Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

*LOKAKUISTEN ALKUVIIKKO* (ma-ke)

Kommentit (40)

Vierailija
1/40 |
11.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Märkää räntää tihkuttaa siihen malliin, ettei viitsi lasten kans ulos lähteä. sen kun tietää, että 15min päästä kaikki on likomärkiä.

Tuomaksen vois laittaa ulos unille, kunhan väsähtää. Nyt katselee niin virkeänä tässä sylissä. Pienempi tyttö nukahti jo päikkäreille ja isompi katsoo dvd:tä. Voisi sanoa jopa, että täällä on rauhallista :) Ja yhtälailla voin vakuuttaa, että kaikki muuttuu sillä hetkellä, kun esikoinen tulee koulusta...

Tuomaksella näyttää nyt vakiintuneen tuo yksi syöntikerta /yö, aika vaan vaihtelee kovasti. Joskus syö jo 2 aikaan, joskus vasta 4 jälkeen ja kerran tosiaan nukkui viiteen. Viime yönä piti pitkästä aikaa pojan kans valvoa, kun äkisti kakat syönnin jälkeen eli 3 aikoihin ja siinä pyllynpesussa sitten virkistyi niin, että nukahti vasta 4 jälkeen uudestaan. Nukkui kyllä sitten melkein 8 saakka.

Muutenpa täällä ei mitään erikoista. Lapset odottaa joulua ja minä mietin viimeisiä lahjoja.

Mukavaa maanantaipäivää itse kullekin!

Mianni ja Tuomas

Vierailija
2/40 |
11.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilläpä herättiinkin tänään klo 10:23 :o Tai siis klo 6:15 esikoinen heräsi haluamaan maitoa, sitten klo 7:30 heräsi kun tutti oli pudonnut, klo 9:30 Anja söi... ja lopulta sitten 10:23, kun nukahdin syöttäessä.

No mutta on siis rytmi tosiaan vähän sekaisin. Alkuyöstä menikin taas pitkään, en tiedä miten se onkin noin revennyt, mielestäni ei mitään ole tehty eri tavalla. Nyt Anja sitten valvoi ihan muuten vaan, ei ollut edes sitä perinteistä röyhtäytyssessiota - tai pari kertaa röyhtäytin kyllä kun ei syömisestä tullut mitään, mut sit lakkasi syöminen kiinnostamasta ja tyttö oli vaan hereillä. Ihan kuin olisi yö ja päivä mennyt sekaisin, vaikka koko pienen elämänsä ajan Anjalla on ne selvästi ollut erillään ja öisin on nukuttu.

Nyt toisen lapsen kanssa osaan onneksi ajatella että tää on vaihe ja menee ohi, esikoisen kanssa nää tuntui ihan toi-vot-to-mil-ta... sellasta että " tätäkö tää nyt sitten on lopun ikääni" . Mulla oli kyllä selvästi silloin synnytyksen jälkeisen masennuksen oireita, ne varmasti pahensi tuota.

Mut siis joo, pitää tehdä vähän töitä, mutta NAZULLE piti sanoa että ei en minä mitään loukkaantunut tms :) Meidän esikoinen tosiaan vaan on vielä vähän vauvamainen eikä siis itse ole ollut aloitteellinen tutin tai tuttipullon tms poisjättäjä. Nyt on ruvennut tutin antamaan helposti pois, ennen siitäkin seurasi itku jos pois otti. Enkä vielä itse viitsi tehdä asialle mitään tässä vaiheessa, onneksi ei kukaan vielä katso pahalla silmällä... :) Mut siis en missään nimessä mitenkään pahalla ottanut :)

No nyt tää esikoinen tulikin käsipuoleen huutamaan että " uetaa pikkunallee" eli pitäis lukea Pikkunalle-kirjoja, jotka on luettu varmaan 300 kertaa. Arg. Ei oikein vielä ymmärrä että " äidin pitää tehdä töitä" , varsinkin kun työt on vauvapalstalla :D

Hyvää alkuviikkoa kaikille :) Miten muuten voivat SIGNORINA-IIRIS, JE_NI, FIIKUNA, LUPICAIA yms aktiivit Odotus-puolelta?

IIRIKSELLE viesti: Oletko ajatellut gradua? :) Minä katsoin sitä tossa yksi päivä ja kääk, en ymmärtänyt mitään! Aivot on pehmenneet!

