**KesäHeinien vko 50**
[color=FF3030][size=4]♥ [color=DC143C]KesäHeinät-07 [color=FF3030][size=4]♥
[size=2][color=FF3030]Tässä pinossa vaihtavat kuulumisia odotuksen iloista ja suruista kesäheinät eli ne, joiden laskettu aika osuu kesä-heinäkuun -07 vaihteeseen (21.6.-10.7.)
Ethän ilmoittautuessasi kopioi koko listaa, kiitos!
[color=FF3030][size=2]21.6.
[color=0000EE]Miiu77
[color=CD2990]ikä:29
monesko: esikoinen
[color=FF3030][size=2]24.6.
[color=0000EE]Jarmiina
[color=CD2990]ikä:
[color=FF3030][size=2]25.6.
[size=2][color=0000EE]joors1
[color=CD2990]ikä: 30
[color=FF3030][size=2]26.6.
[size=2][color=0000EE]lillukanvarsi
[color=CD2990]ikä:
monesko: toinen, esikoinen 4,5 v.
[size=2][color=0000EE]maaaaria
[color=CD2990]ikä: 26
monesko: toinen, tyttö 05/06
[color=FF3030][size=2]27.6.
[size=2][color=0000EE]Fiikus77
[color=CD2990]ikä: 29
[size=2][color=0000EE]Lellu83
[color=CD2990]ikä: 23
[size=2][color=0000EE]Senniina
[color=CD2990]ikä: 38
monesko: toinen, poika 12/99
[size=2][color=0000EE]tiinaf
[color=CD2990]ikä:
monesko:
[color=FF3030][size=2]28.6.
[size=2][color=0000EE]koala-72
[color=CD2990]ikä:34
[size=2][color=0000EE]Kihara
[color=CD2990]ikä: 32
[size=2][color=0000EE]-Veruska-
[size=2][color=0000EE]AMS74
monesko: toinen, poika 7/05
[color=FF3030][size=2]29.6.
[size=2][color=0000EE]S@nde
[color=CD2990]ikä:30
monesko: toinen, 06/04
[size=2][color=0000EE]Äp81
[color=CD2990]ikä:
monesko: toinen, esikoinen 03/01
[size=2][color=0000EE]syystoivo
[color=CD2990]ikä:
monesko: toinen, esikoinen 10kk
[size=2][color=0000EE]peetta
[color=FF3030][size=2]30.6.
[size=2][color=0000EE]Sannnis
monesko: toinen, esikoinen 1v.
[size=2][color=0000EE]Spaghetti
[color=CD2990]ikä:
monesko: toinen, poika 10/04
[size=2][color=0000EE]Merkurius76
[color=CD2990]ikä:
monesko: toinen, esikoinen 5/05
[color=FF3030][size=2]1.7.
[size=2][color=0000EE]Oona1975
[color=CD2990]ikä:
monesko: kolmas, 02/04, 08/06
[size=2][color=0000EE]punatintti
[color=CD2990]ikä:27
[color=FF3030][size=2]4.7.
[size=2][color=0000EE]Jushka
[color=CD2990]ikä: 28
[size=2][color=0000EE]anjuusa
[color=CD2990]ikä:
monesko: toinen, tyttö 7/05
[color=FF3030][size=2]6.7.
[size=2][color=0000EE]joutur
monesko: toinen, tyttö 07/05
[size=2][color=0000EE]S@ri@
[color=CD2990]ikä:
monesko:
[size=2][color=0000EE]Amalia-Joel
monesko: toinen, poika 10v., poika 7v. miehen aik.liitosta
[size=2][color=0000EE]Mathures
[color=CD2990]ikä:24
[color=FF3030][size=2]7.7.
