Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

***MAALISKUISET -05 VIIKKOON 50***

11.12.2006 |

Nyt reippaasti pinoon sieltä! Ja nyt voin aloittaa uuden viikkopinon kun keskiviikon jäljiltä sekoilin viime viikolla :)

Tänne ei ihmeitä, lauantai meni shoppailessa...sunnuntaina kokkailin, kyläiltiin ja siivoiltiin.

Mitäs muille kuuluu? :)

Kommentit (27)

Vierailija
21/27 |
13.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli tuo mitä Lehtovi kirjoitti ruokamääristä voisi olla meiltä. Kaksi pinaattilättyä on meillä jo ihan kohtalainen saldo päivän kunnon ruoaksi. Ainoa mitä olen saanut lisättyä on täytteeksi olen antanut vielä vauvasoseita (tai yksi isompien purkkiruoka, josta jo esikoinen aikanaan tykkäsi), että tulisi edes jotenkin syötyä. Aamupala menee onnettomasti ja silloin saakin vauvasoseen ja iltapalalla täytetään loppuvaje ja annetaan kaupan valmispuuroja, siis sen iltapalan jälkeen mitä tyttö syö ensin (eli ehkä haukku-kaksi leipää ja jotain muuta).

Kuitenkin tyttö maistaa aika hyvin kunnon ruokaa ja syökin joitain välillä ihan puolikin lautasellista. Eikä tunnu olevan ihan mielettömän nirso. Vaikka määrät onkin aika pieniä, niin minusta syö hyvin! Mutta olenkin tottunut jo vanhempien lasten kanssa siihen ettei meillä syödä ja minusta tämä maaliskuinen syö parhaiten, mutta on kuitenkin laihin! No siinä mielessä muistuttaa kyllä muita että ei syö perunaa, kuten eivät edellisetkään ole syöneet kuin vasta 5-6v:na aloittaneet. - Ja tuota perunaahan ei suomalaisten ruoissa yleensä ole... Tämä vaikeuttaa hieman tuota syömistä.

1,5v neuvolassa maaliskuisemme oli jo -15painokäyrällä ja luulen että kyllä se vielä laskee ja sitten taas ollaan lääkärikäynneillä. Esikoisella jouduttiin lastenlääkärille alhaisen painon vuoksi ja sitten käytiin joka ainoa testi läpi ja mitään ei löytynyt, mutta lääkärin mielestä lapsi oli liian laiha. Nyt poika on ekaluokkalainen ja edelleen laiha, painokäyrä huitelee vielä -15 pintaan, mutta ihan normaali ja todella jaksavainen eloisa kaveri (joka rakastaa liikkua). Kakkosella kanssa käytiin aika hyvästi miinuskäyrillä näihin ikiin, vaikka olikin silloinkin lapsista painavin, mutta en suostunut painokontrollikäynteihin joita ehdottivat. Nythän tuo kakkonen on jo painossa 0-käyrällä (mutta painokäyrää taitaa tasoittaa tytön lyhyys ja rauhallisempi luonteenlaatu). Tämä maaliskuinen on sitten lapsista vielä kaikkein kevyin, eli eiköhän pian ole taas painokontrolliehdotukset ja lääkärikäynnit edessä. Pah ja argh! Löytyyköhän muuten täällä maaliskuisista vielä muita alle 10kg lapsia? Meillä varmaan nyt ehkä hätyytellään juuri ja juuri tuota 10kg rajaa.

Niin kuin tekstistä huomaa tämä taitaa olla lempiaiheitani, tai ainakin nostattaa aina tunteitani. Meillä vaan lapset ovat pienen sorttisia ja eivät mahdu normaaliin muottiin neuvolan käyrillä (alkuun ovat isoja ja imetyksen vähenemisen myötä tippuvat käyriltä, jonne sitten iän myötä tasaantuvat). Ja nykyään puhutaan niin paljon niistä ylipainoisista lapsista, mutta päinvastaisia ei tunnu pahemmin olevan.

Vierailija
22/27 |
13.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olin sitten Jorvissa käymässä sen perätilan vuoksi ja yllättäen

Tiuhti olikin itsekseen kääntynyt takaisin pää alaspäin. Eli ei

tarttenut nyt mitään kääntöyrityksiä ultrattiin vain. Ultrasta lääkäri

antoi arvioiksi 3200g, joten toivottavasti ei ihan jättiläiseksi

ennätä kasvaa ennen synnytystä. Lääkärin mielestä ei tule nelikiloista

tällä kertaa. Nyt vaan toivotaan, että Tiuhti pysyy pää alaspäin.

Kovasti korkealla tuo keikkuu, tuntuu että jalat on mun kitarisoissa

kiinni. MItään isompia annoksia on turha kuvitella syövänsä, joten

kaikkea pientä popsin silloin tällöin. Esikoinenkaan ei laskeutunut

ennekuin synnytyksessä ja silloinkin huonosti, toivottavasti Tiuhti

tajuaa mennä vähän alaspäin että sais hengitystilaa.

t: vupii ja mukelot

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/27 |
13.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen onnistunut haalimaan kaikenlaisia iltamenoja, ettei koneellekaan ehdi. Sunnuntaina käytiin miehen kanssa jouluostoksilla. Oli supernopea toimitus, 1,5h ja 12 lahjaa. Vaikutti vähän liiankin helpolta.

