Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

*LOKAKUISTEN ALKUVIIKKO* (ma-ke)

Kommentit (40)

Vierailija
21/40 |
12.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei oo kuulkaas enää paljoo lunta täälläkään, kun kaks päivää satanu vettä. Mutta lupashan tuo loppuviikoksi taas luntakin, että saa nähdä mikä on keli jouluna.

VAATEKOKO: Meillä Tuomakselle just menee vielä 56cm, 60 ja 62cm on hyvät ja 68cm reilut, mutta jo käytössä.

RUOKAHALU: Ei oo ongelmaa etteikö kerkeis aina sen vertaa syödä ettei vaan pääse laihtumaan. Nyt oon viikon yrittäny pikkasen katsoa mitä suuhuni pistän ja jopa kilo on lähteny. Mutta siis raskauskiloja vieläki 8 jälellä + sitten aiempaa läskiä niin paljo etten viiti edes sanoa. Ja joulu + suklaa ja tortut tulossa.. ne on just ne minun heikot kohdat, etenki tuo suklaa!

SISÄTEKEMISET on täälläki ollu tarpeen tuon sään vuoksi. Meillä tosi suosittua puuhaa on leipominen, varsinki pipareiden ja torttujen. Ja siihen saa menemään kivasti aikaa, kun antaa lasten taiteilla itse.

Aloin tänään miettiä aikaa taaksepäin ja huomasin, että hyvänen aika, meillähän on jo Tuomaksen kans ihan selkee päivärytmi! Eli n. kaks viikkoa mennyt ihan samalla kaavalla. Herää 7 aikoihin. aamupäivä tosi levotonta, ei oikein tiedä nukkuuko vai onko hereillä, semmosessa " siltäväliltä" -tilassa koko ajan ja syö usein pieniä määriä. Sitten puoliltapäivin vetää isomman määrän korviketta ja nukkuu pitkät unet (3-4t) ja syö. Sitten on virkeetä seurustelua ja illasta n. tunnin unet. Taas virkeenä pari tuntia, tankkaa maitoa paljon ja aika tarkkaan 23 aikaan unille. Ja kerran syö yön aikana, yleensä 3 aikoihin (mutta joskus jo 2 aikaan ja kerran vasta viideltä)

Jotain piti kysyäkin, mutta unohdin jo. Vois alkaa kattelemaan saunavehkeitä, mennään anoppilaan saunaan.

Mianni + Tuomas 6vkoa, Julia 1v10kk, Venla 3v4kk ja Ville 7v9kk :)

p.s. Ootteko muutkin sitä mieltä, että tuo Julia on vähän niinkuin ei kuulus joukkoon, kun katsoo noita meidän lasten nimiä? Mulla on aina ollut sellanen tunne.. Jotenki se on " liian hieno" ja muut taas oikein perinteisiä nimiä. Täsytä johtuen kai en osaakaan kutsua tyttöä oikeella nimellä vaan sanon puhekielessä aina että " Jullu" :)

Vierailija
22/40 |
12.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä sitten päästy kerhon pikkujouluihin...Päiväunien jälkeen aloin ihmettelemään kun poika tuntui niin lämpöiseltä...No, mittasimpa herran lämmön ja kaamea totuus iski: 39,7c...

On nyt jo laskemaan päin mutta jäis sitten juhlat ja huominen jumppa välistä...Harmittaa kovasti kun kerrankin olis jotain kivaa ollut...Nooh, nyt sitten kökitään neljän seinän sisällä ja miehelläkin just alkaa iltavuorot...HUOKAUS!

Olipas muuten törkeä lääkäri (en kyllä yhtään muista nimimerkkiää...Lillis??). Mä olisin varmaan alkanut itkemään jos mulle ois noin törkeesti sanottu :/

Käytiin tytön kans kirpparilta ja löytyihän sieltä kaikkea kivaa :O)

Piristi kummasti!

On muuten itelläkin vähän huono ja heikko olo, toivon todella ettei sama tauti iske minullekin...Kääk!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/40 |
12.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mites teidän pääkaupunkilaisten tapaaminen meni? Oli varmasti kivaa!

Mun on ekaksi pakko hehkuttaa tuota meidän esikoista siis 1v kohta 11kk. Oltiin tänään kerhossa ja tyttö oli siellä ekaa kertaa ilman vaippaa. Vähän pelkäsin että miten käy ja kastuuko housut. Lauantaista saakka oltu siis kotona ilman vaippaa. No kyselin pariin otteeseen että pissattaako ja kerran käytiin yhdessä potalla eikä mitään tullut. JOin siinä sitten muiden äitien kanssa kaffit ja menin taas leikkihuoneeseen kysymään lähtiskö tyttö pissalle ja kerhotäti sanoi siihen että " Emma kävi juuri potalla" . Mä olin vähän että niin kun mitä??!! Kerhotäti kertoi että emma oli kesken leikin lähtenyt johonkin, ja täti oli mennyt katsomaan ja siellä tyttö oli istunut potalla ja pissahan sinne oli tullut!!! Todella hienosti tyttö on siis oivaltanut pissa- ja kakkahädän. Tänään on kakkakin tullut pottaan täällä kotona ja kaikki pissat eli vaippa laitettiin enää yöksi. Periaatteessa just yöt ovat olleet jo pitkään " kuivia" eli en edes muista koska vaippa olisi ollut märkä yön jälkeen mutta varoiksi nyt siis vielä.

