SUURPERHE KUUMEILIJAT VKO 50
Kommentit (35)
Niin se vaan joulu tulee tohinalla...kiirettä on pitänyt ja pikasesti oon vaan pinoa ehtinyt vilasta viime viikolta...
Täti olikin ihan kummallinen tällä kertaa. Yleensä kestää sen 5 päivää josta 3 päivää pahimmat...Aattelin,että kun pillerit viime kuussa lopetin, että ois vuoto lisääntynyt ilman niitä, mutta täti päättikin viipyä vaan 3 päivää hyvin niukalla vuodolla!!!! Saas nähä miten ens kuussa käy? Jospa tajuais olla tulematta kokonaan niin saatas plussa uutisia.
Pitää lopetella...lähetään keskimmäisen kanssa 6-vuotis neuvolaan!
Risella kp 4/29
Enää kaksi viikkoa aikaa jouluvalmisteluihin! On mulla tosin hyvässä mallissa kaikki valmistelut jo. Enää tarvii ostaa pari pikku lahjaa ja sitten ruoat tottakai. Ihanaa kun tulee joulu. Vielä kun sitä lunta saataisiin. Mikäs on muuten tilanne siellä pohjoisessa? Oli täällä muutama pohjoisen suurperheellinenkin niin että onko teillä lunta sielläpäin???
Täti tekee tuloaan. Tuhru alkoi tänään joten täti saapunee parin päivän sisällä. Nyt päätinkin että pidetään pientä taukoa tässä vauvatouhussa. Mä aloitan työt tammikuussa, pienet menevät silloin hoitoon joten on tässä muutenkin uusia asioita edessä. Haluan vähäksi aikaa rauhoittaa tämän asian. Nautin tästä uudesta tilanteesta ja jo olemassa olevista lapsukaisista. Eihän tuo nuorimmainen ole kuin 1v 9kk joten pieni on hänkin vielä. Tosin parhaillaan niin kovasti pahanteossa koko ajan että sekin osaltaan vaikuttaa tuohon kuumeen laskusuuntaan:) Katsotaan sitten vaikka kesällä tilannetta uudestaan.
Olen siivonnut aamulla jo eteisen. Sen siivoamista mä todella inhoan. Nyt on kengät ja vaatteet järjestyksessä, imuroitu ja puunattu sekin tila, huh. Ihan selvä tätioire tämäkin energiapiikki taas.
Nyt täytyy laittaa ruoka lämpiämään. Onneksi on eilistä laatikkoa jäljellä niin ei tarvii vääntää mitään sen ihmeempää.
Medison+5
Täällä on sairastettu joten en oo jaksanu ees koneella roikkua... Vatsatautia nyt viimeksi meikäläisessä ja pikkumiehessä. Sais loppua jo tää ainainen sairastelu.
Vauvaa ei tälle kuulle vielä sittenkään tule kun jatkoin pillereitä vielä yhden kierron ajaksi. Täytys varmaan mennä avaan toi viime viikon pino ja lukea mitä kaikkea olettekaan puhelleet.
Plussatuulta kaikille :)
S
Terveisiä pohjoisesta.Joku kyseli lumitilannetta täällä pohjoisessa.Lumi suli pois edellisen " lämpöaallon" aikana.Pari päivää satoi lunta ja maa oli ihanan puhtaan valkoisen lumen peitossa.Pakkastakin oli mukavat muutama aste.Mutta taas vettä sataa.Kaikki on ankean harmaata.Pienet tiet ovat älyttömän liukkaat.Tällä menolla ei ole valkeaa joulua edes Napapiirin korkeudella.Onhan onneksi pari viikkoa vielä aikaa ilmojen pakastua ja sataa uutta lunta.
Meillä myös sairastelu jatkuu...Kaikki muut ovat parantuneet,mutta mulla sitkeä flunssa lämpöineen jatkuu.Kävin lääkärillä ja poskiontelontulehdus löytyi.Sain lääkekuurin.Ehkä tästä vielä elävien kirjoihin pääsee.
