Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi varattu mies toimii näin?

Vierailija
01.07.2023 |

Pitkä tarina tulossa, mutta pakko purkaa jonnekkin.

Eli minulla on ollut suhde varatun miehen kanssa nyt 10 kk:n ajan. Olemme tunteneet miehen kanssa jo vuosikaudet ja mies on aina ollut kuin isoveli minulle. Mies on myös exäni hyvä kaveri ja kaiken lisäksi 5-v lapseni kummisetä. Suhde alkoi viime elokuussa muutama viikko sen jälkeen, kun erosimme lapsen isän kanssa. Olimme miehen kanssa kahdestaan juomassa ja asiat johtivat kolmanteen yms. Tuolloin syksyllä mies antoi oman asuntonsa minulle käyttöön eroprosessini ajaksi, koska minulla oli todella vaikeaa olla kotona tuolloin. Mies itse muutti tilapäisesti oman puolisonsa asuntoon, mutta kävi luonani usein ja suhteemme syventyi. Parin kuukauden päästä mies tunnusti rakkautensa minulle ja lupasi jättää puolisonsa. Siitä lähtien joka vuoroviikko, kun minulla on lapsivapaata, mies valehtelee puolisolleen lähtevänsä työreissuun ja tuleekin luokseni. Myös jos tuo puoliso on työreissulla ja jos minulla on tuolloin lapsivapaata, vietämme aikaa miehen kanssa yhdessä. Melko vaivalloista sumplimista, mutta meillä on joka kerta yhdessä ollessa niin ihanaa. Muuten laitamme viestejä toisillemme, toivotamme hyvät yöt ja huomenet, ja elämme jo kuin pariskunta. Olemme kuin magneetit tuon miehen kanssa.

Miten sitten miehen ja hänen puolisonsa suhde? Noh, mitään eroa ei ole vielä tapahtunut. Mies on luvannut jättää puolisonsa siten, että yrittää järjestää asiat niin, että yrittää säästää puolisonsa tunteita ja minua tuon puolison vihalta. Tuo puoliso on etäinen kaveri myös minulle, ja tiedän että hän on todella voimakastahtoinen ja ns. "kylmä" nainen. Hän on korkeasti koulutettu, älykäs, rikas ja suorapuheinen. Vähän sellainen tunteeton luonne, joka varmasti haluaa tehdä elämästäni helvettiä, jos saa tietää kaikesta. He ovat olleet tuon naisen kanssa yhdessä jo kuusi vuotta, mutta mies sanoo että heidän suhteensa on ollut jo pitkään kuollut ja he elävät kulississa. Mies osti kuitenkin tuon naisen kanssa yhteisen talon samoihin aikoihin, kun suhteemme alkoi. Mies on tosin sanonut minulle talon oston olleen suuri virhe, koska hän haluaa tulevaisuuden kanssani. Lapsia heillä ei ole, joten heidän eronsa olisi kohtuu helppo. Eroa ei kuitenkaan kuulu eikä näy, joten joudumme salailemaan suhdettamme.

Tilanne alkaa todella viemään voimat minulta. En enää jaksa valehdella ja salailla. En enää jaksa sitä, että mies lupailee minulle määräaikoja, mihin mennessä tekee mitäkin ja sitten pettää lupauksensa. Hän peruu usein sovitut tapaamiset viime tipassa. Olen alkanut voimaan henkisesti todella pahoin. En saa unta enkä syötyä. Lapsiviikkojen ajan tiuskin ja puran pahaa oloa omaan lapseeni, koska tiedän miehen olevan tuolloin toisen naisen kanssa. Olen kertonut tästä miehelle, mutta hän ei tunnu tajuavan omaa vastuutaan lapsen hyvinvoinnista edes kummisetänä.

Olen todella loppu. Haluaisin kertoa tuolle puolisolle kaiken ihan vain jotta tämä kaikki salailu loppuisi, mutta mies on kieltänyt. Miksi tuo mies toimii noin?

En kaipaa moralisointia, joten fiksuja vastauksia, kiitos!

Kommentit (122)

Vierailija
61/122 |
02.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No miksi kaikista maailman naisista tuo mies valitsi minut hetken huvin rakastajatterekseen? Olemme tosiaan tuntenut jo vuosia - kauemmin kuin hän on tuntenut oman puolisonsa - ja olemme molemmat samassa kaveripiirissä. Tuossahan menisi koko kaveripiiri ja ihan kaikki sosiaaliset suhteet sekaisin turhan takia, jos mies ei olisikaan tosissaan.

