Mitä mieltä vanhemmista, jotka jättävät 1-vuotiaan viikoiksi hoitoon
Ja lähtevät kaveriporukalla ulkomaille bilettämään?
Kommentit (108)
Kyseessä varmaan teinipariskunta? Jos lapset isovanhemmilla hekin varmaan alle 50 jolloin ihan hyvin jaksaa
Keskenkasvuisia, ainakin henkisesti. Voi olla myös kiintymyssuhteessa jotain häikkää ainakin vanhempien puolelta ja tuon matkan jälkeen lapsenkin. Toivottavasti lapsi on tutun ja turvallisen läheisen luona. Ei muuten välttämättä reissun jälkeen ihan heti ensimmäisenä yönä sopeudu kotiin.
Eiköhän Joensuun tapaus sen todistanut, että älä tee lapsia jos päihteet menee edelle
Lapsen ikä kuukausissa = päivät, jonka hän voi olla erossa vanhemmistaan
Näin toimimme mekin aikoinaan. Lapset jo aikuisia, fiksuja ja koulutettuja. Puolison kanssa liitto voi hyvin. Reissasimme sekä perheenä paljon mutta myös pariskuntana.
Vierailija kirjoitti:
Vuosissa.
Vierailija kirjoitti:
"vauva voi olla erossa vanhemmistaan yhtä monta tuntia kuin hänellä on ikää kuukausissa ja vartuttuaan yhtä monta yötä kuin hänellä on ikää vuosissa"
Mä luulen, että lapsi ehkä pärjääkin ihan ok, jos on huolehtivat hoitaja, mutta ihmettelen miten vanhempi pärjää noin kauan erossa noin pienestä lapsesta.
Ja olen täysin sitä mieltä, on tervettä huolehtia parisuhteesta ja olla hetki ilman lasta, mutta viikko on aika pitkä aika noin pienen kanssa.
Nykyajan lumihiutale vanhempia "minä, minä, minä, heti nyt"
Kyllä se lasta vahingoittaa. Kauheata jos vanhemmat kokevat syyllisyyttä, mutta syyllisiä ovatkin.
Minä olen sitä mieltä, että pieni lomareissumme Budapestiin sen jälkeen, kun missään ei vuoteen oltu oltu, teki suhteellemme erittäin hyvää! Lapsi oli 7-kuisena ensi kerran aivan ihanien appivanhempieni vastuulla yön yli ja siitä sitten hiljakseen lisättiin hoitoaikaa, puoleentoista päivään, kahteen päivään jne. Omaa äitiäni ei hoito kiinnostanut, mutta anoppi ja appi ovat mainioita, ja heillä on lapseemme hyvä lämmin suhde.
Hyvä jos jollain on luottoa vieraseen hoitajaan niin paljon että antaa viikoksi muualle.
Silti sanon, että ei näin. Yhden yön tuon ikäinen saattaisi voida olla erossa. Mieluiten ei yhtään yötä, vain päiväsaika. Tuon ikäisiä yleensä vielä imetetään. Surullista.
En mitään mieltä. Jokainen tekee itse omat valintasa. Joskus tilanne voi olla sellainen, ettei ole muuta vaihtoehtoa. Elämä ei ole musta-valkoista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"vauva voi olla erossa vanhemmistaan yhtä monta tuntia kuin hänellä on ikää kuukausissa ja vartuttuaan yhtä monta yötä kuin hänellä on ikää vuosissa"
Ei vaan käytännössä aina onnistu noin. Esimerkiksi keskolassa kuukausia oleva vauva on pakostakin erossa vanhemmistaan enemmän kuin ikäkuukausiaan vastaavan tuntimäärän. Vanhemmat kun eivät voi olla sairaalassa yötä kuukausikaupalla.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä se lasta vahingoittaa. Kauheata jos vanhemmat kokevat syyllisyyttä, mutta syyllisiä ovatkin.
Totta. Vanhemman vika, jos joutuu sairauden tai onnettomuuden takia sairaalaan ja lapsi pitää viedä sen takia viikoiksi hoitoon. Kyllä on hirveitä vanhempia sellaiset, jotka eivät teho-osastollekin ota omaa lastaan mukaansa.
Oi aikoja, oi tapoja. Itse en jättäisi noin pientä lasta vielä hoitoon ollenkaan, saati sitten viikoiksi.
Jos lapsi on hänelle tuttujen ja turvallisten aikuisten kanssa, en näe ongelmaa.
Monella voi olla esimerkiksi ne isovanhemmat läsnä elämässä tiiviisti muutenkin, jolloin se viikko silloin tällöin heidän kanssaan omien vanhempien sijaan ei ole juttu eikä mikään. Asia erikseen, jos pieni lapsi on hoidossa sellaisilla ihmisillä, joita näkee vaikka kerran kuussa pari tuntia.
Kun olin itse pikkulapsi, asuimme isovanhempiemme naapurissa ja molemmat vanhempani tekivät jonkun aikaa sellaista työtä, että olivat ajoittain molemmat viikon jaksoja yöt töissä ja nukkuivat päivät. Tällöin oli helpompaa, että itse vietin sen viikon isovanhemmilla naapurissa, ihan tuosta vuoden ikäisestä asti. En koe olevani tästä mitenkään traumatisoitunut, lämpimät välit sekä vanhempiin että isovanhempiin edelleen.
Lapselle on joskus jopa parempi olla muualla kuin vanhempiensa kanssa. Lapsia kun ei synny pelkästään hyville vanhemmille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Totta. Vanhemman vika, jos joutuu sairauden tai onnettomuuden takia sairaalaan ja lapsi pitää viedä sen takia viikoiksi hoitoon. Kyllä on hirveitä vanhempia sellaiset, jotka eivät teho-osastollekin ota omaa lastaan mukaansa.
Sinusta siinä ei ole mitään eroa, että lähteekö viikoksi bilettämään tai joutuuko teholle?
Lapsi taidettiin tehdä liian aikaisin. Riennot ensin ja sitten lapsi tulille