Coe + Anja 6 vko

P.S. Muuten joka kerta meinaan " allekirjoittaa" että Coe rv jotain... vieläkin jumissa :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/40 |
11.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi kauhistus mikä tuuli tuolla pihalla =O

Tunteroinen käveltiin pikkulenkki, mutta oli kyllä pakko tulla sisälle. Laitoin typykän jatkamaan uniaan partsille, saas nähdä nukkuuko kun ei oo iskä laittamassa tutia suuhun=O (Ai miten niin tuli katkeralla äänensävyllä toi lause, ei kai?;)

Pojan silmä vaan mustenee mustenemistaan. Noussut yön aikana ihan tuohon luomen päälle ja aika rajun näköinen kundi. Onneks ei kuitenkaan pahemmin sattunut.

Mulla on kyllä NIIN hyvä olo kun on nuo juhlat ohitse. Nyt voi kunnolla alkaa nauttimaan joulun odotuksesta ja vauva-ajasta :)

Ja jäädä odottelemaan joulun jälkeisiä alemyyntejä ;)

Minkä kokoisia vaatteita teillä nyt käytössä?

Meillä mahtuu vielä jotkut 56cm, mutta pääosin pidän 62cm. Nyt oon alkanut hamstraamaan jo 68cm-> vaatteita kaappiin, ihanaa =)

Ihanaa pukea vauva oikein tyttömäiseksi ja nyt kun saa omalla nimelläänkin kutsua niin tekis mieli kuuluttaa se koko maailmalle =o)

Mianni: On teillä kyllä hyvä nukkumaan poika. Meillä kun heräillään monen monta kertaa yössä, jollei nälkään niin sitten muuten vaan ähisemään ja seurustelemaan(!). Tyttö ei siis itke, että mitään suurempaa hätää ei ole, mutta liekö tämä tapaus niin seurankipeä että yölläkin pitää kertoilla asioita...Yöt vaihtelee, mutta syömään herää n. 3-6kertaa...ja nuo 6krt yöt on ihan hirveitä =O

Mutta kaiken se kestää jne...:)

Jotain muutakin piti kommentoida,mutta taitaa sama vaiva vaivata kuin COE:ta että pää on pehmennyt ;)

Torstaina onkin jälkitarkistus, arvatkaapa huvittaisko pätkääkään sinne mennä. Noup!

Mulla jälkivuotokin loppui vasta viime viikon loppupuolella, että yli 6 viikkoa kesti...

Mutta nyt etsimään kaapin pohjilta jotain syötävää ja sitten poika päikyille.

Ootteko muuten kiitoskortteja laitellut? Minä tuossa just äsken kirosin kun vein joulukorttikuoren(sen punaisen)postilaatikkoon, että piru kun en tajunnut siihen samaan laittaa kiitoksia...Ärrr!!!

Mutta nyt menoks...

Camelot ja Ronja huomenna JO 7 viikkoa =O

Vierailija
4/40 |
11.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Auttakaa ja antakaa jotain uusia virikkeitä, mitä voisi tuon esikoisen (2,6v) kanssa tehdä!?! Ollaan oltu torstaista asti sisällä vesirokon kourissa. Nyt on kaikki lelut kulutettu loppuun, leikit leikitty, joulukortit ja -lahjat tehty. Piirrettyjäkin on ihan tarpeeksi vahdattu.

Kohta hypitään jo seinille ja sen jälkeen lapset myydään ja äiti joutuu mielisairaalaan, jos ei saada uutta puhtia jostain.

Yöt olleet todella levottomia kun Anna käy 2-3krt suihkussa kutinan takia ja Oona roikkuu tissillä tai kitisee muuten vaan.Päivät on menny vähän paremmin tähän asti. Nyt huomaa et aika ruvennut käymään liian pitkäksi todellakin.

Joten olisi kiva jos viitsisitte vastata ja antaa uusia ideoita, vaikka ette ole aikaisemmin juuri vastailleet kysymyksiini. (Johtuu varmaan siitä kun en kirjoitellut odotusaikana ja teistä tuli niin tuttuja toisillenne)

Juuri nyt ei taida kyllä harmittaa ettei ulos pääsekkään, kun taitaa tuulla aika kovin, kun puutkin on ihan poikittain ja taipaapi vettä tulla alas.

Parempia aikoja odotellessa

m ja pilkulliset lapset

Vierailija
5/40 |
11.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piti vielä onnitella Camelotia vihkiytymisen johdosta. ONNEA!

Vierailija
6/40 |
11.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enpä oo taas vähään aikaan koneella ollut. Eipä ole mitään kummallista tapahtunutkaan. Eelis syö ja kasvaa hyvää tahtia.