Puhumattakaan lapsestani. Yhtenä päivänä, kun mies oli käymässä ja lapsikin oli paikalla, miehen poistuttua lapsi kysyi minulta, että "miksi äiti olet aina noin iloinen kun *miehen nimi* tulee käymään"? Mies on todella läheinen myös lapsen kanssa, joten miksi hän sekoittaisi välittämänsä lapsenkin pään turhan takia? Ja mies on muuten todella huomaavainen ja ihana minulle. Ei siis pelkkää seksiä, vaan hän puhuu lämpimästi minulle ja tukee ja auttaa kaikessa.

Kyllä mielestäni vaikuttaa siltä, että mies on ihan tosissaan, mutta nykyinen puoliso on vaan jarruna. Mies on puhunut, että nainen manipuloi ja on oikeasti henkisesti niin kiero tapaus, että on parempi myös minun ja lapseni turvallisuuden vuoksi, että hän lopettaa suhteen ilman, että nainen kuulee meistä.

AP

Valitsi sut, koska olit saatavilla helppoakin helpommin. Tunsi sut ennestään, eron jälkeen olit heikoilla ja siksi helposti koukutettavissa. Saatto ihan tietosesti valita sut kaveripiiristä, koska sitten et uskaltaisi tehdä asiasta julkista. Sä jäisit todennäköisesti yksin. Sinähän saisit pettäjän maineen. Miestä tuskin maine haittaisi hän vain lirkuttelisi ja pääsisi seuraavaan kaveriporukkaan. Mieshän on näyttänyt, ettei häntä kiinnosta kaverinsa tunteet, ei sinun tunteesi, ei puolisonsa tunteet.

Äläkä usko siihen, että mies lapsestasikaan välittäisi: mukavat ja hyväkäytöksiset lapset monesti tuottavat iloa, vaikka heistä ei välittäisikään.

Miehellä on ilmiselvästi hyviä puolia: osaa puhua, osaa puhua lasten kanssa jne. Älä nyt aikuinen ihminen kuitenkaan pilaa enempää elämääsi täyden kuspään kanssa

Vierailija
62/122 |
02.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi mies toimii noin.

Koska hän voi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/122 |
02.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No miksi kaikista maailman naisista tuo mies valitsi minut hetken huvin rakastajatterekseen? Olemme tosiaan tuntenut jo vuosia - kauemmin kuin hän on tuntenut oman puolisonsa - ja olemme molemmat samassa kaveripiirissä. Tuossahan menisi koko kaveripiiri ja ihan kaikki sosiaaliset suhteet sekaisin turhan takia, jos mies ei olisikaan tosissaan.

Puhumattakaan lapsestani. Yhtenä päivänä, kun mies oli käymässä ja lapsikin oli paikalla, miehen poistuttua lapsi kysyi minulta, että "miksi äiti olet aina noin iloinen kun *miehen nimi* tulee käymään"? Mies on todella läheinen myös lapsen kanssa, joten miksi hän sekoittaisi välittämänsä lapsenkin pään turhan takia? Ja mies on muuten todella huomaavainen ja ihana minulle. Ei siis pelkkää seksiä, vaan hän puhuu lämpimästi minulle ja tukee ja auttaa kaikessa.

Kyllä mielestäni vaikuttaa siltä, että mies on ihan tosissaan, mutta nykyinen puoliso on vaan jarruna. Mies on puhunut, että nainen manipuloi ja on oikeasti henkisesti niin kiero tapaus, että on parempi myös minun ja lapseni turvallisuuden vuoksi, että hän lopettaa suhteen ilman, että nainen kuulee meistä.

AP

Se mies ei kuule välitä miltä sinun lapsestasi tuntuu.

Käyttää sinua ja vaimoa hyväkseen ja lisäksi jättää sinut yksin selvittelemään aiheuttamansa ongelmat.

Jatkan vielä kun en illalla ehtinyt, että mies on laskelmoinut asiat varsin täydellisesti, lähes nerokkaasti: olette valmiiksi lähipiiriä ja mies on lapsen kummi, joten lapsen tuttavallisuus ei herätä vaimossa epäilyksiä jos törmäätte jossain vaikka kaupassa sattumalta.

Mies on puheillaan jo saanut sinut pelkäämään vaimoaan, vetoaa sinun turvallisuudentunteeseesi ja lapsen turvallisuuteen. Eli manipuloi sinut ettet kerro vaimolle suhteesta.

