Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

*JOULUVIIKON PINOON, SYYSTOIVEET -06*

19.12.2005 |

Tässä taas uuden viikon pino...

Pukkaakos teille joulustressiä päälle? Mulla ei oikeestaan. Lahjat on hankittu, jotain pientä vielä puuttuu. Keskiviikkona sitten lähdetään mun vanhempien luo, joten pikkuhiljaa alan pakkailla tavaroita.

Mikä on mielestänne kaunein joululaulu? Mun mielestä on moniakin kauniita, mut yks suosikkini on " En etsi valtaa, loistoa" ja toinen on " Sydämeeni joulun teen" .

PUZZLE: Joo, mullakin käynnistettiin synnytys. Menin sairaalaan 28.6. ja pari päivää sain Cytotec-tabletteja kohdun suulle. Sitten 30.6. käynnistettiin salissa tipalla. Ponnistusvaiheessa huomattiin, et supistukset & mun ponnistelut ei tuo vauvaa yhtään alaspäin, joten sektioon päädyttiin. Jälkeenpäin lääkäri selitti, että vauva oli kääntänyt päänsä hieman sivuttain, eikä siksi mahtunut syntymään, vaik mittojen mukaan olis pitänyt mahtua alakautta. Mutta loppu hyvin, kaikki hyvin. Onneksi toivuin sektiosta nopeasti.

KANDIVAIHE: samalla lailla, kuin Puzzle, ajattelen mäkin, eli voithan kertoa vauvahaaveistasi mummoillesi ilman, että mainitset mitään tarkkaa aikaa.

Mulla vauvakuume riehuu taas aika korkealla. Tytölle pitäis hommata alkuvuodesta turvaistuin. Ja kun olen katsellut netistä malleja, niin tuntuu, että neitimme onkin jo iso tyttö, kun kohta vauvaistuin jää pieneksi, niisk! Toisaalta haikeeta, kun aika kuluu niin nopsaan, mut toisaalta hyvä, tuleepahan syksy -06 nopeammin ja voi alkaa oikein tosissaan odottamaan odotusta. =)

Toivottelen kaikille STRESSIVAPAATA joulun odotusta ja OIKEIN ILOISTA JOULUA!

T. Sanjuska

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
19.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joudun olemaan vielä töissä ja kaikki hommat pitäisi silti saada suht kuntoon, kun meille tulee jo aatonaattona vieraita ja silloin tosiaan vielä olen töissä. Onneksi tärkein, eli joulupukki on tilattu.. Jos ruuat epäonnistuu, niin onneksi meillä on lähellä hyvä pizzeria :) Siitä en jaksa ihan kamalasti ottaa paineita, kun en tosiaan ole niiden jouluruokien ystävä. Vaikka tarkoitus onkin ruokkia vieraat ihan kunnon jouluruuilla.

Itse olen vastaillut isovanhempien tms uteluun toisesta lapsesta, että kyllä kerrotaan ajallaan, jos sellainen on tulossa. Mahdollisimman positiiviseen sävyyn, mutta ei mitään ajakohtia. En oikeasti kertoisi mitään tarkkaa, sillä on ahdistavaa, jos koko suku odottaa raskautumista. Tulee paineita ja sellainen olo, että mitä tämä muille kuuluu. Vaikka raskaaksi tulisikin pian, niin sekään ei tarkoita vielä, että raskaus kestää. Monilla ystävillä on ollut tosi kipeitä kokemuksia lapsettomuudesta tai keskenmenoista ja silloin hyvää tarkoittavat kommentit sukulaisilta satuttavat. Ja silloin vanhoille sukulaisille ei halua sanoa pahastikaan, että ole nyt hiljaa tuosta aiheesta. Kyllä meillä omat isovanhempamme olivat jo hyvin iloisia siitä, että sukuun oli tulossa uutta polvea, kun sitten raskaus julkistettiin heille.

Paljon on kauniita joululauluja, mutta meillä raikaa tällä hetkellä kaikki lasten laulut, joissa tontut vilisee. Varpunen jouluaamuna on liikuttava ja joitakin muitakin, mutta nyt kun toi neiti on niin pieni, niin nautin täysillä tipetipetiptapien laulamisesta. Nyt joulu on tosiaan riemua. Joulurauhaa taitaa olla taas sitten, kun lapsi kasvaa isommaksi (ja uhmaikä seestyy).

Vierailija
2/7 |
19.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tässä suurta stressiä ole... ehkä hitusen, mutta juuri sopivasti. Pari pientä makeaa juttua olis vielä tekemättä joulun eteen, kaikki lahjat on hankittu ja paketoitu, sitten vielä se pakkaaminen reissua varten.

Joululauluista on aikas hankala valita ehdotonta suosikkia, Varpunen jouluaamuna ja Tulkoon joulu (vai mikäs se nimi onkaan) ovat varsin kauniita. Nyt oon huomannu kuinka mainioita tuutu-lauluja nuo rauhalliset joululaulut on. Vaihtelu virkistää siis äitiäkin. Meidän neidillä kun musiikin pitäis olla soimassa ihan koko ajan, niin ostinkin joulun kunniaksi pari uutta joululevyä ja on sitä välillä kuunneltu suomirokkareiden levyttämää tiernapoika-esitystäkin.