Poika on sen verran aktiivisena taas sähläilemässä tässä tietokoneen tuntumassa,että on pakko lopettaa tällä kertaa.
Heti omaa napaa, plussa tuli tänään testiin! Elokuun vauvaa meille siis nyt odotellaan, toivottavasti pysyy matkassa mukana. Jotenkin ihan hassu olo, en oikein usko vielä tuota, mutta eiköhän se tästä parissa viikossa selkiinny kun paha olokin alkanee pian.
Jotenkin sanaton olo, taidanpa käydä kurkkimassa tuolla odotus-puolella josko sinne uskaltaisi siirtyillä. Vähän haikein fiiliksin tosin jätän tämän vauvakuume-osaston (käyn kyllä varmasti vielä lueskelemassa), tämä kun on sitten se meidän viimeinen lapsemme. Koskaan ei tietysti pitäisi sanoa ei koskaan...
Hilmis
Ajattelin minäkin taas pinoutua tänne suurperheellisiin, kun on ollut välillä vähän hiljaiseloa. Medisonin kanssa tuolla elokuisten pinossa kirjoiteltiin vauvakuumeen laantumisesta.
Välillä kyllä tuntuu, että uusi vauva on ihan älytön ajatus. Menee nytkin päivät tiuskiessa, että tuntuu etten halua olla tällainen äiti ja entäs sitten raskausajan väsymys, pahoinvointi ja uusi vauva, ettei se vaan olisi noilta jo olemassa olevilta pois. Olenkin jaksanut tuossa kuukausipinossa pyörähtää koko kiertona pari kertaa, eikä alkusyksyn vimmaisesta oireiden ja kp.n ja lämpöjen bongailusta ole jäljellä yhtikäs mitään. Joulukin tuntuisi mukavammalta viettää glögistä ja graavilohesta nauttien ja vaikealta tuntuisi sekin, että elokuussa olisin sairaalassa, kun esikoinen aloittaa koulutiensä. Eli näin toiveikkaasti täällä aloitellaan piinaviikkoa!!!
Täällähän olen pyörinyt jo vuoden alusta lähtien, miettien pääsenkö koskaan kuumeilemaan ja kun mies elokuussa näytti vihreätä valoa muutama kuukausi meni kyllä tosiaan satanen lasissa vauvakuumeen pyörteissä, mutta taitaapi olla tasannevaihe tulossa...
no totuus on, että onhan tämä kivempi ja vähemmän stressaava tapa kuumeilla, kun on fiilis, että tulee, jos on tullakseen ja tarkoitettu niin ja tiedän, että uusi raskaus ja vauva on sitten ihan varmasti yhtä odotettu ja toivottu kuin edeltäjätkin. Ja kyllähän te tiedätte, että välillä tuntuu, että nuo lapset vievät kaikki mehut, mutta hetki vain niin nuo ovatkin taas ne maailman ihanimmat kullanmurut...
Kateellisena tuota medisonia kuulostelen, kun on niin hienolla mallilla nuo jouluvalmistelut!!!
Pistetäänpä pientä galluppia joululeivonnaisista ja jälkiruuista, joita itse kunkin jouluun kuuluu:
Eli meillä ajattelin nuo perinteiset joulutortut ja piparit (itsetehdystä taikinasta) leipoa. Yritystä olisi vielä kokeilla piparitaloa. Sitten vielä kuivakakun, joko taateli tai hedelmäkakun tehdä. Joulun jälkiruokana ehkäpä puolukka/lakkajäädyke. Se olisi sellainen mukavan raikas aterian päätös.
tsemppiä kaikille jouluvalmisteluihin ja tietysti aimo annos sitä kuuluisaa joulumieltä!!!!
Olitkin samoihin aikoihin kirjoitellut, Onnea plussasta Hilma-Tilda!!!!!!!!!!!!!!
Mukavaa saada näitä hyviä uutisia aina välillä. Koskas sulla olisi sitten se LA? Päivittelen sen tuonne esittelylistaan.
