Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi varattu mies toimii näin?

Vierailija
01.07.2023 |

Pitkä tarina tulossa, mutta pakko purkaa jonnekkin.

Eli minulla on ollut suhde varatun miehen kanssa nyt 10 kk:n ajan. Olemme tunteneet miehen kanssa jo vuosikaudet ja mies on aina ollut kuin isoveli minulle. Mies on myös exäni hyvä kaveri ja kaiken lisäksi 5-v lapseni kummisetä. Suhde alkoi viime elokuussa muutama viikko sen jälkeen, kun erosimme lapsen isän kanssa. Olimme miehen kanssa kahdestaan juomassa ja asiat johtivat kolmanteen yms. Tuolloin syksyllä mies antoi oman asuntonsa minulle käyttöön eroprosessini ajaksi, koska minulla oli todella vaikeaa olla kotona tuolloin. Mies itse muutti tilapäisesti oman puolisonsa asuntoon, mutta kävi luonani usein ja suhteemme syventyi. Parin kuukauden päästä mies tunnusti rakkautensa minulle ja lupasi jättää puolisonsa. Siitä lähtien joka vuoroviikko, kun minulla on lapsivapaata, mies valehtelee puolisolleen lähtevänsä työreissuun ja tuleekin luokseni. Myös jos tuo puoliso on työreissulla ja jos minulla on tuolloin lapsivapaata, vietämme aikaa miehen kanssa yhdessä. Melko vaivalloista sumplimista, mutta meillä on joka kerta yhdessä ollessa niin ihanaa. Muuten laitamme viestejä toisillemme, toivotamme hyvät yöt ja huomenet, ja elämme jo kuin pariskunta. Olemme kuin magneetit tuon miehen kanssa.

Miten sitten miehen ja hänen puolisonsa suhde? Noh, mitään eroa ei ole vielä tapahtunut. Mies on luvannut jättää puolisonsa siten, että yrittää järjestää asiat niin, että yrittää säästää puolisonsa tunteita ja minua tuon puolison vihalta. Tuo puoliso on etäinen kaveri myös minulle, ja tiedän että hän on todella voimakastahtoinen ja ns. "kylmä" nainen. Hän on korkeasti koulutettu, älykäs, rikas ja suorapuheinen. Vähän sellainen tunteeton luonne, joka varmasti haluaa tehdä elämästäni helvettiä, jos saa tietää kaikesta. He ovat olleet tuon naisen kanssa yhdessä jo kuusi vuotta, mutta mies sanoo että heidän suhteensa on ollut jo pitkään kuollut ja he elävät kulississa. Mies osti kuitenkin tuon naisen kanssa yhteisen talon samoihin aikoihin, kun suhteemme alkoi. Mies on tosin sanonut minulle talon oston olleen suuri virhe, koska hän haluaa tulevaisuuden kanssani. Lapsia heillä ei ole, joten heidän eronsa olisi kohtuu helppo. Eroa ei kuitenkaan kuulu eikä näy, joten joudumme salailemaan suhdettamme.

Tilanne alkaa todella viemään voimat minulta. En enää jaksa valehdella ja salailla. En enää jaksa sitä, että mies lupailee minulle määräaikoja, mihin mennessä tekee mitäkin ja sitten pettää lupauksensa. Hän peruu usein sovitut tapaamiset viime tipassa. Olen alkanut voimaan henkisesti todella pahoin. En saa unta enkä syötyä. Lapsiviikkojen ajan tiuskin ja puran pahaa oloa omaan lapseeni, koska tiedän miehen olevan tuolloin toisen naisen kanssa. Olen kertonut tästä miehelle, mutta hän ei tunnu tajuavan omaa vastuutaan lapsen hyvinvoinnista edes kummisetänä.

Olen todella loppu. Haluaisin kertoa tuolle puolisolle kaiken ihan vain jotta tämä kaikki salailu loppuisi, mutta mies on kieltänyt. Miksi tuo mies toimii noin?