RYTMISTÄ; mäkin olen huomannut meillä jo pidemmän aikaa selkeän rytmin. Nyt n. viikon sisällä nukkumaan meno aikakin on vakiintunut tai sanotaan että aikaistunut 22.30 -> 20.30. Ja se sopii mulle;) Mulle tai meille mieluisin rytmi on just päinvastainen kuin teillä LILLIS, eli mä tykkään siitä että lapset nukkuu aikaisin illalla ja herää ajoissa aamulla. Itse en tykkää nukkua aamulla pitkään ja taas illalla on ihanaa kun on " vapaata" miehen kanssa. Mutta niinkuin Lillis sanoi, että tykkää nukkua aamulla niin tottakai on silloin teille parempi toisenlainen rytmi!

RUOKAHALU; mulla on kanssa ihan hirmuinen ruokahalu ja näjäntunne koko ajan. Ihan kuin raskaana ollessa;) Äskenkin tein rahkapiirakan ihan sen takia vaan kun teki niin mieli makeata - just sellaista pullamössöä. Mun ei tuu syötyä koskaan suklaata tai torttuja mutta pulla/piirakkalinjaa en voi vastustaa, tai irtokarkkeja tai vaniljajäätelöä..

Nyt alkaa PAKO, katsotaa se miehen kanssa aina yhdessä!

Hyvää yötä!

Nazu ja typyt 1 v pian 1kk ja 2,5kk

Vierailija
24/40 |
12.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

NAZU, meidän treffit siirtyi ensi viikolle, kun niin moni on just nyt kipeänä.

Ja se oli jonkun muun (jääsydän?) lääkäri joka törttöili. Mulla lekuri vasta huomenna.

MIANNI, mun mielestä teillä on oikein hyvin yhteensopivat nimet: Tuomas ja Ville on jotenkin samaa sarjaa ja toisaalta Venla ja Julia sopii hyvin yhteen. Hienoja nimiä kaikki:) Mä oon muuten monta kertaa miettinyt SUN nimeä, että onko jotenkin johdettavissa sun nikistä. Ei tosiaankaan tartte täällä paljastaa, mutta jostain syystä just sun nikki on jäänyt mieleen:)

Pako jatkuu...

Vierailija
25/40 |
12.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta minä vaan jumituin tähän koneelle, vaikka yleensä oon iltaisin tosi väsy :)

LILLIKSELLE vaan piti sanoa, että juup, kyllä on tämä nikki nimestä väännetty, eli kaikista kolmesta nimestäni kaks ekaa kirjainta :) Oli sillon aikanaan NIIN vaikea keksiä mitään, mikä ei ois ollu jo käytössä, joten keksin sitten tommosen. Ja sen verran voin sanoa, että minun toinen nimi on sama kuin COEN pienemmän tytön kolmas nimi ;) Oikeesti minut tunnistaa kyllä jutuista kaikki, jotka minut tuntee että siinä mielessä sama vaikka kirjottasin koko nimeni tähän, mutta olkoon nyt kuitenki :D

Nyt kömmin sänkyyn nukkumaan, että jaksan taas huomenna. Oiskin taas kauppareissu edessä kera kolmen kakaran :S

Vierailija
26/40 |
13.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kerennyt kunnolla sänkyyn asti, kun nuorempi tyttö aloitti itkukonsertin ja sitä sitten riittikin. En tiedä mikä tytöllä oli, mutta rauhottui vain, kun sai istua minun sylissä. Epäilin jo, että oisko marraskuinen korvatulehdus uusinut, mutta toisaalta aina ennen hänellä on noussut kova kuume korvatulehduksen yhteydessä ja toisaalta nyt hän nukkuu oikein tyytyväisenä olohuoneen sohvalla. Pitää siis seurata tilannetta. Mutta siis, pitkä päivä edessä, kun unta tuli 1-2 tuntia ja sekin pätkissä. Ja illalla on vielä miehellä harrastukseensa meno reiluksi 2 tunniksi.. NOh, ehkä ensyönä meilläkin taas nukutaan.

Tuomas nukkui klo 23-7.40 niin, että klo 3.40 söi ja 6 jälkeen vaihdoin vaipan + bodin ku oli pissa taas yllättänyt. Pikkumiehen puolsta siis nukkua kyllä sais.

Mutta, nyt isompi poitsu kouluun, palailen päivemmällä :)

Vierailija
27/40 |
13.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miannille tsempit hirveestä yöstä! Ei voi kun taas ihmetellä sun jaksamista :o Ja nimistä piti sanoa, että mun mielestä myös Venla on tosi kaunis nimi, sointuvat yhteen Julian kanssa ja poikien nimet sointuu yhteen. Kauniit lapsosten nimet!

Voimia myös KETSUPille koliikkivaivojen kanssa. Joko flunssa on vauvalla hellittäny? Meillä räkii vieläkin. Ne, jotka on käyttäny sitä imujuttua nuhan helpottamiseksi; saatteko " kaikki" räät pois? Siis rohiseeko ja niisteleekö sen jälkeen kun ootte imeny? Mä saan imettyä jonkin verran, mutta ei kyllä yhtää vähempää niiskuta sen jälkeen :( Yötä auttaa tosi paljon toi aika pystyasennos nukkuminen. Laitoin ne kirjat etujalkojen alle ja pyyhkeen vielä patjan alle pään kohdalle, niin on aika pystys. Ei niiskuta yöllä yhtään.