Ihanasti Eelis hymyilee kun sen kanssa seurustelee :). Ajatella, 14. päivä tulee kaks kuukautta jo täyteen! Vastahan vauva syntyi...

Meillä on 50 senttiset vaatteet jo oikeestaan pieniä. Ja kun tuli ristiäislahjaksi aika paljon vaatteita niin on tullut laiteltua jo pois vaikka jotkut ehkä oiskin vielä mahtuneet. Nyt on 60-68 senttiset käytössä. Vähän saa hihoja kääntää bodeista.

Olin kolmosen, Aaronin, ja vauvan kanssa jo ulkonakin. Kiva, kun tuli lähdettyä, muuten ois varmaan menny koko päivä sisällä kun ei ole Aaronilla kerhoa maanantaisin eikä perjantaisin. Sai ihan rauhassa mennä ja poitsu sai leikkiä pihoissa. Ei kyllä uskois että on joulukuu ja aatelkaa: ens viikolla on joulu!!! Onneks on lahjat ostettuna. Vauvalle ostettiin soittolelu ja housut. Jotain on kiva sillekin hankkia vaikka saa varmaan muualtakin.

Muija: enpä oikein osaa keksiä tekemistä... Onko näpyt vielä kovinkin pahana? Eikö ne kuivu jotain viikossa? Varmaan voisitte mennä uloskin jos ei hänellä ole enää kuumetta..? Meillä oli onneks vesirokko neljä vuotta sitten kaikilla kolmella yhtä aikaa. Pääsi yhdellä sairastamisella.

Onnea Camelotille!

Sanna ja Eelis 4 vko 2 pvää

Vierailija
7/40 |
11.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea vielä CAMELOT! Kiva että juhlat meni hyvin pojan koöhua lukuunottamatta;-)

Mä just nukuin tyttöjen kanssa 2 h päiväunet - ihanaa!! Nukuin toisen kerran nyt tän 2,5kk aikana päikkärit, nyt olin ihan poikki. En tiedä onko flunssa tulossa vai mitä.

Meillä tytöt meni nukkumaan taas eilen puoli ysiltä mut sitten tapahtui historiaa puolilta öin kun LIlia heräsi kun oli tullut kakka. Tyttö ei ole kakannut yöllä koskaan (kai joskus laitoksella kakkasi??). Vaihdoin vaipat ja syötin samalla molemmat rinnat " varoiksi" kun tyttö vaikutti virkeältä ja nukahtihan neiti sitten. Esikoinen tuli myös väliin ja nukkui niin levottomasti että sen takia nukuin huonosti koko yön.

Mutta olen onnessani kun meillä näyttäisi nyt vakiintuneen juuri sellainen rytmi kuin olen toivonut että lapset ovat ajoissa yöunilla ja aamu noustaan sitten aikaisemmin, n. 7.00 pintaan. Lilia nukkui tänään herättyään het perään 2,5 tuntia ja nyt vielä mun kanssa 2 h päikkärit joten paljon neiti nukkuu yhä!. Myöhemmin Iltapäivällä ja alkuillasta meillä sitten vaan torkutaan. Esikoinenkin on nukkut jo 2,5 h päiväunia. Tämä ilmako väsyttää?? On kyllä karmea sää.

Jos en olisi synnyttänyt 2,5kk sitten nin voisimpa taas veikata olevani raskaana, mun ruokahalu ja viluntunne on just samanlainen kuin molempien tyttöjen ihan ekoilla viikoilla. EIpä meillä ehkäisyä ole olut mutta olen luottanut 100 prosenttisesti siihen ettei menkat vielä voisi alkaa.. No joo nälän tunne johtuu varmaan imetyksestä ja hornoneista.

VAATEKOKO: sama kuin camelotilla eli 56 menee vielä osaksi mutta 62 on ehkä se oikea koko.

MUIJA: ei se vastaamattomuus varmastikaan johdu siitä kuinka hyvin " tunnemme" , ei vaan aina muista mitä on kysytty tai ei osaa vastata kun täällä jokainen kuitenkinn käy piksisesti. nytkään en osaa auttaa kun itsekin sitä miettii sadesään tekemisiä.