[size=2][color=0000EE]Omenana
[color=CD2990]ikä:
monesko:
[size=2][color=0000EE]Cityäippä
[color=CD2990]ikä: 36
monesko: toinen, poika 10/03
[size=2][color=0000EE]Sohvi@
[color=CD2990]ikä:
monesko: toinen, esikoinen 07/05
[size=2][color=0000EE]Juska82
[color=FF3030][size=2]8.7.
[size=2][color=0000EE]Sunshine24
[color=CD2990]ikä: 24
monesko: toinen, tyttö 7/05
[size=2][color=0000EE]Irene77
monesko: toinen, poika 2,5 v.
[color=FF3030][size=2]9.7.
[size=2][color=0000EE]elisabet73
[color=CD2990]ikä: 33
monesko: esikoinen, tm-04 rv8,km-05 rv7
[color=FF3030][size=2]10.7.
[size=2][color=0000EE]annam_
[color=CD2990]ikä:
[color=FF3030][size=4]♥♥♥♥♥
Kommentit (54)
Oletkin ollut aika tehokas Peetta. Ostitko vielä kaikki kerralla? Mä en ole saanu hankittua viel oikeestaan yhtään mitään. Miehen sisarusten lapsille on ostettu, mut kaikki muu puuttuu. Luulen, että tulee karmee hoppu sit vikalla viikolla.
Oltiin sit taas ultrassa tänään. Kovasti se kirppu melskasi kohdussa. Heilutteli käsiä ja jalkoja ja oli välillä pää alaspäin ja taas ylöspäin. Lääkäri kommentoi, että vilkkaasti liikkuva sikiö. Ei löytyny niskaturvotusta. Taas ilmotti eri viikot, eli 11+6, mutta ei paljoo heitä, vaan pari päivää. Jos jotain noi yksityisten hinnat kiinnosti, niin tälle kerralle tuli hintaa 90e ja siitä on jo se kela-korvaus pois.
Ukon kanssa käytiin vetäseen pullakahveet silmät punasena ja aika liikuttuneina.
Onkos muilla ultria tulossa lähiaikoina? Eikös meil kaikilla ala oleen toi np- ultra aika hollilla?
Mulla ei ollut tarkoitus syyllistää ketään... Täytyy myöntää, että en itsekään kommentoi juuri koskaan kellekään henkilökohtaisesti, vaan kirjoitan yleisesti aina kaikille. Ja kyllä monesti menee just niiden omien asioiden vatvomiseen.
Ehkä paha mieli oli tullut just jostain sellasesta että olin kertonut pariin otteeseen sydänäänistä ja hattivatin potkaisusta, mutta kukaan ei kommentoinut mitään. Mutta tämä on just tätä raskausherkkyyttä, joten älkää pitäkö mua ihan hirveänä ihmisenä. =)
Muuten, mun lasketuksi ajaksi vois siirtää sen 29.6, koska se on se nykyisin. Viikot karttuu, mutta paha olo vaan jatkuu. Aamut alkaa tyhjän yökkimisellä kun ei ole vatsassa mitään. Tänään työpaikan henkilöstöinfossa lähdin vessaan, niin matkalla lähti tunto kaikkialta ja tuntui että taju lähtee. Pääsin kuitenkin vessaan ja lysähdin lattialle. Sitten oksensin kaksi kertaa ja se meni ohi. Pelottavaa, koska mua ei oo nyt raskaana ollessa pyörryttänyt yhtään aikaisemmin!
Cityäippäkö se kirjoitteli tuntemuksista... En usko, että ne oireet kuvastais jonkun olevan masussasi vialla! Koska sulla voi vaan olla eri oireet kuin aikaisemmassa raskaudessa. Itsestäni tuntuu kuitenkin vieläkin helpottavalta kun oksettaa, tietää, että ainakin hattivatilla on mitä luultavimmin kaikki kunnossa. Vaikka olo onkin aika heikko aika ajoin.
