielä löydetty, joten jos olisi hyviä suosituksia, niin kuuntelen mielelläni.
Kaikille iloista joulun odotusta ja piparintuoksuista maanantaita
T:Nette ja Teemu 9,5kk
Kommentit (12)
Ja tulihan siihen vahvempi viiva kuin aiemmin! Toivottavasti hedelmoittyminen on tapahtunut vain oletettua myohemmin, eika enteilisi jotain muuta.. Onnellisia olemme, vaikkakin viela vahan puulla paahan lyotyja. :) Tassa vain valiaikatietoja..
Pilkku rv 5 plus 4
Tosi paljon onnea sulle!!! Näitä haahukakkosiahan alkaa tulla ihan hurjaa vauhtia! Meille ei sitä kolmatta tule ainakaan näillä näkymin! Mä nautin täysin sydämin näiden kahden pikkumiehen kehitysvaiheista - voi että alkaa tuollainen melkein 4vee tuntua isolta ja kyllähän se Juusokin tulee vauhdilla perässä.
Meillä tuli sitten 1 vuotta mittariin - sitä juhlittiin komeasti perinteiseen tyyliin lähisuvun kanssa (meitä oli kuitenkin 14 aikuista ja 5 lasta, joten hulinaa riitti). Päivänsankari itse oli tosi cool - hengaili mukana eikä yhtään hermostunut tai ujoillut käikessa hulinassa. Ihanat juhlat ja ihana juhlakalu!
Neuvolassa käytiin myös - on melkein grammalleen ja sentilleen saman mittainen kun isoveli yksvuotiaana ja se eka hammaskin puhkesi alhaalle pari päivää ennen synttäreitä (saatiin nallekarkit pöytään ; ) ). Juusolla on kauhee vauhti päällä - se oikeasti juoksee (nauroivat sitä neuvolassakin) ja ehtii kyllä valitettavan hyvin joka paikkaan. Nyt on alkanut osoittaa sormella asioita ja vaatia niitä itselleen. Ja hermot menee jos homma ei toimi hänen mielen mukaan.
Ja kaikkein kummallisinta - mä palaankin töihin kolmen viikon päästä!!! Elikkä onnistuivat puhumaan mut ympäri ja houkuttelemaan takaisin. No nyt on kyllä tosi kiva ja mielenkiintoinen homma tarjolla ja kun lisäksi löydettiin vielä aivan ihana lastenhoitaja meille tähän kotiin kevääksi niin eipä mulla ollu kauheesti enää tekosyitä jäädä kotiin. Vähän liian aikaisin tää tuli, kun en vielä ehtinyt yhtään pitkästyä kotona olemiseen.
Jotta tällaista! Nyt täytyy mennä katsomaan mitä poikien makkarissa tapahtuu - Juuso tais jollain lailla herkistyä rokotukseen ja on ollu vähän levoton nyt alkuillan.
Tsemppiä odottajille! Aika haikein mielin elin tässä juuri noita vuoden takaisia hetkiä...
Bojo ja Juuso 1v
Onnittelut myös 1-vuotiaalle Juusolle.
Onnea PILKUKAS!! toivottavasti kaikki hyvin ja jatkuis loppuun saakka :)
Juusolle onnittelut 1-vuoden iästä!
Meillä menee ihan mukavasti, Luka lähti käveleen kuukausi sitten ja meno vaan kiihtyy. Hirveen touhukas poika ja se näkyi sitten painossa, kun 10kk neuvolassa käytiin, mentiin -10 käyrällä. No, poika syö minkä syö ja mun mielestä syö hyvin mutta kun päivät pitkät kävelee niin kuluuhan sitä energiaa. Poitsun 1v synttärit on sitten tammikuussa. Kauheeta kun aika on mennyt niin nopeaan. Helmikuussa oon luvannut mennä takaisin töihin, mutta ei kyllä kiinnostais mennä..plääh.
Jahas, nyt iltapuuroa syöttämään. Lisää kuulumisia sitten toisella kertaa.