G:hin piti vastasta. Vaatekoko meillä alkaa oleen sopiva 62 cm, jotkut 56 cm on vielä oikeen hyviä, mut suurin osa menny jo varastoon. Pitäis alkaa osteleen 68 cm, kun mun mielestä niitä meillä on niin vähän. Näitä 62 cm on vähän liiaksikin, kun äiti vähän innostu osteleen tytölle vaatetta....

Syömään minä kans ehdin vähän liian hyvin :) Paree ois, kun kerkeis päivällä ittelle tekeen jotain oikeen kunnon ruokaa. Minä kun teen vaan sit kun mies tulee 16:lta töistä, niin päivällä ei aina jaksa oottaa siihen asti, sit tulee napsittua mitä sattuu.

Onneksi FIIKUNAN vauvalla helpottanu koliikkivaivat!! Meillä kans oli toissayö aivan huippu!! Meni nukkuun klo 23, heräs vielä klo 24 syömään, sit nukku ILMAN YHTÄÄN KIPUITKUA kolmeen, söi ja nukahti ja taas heräs puol seittemän naureskellen sängyn vieressä olevalle suojelusenkelitaululle. Kyllä taas sai voimia yhdestäkin yöstä ja osaa kyllä todella arvostaa näitä!! Vaikka edellispäivänä oli saanu rokotteen -rotavirusrokotteen mukaanlukien, niin ei ainakaan seuraava yö, eikä seuraava päivä vaikuttanu muutakun eilen päivällä oli tosi uninen :) Viime yö meni sit kitisten puol kahteen, mutta paree seki oli kun yleensä. Meillä oli eilen vipa vyöhyketerapia tällä haavaa, saas nähdä mihin suuntaan itkut nyt menee...

Toissapäivän rokotetutkimukses käynnillä mitattiin paino (vaatteet päällä, arvioi vaan vaatteiden koon) ja pituus. Ihmettelin suuresti, että tytölle ei ollu tullu painoa kun vaan vajaa 400 g -oisko kolme vkoa sit ollu ed. neuvola ja pituutta VAIN 1 cm! Vaatteista vaan niin moni on jääny pieneksi, että ainakin kuvittelin, että 1 cm ei riitä tämän neidon pituuskasvuun. No, täytyy kattoa mitä ens maanantaina mitat sanoo, kun meillä neuvolalääkäri ja katotaan painokin ihan " virallisesti" ilman vaatetta. Lääkäri kuitenkin katto Elman polven, kun naksuu niin. Sano, että ei oo hätää kun suoristuu ilman mitään, eikä aristele yhtään. Mut pitää vielä kysästä ens maanantaina, kun tää ei ollu lastenlääkäri.

Joulu sen kun lähestyy! Ei oo kun puoltoista viikkoa :)

bernuski ja Elma aattona 3 kk

Vierailija
28/40 |
13.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon ostanu kaikki 50/56 cm Kappahlista. Ton kokoset menee vielä tosi hyvin, sukkikset venyy niin hyvin. Ovat tosi nättejä, osa kuvioisia. H&M:stä en muistaakseni löytäny. En oo ihan varma. Mut muualla ei ainakaa täälä Seinäjoella ollu ton kokosia. Ja onkohan se ny Vendi -merkkiset, minkä ostin 60 cm, niin ne on tosi ohuet, en viitti mekon kans pitää, kun tuntuu ettei oo kovin lämpimät.

Vierailija
29/40 |
13.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervehdys pitkästä aikaa!

G: Meidän huomenna kuukauden (!!) vanha lokakuisten hännänhuippu on kasvanut noista 56 cm:n vaatteista jo ulos ja nyt ollaan siirrytty aikalailla kokonaan 62:n vaatteisiin. 56-kokoisista menee enää huimasti venyneet yökkäripotkarit. Neiti olikin viikko sitten jo 56-senttinen, nyt varmaan tullut taas ainakin sentti lisää.

Nellille on muodostunut jo aika selkeä rytmi. Päivisin ollaan aikalailla hereillä, mitä nyt muutamia pikku-unia vetäisee. Iltapäivällä joskus kolmen nurkilla ottaa sitten parin tunnin päiväunet ja sitten on illan hereillä. Iltatankkaus aloitetaan klo 20 ja sitä jatkuu enemmän tai vähemmän jatkuvasti klo 23 saakka, jolloin nukkumaan. Ensimmäinen herätys syömään on klo 3, toinen klo 6 ja aamupäivällä 8-12 taas syödään enemmän ja ollaan puolihorroksissa. Tosin viime yö meni sitten kakkaa äheltäessä. Taitaa olla neidillä pientä kiertoa mahassa.

G: Onko teillä muilla vatsahieronta auttanut ilmavauvoihin? Jalkapohjien hieronta? En ole itse löytänyt oikeita hierontakohtia, joten kaikki vinkit tervetulleita!

Meillä on ristiäiset vasta loppiaisena, kun ei oikein ehtinyt ennen joulua pitämään. Muilla taitaakin olla ristiäiset/nimiäiset jo pidettynä. Ihania nimiä olette vauvoillenne antaneet! Meillä oli pakko alkaa kutsua jo oikealla nimellä alusta alkaen, ettei työnimi jäänyt elämään. Nelli on siis tytön oikea nimi.

