Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

SUURPERHE KUUMEILIJAT VKO 50

11.12.2006 |

Uutta pinoa!! Ja mukavaa alkanutta viikkoa.. =)

Kommentit (35)

Vierailija
21/35 |
14.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

taas on tippumassa taa suurperhepalsta - kylla huomaa etta ' me vanhat' ollaan alettu enemman kirjoitella tuolla muilla palstoilla, ainakin 60-lukulaisissa meita on monia, ja Leanna on enimmakseen odotuspuolella *vilkutukset sinne.

Joten te ' uusi polvi' ahkeruutta kirjoituksiin!!

Nyt on sitten ekat joululauluitkut itketty - varpunen jouluaamuna herkisti...siina on se kohta etta annoit pienelle ' veljelle' joka taivaasta tuli; ja kun ma olen paattany etta mun keskenmenneet oli niita poikia joita ei mulle ollut tarkoitettu antaa, niin ottipahan se herkalle sielulle..huh kylla tama tasta.

Nyt kirjoituksetkin aitaa menna tata rataa; joten meen keittiohommiin!

Hyvat paivat kaikille!

-levinia kp 5/31 -

Vierailija
22/35 |
14.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hetkeksi ehdin tähän koneelle istumaan. Pienin on vaunuissa ulkona ja kolmonen katselee elokuvaa ( joo hyvä äiti taas täällä ). isommat on tietty koulussa.

Viimeisiä joululahjoja tässä yritän saada aikaiseksi. Sain jonkun ihme lähetyksen ja aloin vielä itse ommella kaikenlaista.

Täällä on tosi pimeää ja kurjaa, maa on musta ja siinä samassa alkaa kyllä mielikin painua. Uskokaa tai älkää, en ole edes saanut jouluvaloja ikkunaan. Kaikki vanhat oli päättäneet yhdessä tuumien lopettaa toimimasta ja uusia en ole käynyt ostamassa. Piheys iski ja ajattelin odotella alennusmyyntejä.. kohta myyvät valot puolella hintaa ;)

Piparit ja tortut on leivottu jo kolmeen kertaan.. Oikeasti.. ne on syöty jo. 2 kg kumpaakin taikinaa eikä ole yhtään enää jäljellä. Vielä on taikinaa pakkasessa mutta tätä tahtia ei jouluna enää saata edes maistaa. Mä en ole kyllä mikään jouluherkkujen ystävä.. Kinkkua ja pottua saa muutenkin ja laatikot tökkii pahasti. Suklaa kelpaa läpi vuoden, ei tule ylensyöntiä senkään osalta.

Paketit alkaa olla valmiina, jotain pientä ja turhaa pitäisi tuolle kolmoselle keksiä. Tai jotain kehittävää ja tarpeellista.. sanoo hyvä äiti.

).(Mä olen yhä pissannut tikkuun.. en edes muista monesko testipäivä menee tänään. Eilen ja toissapäivänä sain haalean testiviivan (eli negatiivisen) muuten on ollut tikun taulu valkoinen. Pitääpä oikein tarkistaa... Eli testipäivä 16 tänään eikä merkkiäkään oviksesta.

Alavatsa on kipeä ja muutenkin saa istua pöntöllä yötä myöten.

Tänään on kp27/xxx eli voin hyvinkin uskoa siihen, ettei täti tule joulun viettoon vaan saapuu uudenvuoden juhlintaa.

Mä en saa lopetettua imetystä, en sit millään. Kun mulla ei ole mitään korviketta antaa tuolle ipanalle. Sille ei kelpaa pullo eikä tutti, puhumattakaan korvikemaidosta. Niin kauan kun se on tissillä on mun turha tietenkään asiasta ruikuttaa - huokaus-

Nooh, palataanpa välillä töihin. Pidetään naiset pinoa pystyssä ettei kaadu tämäkin henkireikä.

Neppis the testitikku

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/35 |
14.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

nyt olis toiset joulujuhlat takana päin illalla vielä yhdet ja huomenna viimeiset :o) kyllä on riisipuuroa syöty ja huomenna tulee varmaan tortutkin korvista :o/

NEPPIS: minkä ikäinen tissittelijä teiltä löytyy?

mulla on hiukka haikea mieli kun jätimme meidän " vauvalta" tissin pois viime viikon torstaina. Meidän vauva täytti silloin 2v ;o)

Yötissi jätettiin jo kesällä pois. Se oli huomattavasti vaikeampaa kuin tämä päivä tissittelyn lopetus,onneksi.