Rouva ja Luka 11kk
Ihan aluksi, sydämelliset onnittelut sulle Pilkukas!!! Kyllä nuo raskausuutiset on aina yhtä herkistäviä... Pieni tulee ikäero teillekin, mutta kyllä siitä selviää :) Minä ainakin olen hirmu tyytyväinen, että meille tulee vain tuo 1,5v eroa.
Ainoa huono juttu tässä meidän pienessä ikäerossa on se, että ei vaan ole tämä raskaus yhtä helppoa kuin ensimmäisen kanssa! Ekassa raskaudessa voin loppuun asti tosi hyvin, mutta nyt on kyllä kroppa sanonut sopimuksen irti... Olen nyt sairaslomalla ja tuskin enää töihin pääsen ennen kuin äitiysloma alkaa. Nuo liitoskivut ja nykyään myös selkäkivut on niin totaalisia, että ei yksinkertaisesti pysty liikkumaan ja olemaan jaloillaan koko päivää. Nyt on vielä alkanut supistellakin vähän inhottavasti ja maha on koko ajan kireä ja kipeäkin, joten alan tässä vähän senkin vuoksi huolestumaan. Mutta ottaa kyllä niin päähän kun olen ihan raihnanen ja valitan koko ajan... Niin, ja tuo tytön kanssa touhuaminen kun on vielä lisänä eli ei voi noin vain mennä pötkölleen ja heittää jalat kohti kattoa kun siltä tuntuu, vaan jaksettava on. Nytkin mies on tämän viikon iltavuorossa ja nämä ovat tosi rankkoja päiviä ihan fyysisesti. Tänään kävin taas ihan pienen kävelylenkin ja toooosi hiljaa, nyt olen taas tämän illan ollut ekstrakipeä. Eipä tässä enää kauaa kuitenkaan tarvi kärvistellä ja on kyllä sellainen olo, että ei tule taatusti yhtään haikea mieli siitä, että en enää koskaan tule olemaan raskaana :)
Milla-tyttö on aivan yhtä kultainen kuin aina ennenkin :) Tunnistettavia sanoja tulee jo toistakymmentä ja on ihan hurjaa, kun hänen kanssa voi ihan jo melkein keskustella! Kovin on eläväinen tyttö täälläkin ja välillä sanonkin, että tän masun kanssa en kertakaikkiaan enää pysy perässä kun lähtee vaikkapa potalta karkuun... 1v 3kk neuvolassa saatiin tuo rokotus, eikä onneksi tullut kuumeita ym. ja kaikki oli muutenkin ok. Pitkä on typy eli jo 84cm ja painoa on n. 11kg eli hieman miinuksella mennään painon kanssa, mutta ei kuulemma haittaa. Saa kulemma kasvaa hoikkana kunhan ei paino lähde tästä alenemaan.
Tänne joulu tulee hiljalleen. Millan kanssa leivottiin tortut ja piparit jo, vielä pitäisi saada muitakin leivonnaisia tehtyä, mutta katsotaan nyt. On ollut vähän kaikenlaista touhua. Mun äiti oli ohitusleikkauksessa ja kaikki ei mennytkään ihan nappiin ja huoli on ollut kova. Nyt kuitenkin on jo hyvää vauhtia toipumassa, mutta ei ole päässyt vielä kotiin eli sairaalassa toisella paikkakunnalla on tullut käytyä myös lähes päivittäin eli kiirettä on pitänyt.
Joululahjat on lähes kaikki ostettu ja kotiakin olen joulukuntoon saanut. Kuka ihme vaan tekee ensi viikolla sen kunnon joulusiivouksen...? Tykkään joulusta ihan kauheasti, mutta nyt meinaa olla vaikea löytää motivaatiota kun ei tuota lunta ole ja vettä vaan sataa. Toivottavasti ensi viikolla vähän ripauttaisi lunta... Me vietetään joulu ekaa kertaa meillä kotona ja muutama sukulainen raahautuu siis meille. On ihana suunnitella jouluateriaa ja saada kaikki rakkaat yhteen.
Muillekin tuntui kuuluvan hyvää; lapset kasvavat silmissä! Oli ihana taas lukea mitä teille kuuluu ja pidetään jatkossakin kuukausipinoa pystyssä!