Mutteri + Nelli 1kk huomenna

Vierailija
30/40 |
13.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äääk unohdin heti kättelyssä että mitä piti kommentoida...

No ainakin MUIJALLE tuli mieleen että kylpyhän on kivaa sisätekemistä! Meidän esikoinen 1v9kk ainakin tykkää hirveästi ja eikös vesi helpota kutinaakin? Saa lotrailla siellä itsekseen, jotain kylpyvaahtoa vielä voisin hänellekin ostaa. Muutoin nuo joululaulut on kanssa täällä aika pop, ja ehkä jonkun uuden dvd:nkin saattaisin ostaa :)

Omat navat:

Viime yö meni taas kolmen rikkonaisemman jälkeen tosi hyvin, nukkui 4-5 h pätkän aluksi eikä nukkumaanmenossakaan ollut pahempia ongelmia. Eilen oli ystäväni täällä käymässä lasten kanssa ja koko ajan oli Anja rinnalla, ei päiväuniakaan oikein nukkunut... ystävä veikkasi että olis tiheän imun kausi kun on 6vko nyt just menossa. Se voisi selittää nuo yötkin. Kassotaan nyt. Mut ainakin selvästi stressasi tuo eilinen kun olin paljon lapsia, muksut ei tainneet kukaan (4 kpl yhteensä) nukkua oikein päikkäreitä, esikoinenkin vaan huuteli sängyssään.

Nyt on Anja nukkunut tähäna sti, esikon kanssa herättiin jo 3h sitten ja oon saanut ihan kivasti tehdä töitä, yksi projekti pitäisi saatella päätökseen ennen kun lähdetään anoppilaan perjantaina. Onneksi muut tekevät siitä suurimman osan, minä vaan päivittelen viimevuotisia tietoja.

Mulla taas on mielessä kovasti vaan yksi ystäväni joka odottaa noin viikolla 20 ja jolla ultrassa havaittiin vähäinen lapsivesi :( On kova huoli siitä että mikä on ongelmana vai onko mikään. Sattuisiko joku tietämään aiheesta? Hän oli odotuspuolella itsekin omalla ketjulla kysellyt.

Mut nyt tuo taitaa tuolta karjahdella...

Äkkiä: VAATEKOKO on Anjalla se 62 cm, 56 on jo kokonaan liian pieni. Veikkaan että pituutta on noin 58 cm, mutta huomenna neukkarissa näkee!

Hyvää keskiviikkoa, gotta gooooooooooooooooo!

Coe

Vierailija
31/40 |
13.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja onnittelut camelotille!!

VaatekokoG: Meillä on käytössä lähinnä 68cm ja 70cm-vaatteita, muutama 62cm on vielä sopiva. Pituutta Sisulla ei ihan mahdottomasti ole mutta esim 62cm puolipotkarit kiristää masun kohdalta niin ettei niitä voi enää pitää :D

SyömisG: Mulla on vielä 2-3 raskauskiloa jäljellä ja sitä ennen oli jo sellanen ainakin 10 kiloa liikaa, argh. Syön niin kamalia määriä karkkia että ilman mässyn mässäilyä olisin varmaan laihtunut muutaman kilon. Muutenkaan ei oo ollut ongelmia ettenkö ehtisi syödä... Pitäis kyllä alkaa vähän katsoa mitä suuhunsa pistää, ottaa päähän kun vaatteet ei mahdu päälle jne. Mutkun se karkki on niin hyvää! Ikinä ennen en oo ollu mikään suklaansyöjä (oon aina tykänny enemmän salmiakista, lakusta ja hedelmäkarkeista mutta nyt oon syönyt ihan kamalia määriä suklaata... ja sen kyllä huomaa ihostakin!)

Miannille, ihan hyvältähän noi teidän lasten nimet kuulostaa, kivoja nimiä!

Meillä on Aku 9v, Alex 6v3kk, Alisa 4v11kk ja sit Sisu 7vko... Kaikki odotti että A-sarja jatkuu mutta kun sopivaa aalla alkavaa nimeä ei vaan millään keksitty (harkinnassa kyllä oli jos vaikka mitä: Antti, Antero, Akseli, Austin, Andi, Anton ja Alisan ehdottama unisex-nimi Amazon, heh)!

Muutenkin nimet on tosi eri tyylisiä (varsinkin Alex ja Sisu!) mutta kaikki lapset on vaan olleet niin nimensä näköisiä!

G:Miten teillä muilla, onko isommat sisarukset olleet vielä/jo mustiksia?

Meillä Alisa tekee kaikkia " ihania" tempauksia saadakseen huomiota, esim. viikonloppuna tyttö päätti tyhjentää yhden höyhentyynyn, voitte vaan kuvitella että meiltä sit löytyy höyheniä joka paikasta... tuntuu että oon miljoona kertaa imuroinut, mutta aina jostain pöllähtää.