nazu

Vierailija
8/40 |
11.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viime yönä ei yhtään koliikki-itkua!! Jippiiiii!! Mutta.... Elmalla iski toissayönä flunssa. Räkii ja köhii ja viime yö meni sit sen takia ihan plörinäksi :( Nukahdin varmaan jotain lähempänä viittä Elma käsivarren päällä. Pikkasen käsi meinas siinä yön (aamuyön) tunteina puutua, mutten ottanu riskiä, et oisin nostanu tytön sänkyyn :) Joskus oon jostain kuullu, että märät pyyhkeet vois auttaa sängyn vieres (?), no, kokeilin ripustaa pinniksen laitoihin vaikken ollu varmakaan ja niistäjällä yritin nenää aukasta. Mut toi oli ihan onneton. Pitää tänään käydä apteekista hakees kunnon letkut, millä saa imee tyhjäksi. Nostin pääpuolen sängystä korkeemmalle, mut oon just vaihtanu pinnikseen kehdosta, niin ois pitäny nostaa niin hirmupaljon, että ois ollu apua (on niin kovin pikkuinen isossa pinniksessä). Muutamat kirjat oli molemmis jalois. Paras oli, kun ennen syöttöä nosti pystyyn, niin räkä jotenki valu vissiin, eikä enää rohissu.

Muijalle en osaa sanoa mitään, kun tämä pikkuinen Elma on meidän esikoinen. Kipeenä varsinkin ei varmaan lapsi jaksa kauaa kiinnostua, puhumattakaan, jos ruvet on kutiavia :(( En mäkään saa usein vastauksia kysymyksiin, mutten kyllä ittekää muista vastata :( Tulee mieleen niin monta vastausta, kun pinoa lukee -mulle ainakin, että sitten kun itte alkaa kirjottaan ei muista enää puoliakaa :( Täs vauvapyöritykses ja meillä koliikin kans aivot tuntuu pehmeneen, niinku joku tos jo kerto.

Voi vide, miltä kuulosti, kun SANTSU kirjotti, että ens viikolla on joulu! Hui ja pihalla on noin hirvittävän synkkää! No, josko viimestään aattona tulis niinkun v.2000. Muistan, että oli ihan musta maa ja jouluaattoaamuna oli valkeaa :)

Tänään mennään 3 kk piikille klo 16.15 :( Rotavirustutkimuksessa kun ollaan, niin kaikki alle 1 v rokotteet annetaan tutkimuskeskukses. Viikon päästä on sit oikee 3kk neuvolalääkäri, mutta ilman piikkejä vaan. Soitin jo, että tuunko ollenkaan kun on flunssaa, muttei kuulemma haittaa jos ei kerta oo kuumetta.

Elma nukkuu alakerras kehdossansa, laitoin patjan alle pään kohtaan koroketta, niin ny tyttö on valunu ihan jalkopäähän. Nukkuu sit jalat koukus. En taas uskalla riskeerata, herää muuten saletisti. Elmalla on muuten naksunu oikea polvi jo muutaman päivän. Säikähdin, kun joku puhu täälä, että voi olla vakavaakin. Täytyy tänään siitä mainaista ja viikon päästä uudelleen neuvolalääkärille, jos tänään ei sano mitään.

Nyt vaan pitää muistella hirveen kuumaa kesää, kun tuskailtiin lämmön kanssa hiki hatus isolla mahalla :) Hih, koira sätkii hirveesti tos vieres ja mässöttää unissaan. Näkee eläviä unia :D

bernuski ja Elma n. 2½kk

Vierailija
9/40 |
11.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli Camelotille hirmu SUURET onnittelut!

Vierailija
10/40 |
11.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, joka tapauksessa BERNUSKIN puolella kaikki sympatiat; meidän Tarmo on ollut pitkään kärttyinen ja itkuinen, ja viime viikolla se flunssan myötä yltyi ihan oikeaksi koliikiksi, joka ilta on huudettu kahdesta jopa seitsemään tuntiin. Argh, alkaa olemaan vitsit vähissä. Keskiviikkona vyöhykseterapiaan, katsotaan onko siitä mitään apua. Kaikkea muuta onkin suunnilleen kokeiltu; ostettiin vauva riippumatto ja siinä Tarmo nyt vetelee sikeitä mun vieressä, mutta saas nähdä yhdeksän aikaan kun huuto yleensä alkaa.

Ja pikkuisen flunssa, vaikka se olikin aika lievä, oli ihan kamalaa katseltavaa. Kun nenä on niin pikkuruinen ja sieltä pyrkii ulos kaikki maailman lima.

Mietin samaa kuin joku muukin, että pieneksi on tämä joukko käynyt, monet odotuspuolelta tutut nimet on jääneet pois. Itsekin kyllä kirjoitan tosi harvoin ja välillä jää pinoja lukemattakin, kun ei vaan ehdi.