Jotenki tuntuu paljon haikeammalta imetyksen lopetus kun seuraavaa nyyttiä ei kuulu ei näy. Kun nelonen ilmoitti tulostaan imetin vielä kolmosta ja se lopetus sujui tytön omasta halusta itse oisin voinut imettää läpi raskaudenkin.

).( tädillä tuli kiire jonkun toisen luo ja pakkasi kamppeensa päivää aikaisemmin kuin tavallisesti. Ei tartte tulla takas!!

Lääkäri meinasi tänään että vielä vaan katellaan ja ootellaan josko kaikki oliski nyt ok vuotojen ja kierron osalta. Koko vuosi on menty samalla linjalla ja aina saan vain saman vastauksen ootellaan jne. ei edes ottaneet kokeita joita erikoislääkäri suositteli. Nyt viimeksi kun söin primolut kuurin niin oli aika vähällä ettei ero tullut sen verran hulluksi lääkkeet teki meikäläisen sielunelämän :o/ mies parka ymmärrys meinas hällä loppua. Kyllä tämä naisen elämä on yksien hormoonien varassa höh!

Nyt alkaa siis jtp menetelmä mittareiden ja ovistikkujen kanssa vaikkakin epäilyttää nuo tikut kun niin moni epäonnistuu bongaamaan ovista niiden kanssa.

Ehkäpä tämä kirjoittelu vilkastuu kun piinaviikot lähestyy ja kaikkia alkaa enemmän tai vähemmän jännittää.... Itse toivon ihan mielettömästi raskautuvani tässä kuussa kun se laskettu aika olisi ihanteellinen kaikin puolin (15.9)

Nyt imurin varteen ja illaksi katsomaan esikoisen merenneito esitystä :o)

Niiloakseli kp5/?

Vierailija
24/35 |
15.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nostelen taas vähän ylemmäs, kun uhkaa tippua kolmoselle asti..

Eipä meille tänne sen kummempaa. Joulua laittelen pikkuhiljaa. Lahjat on kaikki ostettu ja paketoitukin. Ruoat käydään ostamassa vasta sitten aattoa lähempänä. Tänä vuonna en aio itse tehdä edes laatikoita vaan ostan valmiina. Iski laiskuus. Kinkku tottakai laitetaan ja salaatit teen itse, mutta kun ei meillä muksut syö laatikoita niin nyt en viitsi meitä kahta varten itse tehdä kun kaupasta saa oikein hyviä laatikoita. Pistetäänpä tästä galluppia pystyyn

G: Mitä lapset syövät joulupöydästä? Syövätkö hyvin jouluruokaa vai teettekö kenties lapsia varten perunoita ja lihapullia?

Vastaanpa itse ensin. Lapset syövät aika huonosti jouluruokaa. Kalasta tykkäävät ja leikkeleistä. Muuten sitten vähempi. Jouluaattona en tee lapsille erikseen vaan periaatteena on että hiukan jotain otettaisiin, mutta usein sitten joulupäivänä olen laittanut jotain lapsiystävällisempää ruokaa lisäksi. Muistan yhden joulun kun kakkonen oli noin 4-5 vuotias ja eli sen jouluaaton sitten hapankorpulla ja maidolla:) Kakkonen on meillä ollut aina huono syömään ja jouluruoka on kyllä huippu!

Pesin nelosen huoneen maton äsken ja nostin sen tuonne saunaan kuivumaan. Toivon että se hyvin siellä kuivuisi. Koirus oli eilen käynyt pissillä matolle joten pakko oli pestä. Onneksi harvoin käy sisälle tekemään asioitaan, mutta eilen eivät olleet koululaiset muistaneet päästää koiraa ulos niin minkäs teet, pakkohan sitä sitten jonnekin on pissiä...

Mitäs muuta, kerhon joulujuhla on viettetty ja hienosti meni. Poitsu esitti tietäjää ja oli oikein innoissaan juhlista. Mies oli onneksi kuopuksen kanssa kotona niin sain minäkin istua ja katsella ohjelmaa rauhassa eikä tarvinnut kuopuksen perässä juosta.