Viime yönä heräsin neljältä enkä saanut tuntiin unta... Tänään sitten vielä töisen jälkeen kävin ostamassa joulukortteihin tarvikkeita, pitäis alkaa väsäämään. Koska kun on aina tehnyt ite, ei voi yhtäkkiä lähettää ostettuja. Ei pysty! Joululahjoista puuttuu vielä suuri osa. Mitä ootte ostaneet/ajatellut antaa miehellenne? Mulla ei oo vielä yhtään lahjaa kullalle.
-Veruska, 11+3-
Heippa taas kaikki!
Melkein kaikki ovat tainneet jo olla ultrassa ja np-mittauksissa. Minulla on ultra yksityiselle keskiviikkona. Np:t sitten joskus, en tiedä vielä milloin. Jännittää hiukan toi ultra. Mahassa on ollut koko ajan kaikkea ihmeellistä möyhennystä. LA-listan lähes viimeisenä joudun jännittämään ja odottelemaan myös pisimpään maagista viikkoa 12. Sen saavuettua voisi alkaa ihan oikeasti nauttimaan enemmän raskaana olosta ja hankkimaan niitä kauan himoittuja mammavaatteita.
Mieheni on muuten keksinyt osuvan nimen vaiheteleviin tunnetiloihini - hormonoidi-vaimo. Tuo hormonoidi saattaa puskea esiin aivan yllättävissä tilanteissa ja perustella käytöstään (esim. lattialle " unohdetut" roskat) sillä että kertakaikkiaan on vain raskaana.
Haluaisin muuten kiittää kaikkia pinomme ihmisiä, ymmärtäväisestä pinosta. Elämä olisi ollut aika yksinäistä ja välillä epätoivoista, jos en olisi päässyt tänne tilittämään tuntojani. Samoin on ollut mukavaa lukea muiden raskauden edistymisestä sekä vertailla oireita ja tuntoja. Toivottavasti kaikki jaksavat pysyä mukana oman vointinsa ja kiireidensä mukaan.
Elisabet rv 10
Mukavaa, että keskustelu taas vilkastuu. Itse lorvin täällä yleensä aamupäivällä ja silloin on tietty hiljaisempaa, kun monet ovat töissä ym.
Ultrista kyseli Kihara. Meillä ei täällä ole np-ultraa. Oli kai jo aikaisemmin puhetta, että se liittyy veriseuloihin, joihin me ei menty. Keskiviikkona käydään lähinnä tsekkaamassa, että asukas on hengissä. Antavat varmaan taas uuden la:n, mutta pitäydyn tuossa 27.6., kun erikoislääkäri sanoi sen olevan aika tarkka. Sydänääniä kuunnellaan ensi viikolla.
Veruskallako liikkeitä jo tuntuu? Itse välillä ainakin kuvittelen tuntevani jotain, mutta yleensä lopputulos on...pieru...Esikoiselta tuntui joskus rv17 tienoossa liikkeet, joten jospa alkuvuodesta oikeesti jotain=)
Peetta oli saanut äitiyshaalarit:-) Sain myös kaverilta oikein hyviä mammavaatteita ja yhdet olohousut otin heti käyttöön. Ihanat, kun ei paina mistään. Ihraa ja ilmaahan tämä pallukka pääasiassa on, mutta ihana ainakin kuvitella se vauvamassuksi.
Keskiviikkona siis ultra ja maaginen rv12..Jännittää, pelottaa taas. Hellurei, muistin jo aika monta nikkiä! En ihan raskausdementoitunut kuitenkaan!
Kiva Veruska, että on parempi mieli, ja eiköhän meillä kaikilla ole oireina näitä herkkiä hetkiä. Toivottavasti Miiukaan ei ole nyt kadonnut minnekään ja onhan se hyvä sanoo heti jos joku painaa.