GRADU on mullakin siis kesken, valtiotieteelliseen; toukokuun jälkeen en ole tehnyt sille yhtikäs mitään, ja nyt pelottaa aloittaa, kun ihan totta pelkkä arjen pyörittäminen tuntuu välillä liian vaativalta nykyiselle aivokapasiteetille.

Nyt pitää taas mennä, poika heräsi ja sillä on varmaan vaippa ihan tukossa!

Jaksuja kaikille!

Ketsup + Tarmo

Vierailija
11/40 |
11.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnittelut Camelotille!!!

Ja galluppiin samalla:

Meillä 62cm vaatteita.

56cm:iä ei päästy ollenkaan käyttämään kun tyttö oli niin iso syntyessään, niitäkin kun olis jonkun verran ollut kaapissa :(

Mittasin tytön kangasmitalla (kun ei muutoin ton lastan kanssa saa mitattua) niin pituutta näytti kertyneen 62cm :-o

Lasta on hiertänyt tytön hartioihin ikävän punaiset jäljet :(

Meillä näyttää toi lasta jonkin verran häiritsevän tyttöä, vaikka lääkäri sanoi ettei vauva siitä mitään välitä.

Onneksi enää tää viikko ja sen saa pois vihdoinkin :)

Mä täällä koitan saada ristiäis kutsukortteja valmiix, oon tehny niitä yli viikon, kun tuntuu ettei missään välissä ehdi.

Teen ne siis itse, ihan simppelit yksinkertaiset, mutta ei vaan tahdo silti ehtiä.

Me ei saatu pidettyä tytön nimeä salassa, tai siis toi esikoinen on sitä vahingossa lipsautellu, niin aateltiin että ei haittaa vaikka tulee ilmi.

Toinen nimi on vielä hakusessa, tytölle tuntuu olevan ihania nimivaihtoehtoja niin paljon.

Kaunis nimi Camelotinkin tytöllä,

minulla saman niminen pikkuinen kummityttö.

Taidanpa mennä hetkex pötkölleen kun typykin nyt vetelee sikeitä.

Zimppu ja typy 30.10.

Vierailija
12/40 |
11.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosiaan juhlat sujui hyvin, mitä nyt minä olin oikein kunnolla herkällä päällä(joka oli odotettavissakin;) Mutta kun tuli minun vuoroni kertoa tytön nimi, niin sain eka nimen sanottua ja loput peittyi kaameaan itkun tyrskäykseen =O

Mutta loppu hyvin, kaikki hyvin!

Mites JEDELEDEN juhlat sujui? Jokos paljastat nimen vai pitääkö tutkastella ens su lehti TOOOSI tarkkaan ;)

Mutta nyt jatkuu täydelliset naiset ;o)

Lapset nukkuu, aah, ihanaa!!!

Vierailija
13/40 |
11.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuosta toisten juttujen kommentoimisesta ja vastaamisesta: esim nyt mun piti pinon alkupäässä olevaan asiaan kommentoida jotain, mutta enpä enää muista mitä se oli ja kun en kirjoittanut sitä mihinkään ylös niin vastaamatta jää:( Tuskin vastaamatta jättämiseen on mitään " henkkoht" syitä, sitä vastaa niihin mitkä muistaa ja tietenkin mistä on tietoa tai kokemusta. Mutta tottakai ne, jotka useammin kirjoittavat tulevat toisilleen tutummiksi ja kirjoitteluun tulee hieman erilainen sävy.

Meille on nyt viime öinä vakiintunut rytmi, josta olen Hyvin Iloinen: Elli nukahtaa noin 23 aikoihin, nukkuu yhtä soittoa n. kuuteen saakka, syö, nukkuu pari tuntia, syö ja nukkuu vielä noin tunnin. Ja kun esikoinenkin herää nykyisin lähempänä ysiä kuin kasia, niin jess, meikäläinenkin saa aamuisin (ja öisin) nukkua ruhtinaallisesti:))) Mulle sopii hyvin, että voin valvoa puolille öin ja aamulla nukutaan sitten vähän pidempään. Ainoa ongelma on, että ei meinata keritä perhekerhoihin sun muihin, kun ne kaikki alkaa aina niin aikaisin. Esikoisen kannalta sääli, hän kun niin mielellään leikkii muiden lasten kanssa. Mennään kyllä aina kun vaan mitenkään ehditään. Ja ainahan sitä voi kutsua jonkun kaverun (myös äidille;) kotiinkin leikkimään tai kutsua itsensä leikkimään jonkun muun luokse.

Meillä käytössä vielä joitain 50cm vaatteita (housuja), bodyissa 56-62cm.

