Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kumpaan muuttaisit Kuopio vaiko Oulu?

Vierailija
01.07.2023 |

Töissä alalla jossa kyllä työllistyisi kummassakin. Mutta onko jotain mitä pitäisi ottaa huomioon. Nyt kotikaupunkina Kouvola.

Kommentit (202)

Vierailija
181/202 |
26.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuopio on hyvä kaupunki asua. Paljon tekemstä ja kaunis kaupunki

Vierailija
182/202 |
26.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kumpaankaan. Jyväskyläkin on minulle liian pohjoisessa. Vihaan lunta ja pakkasia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/202 |
26.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Kuopioon ehdottomasti, huomattavasti rauhallisempi ja turvallisempi asuinpaikka.

Vaikka eikös Hs tuostakin taannoin narkkarien pesää maalaillut..että oikein maine jo kärsii moisesta.

Niitä ei tietenkään kysytä inahdustakaan jotka ovat tyytyväisiä kaupunkinsa perifeeriseen leppoisuuteen.

Vierailija
184/202 |
26.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Oulu on isompi, huikeat pyörätieverkostot ja bussiliikenne. Mereltä tuulee se kannattaa käydä ensin kokemassa. Jos tykkäät tasamaasta niin valitse Oulu, jos ylämäet on sun juttu niin Kuopio.

Mutta ylämäestä tuleekin alamäki, kun mennään toiseen suuntaan.

Vierailija
185/202 |
26.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oulussa on useammin myrsky, tulva, myräkkä ja lessuja. Kuopio vaikuttaa mukavammalta.

Vierailija
186/202 |
26.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onkohan ap jo muuttanut jompaan kumpaan, Kuopioon tai Ouluun?

Vierailija
187/202 |
26.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen asunut Oulussa kahteen otteeseen ja opiskelin aikoinaan Kuopiossa. Tieni johti sitten Oulusta Kuopioon ja en ole katunut. Käyn Oulussa silloin tällöin kun on pari tuttua ja kiittelen joka kerta, että muutin pois. Oulu kesällä jotakuinkin menettelee, mutta ei muulloin.

Vierailija
188/202 |
26.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Kuopio on kiva kaupunki. Pidän enemmän savolaisista kuin oululaisten sekavasta koillis-kainuulais-pohjanmaalaisuudesta. 

Huomattavan paljon savolaisia asuu Oulussa. Sitä kutsutaankin savolaisten ameriikaksi.

Olen alunperin kotoisin Kuopiosta ja Helsingin kautta päätynyt Turkuun. Paljon sukulaisia asuu Oulussa. Suosittelen kyllä Turkua 

Vierailija
189/202 |
26.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Molemmat ovat suurimman osan vuodesta ankeita pimeitä paikkoja. Suosittelen valitsemaan eteläisemmän asuinpaikan.

Vierailija
190/202 |
26.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ehkä ole antanut tarpeeksi aikaa Kuopiolle, mutta vastaan Oulu. Satunnaista löyhkää lukuunottamatta Oulu vaikuttaa kivalta paikalta. Onhan se kaukana nykyisestä kotikunnasta mutta tänne pääsee yöjunalla tai lentäen.

Vierailija
191/202 |
26.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oulu on " aakee laakee"  ja itse keskusta on yllättävän pieni. Tori on etäällä ja kauppahalli melkein kuollut. Oulussa on tosi paljon "korjattavaa" ja kaikki kestää. Nyt oli uutinen , että asemakeskus on saanut potkua ja näillä näkymin asema/ matkakeskus voi olla totta seitsemän vuoden kuluttua!!  Eden, kylpylähotelli ei ole käytössä eikä tietoa sen kohtalosta, alkaako mikään taho sitä jatkamaan. Paikallisliikenne huonompaa kuin Kuopiossa se on tullut havaittua kun molemmissa olen liikkunut. Pääkirjasto remontissa ja kestää kevääseen 2025. Ankea ilmapiiri näkyy. 

Vierailija
192/202 |
26.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oulussa olen käynyt kerran, Kuopiossa varmasti kymmeniä kertoja. Kummassakaan en haluaisi asua.