Kiva kun Wintergirl sinäkin tänne puolelle taas siirryit. Jatketaan jutustelua täällä. Mä tosiaan aion nyt mennä sillä mielellä että nyt jätetään yritys vähäksi aikaa ja sitten kun kuume taas kovasti iskee päälle niin täysillä touhuun....
Jouluherkuista kyselit, meillä myös nuo perinteiset piparit ja tähtitortut. Yksi satsi on jo leivottu ja syötykin, jouluksi aion leipoa vasta aatonaattona niin että on sitten aattona syötävää jäljellä. Jälkiruokana on meilläkin ollut joskus puolukkainen jäädyke mutta viime vuonna tein vadelmajäädykkeen mikä upposi noihin lapsukaisiin paremmin. Maustekakku täytyy olla tottakai, siitäkin tulee ihana jouluinen tuoksu. Ja tottahan se pukki tuo niitä suklaaherkkuja joita sitten tulee naposteltua ihan koko joulunpyhät, nam.
Lattiat on pesty, neljäs koneellinen pyykkiä pyörimässä, joulukortit kirjoitettu. Olenpas ollut taas tosi ahkera tänään. Sais vissiin olla täti kylässä useamminkin kun silloin aina on tätä energiaa:)
Jatkamaan..
Medison+5
Ja ihan ekaksi Hilmikselle paljon onnea! Saatiin pitkästä aikaa taas plussa! Tarrasukkia matkaan!
Tänään taas vaihteeksi olen kotosalla sairaiden lasten kanssa. Huomennakin luvassa kotipäivä, saas nähdä jatkuuko pidemmälle. Lasten joulujuhla päiväkodissa olisi torstaina, toivottavasti tervehdytään edes siihen mennessä. Silmätulehdusta ja kurkunpääntulehdusta...
Jouluherkkuja tulee tehtyä ne piparit ja tortut. Tortut teen valmiista taikinasta, mutta piparit olen yrittänyt leipoa alusta asti. Tänään tosin ostin pari valmistaikinapakettia, varmuuden varalle. Aikaa tuntuu olevan niin vähän, etten tiedä ennätänkö alusta asti tänä vuonna. Minusta ne itse tehdyt ovat niin paljon parempia kuin valmiista taikinasta tehdyt. Välillä olen pullaa leiponut ja sitten on tietty aina sitä suklaata...Nyt jo on tullut syötyä luvattoman paljon suklaata!!
Tädin häädin matkoihinsa ja nyt alkaisi taas olla ne päivät käsillä...Heikonlaisesti peiton alla tapahtuu nykyään, joten taitaa olla toivoton kierto.Sääli, ainoa lahja jota toivoin jouluksi, olisi ollut plussa..No, ei saa masentua. Eteenpäin vain!! Ja sitäpaitsi toivossahan on hyvä elää (sanoi lapamato, vai miten se menikään!)
Mutta nyt lähden mittaamaan potilaiden kuumetta. Palaamisiin!
Suviruusu
Täti kyläilemässä toivottavasti viimeisen kerran pitkään aikaan. Tosin nyt on vauvakuume heikoissa kantimissa kun oon ollut kipeänä ja j oulustressi pukkaa päälle ynnä muuta.
Mutta oishan se nyytti kiva.
Nyt odotellaan josko lääkäri saisi selville miksi mun kroppa toimii miten toimii...
Niiloakseli kp 3 / ?
P.S ONNEA hilma-tildalle!!! kateeksi käy :o)
Kun nyt muistais...
Hilma-Tildalle Superonnea ja niita liimoja...
Tanaan paistettiin sitten pipareita; ohje nyt vaan ei ollu paras mahdollinen, pitanee joku toinen ohje kaivaa seuraavaan kertaan. Ja tein myos porkkana- ja lanttulaatikot. Imuroitu on ja siivottu paallisin puolin. Kamppa on silti sen nakonen ettei mitaan olis tehny.
No nyt tuli mies kylvysta; pitanee siihen hiukan keskittya??!!