Ja sitten siitä raskausdementiasta. Ja tosissaan, kerkesin jo tässä ajassa unohtaan, että kuka sen keskustelun niistä unohtuneista roskista aloitti. (miks noi yläpuolella olevat kirjotukset ei voi näkyä, kun kirjottaa tätä omaa pätkää?) Mutta aiheesta piti kertoa, että kauppareissulta tullessa unohdin koiran autoon ja tulin vaan sisälle lukeen uutta vauva-lehteä. Ja sokeripussin olin laittanu jääkaappiin, että sillälailla touhuaa tämä mamma...
La 23.6 (Ultran mukaan). En valitettavasti tieda, miten lisaisin itseni tuohon listaan, joten jos joku taitavampi voisi sen tehda? Ensimmaista siis odotellaan. Kaytiin perjantaina ensimmaisessa ultrassa (np) ja oli niin suloista nahda, etta kaikki siella oli hyvin. Pieni Lordi-fani siella revitti... :-).
Veruska sanoi, etta on tuntenut pienia liikkeita? Mustakin on tuntunut pari kertaa, etta olen tuntenut jotakin pienen pienta kummallista kohdun seudulta (ei ilmavaivoja?), mutta ei taida olla mahdollista viela tuntea liikkeita?
kipa ja tiukulainen 12+2
Jos vain mahtuu vielä.....
Ilmoittelen tässä esitietoja niin en sotki koko pinkkaa....
34-vuotias oululainen, neljäs lapsi tulossa, esikoinen kuollut pienenä-00, tytöt -03 ja -04. Pessimistinen odottaja.... Pönnäämään mennään OYS:iin
Laskettu aika 21.6.2007.
Olen lueskellut jo pitkään pinoanne ja olette ainakin aktiivisempia kuin Kesäkuisten pino. Meikäläisen odotus näkyy jo aikas lailla hyvin, kävin ostamassa ekat mammahousut!! Mahtavaa, viikolla 12, heh! Päänsärky, kova sellainen, vaivaa päivittäin ja onneksi huomenna onkin neuvolalääkäri niin saa valittaa, verenpainekin pitäis olla alhainen. Sydänäänet mulla kuului neuvolassa ekalla kerralla ja olen käynyt ultrassa viikolla 6, elämää oli silloin. Nyt kovasti odotan että pääsen niskapoimu ultraan, huomenna soittavat ajan. Täällä Oulussa ei ole kuin yksi ultra mutta me " päästään" useampaan historian vuoksi... meillä siis kahdella vaikea synnynnäinen sydänvika, esikoisella ja kuopuksella.
Kiva jos pääsen pinoon mukaan ja hyviä vointeja kaikille...
Tiina 12+4
paivissa ollaan! Me odotellaan ekaa. Kaytiin perjantaina np-ultrassa, ja siella kaikki hyvin! Ma olen myos ollut aika pessimistinen tan odotuksen suhteen (yritettiin aika kauan), olin varma etta ultrassa ei mitaan hyvaa kuulu. Mutta onneksi toisin kavi!
Onko lastesi sydanviat perinnollista laatua? Toivotaan etta kaikki olisi nyt hyvin! Toivottavasti saat pian tietaa, reilu viikkohan sulla on aikaa viela tehda ko. ultra.
Kipa
Ei, en minä oo vielä tuntenut mitään... Tais olla Peetta joka kirjotti pienistä tuntemuksista massussa. Mulla oli se, että kun kuunneltiin sydänääniä, niin vauva potkaisi silloin juuri siihen doppleriin! Neuvolantäti laittoi siitä sitten lisäplussan neuvolakorttiin. Kun oli niin " vilkas" ! Tuntuu hassulta, että siellä se potkii menemään, mutta itse ei tunne vielä mitään. Mutta uskon että minäkin alan aika ajoissa tuntemaan liikkeitä...
Täällä Oulussa taitaa tulla ahdasta sairaalassa, koska neuvolassa sanoivat että meidän lasketun ajan aikoihin on tosi paljon nyt syntymässä vauvoja Ouluun.
Ja meillähän täällä ei niskapoimua tarjoa kaupunki, vaan me mennään yksityiselle. Olihan se viikolla 13?