Mulla on jo niin kaamee kuumeilu käynnissä, että ei rajoja! Hieman on puhuttu yrityksen aloituksen aikaistamisesta, mutta kun mitään ei lyöty lukkoon, niin enpä tästä syksyn pinosta mihinkään vielä katoa. Eilen luin jonkun teidän (anteeksi, en muista kenen) ajatuksia omasta synnytyksestään ja mulla on ihan samoja tuntemuksia. Vaikka se oli ihan karmeeta, niin se oli niin ihanaa kuitenkin, että odotan jo sitä seuraavaa synnytystäkin innoissani. Kai sitä on hullu! Aika kultaa muistot!

Rauhaisaa joulun aikaa kaikille syystoiveilijoille!

Sarafan

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
20.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitoksia kaikkien kommenteista tähän kertomisasiaan. Ajattelin hoitaa asian niin, että mainitsen vauvakuumeesta, jos asia tulee sopivasti puheeksi. Meillä ei ole niin läheinen suku, että pitäisi pelätä mahantaputtelijoita tai sukulaisten innokasta kannustamista. Lähinnä mummot varmaan intoilisivat jonkin verran.

En nyt kuitenkaan ehkä mainitse muuta, kuin että muuton jälkeen (elokuu 2006) saattaisi olla ajankohtaisempaa puhua vauvoista. Onpahan sitten mummoilla jotain, mitä odottaa - jos se vaikka antaisi lisää energiaa vanhuuden vaivoihin?!

Joululauluista: monet englanninkieliset miellyttävät, kun olen pari joulua viettänyt muilla mailla. Frosty the snowman on lapsille suunnatuista kivoin, mutta muuten kyllä kallistun siihen perinteiseen varpuseen jouluaamuna. Se on vaan niin kaunis ja koskettava!

Tuttavani on ihan viimeisillään raskaana, en malta odottaa laskettua aikaa (tammikuun puolivälin jälkeen). Ei tosin malta kuulemma vauvakaan, koska meinaa jo nyt tulla ulos. Jännitetään siis, tuleeko vielä tämän vuoden puolella. Oma vauvakuumeeni varmaan tuhatkertaistuu, kun se tuttavan vaavi syntyy. Puoliso raukka, saa hiillostusta osakseen varmaan aika paljon sen jälkeen.. :)

Vierailija
4/7 |
20.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu stressiä alkaa olemaan kun lahjoista puolet vielä hankkimatta! Joitain ruokia ollaan jo osteltu, tänä vuonna kun en aio laatikoita itse tehdä, ajattelin päästä helpommalla:) Tuon meidän neidin perässä saa koko ajan juosta, niin ei siinä mitään hirveesti ehdi. Pipareitakaan ei olla vielä kotona leivottu, perjantaina sitten leivotaan ja viimeistellään joulujuttuja. Me ollaan aatto kotona ja joulupäivänä mennään mun äidin luokse syömään. Ihanaa kun lomakin alkaa huomenna. Mies jää tytön kanssa kuukaudeksi kotiin ja saavat sitten täällä touhuilla kahestaan kun mä meen uudenvuoden jälkeen takaisn kouluun. mutta nyt pitää mennä laittamaan ruokaa. Oikein iloista joulua kaikille ja onnea vuodelle 2006;)

Vierailija
5/7 |
21.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki joululahjat on hommattu ja paketoitu. Eilen illalla sain leivottua taatelikakut ja tänään leivoin pipareita lisää :) Suurimmat siivotkin tehtiin jo maanantaina, joten melkein kaikki on valmista :)

Ihanaa, kun on tälläinen pakkassää. Tänään oli pakko lähteä aamupäivästä ulos lenkille, kun aurinko paistoi niin komeasti. Pitää toivoa, että jouluaattona olisi samanlainen sää, vaikka eikös ne ole vähän räntäsadetta lupaillut :( Ei joulu tunnu joululta, jos lunta ei ole maassa.

Mielestäni kaikki joululaulut ovat ihania, mutta ehkä kaunein on sydämeeni joulun teen. Meillä on pitkästä aikaa erilainen joulu, kun meille tulee joulupukki monen vuoden tauon jälkeen. Nyt siskollani on sen ikäinen lapsi, että pukki on oltava! :) Minua taitaa jännittää pukin tulo enemmän kuin muita :)

Piparintuoksuista joulua kaikille!

Vierailija
6/7 |
22.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskomaton tämä vauvakuumeinen mieli.. Vaikka yritystä ei ole ja pitäisi tietää, että vahingon (joka olisi kyllä toivottu) mahdollisuus on häviävän pieni, niin menkojen nyt ollessa melkein myöhässä (kp 32/26-32) tekisi mieli mennä ostamaan testi.. järjellä tiedän, että kroppani reagoi aina stressiin näin. Ja varmaan joulupukin vierailun jälkeen stressi laukeaa ja menkat alkavat. Minäkin jännitän kovasti joulupukkia, mutta sen vuoksi, että ei tunneta tätä pukkia entuudestaan ja ei ole takeita, miten hän pukkina esiintyy. Onneksi pitäisi olla autoileva pukki.

Nyt täytyy vielä tehdä viime hetken ostoksia, leipomuksia ja siivouksia ja tehdä tuhat pikku hommaa töissä.

Vierailija
7/7 |
22.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka nyt se stressi on vasta alkamassa, kun pitäis kaikki pakkaaminen aloittaa ja koittaa muistaa pakata myös kaikki ne hillot ja pullat yms. mukaa joulun viettoon.

Mutta teille kaikille toivottelen vielä kerran oikein rauhaisaa ja iloista joulua! Nauttikaahan herkuista ja läheistenne seurasta!

Sarafan