Hyvat yot kaikille!
Miten musta tuntuu, ettei sulla ollu mitään erityisiä oireita vai olenko niin tulkinnut väärin? Vielä siis onnea ja tarroja.. ihan hilmuisesti.
Ei ole pohjoisessakaan lunta ja niin rehvakkaasti lupailin valkeaa unelmaa ja takuulla.. saa nähdä joudunko syömään villasukkani aattoaamuna.. mmphh..
Mulla on ollu aikalailla kiirusta viimehetken joulupakettien kanssa kun sain loistoidean ja aloin vielä rustailla itse ylimääräisiä pehmopaketteja. Tuntuu, että on liian vähän tunteja vuorokaudessa.
Täälläkin on kyllä vauvakuume taas pakkasen puolella, ehkäpä on enemmän muuta ajateltavaa ja tekemistä noiden pikkuisten kanssa. Mulle vielä tarjottiin unelmatyöpaikkaa joten olen kyllä ihan ulkona kuvioista ja suunnitelmat meni ihan uusiksi.
En kyllä voi vaihtaa vakituista paikkaa uuteen ja jäädä sit kohta äitiyslomalle.. Enkä kyllä vielä haluaisi lähteä töihinkään mutta tällaisia paikkoja ei täällä usein tarjota. Ansaitut lomat ja muut etuudet sit menis, palkka olis parempi ja homma ihana.
Mä olen ahkerasti myös jatkanu pissimistä tikkuihin, tuloksetta. Ei minkäänlaista positiivisuutta näkyvissä. Veikkaanpa siis, että tätikään ei tule tässä kierrossa.
Simpat on hengettöminä, uusia joukkoja ei tiedossa ja mamselli vetäytyi piilopirtille. Ei aikonut nenäänsä ulos pistää ennenkuin tulee lunta. Vihaa kuulemma tätä mustaa maisemaa ja kaamosaikaa. Ei enää tiedä onko aamu vai ilta. Päiväkin on vain kapea harmaa kaistale kahden pimeän välissä.
Ja onhan neiti todistanut, ettei pidä yön mustista tunneista.. meidän perheen lapset ovat saaneet alkunsa yhtä lukuunottamatta kevään ja kesän aamuauringossa ;) Ja ehkäpä ne simpatkin eksyy pimeässä. Täytyykin hommata miljoonia pieniä otsalamppuja seuraaville urheille sotureille.
Täytyy tästä lähteä nukkumispuuhiin..
Neppis the pukinapulainen kp 24
Olen yksin kotona hetken mikä on ihan ihmeellistä.Aloin heti lukemaan viestejä ja kirjoittelemaan.Ensinnäkin VALTAVASTI ONNEA HILMA-TILDALLE.Kateeksi käy niinku joku muukin sanoi.
Hyvä ystäväni sai viikonloppuna tyttövauvan.Ja voi miten ihanalta ne vauvajutut taas kuulosti.Asuvat valitettavasti toisella paikkakunnalla etten pääse heti heitä katsomaan.Kyllä se niin on että tuo vauvakuume jyllää aivan satasella aina välillä.Mutta toisinaan tulee ajatus että en ole ihan täyspäinen kuumeineni.Ihanat lapsukaiset koettelevat hermoja välillä todella.On sairasteluja ym.Ja olisiko ainakin itsellä sekin että haave vauvasta on niin suuri,koska mies ei ole suostunut yritykseen.En tiedä...
Joulujutuista joku kyseli.Sain juuri ison lahjapinon paketoitua.Mahtavaa.Leiponut olen vähitellen.Piparit ja tortut itse tekemästä taikinasta.Taatelikakun ja Kentuckyn kakut olen tehnyt.Pikkuleipiä Vilhelmiinoja ja minttusuklaisia.Lanttu-ja porkkanalaatikot.Vielä ajattelin tehdä puolukkajäädykkeen aatoksi ja sellaisen ihana cremekakun.Tykkään kovasti leipoa.Ja joka jouluna täytyy kokeilla jotain uutta.