Lillis ja Elli 7,5vkoa

Vierailija
14/40 |
11.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

miten ne päivät meneekin niinn nopsaan;)

tuntuu että kaikki hetket päivästä on täysin käytössä ja silti aika menee niin nopeaan että..tyttöhän on jo viikonloppuna 2 kuukautta!!! kääk!

meillä vyöhyketerapia (tai ainakin joku) auttoi vihdoin..enää ei tyttö ole niin itkuinen, päivisnkin voi jo muutamaksi minuutiksi laskea sylistä ilman kamalaa huutoa.. illatkin ovat parempia,onneksi,enää ei itketä montaa tuntia,vaan oikeanlaisilla hyssyttelyilla ja heilutuksilla itkut saattavat jäädä puoleen tuntiin per ilta.

yöt meillä alkaa noin 21-23 ja mennään noin kolmella herätyksellä, ja yöunien määrä on noin 6 tuntia,eli heräillään noin tunnin - kahden välein, jonka jälkeen loppu yö itketään ja kitistän ja muristaan ja käääntyillään ja meuhataan, eli noin kahden-neljän aikaan alkaa tämä pyörintä ja kestää noin kahdeksaan yhdeksään, siinä vaan kun esikko herää kuuden maissa ei enää itse pääsekkään nukkumaan ja sitten mennäänkin silmtä ristissä loppu päivä' ..

en tiiiä mistä tuo johtuu,tai massusta,mutta miten just yöllä tulee,kun ei tyttö röyhtäise päivälläkään joten eroa yöhön ei siinä asiassakaan ole..

mutta väsyttävää tuo kyllä on!

kova on tyttö hymyilemään ja ilmakylvyt on lempparijuttu!

kasvoissa on paljon hormooninäppyjä vielä(ollut3vk!) rtai jotain ihottumaa joka kyllä nyt alkaa vähän kuivumaan...

päätään tyttö yrittää jo kannatella paljon,ja pieniä hetkiä jaksaa masulleenkin päätä pitää,tänään myös kierähti selältä kyljelle ekaa kertaa, tosin eipä paljoa ole edes oollut harjotteluun aikaa kun sylissä oikeastaan vaan viihtyy eikä lattialla niinkään..

vaatteista käytössä nyt 56,huomenna se neuvola lääkäri niin saa tietää pituuden mutta tosi pitkältä tuo tuntuu ja alkaa jo muutenkin jäädä kaikki vaatteet lyhyiksi..leveydessä kyllä olisi tilaa mutta lahkeet ei enää riitä;)

bernuskille jaksamisia flunssaisen lapsen kanssa!

ja muijalle pilkkujen kanssa!

niin ja camelotille oiekin isot onnittelut!!!

toivottavasti coe teillä ei ole ihan yö ja päivä sekoittuneet!

mulla kanssa tuntuu välillä että tyttö ottaa päivällä semmosia unia jotka toivoisin yölle ja taas toisinpäin..

juuh,mutta nyt on pakko mennä nukkumaan kun kuuluu molemmat lapset olleen hiljaa hetken,että ehtii itekkin saada vähän lepoa!

joulunodotusta kaikille!

fiikuna ja hilla martta kohta 2kk!

Vierailija
15/40 |
12.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja huomenta Pirkanmaalta! Kerrankin ei sada :)

Hyvin nukuttu yö takana vauvan kanssa. Jo kolmas yö peräkkäin, kun vauva nukkuu ekan unipätkän yli 5 tuntia. Jes. On äitilläkin virkeä olo :)

Vaatekokoon: Meillä käytetään vielä 56cm vaatteita ja ovat hyviä. Puolipotkarit jopa hieman isoja, vaikka neiti on jo 55cm ja 4,5kg. Tosi hoikkarakenteinen kuitenkin. Kaapissa on varattuna jo iso läjä 62 ja 68 senttisiä odottomassa :) Minä kun olen valitettavasti himoshoppailija omien vaatteideni suhteen, joten täytyyhän sitä vaavillekkin ostaa ;)

Ja aikaisemmin kyseltiin, mitä ostaa uudelle perheenjäsenelle lahjaksi Jouluna. Olen ostanut kevääksi vaatteita ja Kaalimaan kakaran haluaisin vielä löytää. Itsellä oli sellainen pienenä ja pakko hommata tytöllekkin. Tosin onhan se vielä ihan liian pieni, mutta olisi sit jo valmiina... Sukulaisilta tulee kuitenkin myös iso lahjakasa, joten kamalasti ei viitsi itse ostaa.