En oikein tiedä pitäiskö itkeä vai nauraa :/

Sisu heräsi, pitää mennä..

merileijona (by the way, radiossa muuten eilen sanottiin että merileijonan nimi muutetaan leijonahylkeeksi... miksi oi miksi?) ja Sisumies tasan 7vko

Vierailija
32/40 |
13.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aaargh mikä työ taas kerran...Pojalla kuume vaan pysyy korkeana. Yölläkin heräili vähän väliä itkemään, näki painajaisia ja oli aivan tulikuume. Annoin sitten herkkulääkettä( poika itse keksimä nimi:) ja nyt aamulla kuume oli himpun laskenut mutta siltikin 38,5c. Tuo herkkulääke on nestemäistä Panadolia, suosittelen lämpuimästi kaikille joille lääkkeenotto takkuaa!

Merileijona: Alisa on mun suosikkinimissä ihan kärjessä. IhanaIhana nimi!!! Meillekin todennäköisesti olis tullut Alisa, mutta ei sovi yhtään esikoisen nimeen niin jätettiin se sitten kokonaan pois. Mutta tosi ihana nimi on!

Mulla oli se kamala suklaanhimo..Joka päivä piti saadasuklaata tai tuli (ihan oikeasti!) vieroitusoireita..Mutta ihme kyllä se on nyt hävinnyt kokonaan ja ei tee oikeastaan yhtään mieli :) Ja hyvä niin! Mä olen päättänyt olla stressaamatta painon kanssa, varsinkin nyt ennen joulua. Tammikuussa alkaakin hirmuinen itsensä piiskaamiskuukausi ;)

Mulla huomenna jälkitarkistus ja voisin hyvin antaa oman aikanai jollekin toiselle.Olisko vapaaehtoisia? ;)

Ens viikolla onkin sitten tytöllä lääkärineuvola, saas nähdä mitä mittoja likka vetelee =O On aikamoiset naiselliset makkarat saanut kerättyä jalkoihinsa ;D

Pitkän puoleinen typy meillä asustaa, oli 1kk:n neuvolassa 58cm ja terkka epäilikin että olis jo syntyessään ollut pitempi kuin mitä papereihin laitettu 52cm.

Meillä on poikakin aina huidellut tuon pituuden kanssa ihan omissa mitoissaan. Oli syntyessään 54cm ja on nyt vajaa kolme vuotiaana suurinpiirtein metrin mittainen..Itse olen aikamoinen hukkapätkä(162cm) ja ainakaan äitiinsä ei lapset pituuteen puolesta ole tullut :)

Mustasukkaisuutta ei ole ollut oikeastaan yhtään..Monelta olen kuullut että se iskis siinä vasta siinä vaiheessa kun vanhempi lapsi tajuaa että se vauva on tullut jäädäkseen taloon..Mutta missä vaiheessa tuo hoksaaminen sitten tapahtuis jos näin olis? :) Kertokaa te joilla enempi lapsukaisia?

Olenkin yrittänyt pojalle kovasti kertoa ja jutella että Ronja asuu meillä sitten koko ajan eikä se enää lähde pois :D Mutta kaiken kaikkiaan tuon puolesta mennyt tosi hyvin ja poika on oikein reipas isoveli ollut!

Mutta nyt laittamaan jotain sapuskaa, voi hitto kun meinaa oma olokin olla vähn kipeän tuntuinen :(

Camelot ja Ronja 7vkoa

Vierailija
33/40 |
13.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

olipas jääsydämellä ollut kaamea lääkäri!!

tuntuu että jotkut ovat kyseiseen ammattiin niiiiiin vääriä henkilöitä kuin vain olla ja voi,ainakin minun mielestä lääkäriys (hihii) vaatii kyllä jonkinlaista kanssakäymisen taitoa ja ymmärtämistä ja ennenkaikkea sitä että osaa valita sanansa oikein!!!

noista painoista..mulla kanssa lähti helposti kymmenen kiloa,ja sitten stoppasi ja tuli jo kilo pari lisääkin,niinkuin oliko lilliksellä..

painoa siis raskaudesta edelleen 10!!!!!! huh! ja tuntuu että eivät millään katoa,vaikka kuinka imettää ja eipä tuo liikkuminenkaan ole mitään ihan vähäistä näiden kahden lapsen kanssa.

mulla myös vaivana tää jatkuva herkuttelu kyllä,jotenkin ei oo mitään itsekuria ja vielä kun ruokaa ei ehdi itselle laittaa kun huolehtii lasten syömisistä niin tulee liian helposti mentyä vaan nälkäisenä herkkukaapille tai ostettua kaupasta herkkuja!

mahan kutistuminenkin tuntuu tehneen stopin,ihan kamalaa,ei mua niinkään nämä kilot haittaa vaan tuo inhottava löllö pömppö!!!!

aina kun olllut kiinteää tasainen vatsa niin tämä on jotenkin niin kahuea!

kai sitä asialle jotain pitäisi tehdäkkin eikä vaan valittaa!

joululahjagallupiin...meillä annetaan lapsille yhdet lahjat kun niitä tulee kuitenkin joka puolelta eivätkä lapset vielä edes ole siinä iässä että joulusta jotain ymmärtäisivät,tai siis siitä että miksi annetaan lahjoja.

mutta jotain pientä haluan kuitenkin lapsille muistoksi, pojalle ajattelin yhden ihanan uuden ison eläinkuvakirjan kun on nyt se ikä että eläimet on pop ja tytölle jonkun ihanan pehmolelun .