Joululahjat olen lähes kaikki ostanut.Olisiko kenelläkään mukavaa pientä vinkkiä mitä voisi ostaa omalle miehen köriläälle??!!
Pino on tooosi hiljainen. Tulkaahan nyt kertomaan kuulumisia jos vain suinkin joulunvalmistelukiireiltänne kerkiätte..
Ruoka on tulossa joten ihan pikaisesti raapustan muutaman rivin. Nelosen huone tuli siivottua aamulla. Huh, kyllä siinä olikin taas tekemistä. Kaikki lelut oli levitetty pitkin lattioita niin että kesti tovin ennenkuin sain kaikki lelut paikoilleen ja sitten olisi vielä lattian pesu ja imurointi edessä.
Tänään onkin mulla tällainen laiskuuspäivä. Yhtään ei huvittais siivota, eikä huvita mitään muutakaan tehdä. Plääh.
Nyt syömään.
Medison
Jotenkin uskomattomalle tämä nyt vielä tuntuu, että taaskin tuli plussa näin nopsaan (tavallaan jopa syyllinen olo siitä että raskaudun näin helposti, vaikka eihän se ole keltään toiselta pois). Muillekin hirmuisesti tärppionnea! Voin vain kuvitella miten piinallista on odottaa kuukaudesta (jopa vuodesta) toiseen. :(
Olossa ei juuri mitään havaittavaa, paitsi että jopa Hesarin lukeminen herkistää niin että tulee tippa linssiin. Eilen oli esikoisen koululla joululaulutilaisuus, ja en oikein voinut laulaakaan kun kokoajan meinasi herkistyä noista tavallisista joululauluista. Ehkä aavistuksen rintoja pingottaa, mutta jos en tietäisi olevani raskaana enpä tiedä huomaisinko moista. Väsyttää kyllä, mutta siinä nyt ei ole mitään erikoista...
Meillä jouluvalmistelut ihan vaiheessa, mutta niinhän ne yleensäkin on. Lahjoista ehkä puolet ostettu, mitään kovin suuria määriä ei hankitakaan. Omille parit paketit, omalle siskolleni (ja miehellensä) ja veljelleni jotain pientä, kummilapsia meillä ei ole (no, miehellä on yksi just täysi-ikäiseksi tullut). Joulua vietämme tänä vuonna (toivottavasti) kotona, ainakin miehen vanhemmat tulevat myös meille, omistani en vielä tiedä. Siskoni ja miehensäkin olemme kutsuneet, mutta on vielä vähän auki tuo joulunvietto.
Siksi totean että toivottavasti kotona tänä jouluna, mä meinaan olin viime joulun kuopuksen kanssa sairaalassa, kun ressu poti niin kovasti RS-virusta. Viikon olimme osastolla ennenkuin tauti hellitti niin että kotiin pääsimme (juuri ennen uutta vuotta). Mies sitten pyöritti kotona arkea (ja teki viimeisiä joululaatikoita) ja kestitsi sukulaisia, olimme niitäkin kutsuneet. Sukulaiset olisivat jo peruneet, mutta mies onneksi tajusi kuinka tärkeää lapsille on viettää joulu edes osittain niin kuin oli aiottu, vaikka äiti ja pienin olivatkin poissa. Pääsin sitten minäkin reiluksi tunniksi kotiin joulupäivänä, kun vieraat olivat meillä. Mies ajoi sairaalaan (reilu puoli tuntia), minä kotiin, sitten takaisin sairaalaan ja mies kotiin. Ei halluttu jättää pientä ressua sinne yksin, hoitajia oli tosi vähän ja kaikilla pienillä oli yleensä kokoajan jompikumpi vanhemmista paikalla. (Ehkä siksi hoitajia voikin olla niin vähän, kun vanhemmat ovat yleensä siellä.) Ja koska imetin, olin paikalla luonnollisesti minä.