En kaipaa moralisointia, joten fiksuja vastauksia, kiitos!

Kommentit (122)

Vierailija
41/122 |
01.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan sinullakin lapsi joka toinen viikko. Mieshän voi hyvin silloin olla vaimonsa kanssa.

Vierailija
42/122 |
01.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sua ahdistaa aivan valtavasti ja mm. oma lapsesi kärsii tilanteesta, niin lopeta nyt hyvä ihminen jo tuollainen suhde. Sä olet tasan ainoa ihminen, jonka tulee nyt tehdä päätös itsensä ja lapsensa eduksi tuosta tilanteesta pääsemiseen. Vain sinä olet omasta ja lapsesi hyvinvoinnista vastuussa, vastuuta ei voi vierittää muualle, että olisi jotenkin miehen vastuulla, miten sinä ja lapsesi voitte ja miten elämänne menee. Eiköhän 10 kk jo riitä kertomaan, että on aivan turha roikkua toisessa. Toisekseen, jos vaikka mies nyt eroaisikin, miksi ihmeessä haluaisit itsellesi miehen, joka kohtelee toisia ihmisiä (etenkin vaimoaa ja myös sinua) Luuletko oikeasti, että tuollainen mies olisi yhtäkkiä joku unelmapuoliso sinun kanssasi? Herää nyt jo Nyt pistät sen läheisyydenkaipuusi tai minkä lie jäähylle ja otat itse vastuun tilanteesta odottamatta ko. kelvottoman kuuloiselta ukolta sitä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/122 |
01.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Et kyllä hel vetti pura pahaa mieltäsi lapseen!!!!

No luuletko, että en tajua itsekin, että toimin väärin lastani kohtaan??! Kyllä tajuan ja kyllä on helv**in paha mieli siitäkin! Tiedän kyllä itsekin, että oon ihan paska äiti ja lapseni voisi varmasti paremmin ilman äitiään. Tämä kommentti ei auttanut yhtään.

AP

Vierailija
44/122 |
01.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lopetin lukemisen toiseen virkkeeseen.

Joo. Tuli ihan mieleen Kauniit ja Rohkeat.

Vierailija
45/122 |
01.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipas typerä provo.

Vierailija
46/122 |
01.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanoit että pettää lupauksiaan viime tigassa? Se on petturi huijari mies. Jätä se!

Vierailija
47/122 |
01.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö todella ole yhtään fiksua kommenttia siihen, MIKSI mies tekee noin?

Tämä on kuitenkin niin sekava soppa ja paljon pelissä, että pakkohan miehellä on olla suuret tunteet minua kohtaan, koska eihän hän muuten lähtisi tälläiseen? Ja jos miehellä on suuret tunteet minua kohtaan, niin miksi hän ei vain jätä puolisoaan, jotta voimme siirtyä suhteessamme eteenpäin? Tiedän sen kyllä, että varmasti tuo akka tulisi mustamaalaamaan meitä ja ihmiset puhuisivat pahaa, mutta mitä väliä sillä lopulta on? Yhdessä me siitä selviäisimme ja vuosien myötä puheet hiipuisivat. Sitä paitsi jos miehen parisuhde olisi onnellinen, niin eihän mies pettäisi? Lopulta jokaisella on oikeus olla onnellinen omassa elämässään.

AP

Voi sentään, tätä samaa on tapahtunut/ tapahtuu aina. Mies ei vaimoaan jätä eikä hänellä ole erikoisen suuria tunteita sinua kohtaan. Missä puskassa elät, kun kuvittelet, että onnellisessa( kaan) parisuhteessa miehet pettävät vaimojaan. Sinä olet astunut satimeen, jossa mies saa nauttia kahden naisen huomiosta. Olet melkoisen viattoman ruusuisessa ajattelussa.

Vierailija
48/122 |
01.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis onnellisessa parisuhteessa miehet eivät petä vaimojaan....

Vierailija
49/122 |
01.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyi. Ei sitten mitään normaalia vapaata miestä löytynyt, vaan kävit kaatopaikalta tonkimassa aarteesi?