Pipsa, huhuu!!!?? Mitä kuuluu? Jos käyt lukemassa pinoa joskus niin tulehan kertomaan mitä odotukseen kuuluu. Meitä " vanhoja" on tosiaan niin vähän täällä enää, mutta onneksi on paljon uusia suurperhekuumeilijoita.

Medison+5

Vierailija
25/35 |
15.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

sen verran nyt ääntä leidit että tiedämme meidän kaikkien olevan hengissä vielä.

Niiloakseli: meidän tissi-imuri on vasta 10 kk. Ja mä elänkin toivossa, ettei mun tarvis lopettaa imetystä ennen seuraavaa nyyttiä.

Mulla vaan paino tippuu hirveästi ja kunto menee huonoksi ja sen takia tää kroppa nyt huutaa armoa eikä suo mahdollisuuttakaan pikkusimppojen yrityksille. Näin köyhässä maaperässä ei taistele yksikään sissi. Eihän edes täti halua tulla tällaiseen köyhyyteen, puhumattakaan meidän ylellisyyteen tottuneesta miss munasolusta. Jättivät mut tän arpisen, kuivettuneen kehon kans yksin taisteleen.

Simppojen puolesta meillä on ihan kuollutta.. ei pienintäkään elon merkkiä. Meidän iskä nyt pihtaa tai sit mä.. en tunnusta ;)

Ehkä mulla meni vähän fiilikset noiden tikkujen takia.. kun nekään ei näytä elonmerkkiä.. niin miks turhaan vaivautua? Hih.. Tikut on kohta loppu ja mä unohdan hetkeksi kaiken muun ja aloittelen yhtä uutta projektia. Jos siitä mitään tulee, lupaan, että kaikki saatte siitä tietää.

Nyt täytyy taas poistua.

Testipäivän tulos: haalea viiva testiruudussa. Kohta ne loppuu..

Neppis the kuihtunut maitotankki

Vierailija
26/35 |
15.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saatiin tänään kaikki lapset yökylään! harvinaista herkkua :o)

ja tätikin pakkasi kamppeet jo eilen joten nyt päästään oikein kunnolla vauva puuhiin vaikka tälle kierrolle taitaa vielä kovin aikaista olla mutta vähät siitä :o)

Jaahas ukko tuli nyt pizzan paistoon NAM!

Niiloakseli kp7/?

Vierailija
27/35 |
16.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varhainen lintu madon nappaa..

Tulin jo heti aamusta koneelle kun sattuisopivasti noita lastenohjelmiakin tulemaan. Kaks vanhinta menikin mummolaan viikonlopuksi.

Nyt ajattelin oikein ryhdistäytyä.. siis tänään.. ja vaihdan viimeinkin jouluverhot keittiöön ja olohuoneeseen..

ja tähän loppui tämä keskustelu.. juniorilla on sellaiset ripaskat housussa, että äiti taas tanssii ja laulaa.

Meidän pikku-ukolla taitaa olla kuitenkin jotain allergiaa. Ei masu tahdo kestää maito- eikä viljatuotteita. Tammikuulla päästään erikoislääkärin vastaanotolle.

Kolmonenkin valvoi öitä, oli astmaoireita, yöyskää ja vaikka mitä. Sit lopetettiin kokonaan maidon käyttö ja oireet loppui parissa viikossa. Testeissä ei tosin näkynyt mitään. Nooh, meillä on perheessä aika vahva allergiatausta joten mikään ei yllätä enää tässä vaiheessa.

Ja pesulle..

Neppis kp29/xxx

Vierailija
28/35 |
16.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulis nyt edes vähän lunta niin saatas päivällä valoa tuohon harmaaseen ilmaan...

Joo...minä vaihdoin jouluverhot nyt keittiön ikkunaan...joulukinkku ostettiin eilen valmiiksi, mutta muut sapuskat haetaan alkuviikosta.

Mies lähti äsköttäin työporukan kans pikkujouluihin...ei ne käy kun syömässä ja sit lähtevät kotiin...hyvä niin...ei tarvii yksin olla koko iltaa, vaikka onhan nuo lapset seurana.