Menipäs nyt ihan viime joulun muistelemiseksi. Toivottavasti pysymme suht terveenä tänä vuonna! (Kuopukselta alkoi taas lupaavasti valumaan eilen nenä...)
Hilmis + nelikko + itu (rv kokonaista 4+5!)
kelit ei kyllä povaa kovin ihanan näköistä joulua... pimeää on ja märkää.
Olen aika laiskasti kirjoitellut kun masennus yllätti ja olen kirjaimellisesti nukkunut ja ollut sängyssä aina kuin voin. Taas kerran vauvan teon vaikeus yllätti ja tipuin kuvitelmistani joka joulustressin kanssa yhdessä aiheutti masennuksen josta en meinaa päästä yli millään.
Nyt alkaa pikkuhiljaa helpottaa kun kerhot alkaa loppua ja viikonlopuksikkin saimme kaikki 4 lasta hoitoon.
Ajattelimme panostaa meihin aikuisiin tänä viikonloppuna,teemme pizzaa, saunomme ja katomme leffoja.
Eihän tämän raskautumisen kanssa nyt niin kiire ole,olen vain tänne heti mulle tyyppiä ja kun vauvoja ei tehdä ne saadaan silloin kun saadaan :o)
Jouluksi 2007 tätä on suunniteltukkin alunperin tai syksyksi 2007. Niin tai näin kävin jo laskemassa tulevan la:n jos tästä kierrosta raskaudun... ja se olisi juuri ihanasti 15.9 meillä kun ei yhtään syysvauvaa ole niin tämä viimeinen olisi ihana ajoittaa syntyväksi syksyllä.
jospa tämä joulukuu olisi meidän plussakuu ;o)
Gallupissa voisin udella mitä laitoitte miehillenne pukinkonttiin?
Itse ostin 150 osaisen työkalupakin mies kun aina kiroaa työkalujen puutetta :o)
Niiloakseli kp 5/?
En muista olenko tässä suurperhekuumeilijoiden pinossa koskaan kirjoitellut, mutta neliapiloissa kylläkin joskus.
Onnea Hilma-Tildalle vauvauutisesta! Toivottavasti muillakin halukkailla tärppäisi mahdollisimman pian. Itse aloitin juuri ehkäisyrenkaan käytön -ajatelkaa: eka kertaa elämässäni käytän hormonaalista ehkäisyä, vaikka olen jo reilut 30v....No, ehkä tämä ei ole paras pino puhua ehkäisystä.. :) Meillä neljännen yritys alkaa aikaisintaan ensi kesänä, välillä olen miettinyt sitäkin että jättäisimme usean vuoden välin...Toisinaan ja viime aikoina aika useinkin minusta on tuntunut, etten pysty olemaan tarpeeksi hyvä äiti näille kolmellekaan (olen ollut tosi uupunut ja vähän ehkä masentunutkin pimeän talven myötä). Mutta silti se haave neljännestä aina nousee mieleen.
Jouluvalmistelut jäävät meille siihen, että lahjoja ostellaan ja paketoidaan, kortteja laitellaan sukulaisilla ja ystäville n.60kpl ja
jouluvaloja/-koristeita on laitettu kotiin. Leipomiset ja ruoanlaitot jäävät suosiolla pois ohjelmasta, koska lähdemme sukulaisiin jouluksi. Siellä on valmiit joulupöydät ja miehen sisko leipoo siellä etukäteen, joten en ota stressiä viemisistä ym.
Nyt pitää lopettaa. Alkaa meno olla sen verran äänekästä täällä (kaikki lapset siis vielä alle kouluikäisiä, joten ovat kotona)...
Hyvää joulunodotusta kaikille!
Kateeksi käy täälläkin. Hyvin tiesin, etten raskaaksi viä tule kun kuukausi vasta pillereiden pois jätöstä, mutta kun täti tuli niin pettymys oli todella suuri...onneksi on jouluvalmisteluissa niin paljon tekemistä, ettei ole aikaa murehtia turhia.