Vierailija
193/202 |
26.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen asunut sekä Oulussa, että Kuopiossa ja aivan EHDOTTOMASTI KUOPIO! Kuopiossa luonto on lähellä ja se o todella upea. Kallavesi on todella kiva, Puijon metsät, upeita rantateitä voi lenkkeillä kymmeniä kilometrejä. Palvelut ihan eri luokkaa kuin Oulussa, samoin liikuntapaikat, niin ulko- kuin sisäliikunta. Kuopiossa on Bellanrannassa Saana ja satamassa Luoto. Montako saunaa Oulussa on? Ei ensimmäistäkään. Ihmiset Savossa on sosiaalisia, helposti lähestyttäviä ja yhteisöllisiä. Oulussa ollaan juroja ja kuvitellaan itsestä liikoja. En tiedä miksi, mutta Oululaisten itsetunto on selkeästi huonompi. Statushakuisuus on suurta. Keskusteleppa Oululaisen ja Kuopiolaisen kanssa. Oululainen kysyy alle minuutin jälkeen, mitä teet työksesi. Sinut luokitellaan ammattisi tai koulutuksesi perusteella. Oulussa on vahva lestadiolaisuus. Se luo aika mielenkiintoisen ympäristön. Varsinkin, jos et itse ole lestadiolainen!

Kuopiossa on panostettu todella paljon ympäristöön. Kauniita paikkoja on joka puolella , toisin kuin Oulussa. Entä sitten ilmasto? Oulussa tuulee, sataa ja on kylmä. Kuopiossa sisämaassa on paljon enemmän lämpöä ja aurinkoa. Talvet on hyviä ja Tahko lähellä. Talvella hiihtolatuja on kaikkialla, kauniita sellaisia. Asuitpa missä tahansa. Oulussa, minne menet? Moottoritien varteen tai on lähdettävä autolla auranmajalle. Kuopiossa voit retkiluistella järvellä, Oulussa kaukalossa.

Kuopio ja Tampere on suomen parhaimmat kaupungit asua ja elää. Samoin turismille! Jos mietit näiden väliltä, ei sinulla ole vaihtoehtoa. Kuopio aivsan ylivoimaisesti! Jos haluat olla onnellinen ja tyytyväinen!

Vierailija
194/202 |
26.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Petroskoi ehdottomasti.

Vierailija
195/202 |
26.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

En kumpaankaan. Jyväskyläkin on minulle liian pohjoisessa. Vihaan lunta ja pakkasia.

Jyväskylässä ja Kuopiossa ei ole merituulia ja viimoja kuten on rannikkokaupungeissa. Kun muutin Kuopioon huomasin, miten kovat pakkaset tuntuvat erilaiselta kuin mm Oulussa.

Vierailija
196/202 |
26.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuopio ja Kuopio. En löydä yhtäkään asiaa joka olisi Oulussa parempaa kuin Kuopiossa. Tai yhden, edullisempia taloja ja paremmin toteutettuja. Muutoin kaikessa Kuopio on parempi. Luonnoltaan yksi Suomein kauneimmista kaupungeista. Joka kesä teen viikon turistimatkan kaupunkiin ja aina löydän vaan kauniimpia paikkoja. Joku päivä muutan vielä Kuopioon!

Vierailija
197/202 |
26.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuopioon. Sentään vähän etelämpänä. Ja vähemmän lestadiolaisia.

Vierailija
198/202 |
26.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Olen asunut Oulussa kahteen otteeseen ja opiskelin aikoinaan Kuopiossa. Tieni johti sitten Oulusta Kuopioon ja en ole katunut. Käyn Oulussa silloin tällöin kun on pari tuttua ja kiittelen joka kerta, että muutin pois. Oulu kesällä jotakuinkin menettelee, mutta ei muulloin.

Voisitko perustella , miksi ?

Vierailija
199/202 |
26.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Meren rannikolla pakkanen puree lujempaa, vaikka olisit etelämpänä. Jos tuo on kriteeri ja aloittajan mainitsemista kahdesta pitäisi valita, niin Kuopioon ehdottomasti.

Vierailija
200/202 |
26.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Näistä vaihtoehdoista Oulu.  Sitä savon murteen vääntämistä Kuopiossa ei kestä ja sitä paitsi savolaiset ovat kieroja ja kateellisia.

Parasta olisi kyllä jos pääsisit Jyväskylään tai Tampereelle.

Pahimmat peen puhujat, jotka tunnen, ovat Tampereelta (kaksi Ylöjärveltä, mutta lasken Tampereeksi). Savolaiset ovat lupsakoita ja mukavia <3 Oulu ihan jees muuten, mutta talvet aivan karmeita. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme neljä