Kuusi asiaa...Onkos teillä oikea kuusi vai tekokuusi???

Meillä on ollut tekokuusi 5 peräkkäisenä vuotena, mutta nyt sanoin miehelle, että haluaisin oikeen kuusen, vaikka siinä onkin siivoomista enempi...ja yllättäen hänkin innostui ajatuksesta. Me haetaan sitten ens

viikolla anopin ja appiukon mettästä kuusi meille...saa muksut valita mieleisen kunhan eivät valitse liian isoa.

Risella kp 9/29

Vierailija
29/35 |
16.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelin ihan kysyä että kuinka monella on jo yritys päällä ja kuinka moni odottaa että pääsisi yrittään?Meillä yritys alkaa vasta keväällä tai viimestään kesällä.Itse asiassa meillä on häät kesällä ja sen takia mies haluaisi alottaa vasta kesällä.Ite en kyllä malttaisi odottaa kesään asti.

Mites on joko on kaikki joululahjat ym. tehty?Meillä oikeestaan on lahjat jo ostettu et muutama puuttuu vielä.Mies lupasi lasten kans tehä huomenna piparit ja tortut ja mut häädetään keittiöstä.Meillä mies haluaa tehdä noi lasten kanssa ja en mä kyllä vastaan laita.

Mutta nyt pitää mennä saunan lämmitykseen.

Vierailija
30/35 |
16.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään saatiin viimeiset lahjat ostettua ja kinkku NAM!

meillä lapset syö jouluna sitä mitä mekin niinkuin muinakin päivinä. Missään tilanteessa en tee aikuisten ja lasten ruokia erikseen vaan pyrin tekemään jokaisen mieliruokia ja kaikkea siltä väliltä ja lapset tykkää systeemistä kun aina se oma lempparikin tulee.

Meillä on tekokuusi koska kuusen hankkiminen kävi hankalaksi ja mieheni on astmaatikko joten muovi sopii parhaiten meille ja on aina helppo raahata varastosta :o) huomenna ajateltiin jo laittaa kuusi niin on sitten hieman pidempi elinaika sillä.

Meillä on yritys jo täydessä käynnissä. Nyt tosin on vaihe jolloin en niin välttämättä haluaisi tulla raskaaksi. Ensi vuonna nuorimmaiseni täyttää 3v ja silloin pitäisi olla joko töissä tai raskaana ;o) koko ajan etsin töitäkin ja se kumpi tulee ensin tulee ensin. Eli jos saan töitä kovinkin pitkäksi aikaa niin pidämme taukoa ja laitan kierukan ja jos vauva tulee ennen töitä niin mikä sen mukavampaa.

Onko kellään yhtä omituiset tunteet?

tällä hetkellä molempi parempi. Tosin piinaviikolla vauvakuume nousee ihan uusiin mittoihin kun taas alkaa uskoa ja toivoa vaikka mitä...

Tosin 9 vuotta kotiäitinä olleelle ei nuo työmarkkinat ole kovinkaan avoimet.... :o(

Niiloakseli kp 8/?

Vierailija
31/35 |
17.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nostelen pinoa kun oltiin tipahdettu...

Meillä kyllä yritys on alkanut...välillä miettii jonkun päivän jälkeen, että ihanko varmasti viä jaksan sitä vauva-aikaa, mutta se mittari aina kallistuu kyllä ajatukselle...eiköhän se neljäs mene tuossa samassa kun nuo kolme edellistäkin.

Ens viikko on aika hulinaa...on viä kahdet joulujuhlat edessä...kuopuksen ja esikoisen...

Ei varmaan ehdi paljon koneella notkua...hedelmällisen ajankin pitäs osua justiin ens viikonlopun ajalle niin pitää käyttää sekin aika hyödyllisesti. Heh!

Risella kp 10/29

Vierailija
32/35 |
17.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitoin jo vauvakuume sivulle kysymyksen, mutta kysyn täältäkin jos joku osais auttaa!!!!!!

Lopetin siis pillerit noin puolitoista kk sitten, Menkat tuli ajallaan, mutta kesti 3 päivää. Normaalisti aina kestäny 5 päivää. Nyt menkoista 5-6 pv ja tuli verituhrua paperiin...aina on ollu menkat säännölliset oli pillerit tai ei??