Oikein hyvää joulunaikaa teille kaikille!!!
napoltti ja Milla 1v 3kk sekä pikkuinen rv 27+6
...siitä en muistanutkaan kirjoittaa mitään kun hämmästyin niin tuosta Pilkukkaan raskausuutisesta ja aloin miettiä niitä asioita enemmän; )
Heh! No kyllä meilläkin on jo ollut melkoinen joulutohina päällä pari viikkoa - Juuso on jo tottunut kauppakeskuksissa pyörijä. Vaikka mulla on kaikki ostettavat ja hoidettavat etukäteen mietittynä ja listattuna niin silti tohon vaan menee aikaa ihan tajuttomasti. No nyt on kaikki lahjoihin liittyvä jo tosi hyvin hanskassa - tai tavarat jo talossa sisällä, kummilasten paketit lähetettynä jne. Tänään vielä pitäis saada kortit kirjoitettua jotta saa ne huomenna postiin.
Mä oon ihan jouluihminen - aivan fiiliksissä koko joulusta! Nyt vaan tää joulukuun alku meni vähän ohi noissa työkuvioissa ja Juuson synttäreissä. Ens viikonloppuna laitetaan täysi joulukoristus kotiin ja eiköhän se tunnelma siitä tuu vaikkei lunta olekaan. Me vietetään ekaa kertaan joulu oman perheen kesken (IHANAA!!!) ja lähdetään vasta tapanina mummoloihin. Tosi hauskaa suunnitella joulua näin ja jostain kumman syystä tuntuu paljon stressittömämmältä kun mitkään sukukuviot.
Jatketaan vaan tätä kuukausipinoilua - mustakin on ihan kiva lukea kuulumisia aina silloin tällöin. Pitäiskö meidän kohta siirtyä taaperoihin vai pysytäänkö vielä vauvoissa?!?
Olen tässä vietellyt vähän matalaa profiilia, mutta piti nyt jouluterveiset tulla kirjoittelemaan.
Onnea Pilkukas raskautumisesta, toivotaan hyvää odotusta.
Hyvä, että Napoltinkin vatsa kasvaa hyvin, tosin ikäviä tietysti nuo kivut.
Meillä Antti touhuaa kaikenlaista ja on välillä tosi söpöliini ja välillä äärimmäisen rasittava tyyppi:) Kuitenkin pääasiassa tietty ihana. Sanoja on aika paljon, toistelee niitä, tosin eihän ne vielä ihan täydellisiä ole, mutta ihan ymmärettäviä kuitenkin. Nyt on viimeinkin ruvettu nukkumaan läpi yön, tämä tapahtui heti kun viimeinkin sain lopetettua unitissittelyt, niin saman tien poika alkoi nukkua koko yön ja mikä parasta, aamulla pidempään kuin ennen, eli kuuden heräämiset on meillä tosi harvinaisia nykyään.
Itse olen ollut hieman alamaissa tässä viime aikoina. On ollut tietysti surua siitä parin kuukauden takaisesta keskenmenosta ja sitten sellaisia huonoäiti-fiiliksiä, kun ei ole oikein jaksanut aina täysillä tuohon anttiin keskittyäja hermot on ollut aika tiukilla.
Kierrot on heittänyt ihan häränpyllyä, ennen ne oli sentään suht säännölliset, mutta edellinen meni yli viikon pitkäksi ja nyt alkoi tiputtelemaan ja monta päivää etuajassa. Ja testejä kuluu, kun mä raukka luulen olevani raskaana. Olen nyt päättänyt laittaa pisteen tälle vauva-asialle ja menen laitattamaan kierukan tällä viikolla. OMan mielenterveyden kannalta se on pakko tehdä, vaikka tietysti jää vähän mieltä kaihertamaan ajatus Antin sisaruksesta, mutta olen niin hermona näiden juttujen kanssa, että jotakin kautta on tasapainoa haettava. Ja alettava elämään tätä päivää, eikä aina sitä epämääräistä tulevaisuutta. Tosiasia kuitenkin on, että me ei miehen kanssa olla enää niin kovin nuoria, eikä tässä ole aikaa pelailla noiden epämääräisten kiertojen kanssa. Siis piste.