vaatekoosta..meillä nyt suurimmaksi osaksi käytössä 56cm,vähän alkaa kyllä lahkeista ja hihoista kinttaamaan. yhden kerran ollaan pidetty äippäpakkauksen 60cm potkaria ja se olikin yllätykseksi ihan sopiva! ihan haikeaa miten nopsaan tämä neiti kasvaa!

eilen olikin se lääkärineuvola,

ihan terve tyttö!!! ihanaa!

vaatteet päällä painoa oli 4965g ja pituutta 57cm, eli hyvin kasvanut tyttö. tuntuu tuo melkein viisi kiloa jo niin isolta! nyyh!

vaikka en usko että olisi paino oikeasti ollut ihan tuon vertaa kun kuitenkin vaippa oli ollut jo muutaman tunnin ja vaatettakin oli aika paljon, en ymmärrä miksi sitten pitää merkata grammalleen tasan se paino mikä vaa-assa näkyy,jos siinä selkeästi on painoa muustakin kuin lapsesta..no eipä kai tuo niin vaarallista ole, mutta jos käyriäkin lasketaan tarkan painon mukaan mikä ei edes ole oikea..

kävittekö bernuski elman kanssa siellä vyöhyketerapiassa? oliko siitä teille minkäänlaista apua?

mä odotin siltä hirmuna kun niin monet oli kehuneet että auttaa hyvin, ja vielä kolmen kerran jälkeenkään ei meillä tuntunut olleen minkään laista muutosta...no sitten kun oltiin se viisi kertaa käyty niin jotain tapahtui,tiedä sitten johtuiko edes tuosta hieronnasta..vai vaan aiko korjasi asian..tai mun syömiset tms..mutta tosiaan ,muutaman kerran päivässä vauva jo viihtyykin hetken sohvalla pois sylistä,varsinkin jos itse istuu vieressä,paljon kyllä vielä joutuu tyttöä kantelemaan itkujen takia ja hyssyttelemään ja nukahtaa oikeastaan vaan kannellessa sylissä ja asentoa tarpeeksi usein vaihtamalla..mutta on ihanaa kun huomaa että selvästi lapsella on rauhallisiakin hetkiä kun mihinkään ei koske!

kiva kuulla että teilläkin on yö mennyt paremmin! toivotaan että tämä on vasta alkua! :)

meillä tuli tänään sieltä rokotustutkimusklinikalta kirje ja ihan innoissani ajattelin että se on nyt kutsu sinne rota-tutkimukseen,höh,ei ollut kun b-hepatiitti,mutta onhan sekin kiva että sen saa...täällä vaan nyt kamppaillaan tuon rotan kanssa kun toisaalta haluaisin sen hirveästi,mutta on niin kallis että ei ole siihen oikein varaa...

camelot, täällä myös yksi hirmuinen suklaahiiri! vitsit että tekeekin taas mieli suklaata!!!

mustis-gallupiin.. meillä selkeästi on vielä tuota mustasukkaisuutta,ilmenee kiukutteluna äidin ja isän lyömisenä ja raapimisena ja tavaroiden heittelynä sekä myös vauvan kiusaamisena,välillä vaivaa revitään käsistä ja jaloista,välillä yritetään tökkiä,välillä heitellään tavaroilla...

ja pitää tunnnustaa että kyllä välillä ottaa niin hermoille vaikka luonnollinen reakstiohan tuo pieneltä on,mutta kun mitään kieltoja ei uskota ja varsinkin vauva on niin viaton tilanteeseen että hermostun kun isompi menee pienempäänsä kiusaamaan eikä usko eitä!

mitähän piti vielä kirjoitella..paah,enpä muista...

hirmuinen kiire muten tulee jouluvalmistelujen kanssa..mä en oo nimittäin tehnyt vielä MITÄÄN! vauva on kuitenkin sen verran sylivauva että touhuaminen onnistuu ainostaan miehen olllessa kotona ja hän tekee pitkiä päiviä joten aikaa ei siis ole...vaikea yhtälö!

voimia kaikille sairastaville!!!

nyt syömään (huh)

fiikuna ja hillamartta 7vk (en vielä osaa päättää kummalla nimellä haluan tyttöä kutsua;) ) ja nooa kohta 1,5v

Vierailija
34/40 |
13.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fiikunan viestin innoittamana muutama sana. Olin tosi helpottunut, kun luin, että teilläkin esikoinen raapii ja potkii ja heittelee tavaroita. Olen ollut ihan neuvoton tuon meidän esikoisen kanssa, kun tekee ihan vastaavaa ja mikään ei tunnu tehoavan. Onneksi kiusanteko kohdistuu nyt enemmän vanhempiin, kuin vauvaan.

Jaaha, kutsu kuuluu.

35/40 |
13.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis vitsit että sitä on niin suklaan orja- ostin kaappiin levyn tummaa suklaata leivontaa varten vko sitte ja nyt kun ei oo muuta herkkua ollu niin hups- sehän on melkein syöty jo! Hävettää jo, ku aina jos ostetaan jotain herkkuja kaappiin, mä täällä päivien mittaan napostelen kaikki kun ei ehi oikeeta ruokaa itelle laittaan tai ainakaa syömään- sitte ku mies illalla alkaa jotain hakemaan että tekispä mieli, niin ups ups...kun kaikki onkin jo syöty :O Voi tätä äitiä.. sitte se oikein syyllistävästi kysyy että : ootko sä TOSIAAN syöny nämäki!!??? - siis ai MINÄ vai? eeeen, ku se oli joku ihan muu ku minä :) tai minun toinen minä. se ahneempi puolisko.