Mies tuntee seksuaalista vetoa sinuun ja on oppinut millä keinoin sinulta saa mitä hän haluaa. Kuten joku aiemmin kirjoitti, hän iski kun olit haavoittuvainen.

Kaikki teidän viettämänne aika ja miehen kauniit puheet ovat pelkkää rituaalia, jolla mies saa sinut pidettyä saatavilla.

Ymmärrä hyvä ihminen että myös lapsesi kiintyy tuohon petturiin ja mitä pidempään kuvion annat jatkua sitä kipeämmältä se tuntuu kun mies ei koskaan jää luoksenne. Eikä tule jäämään.

Lopeta suhde, itke itkut ja muutaman kuukauden päästä huomaat miten helpottunut olet. Elä lapsesi kanssa hyvää elämää, älä uhraa lastasi tälle nyt jatkuvalle valheen alttarille.

Vierailija
64/122 |
02.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap on niitä ihmisiä, jotka on aina oikeassa ja joka tilanteessa se viaton uhri, jossa ei ikinä ole mitään vikaa. Ja kateutta täynnä. Syyttää vaimoa kylmäksi. Vaimo on koulutettu, rikas, määrätietoinen varmaan kauniskin, mies ei häntä jätä ja ap on tarinassa ikuisesti katkera hölmö.

Ap on satutäti, 100% provo koko juttu.

Vierailija
65/122 |
02.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies haluaa rusinat pullasta, ei aio erota.

Mutta minua kyllä v*tuttaa tuollaiset tyypit, jotka elävät niin itsekkäästi etteivät välitä edes omista lapsistaan. Sinulle on omat sutinat tärkeämpiä kuin hyvä vanhemmuus. Ehkä sovitte toisillenne.

Vierailija
66/122 |
02.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis, että ihan vapaaehtoisesti haluat valehtelevan ja epärehellisen miehen? Onnea vaan.

Vierailija
67/122 |
02.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiltti mies kirjoitti:

Olen miehelle vain varareikä. Ei mies ole naista jättämässä. Käyttää sinua vaan hyväksi ja olet tyhmä akka ja uskot kaiken mitä mies selittää. Toivottavasi nainen saa tietää sinusta ja pilaa sinun elämäsi täysin koska se oli vain oikein koska jaat reikääsi varatulle jännä miehelle.

Jakaa reikää?? Jos tuo on sun käsitys seksistä, ei ihme että olet yksin...

Vierailija
68/122 |
02.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäisi ennemmin kysyä mitä nainen, vaaleanpunaiset lasit silmillään, oikein ajattelee kun on valmis uhraamaan oman mielenrauhansa jopa lapsensa onnen pettävän miehen takia??

Vierailija
69/122 |
02.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei miestä haittaa vaikka olisi kuinka hyvä ja rakkauden täyttämä parisuhde, mies haluaa aina panna myös muita naisia.

Edelleenkään nuo ei ole mitään sukupuolikysymyksiä, kuka pettää ja kuka ei.

Vierailija
70/122 |
02.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita suhde jäihin siksi aikaa kun mies saa päätöksensä tehtyä ja mahdollisen eron aikaiseksi. Varaudu siihen, että sitä ei tapahdu.

Vierailija
71/122 |
02.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mies ei selkeästi ole täysin sen puolella, että haluaa olla sinun kanssa. Hän on epävarma ja joku häntä pitelee naisessa kiinni. Millaisella järjestelyillä hän osti asunnon? Omistusprosentit ja sitoumukset, onko lainaa jne? Mies voi myös pelätä oman itsensä puolesta, jos nainen on voimakastahtoinen, niin kuinka hankalaksi hän voi sitten heittäytyä. Mutta ilmeisesti mies nyt sitten vain kelluu jossain välimaastossa, koska sinä sen mahdollistat.

Ihan tavalliseen 50/50 tapaan mies osti talon puolisonsa kanssa. Saivat pankista lainaa, kun tuolla naisella on sen verran hyvä palkka ja työpaikka. Ei tuo mieskään siis mikään rutiköyhä ole, mutta naisella on kuitenkin sellainen palkka, jonka avulla olisi saanut isommankin lainan. Olen käynyt pari kertaa tuossa talossa ja onhan se hieno. Mies on kuitenkin sanonut, että rahalla ei ole merkitystä ja hyvin hän viihtyisi minunkin vuokrakämpässäni.

AP

Tämä on 100% vale mieheltä. :D Ei varmasti viihtyisi paremman kokemisen jälkeen.