Olen käynyt kampaajalla, verenluovutuksessa yms.

Tuosta ikäerosta sanoisin meillä noilla isommilla on ikäero 2v 8kk. Muuten kiva esikoinen oli vauvan tullessa aika omatoiminen, mutta ne unet. Alkuajan nukkuivat vuorotellen ja sitten 3v:nä esikoinen lopetti päikkärit kokonaan. Jep ja videoita kului................

Tää maalineiti onkin sitten ollut ihan omaa maatansa noitten unien kanssa. Vauvana nukkui max 30 min pätkiä päivisin. Eli vaikka isommat olisivatkin antaneet äidin nukkua päikkärit eipä onniatunut.

Siirtyessään yksiin päikkäreihin alkuun nukkui 3h mutta nykysten 1h on aika vakio. En pahemmin valita kun yöt on kuiteski useimmiten 11h. Kiire taaperolla on isompien perään tuntuu että oppii asioita ennenkuin edes tajuan . Lienee luonnollista..?

Kiva olis tulla mukaan sähköpostijuttuun, mutta (vähän noloa kyllä) mulla ei ole omaa osoitetta. Sen mitä tarvin käytän miehen kotipostia. Hän taas enimmäkseen työsellaista.

Tohon yökyläilyyn: meillä asuu mummit ja kummitkin samassa kaupungissa mutta viimeksi olllaan kahdestaan oltu ulkon ennen maalisneidin syntymää, että se siitä avusta.

Lunta sais kyllä tulla, alkais tuntuakin joululta enempi. Ja pakkasta, pääsis siivoo kunnolla. Olen viimeaikoina toiminut " niksipirkka" tyylin: eli kynttilänvalossa ei pölykoirat näy...

Mekin yritettiin tehdä viime la muumipiparitaloa. Muumilaaksoon vaan iski juuri silloin kova lumimyräkkä ja muumitalon katto sortui puoliksi eikä kuistienkaan katot kestäneet;)

Vierailija
24/27 |
13.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neiti siis syö kuin hevonen, mutta näyttää kirpulta. Oma vaaka näyttää vajaa 11kg. Esikoinen meni aina keskikäyrillä, keskimmäinen taas painossa reilusti yläkanttiin joten tasapainon säilyttämiseksi kuopus sitten alarajoilla....

Aiemmin oli puhetta erokoisista syömisistä: Meillä oudoin mitä EI syö on jauheliha. Sylkee esim. keitosta lihat pois. Pihvit (siis kokoliha) kyllä kelpaa.............Kulinaristiko?!?

Vierailija
25/27 |
13.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Virallisesti meidän neitiä ei ole punnittu 10 kiloiseksi, viimeinen taisi olla jotain 9640g? Luulen että kymppi on rikki niukin naukin mutta todisteita ei siis ole kun kotonakaan ei ole vaakaa. Taidan olla todella " ei paino niin tärkeä ole" ihminen :-D

Meillä on tänään ollu ihan kauhee ilta. En oo Nooraa tälläsenä vielä tavannu. Raivoamista ja kiukkua on riittäny :/ Ja ukolla tietty tuplavuorot tänään joten itse oli vaan kuunneltava. Tein ruokaa ja söin niin että likka roikkui puntissa ja KARJUI koko ajan. Huoh. Viime yökin meni ihan pieleen. No, tällästä tää välil vaan on.

Vierailija
26/27 |
13.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Emilian syömisistä syö kyllä ihan hyvin jugurttia ja ruokaa. Puurot ei kelpaa ja välil sit annan 3 kertaa lämmintä ruokaa päivässä joista viiminen sijoittuu ilta aikaan. Maitoa menee jonkin verran paljon kun on tuttipullo vielä käytössä nukkumaan mennessä ja välil tarvii 2 pullookin ennen ku nukkuu laiska äiti kun en oo vierottanut. Vaihtaisin sen kyllä tuttiin mutta kun Emilia on jo ajat sitten itse tullut siihen päätökseen että se on hyi koko kapine.

Ootteko te muut huomanneet semmoista että meil ainakin Emilia ei siedä ollenkaan että äidin syliin tulee joku muu lapsi istumaan saa kauheen sekarin itku kohtauksen siitä. Ei ees isoveli saa tulla kokeiltiinkin sitä saa raivarin.

G: Onko muilta maaliksilta vielä leikattu hiuksia? Meiltä ollaan jouduttu etuhiuksia lyhentään jo 2 kertaa kun menee silmille ja pinnin repii pois ponnarin kyllä anto olla mut on silti parempi mun mielestä et hiukset ei mene silmille.

T.Satu ja nukkumassa oleva Emilia ja Ville on hoidossa.

Vierailija
27/27 |
13.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että Emilia oli 1v 1/2 kk neuvolassa 11kg460 painava ja oli 82.2cm pitkä ja menee aivan omilla käyrillä sitä keskiviivaa eli tasasesti on kasvanut tuo pituus hiukan välillä menny ylempänä.

Minä taas