Taitaa olla 1,5v useammalla vähän sama tyyli purkaa tuota mustasukkasuutta. Myös meillä nimittäin ilmenee tuota tavaroiden viskomista ja nipistelyä ja läpsimistä- ketä tahansa kohtaan. myös vauvaa ja siksi saa olla aina varuillaan. Tuo tavaroiden nakkeleminen oli aluksi mulle tosi järkytys, se tuntu jotenki niin hirveeltä. Mutta toisaalta tuon ikänen lapsi kun ei osaa kertoa miltä tuntuu niin miten muutenkaa se tunteitaan purkais. Meillä on menny VAIN yksi lautanen rikki tuon takia :) Ja tietty kaikista kallein! Kartio- lasit on lentäny kans pariin otteeseen lattialle kun juoma loppunu siitä ja tyttö hermostunu, mutta ne on aika kestävää tekoa.

Mutta tuo Merileijonen tyynyjuttu kyllä nauratti:) Vaikka se ei varmaan äitiä oo naurattanu kun on siivon nähny.

Meillä tahtoo nämä illat mennä IHAN Höpöksi. Eikä äitillä oo hetkeäkää omaa aikaa päivässä- paitsi nyt - mutta yleensä ei siis ole. Eilenki kello oli 1 ennenku tyttö nukahti. ONNEKSI heräs vasta 6.20 syömään eka kerran, että sain nukkua pitkän pätkän. Muuten en ois kyllä jaksanu.

JAKSAMISTA kaikille nuhanenille ja kuumeisille. Täälläki vauva nuhassa, nenä on ihan tukossa ja turisee. Kuka se kysy siitä Nenä-friidasta (bernuski? hyvä tämä muisti..) tai vastaavasta vempaimesta.. Minä teen aina niin että tiputan vauvan nenään ensin keittosuolatippoja ja sitte muutaman min. päästä imen rään pois. Eihän sillä todellakaa kaikki lähe, mutta edes vähän. On niin syvällä se " käkä" (esikoisen sana joka on vakiintunu meijän perheeseen) siellä että ei se tuu imemällä pois.

Oli tosiaan aika inhottava lääkärireissu, mutta tulipahan tehtyä ja TIEDÄN että seuraavan kerran kun oon raskaana (jos oon joskus vielä) emme enää asu täällä ja pääsen jonku toisen lekurin hoiviin.

Sain siivottua tänään joulusiivouksen vaikka ei joulua kotona ollakkaan. Mutta kiva tulla sitte kotiin kun on puhasta. Pe lähtään mummuloihin joulunviettoon, jee! Kiva päästä taas pitkästä aikaa pois kotoa.

Niin, mutta siis tytöt oli niin nätisti että onnistu siivous ja nyt pitäs lähtä tavarat nosteleen pois pöydiltä ja sohvalta omille paikoilleen.

Balaamisiin siis..

Jääsydän - Usva 1,5v ja Vanamo 6vko

Vierailija
36/40 |
13.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen juttelin pitkästä aikaa yhden kaverin kanssa ja siinä jutellessa kaikenlaista kaverini esitti aika nerokkaan kysymyksen :O :O

" Eikös se kotiäidin elämä ookaan pelkkää nukkumista?"

EEeh...Olin ihan suu auki siinä kun en mitään keksinyt sanoa siinä silmät ristissä unen puuteen takia :D Vois jopa sanoa, että; " mitä on nukkuminen?" Mutta eiköhän se hällekin vielä joskus selviä asia kun lapsia saa...

He hee...Just kun aikaisemmin kirjotin että mulla se suklaanhimo on jo mennyt ohi niin muistin et mulla olis kaapissa yks kaverin pakettiin menevä suklislevy..Arvatkaa onko sitä enää :O

Vois sanoa että se oli se minunkin ahneempi puolisko joka sen söi ;O

Millianin kuulumisia kaipailen minäkin ja kaikkien muidenkin vanhoje tuttujen :o)

Vierailija
37/40 |
13.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täälläkin menee Fazerin sinistä ja se on kyllä kokonaan teidän syytä!

Olipas todella lohduttavaa lukea, että muidenkin (pienet) esikoiset viskelevät tavaroita suutuspäissään. Meillä se on ihan arkipäivää, samoin kuin kaikenlainen muu temppuilu ja uhmailu. Meidän saldo on yksi (h***n kallis) juomalasi, Myyrä-lautanen ja tuhat metriä käristettyä kaapelia, nimittäin äidin hermosellaista;) Mustasukkaisuutta on ilmassa päivittäin, pääasiassa se ilmenee kitinänä ja äidin sylin kaipuuna juuri silloin, kun vauva itkee tai on syömässä. Vauvaa isosisko ei koskaan satuta, mutta äitiä ja isiä on kyllä hieman nipistellyt...Välillä on vähän parempia päiviä ja välillä kaikki on ihan kamalaa. Uskon ja toivon kuitenkin tämän jossain vaiheessa helpottavan. Meidän neuvolan täti muuten sanoi, että monissa perheissä pahin hetki on se, kun vauva lähtee liikkeelle ja menee isomman sisaruksen reviirille. Kauhulla siis odotan sitä päivää, kun Elli oppii ryömimään:/

Ei kai tässä muuta, jälkitarkatus oli ja meni, kaikki ok. Ei ollut edes hirveetä, vaikka papakin otettiin samalla kertaa.