Iltaokset on lentänyt, joten nyt vois käydä nukkumaan... Hyvää yötä kaikille!
Tämä jatkuva pimeys alkaa kyllä jo tökkiä, aamulla ei onneksi satanut joten pääsin vaatteet kuivina töihin. Eipä tuo kävely kovin paljon piristä kun mitään ei näe.
Ultrista on ollut paljon puhetta. Minulla la 27.6 (menkoista laskettu), käytiin vko 7+0 yksityisellä ultrassa tsekkaamassa että öttiäinen on olemassa, neuvolalääkäri sai 8.12 sydänäänet kuulumaan ja kaupungin tarjoama np-ultra on tasan vko:lla 13+0 eli 20.12.
Rakenneultraan pääsee Tampereella vain jos np-ultrassa on jotain epäilyttävää, muuten on mentävä omalla rahalla yksityiselle. Täällähän jollain klinikoilla on niitä hienoja 3D/4D vimpaimia, joilla saisi kyllä aika hyviä kuvia.... saattaapi olla että jossain vaiheessa mennään sellaiseen
terv. Fiikus
Lipes hanskasta toi alku. Moi Nelekku ja Kipa. Joukkoon vaan, täällä me puidaan ilot ja surut ja kaikenkarvaiset vaivat.
Olikos Fiikuksella muuten tietoa, että saako koskiklinikalta vai mehiläisestä ton 3d/4d ultran vai peräti molemmista. Jossain vaiheessa jaettiin kotiin jonkun lääkärikeskuksen mainos, jossa kyseinen ultra oli, mutta en kuollaksenikaan muista kumpi se oli. Mun kans tekis mieli mennä hakeen loppuajasta kiva dvd kotiin. Sais sit vauvaa kattella etukäteen.
Taitaa olla tänään liiankin vikkelät sormet mullakin.... Kivaa, et saadaan uutta seuraa, TERVETUA UUDET !
Itselle ei kovin hyvää kuulu,HÖH... Oon taas sairaslomalla, olinhan jo kaksi kokonaista työpäivää töissä! Arvatkaapa onko kiva olla mallina esimiehenä aina vaan pois töistä. Nyt jonkin asteinen flussa ottabut mut kouriinsa, kun niska-hartiat aivan jumissa, ei juurikaan lämpöä, mutta kurkku karhea ja pää kuin ois täynnä räkää ja kuitenkaan ei juuri mitään... Ottakaa nyt selkoa, mut tää väsymys vois jättää jo mut rauhaan.
Huomenna ois np-ultra mulla jo 9.40. Mitenhän saan raahauduttua sinne noin aikaisin, kun tänäänkin herättiin vasta 10.30 vaiks oltiin menty esikon kanssa nukkumaan jo ennen klo.23.
Voimia kaikille kaipaaville.
saatan tulla vielä uudelleen kirjoittelemaan tänään, jos tarmoa vaan riittää
S@nde rv11+5 kait
Tervehdys taas vähästä aikaa jokaiselle! Olen ollut niin loputtoman poikki ja väsynyt etten ole viitsinyt edes avata konetta moneen päivään, kai melkein viikkoon. Nyt töissä kun tietsu on tässä nokan edessä koko ajan (ja samassa huoneessa istuva kollega ruokiksella, hehee), niin käytän pari minuuttia työnantajan aikaa härskisti hyväkseni.