Tulen toki mielellään kirjoittelemaan kuukausipinoihin edelleenkin, vaikka muuten tämä vauvapalstoilla vierailu jää vähiin. Uusia tuulia elämääni rupean nyt hankkimaan. Tämä vauvahöösäys on vienyt niin monta vuotta mun elämästä ja vaikka onnellinen lopputulos Antin muodossa saavutettiin, on niin paljon synkkääkin mahtunut tähän aikaan, että heitän vauvakuumeen roskiin loppujen lopuksi aika helpottuneena.
OIkein hyvää joulua teille kaikille rakkaat ex-haahuystävät. Tavataan ensi vuonna.
Molli ja Antti 1 v, 3 kk
Voi Molli, kurja kuulla, etta olet noin alamaissa. :( Ikava se sinun keskenmenosi, miksi kummassa toisille niita tulee enemman kuin yksi, siina yhdessakin ihan riittavasti kestamista. Toivottavasti elama alkaa taas maistua, kun paasee miettimaan vahan muita asioita. Eipa se yhdessa asiassa junnaaminen (jos se silta alkaa tuntua) ole kenellekaan kivaa. Harmillista, teille olisi kylla suonut toisen lapsen!
Mulla ei oo mitaan raskausoireita, joten alkaa vahan janskattaa ihan tosissaan. Ainoastaan palelee ja housut kiristaa, mut ei muuta. Ei kovin toiveikas olo, kun esikoisesta ja siita ihan ekastakin oli kuvotusta jo tassa vaiheessa. Masu on kylla pompsahtanut ihan eri tavalla esiin kuin aiemmin. Neuvolaan en ole viela soitellut, pitaisi varmaan pian soitella, kun tuossa on nuo joulupyhatkin. Jotenkin vaan tuntuu, etta turhaa hommaa kuitenkin.. Ma imetan tyttoa edelleen, oisinkin ihan liikaa. Nyt han on alkanut herailemaan entistakin enemman, kynnys siihen unikouluun ei kylla ole enaa kovinkaan korkealla. Sen olen nyt huomannut, etta maidon maara on vahentynyt. Siksi kai on tankkaamassa koko ajan. Ja paivisin menee ruokakin yllattavan hyvin kaupaksi, on kai niin laihat yomaidot. :) Katsotaan nyt, josko joulupyhina oltaisiin tarpeeksi latautuneita unikoulun pitamiseen. Mollilla oli ainakin hyvia kokemuksia, niista onkin aina kiva kuulla!
Ma en ehdi nyt muuta, jakselkaahan kaikki! :)
Pilkku rv 6+3
Minäkin tulin toivottamaan teille kaikille oikein rauhallista joulua ja kaikkea hyvää uudelle vuodelle! Tässä alkaa hiljalleen joulukiireet painaa päälle, joten täällä netissä roikkuminen jää ihan minimiin.
Mollille ekstrahalit ja toivon sulle sydämestäni hyviä uusia tuulia elämääsi! Olen ajatellut usein mitä sulle kuuluu ja salaa toivonut löytäväni sulta viestin uudesta raskaudesta, mutta elämässä kaikki ei mene aina niin kuin toivoisi. Ja minä uskon vahvasti, että kaikella on tarkoituksensa, vaikka sitä onkin välillä hyvin vaikea ymmärtää ja hyväksyä. Olisi ihana kuitenkin jatkossa kuulla sun ja Antin kuulumisia, joten älä häviä minnekään!
Hyviä vointeja kaikille ja iloista joulunaikaa toivottelee
napoltti rv 28+4 ja Milla 1v 3kk
mollille haluaisin sanoa jotain lohduttavaa, mutta oikeita sanoja ei löydy. Toivottavasti uusi vuosi tuo iloa ja uusia asioita elämääsi.
pilkukas; mulla on ollut nämä poikaraskaudet tosi oireettomia ja helppoja loppuun saakka. Tytöstä ja tuossa km raskaudessa oli etovaa oloa ja muitakin hankaluuksia. Joten älä heitä kirvestä kaivoon, vaikka ei oireita olekkaan. Ajattelitko käydä alkuraskauden ultrassa?