Vähän jo jännittää tulevat lauantain ristiäiset. Meillä on niin pienet tilat ja porukkaa tulee yli 20. Istumapaikkoja ei varmastikkaan riitä kaikille. Mut eiköhän se sopu sijaa anna...

Mut minä lähden tästä jouluostoksille kamun kanssa muutamaksi tunniksi :)

Mukavaa päivää kaikille mammoille!

Susuliini ja Kiia 6viikkoa

Vierailija
16/40 |
12.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä aurinko paistaa ja ruohot vihertää :O

Uskomatonta että ens viikolla mukamas jouluaatto. Voiskohan sitä siirtää? :)

Lapset nukkumassa, äidillä pieni hetki omaa aikaa. Illalla onkin pojan kerhon pikkujoulut, toivottavasti ei ala taas satamaan...Paitsi lunta!

Ja pahoittelut kaikille kaikista kirjoitusvirheistä joita tulee...Meillä näppäimistöstä puuttuu joitain kirjaimia(läppis tipahtanut lattialle;) ja kun nopeaan yrittää kirjoittaa niin virheitä tulee.

Aivan kamala nälkä, onko muilla äideillä ongelmaa oman syömisen kanssa? Tuntuu että on täysi työ ruokkia nuo kaksi pientä suuta, ettei aina jää aikaa ja viitseliäisyyttä laittaa itselle syömistä...

Laitoin kysymyksen tuonne vaatepuolellekin, mutta laitan tännekin. Mistä ootte löytänyt ihania sukkahousuja näin pienessä koossa?

Täällä jyväskylässä nuo kaupat on rajallisia ja aina on nuo pienet koot mennyt..Kamalan turhamaista mutta nautin todella noitten pienien vaatteiden ostamisesta :) Ja etsinnässä onkin ihania, kuviollisia sukkahousuja..Vinkkejä kellään?

Paljon oli aioita joihin piti kommentoida mutta pää lyö ihan tyhjää...Eilen vein kummikehyksen kaiverrettavaksi ja nainen kysyi siinä sitten vauvan syntymäaikaa...Olin ihan suu auki kun yritin miettiä, mutten saanut päähäni =O Myyjä yritti et jos soittaisn jollekin, minä siihen että minä se taidan olla oikea ihminen tietää tuo asia kun omasta lapsesta kyse mutten muista :D

Mutta nyt lopetan tän jaarittelun ja menen tyhjentämään astianpesukoneen..

Voikaahan hyvin, muttei paksusti ;o) Haha ha...

Camelot ja Ronja 7 viikkoa!

17/40 |
12.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun vauva nuhassa ja valvotti. Ja varmaan väsymyksestä johtuen rupes naurattaan tuo nazun kommentti vaatekokoon: kun jotenkin ymmärsin että kirjotit omasta vaatekoosta- että sama ku camelotilla eli oliko se nyt 56 :) Hih! aattelin heti et onpa täällä nyt isokokosia naisia ennenku tajusin että nehän onki vauvojen vaatteiden kokoja :)

Kävin aamulla jälkitarkistuksessa ja että sieppaa lääkäri jolla ei oo taitoa puhua potilailleen.. Ensimmäisenä sano ku huoneeseen tulin että toivottavasti imetys puottaa myös ylimääräsiäki kiloja (2kg nyt jälellä raskaudesta). ARGH! Kyllähän minä läskeistäni hälle olisin puhunu jos se olis ongelma, mutta ku tuollai vaa töksäyttää. Tiedän hyvinkin että kiloja on liikaa ja tarkotus on että joulun jälkeen alan harrastamaan mm. vesijuoksua taas säännöllisesti. Mutta tuollanen ärsyttävä, ivallinen huomautus oli minun mielestä asiaton. Ja lisäksi siinä sitte ku kyseli asioita niin naureskellen totes vaan että: ja mieliala väsynyt mutta hyvä. Ei edes kysyny minkälaiset mielialat mulla on vai onko yhtää mitää mielialoja. Ite aattelin et jos mulla ois masennusta niin oisin masentunu tuosta käynnistä vaan enemmän...

No, se on ohitte se käynti ja nyt saa taas keskittyä elämään tätä omaa elämää :)

Oli aika häijy, kun su iltana huomasin että sektiohaavaan oli tullu reikä. Ilmeisesti vyön solki on sen siihen painanu, sellasen sievän pyöreän kolon. On vähän kipeä, mutta jospa se taas paranis..en hoksannu että se iho on vielä niin ohut siitä kohtaa ettei kärsis tosiaan mitään vyötä pitää vielä.

