miten kauan kotiäitinä?
Kyselen miten kauan olette jaksaneet olla kotona lasten kanssa? Minulla 4v ja 2v lapset ja tuntuu, että yleinen käsitys on, että " vieläkö olet kotona.." ja saa työtävieroksuvan leiman.
Millaisia ajatuksia teillä on?
Ja heippa vaan teille kaikille, uusi äippä kirjautuu palstalle!
Kommentit (23)
millaisi töitä etsit, siis miltä alalta?
Mulla vakityö eli käytännössähän mun CV:ssä ei näy kotiäitivuodet. Mä aion hakea uutta duunia jossain vaiheessa, mutta en paljasta kotiäitivuosiani vaan annan ymmärtää, että olen ollut töissä lasten välillä ja kun haen töitä sitten kun kuopus noin 2 v niin en paljasta, että olen vielä kotona. Mutta sitten tietysti on eri asia jos on jäänyt määräaikaisesta äippälomille.
Vierailija:
Ja kun ikää on alta 30, niin ehdin vielä varmasti töissäkin olla :)
En ole koskaan kuullut että joku olisi kuolinvuoteellaan harmitellut ettei ehtinyt olla tarpeeksi töissä, kun taas toistepäin...
Meilläkin otettiin eläkevakuutus mulle. Olin kotona 10 v ja nyt olen ollut vuoden töissä 3 pv/vko. En ole syrjäytynyt, olemme kaikki nauttineet elämästä :)
kun se aika koittaa. Toisaalta, voihan sitä kuolla vaikka juuri silloin kun pitäisi päästä eläkkeelle. Tuskin kukaan lapsi tulee äidilleen sanomaan, että olisit ollut enemmän töissä ja vähemmän meidän kanssamme.
Töitä on riittänyt kotiäitivuosien jälkeen niin paljon kuin ehtii tehdä.