Lisää suklaata:p

Vierailija
38/40 |
13.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

MUSTASUKKAISUUDESTA: Ei ole meillä ilmennyt vieläkään sitä. Joskus tietysti isompi esim. sanoo " maito pois" kun hän haluaisi lukea ja vauva syömässä, mutta en oo tulkinnut sitä mustasukkaisuudeksi vaan itsekkyydeksi... :) Kun tapahtuu siis ehkä kerran viikossa. Pari kertaa on esikko myös pantu jäähylle kun on huitaissut vauvaa, ja tänään tuossa kiusallaan heitti palikan ilmaan niin että meni vauvan päälle. Pyyti kyllä sitten heti anteeksi halauksella, mutta selvästi vähän oli kiusantekoa kyllä ilmoilla.

Mutta tuota HEITTELYÄ ei meidän 1v9kk olekaan vielä keksinyt... jonkun verran hakkaa tavaroita suuttuessaan, mutta sellaiset raivokohtaukset on nyt jääneet pois, mitä ehti saada pari ennen Anjan syntymää.

Ja noista PUDOTETTAVISTA KILOISTA, mulla siis viime punnituksessa oli edelleen 15 kg raskauskiloja jäljellä (25 tuli) että vedän kyllä pohjat. Onneksi sillä pääsis normaalipainoon kun nuo lähtisi. Mä panin tavoitteeksi että jos sinne 1v synttäreille mennessä olisi normaalipainossa. On muuten jännä että kuinka norsuolo vaihteleekaan - kun katson nyt jotain raskauden alussa otettuja kuvia näytän kauhean laihalta mielestäni, ja kuitenkin painoin sillon 5kg enemmän kuin normaalisti ja tuntui tosi läskiltä! Voi kunpa pääsis takaisin niihin mittoihin heti! :)

Nyt jatkan töitä, tänään oonkin ehtinyt jo pari-kolme tuntia tekemään kun tytöt nukkuivat yhtä aikaa.

Coe

Vierailija
39/40 |
13.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten sitä onkin nykyään olevinaan niin kiireinen ettei ehdi kun pikaisesti muitten juttuja lukemaan... En ole tainnut tänne kirjoitella kuin sillon kun tyttö syntyi, eli reilu kuukausi sitten. Kiva lueskella muitten juttuja, ihan niinku raskauaikanakin... Ei vaan samalla tavalla jaksa sitten jaaritella näitä omiaan. :)

Vaatekoosta oli puhetta... Meillä 56 on tällä hetkellä sopivin, jotku 50cm menee vielä, 60-62cm vielä tosi reiluja. Tytöllä pituutta viime pe 55,5cm ja painoa 4890g. Vähän kyllä riippuu valmistajasta nuo koot, esim. H&M:lla mun mielestä pienempiä kuin muilla...??

Jälkitarkastus ohi ja kaikki ok, nyt ei sitten ole hyvää syytä vältellä imuroimista ja muuta rehkimistä... Muthan siis keisarileikattiin niin olen tehokkaasti käyttänyt sitä syynä pistää mies siivoamaan. :) Taitaa kyllä jouluvalmistelut jäädä tänä vuonna vähän vähemmälle. Ihan ei ole vielä tottunut tähän vauva-arkeen niin että pystys jotain ylimäärästä vauvanhoidon ja arkihommien lisäksi tekemään. Nytkin muuten pyykit tuolla odottelee ripustamista ja täällä sitä vaan äippä lorvii netissä...

Ai niin, meinasi aivan unohtua tärkein... Meidän tyttö kastettiin itsenäisyyspäivänä ja nimeksi tuli Leeni Katariina. :) Aivan ihania nimiä olette muuten vauvoillenne antaneet!

Apuva mulle tuli nyt semmonen tunne että oon jo ton nimen käyny täällä kertomassa... Mun muisti on nykyään aivan_uskomattoman_huono. Mut ehkä se oli tonne yhelle toiselle keskustelupalstalle... Voi että mulla on laho pää nykyään....

Nyt pyykkien kimppuun ennen ku Leeni-neitokainen heräilee...

-Late ja Leeni 6vk-

Vierailija
40/40 |
13.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

...painogallupiin. 16 kg tuli ja jäljellä 3, jotka tuntuu kyllä tulleen jäädäkseen... Nuo 13 kiloa lähti kyllä ihan huomaamatta itekseen. No kattoo jos liikunnalla sais nuo viimesetkin pois... Juu varmaan niin... Olen meinaan ihan älyttömän laiska kuntoilemaan, jaksan aina jonkun max. 2 viikkoo lenkkeillä ja sitten into lopahtaa. Jos nyt vaunuillessa into pysyiskin..??? Hirvee nälkä on koko ajan, terkkari sano että imetysaikan on ihan normaalia että on nälkä ja jano jatkuvasti. Mutta enemmän, kuin painosta, olen harmissani noista raskausarvista joille ei voi mitään. :((( Masu on ku villieläimen raapima... Ja niinku minä rasvailin ja hieroin ihoa koko raskausajan...yhtä tyhjän kanssa. NO, se hinta oli ilmeisesti maksettava tuosta ihanasta pikku nyytistä. :)