Vierailija
72/122 |
02.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinä haukut miehen vaimoa kylmäksi ja tunteettomaksi. Miten kuvailisit itseäsi, kun olet kohta jo vuoden n*ssinut varattua miestä?

Margaret Thatcher sen osuvasti totesi: "There is a special place in hell for women who do not help other women".

Sen sijaan että tyrmäät kaikki kommentit, joissa peräänkuulutetaan SINUN vastuutasi asiasta ("tuo ei auta yhtään"), katsohan nyt ihan rehellisesti sinne peiliin ja mieti millainen nainen SINÄ olet.

Tsemppiä vaimolle! Hän on selkeästi älykäs ja menestyvä nainen, toisin kuin Ap.

Vierailija
73/122 |
02.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö todella ole yhtään fiksua kommenttia siihen, MIKSI mies tekee noin?

Tämä on kuitenkin niin sekava soppa ja paljon pelissä, että pakkohan miehellä on olla suuret tunteet minua kohtaan, koska eihän hän muuten lähtisi tälläiseen? Ja jos miehellä on suuret tunteet minua kohtaan, niin miksi hän ei vain jätä puolisoaan, jotta voimme siirtyä suhteessamme eteenpäin? Tiedän sen kyllä, että varmasti tuo akka tulisi mustamaalaamaan meitä ja ihmiset puhuisivat pahaa, mutta mitä väliä sillä lopulta on? Yhdessä me siitä selviäisimme ja vuosien myötä puheet hiipuisivat. Sitä paitsi jos miehen parisuhde olisi onnellinen, niin eihän mies pettäisi? Lopulta jokaisella on oikeus olla onnellinen omassa elämässään.

AP

Kuten joku jo sanoi, mies tekee noin, koska annat hänen tehdä niin. :D

Vierailija
74/122 |
02.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

AP

Klassiset selitykset ja sinä uskot typeryyttäsi. Ei voi mitään, olette varmaan toisenne ansainneet.

Vierailija
75/122 |
02.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies tekee noin, koska tietää että saa sulta pildeä. Suurin osa naisista ei suostuisi tuohon, ovat liian älykkäitä ja moraalintajuisia, mutta sinä olet riittävän typerä hutsu suostuaksesi. Helppo reikä miehelle ja uskot vielä kaikki hänen selityksensä "ei hieno omistusasunto merkkaa mitään, ihan kohta jätän vaimoni". Hah hah. Tottakai merkkaa! Muutenhan vaimo olisi jätetty jo!

Vierailija
76/122 |
02.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö todella ole yhtään fiksua kommenttia siihen, MIKSI mies tekee noin?

Tämä on kuitenkin niin sekava soppa ja paljon pelissä, että pakkohan miehellä on olla suuret tunteet minua kohtaan, koska eihän hän muuten lähtisi tälläiseen? Ja jos miehellä on suuret tunteet minua kohtaan, niin miksi hän ei vain jätä puolisoaan, jotta voimme siirtyä suhteessamme eteenpäin? Tiedän sen kyllä, että varmasti tuo akka tulisi mustamaalaamaan meitä ja ihmiset puhuisivat pahaa, mutta mitä väliä sillä lopulta on? Yhdessä me siitä selviäisimme ja vuosien myötä puheet hiipuisivat. Sitä paitsi jos miehen parisuhde olisi onnellinen, niin eihän mies pettäisi? Lopulta jokaisella on oikeus olla onnellinen omassa elämässään.

AP

Miten te menette tällaiseen trolliin :D

Vierailija
77/122 |
02.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Mies on kuin isoveli minulle" -> harrastetaan vähän nusunusua ja ollaan in löööv.

Mee lääkäriin!

Ja sen jälkeen töihin!

Vierailija
78/122 |
02.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lopetin lukemisen toiseen virkkeeseen.

Kätevä kommentti.

Vierailija
79/122 |
02.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkeen naiset alentuukin. Missä itsensä arvostus?

Vierailija
80/122 |
02.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinä meet täysin tunteilla tässä tapauksessa. Mies saa seksiä kahdelta vakionaiselta, oletan että panee teitä molempia paljailla.

Ennen sinua on joutunut harrastamaan riskaabeleja syrjähyppyjä.

Lupaa sulle kuun taivaalta että roikut mukana tossa kuviossa.

Sinuna kylmettäisin sydämeni tätä miestä kohtaan ja alkaisin etsimään vapaata miestä.

Sun toi suhde on lopetettava, toi mies ei sitä tule tekemään. Sinä olet hänen FWB.