Vierailija
50/122 |
01.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylmäverisen oloinen mies. Sinulla on paha olla syystäkin. Hän aivan kylmän rauhallisesti käyttää sinua ja puolisoaan hyväkseen.

Ei sinun varmasti kannata miettiä, että miksi. Sinun kannattaisi vaan irtaantua tuosta kuviosta ja katsoa sinnikkäästi eteenpäin.

Vierailija
51/122 |
01.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuoruudessa seurasin läheisen ystäväni rakkauselämää ja teki kyllä pahaa seurata kuinka Hän käytti elämästään yli 3 vuotta naimisissa olevan miehen kanssa. Miehellä oli kaksi lasta vaimonsa kanssa, mutta lupasi koko ajan erota vaimostaan, mutta odotti vain oikeata hetkeä. Ja ystäväni uskoi kaiken ja luotti. Vielä siinäkin vaiheessa kun miehelle syntyi kolmas lapsi niin ystäväni pysyi rinnalla. Ei siinä ystävän puheet auttaneet.

Itse tapailen (en seurustele) nyt miehen kanssa jolla takana 30v avioliitto (ero astuu pian oikeasti voimaan), mutta lisäksi suhde päättyi "tyttöystävän" kanssa, jonka kanssa Hän oli 15 vuotta. Arvaa, voisinko luottaa Häneen ikinä, no en. Hetken hupia minulle oman eroni jälkeen.

Vierailija
52/122 |
01.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nuoruudessa seurasin läheisen ystäväni rakkauselämää ja teki kyllä pahaa seurata kuinka Hän käytti elämästään yli 3 vuotta naimisissa olevan miehen kanssa. Miehellä oli kaksi lasta vaimonsa kanssa, mutta lupasi koko ajan erota vaimostaan, mutta odotti vain oikeata hetkeä. Ja ystäväni uskoi kaiken ja luotti. Vielä siinäkin vaiheessa kun miehelle syntyi kolmas lapsi niin ystäväni pysyi rinnalla. Ei siinä ystävän puheet auttaneet.

Itse tapailen (en seurustele) nyt miehen kanssa jolla takana 30v avioliitto (ero astuu pian oikeasti voimaan), mutta lisäksi suhde päättyi "tyttöystävän" kanssa, jonka kanssa Hän oli 15 vuotta. Arvaa, voisinko luottaa Häneen ikinä, no en. Hetken hupia minulle oman eroni jälkeen.

Minullakin vastaavanlainen ystävä, jolla tuollaisia suhteita ollut jo kaksi. Järjen asia ei varmasti ole kyseessä, vaan henkisen puolen ongelma, ettei pysty sisäistämään tosiasioita, vaikka on kuinka fiksu ja järkevä nainen muuten. Kerta toisensa jälkeen rakastuu mieheen, joka ei ole millään tasolla luotettava. Jo aivan perusfaktat kertoisivat muille sen, mutta oma sisäinen maailma maalaa oman fantasian, jonka pohjalta miehen vedätys onnistuu. Vai voiko miehenkään kohdalla puhua vedätyksestä, koska tuollaisessa ihmisessä ei ole kaikki kunnossa.

Vierailija
53/122 |
01.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No miksi kaikista maailman naisista tuo mies valitsi minut hetken huvin rakastajatterekseen? Olemme tosiaan tuntenut jo vuosia - kauemmin kuin hän on tuntenut oman puolisonsa - ja olemme molemmat samassa kaveripiirissä. Tuossahan menisi koko kaveripiiri ja ihan kaikki sosiaaliset suhteet sekaisin turhan takia, jos mies ei olisikaan tosissaan.