Meillä on jo joulukuusikin(muovinen semmoinen) paikoillaan ja muutenkin koti on joulutimmissä. Isommat lapset ei meinaa malttaa odotella aaton tuloa, monta kertaa päivässä lasketaan öitä joulupukin tuloon, enää viisi yötä..
Kaikille ex-haahuille+perheille Rauhallista ja lystikästä Joulua
T:Neten tonttujoukkio
Huomenna lahdemme joulunviettoon anoppilaan. Kaymme aattona myos minun aitiani ja mummoani moikkaamassa.
Nette: Kiitos lohduttavista sanoista. :) Tanaan on ekan kerran selvasti ollut etovaa oloa, mutta ei tamakaan mitaan esikoiseen verrattuna ole. Monelta olen kuullut, etta poikaraskauksissa ei oo niin kovasti ollut pahoinvointia, tieda sita sitten, mutta joidenkin kohdalla tuntuu pitavan paikkansa! Toivottavasti ei nyt ihan oksenteluksi menisikaan varsinkaan jouluna, jottei tarvitsisi kertoa asiasta ennen aikojaan. :) En ole menossa alkuraskauden ultraan, np-ultraan asti pitaa odottaa. Neuvolaan soittelen ehka ensi viikolla tai sitten vasta ensi vuoden puolella. Onpahan sitten jo kiitettavasti viikkoja kasassa.
Oikein riemuisaa joulua teille kaikille! Muistakaahan levata, syoda hyvin ja latailla akkuja! :)
-Pilkku rv 6+6 & Sara-Ellen 1v
Heti alkuun pahoittelut.. Nappis ei oikein skulaa, joten skandit eivat ainakaan toimi, eika jokunen nappainkaan vissiin.
Joulua odottelemme innokkaina mekin. Tytteli ei taida viela kauheasti joulusta perustaa, mutta jospa sitten ensi vuonna? Paljon emme laita kotia joulukuntoon, koska vietamme joulua pitkalti anoppilassa. Ekaa kertaa olemme kuitenkin ostaneet kinkun. Onpa tuossa 7 kilossa vahan syomista kahdelle! Ajateltiin kutsua muutama ystava jouluillalliselle, ettei jouduta aivan ahkyyn tuon kinkun vuoksi..
Neitokainen osaa nousta itse seisomaan ja seisookin jo tukevasti. Viela ei kavele, mutta ehtiihan tuo viela. Juttelee kovasti, mutta viela ei oo tullut sanoja. Pallosta kylla sanoo pa, mutta sanoo kylla muutenkin paljon tuota. Elavainen neitonen on, koko ajan liikkeessa ja on tosi utelias tutkimaan kaikkea.
Me paatimme jattaa ehkaisyn pois tuossa n. kuukausi sitten ja niin onnellisesti on nyt sitten paassyt kaymaan, etta olen raskaana. Tosin itsella on ollut huonot vibat alusta asti, silla eka testi kp 32 naytti hirvittavan olematonta viivaa, eika seuraavakaan testi kp 35 nayttanyt juurikaan tummempaa viivaa. Testit olivat kyllakin erimerkkiset. Eka oli vissiin herkempi kuin toka. Ajattelin testailla huomenna kolmannen kerran ja silloin olisi kp 39. Luulisi nyt olevan vahvempi viiva, jos ei oo sitten mennyt kesken ihan alkuunsa. Jossakin vaiheessa oli jomottelua ja selkakipuakin, mika ei oo kovin kiva merkki. Ei oo kuitenkaan enaa ollut. No, jos kaikki menee hyvin, niin elovauva olisi tulossa. Esikoinen olisi silloin vasta 1v8kk, hui kamalaa. Vahan kylla janskattaa jaksaminen, mutta ollaan paatetty jaksaa, kun nopeasti tuo aika kuitenkin menee pienten kanssa.
Nyt en kerkia muuta. Palaillaan!