Oli tentti eilen illalla (koetan tässä työn ohella saada ammoin keskeytyneitä opintojanikin päätökseen), ja siihen pänttääminen tässä iltojen ja viikonlopun ratoksi oli tosi rasittavaa. (Sori, mutta mä olen taas tänäänkin näköjään valituspäällä!) Mulla on myös ilmeisesti karmea stressi ja uupumus työasioiden takia (kiire, mutta eniten rassaa vaikea henkilöstötilanne), enkä nuku öisin oikeastaan ollenkaan. En saa unta, tai kun saan, heräilen. Alkaa pikku hiljaa pinna kiristyä, kun aina on väsynyt. (Hm, ehkä tämä on jotain harjoitusta tulevaa varten..? ;) ) Jostain joskus olen kuullut, että yön valvominen vastaa jotain promillen humalatilaa (tarkentakaa viisaammat), ja kieltämättä välillä päässä vippaa siihen malliin kuin olisi jotain maitoa väkevämpää nautiskeltu. Raivostuttavaa.
No, täytyy vaan yrittää jaksella. Olis jo pian joulun aika, silloin saa edes vähän vapaata töistä... Eka neuvolakin on vasta 5.1., jolloin meillä myöhäisherännäisillä on muuten 12 viikkoa viimein täynnä. Ultrataanko neuvolassa muuten? Vai pääsenkö ultraan vasta myöhemmin, ekan neuvolakäynnin jälkeen? Olen kai niin vainoharhainen, että haluaisin koko ajan päästä tarkistamaan, että vielä on elämää masussa...
Ensin pahoittelut Miiulle ja Veeruskalle, jos olette tunteneet itsenne jotenkin " syrjityiksi" minunkin puoleltani :(. Ei todellakaan ole ollut tarkoitus jättää ketään KesäHeinää huomiotta, mutta peesaan Senniinaa siinä, että itse kirjoittelen tänne kuitenkin sen verran harvakseltaan, että jos vastaisin kaikille aina jotain, saisin myös pitää tukkimiehen kirjanpitoa, että kaikki saavat jonkin kommentin ja koen sen itse turhan työlääksi.
Itse koen pienen ryhmämme niin, että vastaan niille, jotka kysyvät jotain ja minulla on siihen kysymykseen jonkinlainen vastaus. Ultra- ja muista kuulumisista yritän aina onnitella kollektiivisesti kaikkia niitä, jotka ovat pinossa asiasta kertoneet. Enemmänhän täällä kai käydään tuulettamassa niitä omia tuntoja ja lukemassa muiden samassa tilanteessa olevien kuulumisia ;). Että toivottavasti ette nyt koe tätä mitenkään pienen piirin touhuksi, reippaasti mukaan vaan juttelemaan ja kertomaan kuulumisia. Uskallan sanoa, että muutkin ovat samaa mieltä ;).
Omaan napaan ei kuulu edelleenkään kummempia - olin lauantainakin tekemässä ylitöitä todella huonosti nukutun yön jälkeen ja kun pääsin kotiin, olin niin väsynyt, että aloin vaan itkemään :(. Esikoinen vielä illalla kyseli, että miksi sä äiti itkit, kun sä tulit kotiin...tuntui kyllä ymmärtävän, kun sanoin, että äiti oli vaan tosi väsynyt.
Tuntuu kyllä oudolta, että tällä kertaa tämä väsymys on näin rankkaa - ja edelleen etoo. Nyt alkaa jo pikkuhiljaa olemaan sellainen olo, että tuolla kohdussa ei voi kaikki olla hyvin, eihän tämän kuulu olla näin vaikeata, ei ollut viimeksikään :(. Vähintään lapsesta tulee sitten huono nukkuja tai kova sairastelija tai kolliikkivauva tai imetys ei onnistu tai minä masennun jne jne jne. Tuntuupa tummalta :(.
Jushka, ihana tekonimi sun " Juustonaksulla" :). Katsoin listalta, että ollaan samalla la:lla, jos olet siis Juska82 (sorry jos sekoilen etkä olekaan). Meidän Öttiäisellä on tänään viikkoja 10+2 ja sama on Juustonaksunkin ikä, jos tuo sun la on 070707 ;).
Kaipa se kahvipaussi tuli tässä pidettyä! Ollaan kuulolla - tasapuolisesti :).
-Cityäippä + Öttiäinen 10+2-