Puhumattakaan lapsestani. Yhtenä päivänä, kun mies oli käymässä ja lapsikin oli paikalla, miehen poistuttua lapsi kysyi minulta, että "miksi äiti olet aina noin iloinen kun *miehen nimi* tulee käymään"? Mies on todella läheinen myös lapsen kanssa, joten miksi hän sekoittaisi välittämänsä lapsenkin pään turhan takia? Ja mies on muuten todella huomaavainen ja ihana minulle. Ei siis pelkkää seksiä, vaan hän puhuu lämpimästi minulle ja tukee ja auttaa kaikessa.

Kyllä mielestäni vaikuttaa siltä, että mies on ihan tosissaan, mutta nykyinen puoliso on vaan jarruna. Mies on puhunut, että nainen manipuloi ja on oikeasti henkisesti niin kiero tapaus, että on parempi myös minun ja lapseni turvallisuuden vuoksi, että hän lopettaa suhteen ilman, että nainen kuulee meistä.

AP

Vierailija
54/122 |
01.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on ollut 165 yhden yön panoa ja jotkut heistä ovat olleet juuri tuollaisia.

T.nainen

Vierailija
55/122 |
01.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No miksi kaikista maailman naisista tuo mies valitsi minut hetken huvin rakastajatterekseen? Olemme tosiaan tuntenut jo vuosia - kauemmin kuin hän on tuntenut oman puolisonsa - ja olemme molemmat samassa kaveripiirissä. Tuossahan menisi koko kaveripiiri ja ihan kaikki sosiaaliset suhteet sekaisin turhan takia, jos mies ei olisikaan tosissaan.

Puhumattakaan lapsestani. Yhtenä päivänä, kun mies oli käymässä ja lapsikin oli paikalla, miehen poistuttua lapsi kysyi minulta, että "miksi äiti olet aina noin iloinen kun *miehen nimi* tulee käymään"? Mies on todella läheinen myös lapsen kanssa, joten miksi hän sekoittaisi välittämänsä lapsenkin pään turhan takia? Ja mies on muuten todella huomaavainen ja ihana minulle. Ei siis pelkkää seksiä, vaan hän puhuu lämpimästi minulle ja tukee ja auttaa kaikessa.

Kyllä mielestäni vaikuttaa siltä, että mies on ihan tosissaan, mutta nykyinen puoliso on vaan jarruna. Mies on puhunut, että nainen manipuloi ja on oikeasti henkisesti niin kiero tapaus, että on parempi myös minun ja lapseni turvallisuuden vuoksi, että hän lopettaa suhteen ilman, että nainen kuulee meistä.

AP

Se mies ei kuule välitä miltä sinun lapsestasi tuntuu.

Käyttää sinua ja vaimoa hyväkseen ja lisäksi jättää sinut yksin selvittelemään aiheuttamansa ongelmat.

Vierailija
56/122 |
02.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi pyhä sinisilmäisyys.

Sinisilmäinen, hyväuskoinen ja kaiken lisäksi yksinkertainenkin, vau mikä combo :D Miehelle täydellinen hyväksikäytettävä hölmö. Ja lukiko vieläpä, että ap masentuneena tiuskii omalle lapselleenkin, kun tuo tilanne on tuollainen. Jessus miten voi itsekäs ollakin ja tyhmä. Voi lapsiparkaa.

Kaikkea hyvää tuolle petetylle vaimolle! Ap voi syödä oman pskansa.

Vierailija
57/122 |
02.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap on niitä ihmisiä, jotka on aina oikeassa ja joka tilanteessa se viaton uhri, jossa ei ikinä ole mitään vikaa. Ja kateutta täynnä. Syyttää vaimoa kylmäksi. Vaimo on koulutettu, rikas, määrätietoinen varmaan kauniskin, mies ei häntä jätä ja ap on tarinassa ikuisesti katkera hölmö.

Vierailija
58/122 |
02.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehellä ei ole mitään syytä jättää vaimoaan, koska voi pitää molemmat.

Vierailija
59/122 |
02.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lopetin lukemisen toiseen virkkeeseen.

Asiat johti kolmanteen.

Itse lopetin siihen.

Vierailija
60/122 |
02.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

AP

Ei vit*u sä olet tyhmä :D