Pitäskö mun huolestua???? Vähän on ollut pahaa oloa, väsymystä ja huimausta, mutta laitan sen mielikuvituksen piikkiin!

Vierailija
33/35 |
17.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

taisin sulle tuonne toiseen jo vastatakkin. Mulla ehkäisy yritysten (piikki ja perään minipillerit) jälkeen meni kierrot ja vuodot ihan sekaisin. Kuukautiset tuli 2-3 kertaa kk ja joskus kun vuoto alkoi se ei loppunutkaan ilman lääkkeitä jne. Ystävälläni sama juttu kun lopetti pillerit 2kk sitten. Kierrot ihan sekaisin ja vuotaa ihan miten sattuu milloin sattuu.

Mulla myös liittyy näihin kiertohäiriöihin älytön väsymys,nukahtelin jopa sohvalle istualteen sekä pahaolo joka johtui väsymyksestä ja välillä maha oli kuin jalkapallo...

nyt itse odotan josko imetyksen lopetus oikaisisi kierron koska lääkärit eivät ala millekkään ennen seuraavia kuukautisia vaikka olen jo vuoden tästä kärsinyt.

Toivottavasti sulla olisi kyse jostain pienemmästä ongelmasta kuitenkin.

Mulle vain totesivat sen olevan hormooniepätasapaino jonka odotetaan itse hoitavan itsensä. Onneksi vauvakuume on offilla toistaiseksi vaikkei kokonaan :o)

Kierrot mulla nyt jossain 22-39pv tienoilla koita tässä nyt sitten raskautua... :o)

Niiloakseli kp 9/?

Vierailija
34/35 |
17.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

oltiin pienella retkella kera kolmen muksun vuorilla ja nyt onkinpaljon virkeempi olo. Muksutkin on tervehtyneet vatsataudista, yks' olis viela kaymatta lapi tata tautia, toivotaan ettei sairastuisikaan.

Joulusta; kuusi on muovinen. Se on helppo ottaa esille halutessa ja kun kerran on ostanu mieleisensa ei oo valinnan vaikeuttakaan! Koristeita vaihdellaan vuosittain jne. Meilla on kuusi ollu pystyssa nyt tan viikon!

Ruuista. Meilla muksut ei syo laatikoita eivatka muitakaan erikoisherkkuja taytta lautasellista, joten oon tehny myos kahta ruokalajia ihan ' tavllista' ruokaa etta masut tayttyis! Meilla jouluna muksut syo ensin, ja sitten on meidan aikuisten juhla-ateria ihan kaikessa rauhassa! Jalkiruuat kelpaavat kylla jo jalkipolvellekin!

Joululahjat on melkein tehty, muutama jo tiedossa oleva pitanee hankkia.

Jouluruokia ja viime leivonnaiset teen tulevalla viikolla, lahinna keskiviikon jalkeen, etta sailyvat myos jaakaapissa, pakkaseen tein jo laatikkoruuat.

' Joulusiivon' mulla hoitaa siivooja joka kay kerran viikossa, joten ei sen kummallisemmin tarvii kuin mun perusteellinen viikkosiivous.

Oliko muuta? Joulusaunaa meilla ei ole- pitanee tyytya kuumaan suihkuun, heh... tai jos oikein suihkuttais ton kopin kuumaks olis sitten kuin hoyrysaunas?

Tarppipaivia alan odotteleen keskiviikosta eteenpain, alkaa sitten toiveetkin nousta korkeelle!

Eipa nyt nain viikon lopuks muuta

Kaunista jouluviikkoa vaan kaikille

- levinia kera tyttojen 14-10-7 ja 3-vuotta! -

Vierailija
35/35 |
18.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulin taas stempittämään ja peukkuja pitelemään,saadakseni teidät odottajiin!

Neppis ainakin on kierron siinä vaiheessa että voisi jotain tapahtua plussa puolella=)

Ja Wintergirl myös!!!!

Kuulumisia myös kaipaan Mittumaarilta ja Kuramyyrältä.Minne olette ihan kadonneet?Missä mennään?

Mittumaaritin la ainakin jo hurjaa vauhtia lähestyy...

Arjen alun terkuin,Leanna ja katras sekä rv 26+