Meillä on kans piparit ja tortut leivottu. Joululahjoja on osteltu selkä vääränä kun suvussa lapsia on 12 omat mukaan lukien. Lahjat on kaikille ostettu...jotakin pientä tuolle ukkokullalle pitäs viä keksiä, mutta aivot ei ole keksiny mitään! Mitä te ootte ostaneet miehillenne????
Jouluvaloja ja tonttuja laitettiin ikkunaan alkuviikosta ja piparkakkutalon tein koristeeksi. Laatikot ostetaan valmiina. Siivoukset on suurinpiirtein hoidettu...tosin viikonpäästä saa tehdä saman työn uudestaan koska paikat pysyy kunnossa hädin tuskin vuorokautta jos en koko ajan ole jälkiä korjaamassa.
Ihanaa tämä joulun valmistelu...maut ja tuoksut...piparit, kaneli, suklaa...IIIK. Minä en kyllä aattele kilojani yhtään jouluna...annan itselleni luvan nauttia...sitten joulun jälkeen voin taas kiinnittää huomiota siihen mitä suuhuni laitan.
Tämmösiä kuulumisia tänne.
Risella kp 6/29
jouluna suuhun ihan mitä vaan tietty jossain kohtuuden rajoissa,sitten kun alkaa oksettaa pitää lopettaa ;o)
itse olen laihduttanut 22 kiloa reilussa vuodessa ja ihan heti en halua lihoa mutta jouluna joulun tavalla kinkkua ja suklaata rajattomasti saatavilla...
Laskeskelin tuossa että plussaa voin alkaa jännätä vasta tuolla tammikuun puolella reilusti ja nyt taas vaihteeksi usko on luja ja tahto :oD
Lopetin nelosen imetyksen viime viikolla ja toivon että se osaltaan normalisoisi hormooni tilannettani. Huomenna lääkärin kanssa taas palaveria mille aletaan kun kuiviinkaan ei jatkuvasti voi vuotaa.
Ovistikut odotaa ja kuumemittari :o) heh heh
ovis laskujen mukaan sattuisi juuri joululle että meillä mies saa lahjaksi minut rusetti tissien välissä ;oD jos vain lapsilta saa rauhan siinä vasta toimiva ehkäisymenetelmä lapset!
Niiloakseli kp 5/?
Viikonloppu meni tiiviisti töissä ja nyt ansaitulla vapaa päivällä.. Jonka aionkin ottaa aika rauhallisesti!
Lapsukaiset koulussa ja mies töissä, joten täällä ollaan koiran kanssa kaksin.. Aikas ihanaa välillä tämä rauha!! Ja välillä aika turhauttavaa.. Näin kun nyyttiä kaipaa.. =(
Ajattelin ensin lähteä kauppakierrokselle, mutta empä taida..
Täällä odotellaan tätiä kylään.. Mutta eipä tuota näy! Kp 28/24-28.. Tällä kierrolla tikutin pissiä kovasti pongatakseni oviksen, mutta ei näkynyt, ei kuulunut.. Niinkuin olin vannonut etten moiseen puuhaan ryhdy, ja ryhdyin kuitenkin ja ilman tulosta! PYH, sanon minä!
En oikein kyllä nyt lukenut viime viikon pinon viimeisiä tekstejä, joten mistähän lienee kirjoiteltu?? Taidan olla laiska.. =)
Joulu tässä yrittänyt kovasti valmistella, noin niinkuin lahjojen parissa, mutta vielä olisi muutama saatava valmiiksi.. Jonkun verran kun teen niitä itsekkin.. Ja kyllä tuonne kauppaankin on tullut vietyä aika niput rahaa.. Parempi kun ei sitä niin ajattelekkaan..
Meillä kun on vakituisesti täällä 3 lasta ja lisäksi ihanat vierailevat tähtöset joka toinen viikonloppu! Sitten on vielä noita kummilapsia, joita haluaa myös pienillä paketeilla muistaa.. Taidanpa mennä nyt aamupalalle, vatsa niin kovasti kurisee..
Iloista mieltä kaikille, ilmoista huolimatta!!