MUIJA: tuskin täällä tahallisesti kukaan jättää vastaamatta. Mutta ku jokaisella tuntuu olevan jotain kysyttävää niin ei sitä yksinkertasesti muista kaikkeen vastata. Mutta tekemistä, niin enpä minäkään keksi muuta ku lukemista, piirtämistä, maalaamista.. meillä myös yks suosikki on nyt tiptap- laulu ja sen mukana leikkiminen :) Ja ne kasetti-kirja kuunnelmat on ihania, jos vaikka kirjastosta niitä lainaa niin niiden ääressä vois viihtyä. :) Mutta jaksamista sinne, täällä kans painitaan sitkeän räkätaudin kanssa. Toivottavast kaikki paranevat jouluksi!! <3

Vaatekoko G: Vauvalla käytössä nyt 56 ja 62 bodit oon ottanu jo ja pessy valmiiks, niissä on kyllä hihat vielä pitkät.

Meillä on " vakiintunu" näköjään tuo iltarytmi että nukkumaan mennään lopullisesti vasta 24 korvilla. Eilenki tyttö nukahti JO 9:ltä, nukku vajaan tunnin ja alko taas tuo nukutus rumba. Ressaavaa! Onneksi on mieski joka voi välillä pitää sylissä- vauvaa ja välillä ehkä vaimoaki :)

Onnea camelot ja tervetuloa rouvien kermaan ;)

mutta nyt juoksen alas hakemaan postin ku molemmat tytöt nukkuu..ah, mikä hiljasuus!

TODELLAKIN- joulu on ihan tuossa kynnyksellä ja ulkona on syyskuun ilmat..plääh :( Mennään jouluksi pohjoseen joten jospa siellä kuitenki ois valkeaa edes jouluaattona ;)

Jääsydän kera räkästen tyttöjen

Vierailija
18/40 |
12.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elli vaan pitää niin hirveetä meteliä, kun nukkuu sitterissä, etten itse pysty nukkumaan. Ihan kamala korina, mutten todellakaan ala vaihtamaan tytön asentoa, sehän heräis siihen heti;)

JOULULAHJAG: ei osteta kummallekaan lapselle joululahjoja, sillä saavat niitä ihan riittävästi isovanhemmiltaan ja kummeiltaan. Ja juuri on ollut isomman synttärit ja pienemmän ristiäiset, eli tavaraa on niin maan perkuleesti jo valmiiksi...Kamalat vahnemmat.

Mikäs se toinen G nyt olikaan?!? Nauratti muuten se kaiverrusjuttu (en vaan muista kenen, heh heh=) mutta ei tää oma pääkään ihan täysillä toimi. No, en muista sitä galluppia nyt. Vai olikohan sitä lainkaan...?

Jääsydämellä olikin tosi ihana lääkäri:( Mulla on huomenna jälkitarkastus, toivottavasti on vähän mukavampi vastaanotto. Mulla on kilojen kanssa tapahtunut stoppi, alkuun lähti tosi nopsaan varmaan kymmenen kiloa, mutta nyt on itse asiassa tullut jo yksi kilo takaisinkin. Sen siitä saa, kun herkut maistuu:/ Olen kyllä ihan normaalipainoinen nytkin, mutta haluaisin päästä samaan tilanteeseen missä olin ennen raskautta. Tosin luin juuri jostain, että imetyksen loppuessa olisi hyvä olla samassa painossa kuin raskauden alkaessa -edellyttäen siis että se oli ns. normaalipaino- eli tässä on vielä monta kuukautta tehokasta peliaikaa jäljellä. Ja pitäähän sitä vähän olla varalla, että on mistä imettää:p

Ei vaan, nyt olis hyvä aika tehdä vähän kotihommia, joten moikka taas.

-L-

Vierailija
19/40 |
12.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli kuten jo ed. viestistä kävi ilmi, MULLE ei ole ongelma ehtiä syödä kahden lapsen hoidon lomassa...valitettavasti.

Vierailija
20/40 |
12.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

HM:llä ainakin on ihan pieniäkin tosi kivoja sukkiksia. Musta tuntuu että siellä on nimenomaan pieniä kokoja aina jäljellä, isompia ei niinkään (HM Aleksilla ainakin). NAME IT-merkkisissä on myös aivan ihania kuviollisia(kin) ja pienin koko taitaa olla 11-13. Niitä myydään aika monissa lastenvaateliikkeissä, tosin Jyväskylän tarjonnasta mulla ei ole hajuakaan...

Ehdin just laittaa pyykit koneeseen ja nyt Elli heräs.