Miksi varattu mies toimii näin?
Pitkä tarina tulossa, mutta pakko purkaa jonnekkin.
Eli minulla on ollut suhde varatun miehen kanssa nyt 10 kk:n ajan. Olemme tunteneet miehen kanssa jo vuosikaudet ja mies on aina ollut kuin isoveli minulle. Mies on myös exäni hyvä kaveri ja kaiken lisäksi 5-v lapseni kummisetä. Suhde alkoi viime elokuussa muutama viikko sen jälkeen, kun erosimme lapsen isän kanssa. Olimme miehen kanssa kahdestaan juomassa ja asiat johtivat kolmanteen yms. Tuolloin syksyllä mies antoi oman asuntonsa minulle käyttöön eroprosessini ajaksi, koska minulla oli todella vaikeaa olla kotona tuolloin. Mies itse muutti tilapäisesti oman puolisonsa asuntoon, mutta kävi luonani usein ja suhteemme syventyi. Parin kuukauden päästä mies tunnusti rakkautensa minulle ja lupasi jättää puolisonsa. Siitä lähtien joka vuoroviikko, kun minulla on lapsivapaata, mies valehtelee puolisolleen lähtevänsä työreissuun ja tuleekin luokseni. Myös jos tuo puoliso on työreissulla ja jos minulla on tuolloin lapsivapaata, vietämme aikaa miehen kanssa yhdessä. Melko vaivalloista sumplimista, mutta meillä on joka kerta yhdessä ollessa niin ihanaa. Muuten laitamme viestejä toisillemme, toivotamme hyvät yöt ja huomenet, ja elämme jo kuin pariskunta. Olemme kuin magneetit tuon miehen kanssa.
Miten sitten miehen ja hänen puolisonsa suhde? Noh, mitään eroa ei ole vielä tapahtunut. Mies on luvannut jättää puolisonsa siten, että yrittää järjestää asiat niin, että yrittää säästää puolisonsa tunteita ja minua tuon puolison vihalta. Tuo puoliso on etäinen kaveri myös minulle, ja tiedän että hän on todella voimakastahtoinen ja ns. "kylmä" nainen. Hän on korkeasti koulutettu, älykäs, rikas ja suorapuheinen. Vähän sellainen tunteeton luonne, joka varmasti haluaa tehdä elämästäni helvettiä, jos saa tietää kaikesta. He ovat olleet tuon naisen kanssa yhdessä jo kuusi vuotta, mutta mies sanoo että heidän suhteensa on ollut jo pitkään kuollut ja he elävät kulississa. Mies osti kuitenkin tuon naisen kanssa yhteisen talon samoihin aikoihin, kun suhteemme alkoi. Mies on tosin sanonut minulle talon oston olleen suuri virhe, koska hän haluaa tulevaisuuden kanssani. Lapsia heillä ei ole, joten heidän eronsa olisi kohtuu helppo. Eroa ei kuitenkaan kuulu eikä näy, joten joudumme salailemaan suhdettamme.
Tilanne alkaa todella viemään voimat minulta. En enää jaksa valehdella ja salailla. En enää jaksa sitä, että mies lupailee minulle määräaikoja, mihin mennessä tekee mitäkin ja sitten pettää lupauksensa. Hän peruu usein sovitut tapaamiset viime tipassa. Olen alkanut voimaan henkisesti todella pahoin. En saa unta enkä syötyä. Lapsiviikkojen ajan tiuskin ja puran pahaa oloa omaan lapseeni, koska tiedän miehen olevan tuolloin toisen naisen kanssa. Olen kertonut tästä miehelle, mutta hän ei tunnu tajuavan omaa vastuutaan lapsen hyvinvoinnista edes kummisetänä.
Olen todella loppu. Haluaisin kertoa tuolle puolisolle kaiken ihan vain jotta tämä kaikki salailu loppuisi, mutta mies on kieltänyt. Miksi tuo mies toimii noin?
En kaipaa moralisointia, joten fiksuja vastauksia, kiitos!
Kommentit (122)
Mies taitaa olla narsisti, kun pettää ilman omantunnon soimausta ja valehttlee ja lisäksi on ilmeinen hyväksikäyttäjä. Hän hyväksikäyttää sinua ja selkeästi myös vaimoaan monellakin tapaa, taloudellisesti, kotitöissä, seksissä ja jos vaimolla vielä on sosiaalista asemaakin, niin siitäkin narsistit haluavat hyötyä statuksena.
Jep. Hieno tilanne.
Saamiesi peukkujen määrä ja suhde kertonee, mitä mieltä muut tästä kuviosta on. Onnea.
Vierailija kirjoitti:
Miks haluut olla miehen kanssa joka on pettäjä. Se tekis sen saman sullekin kun alkuhuuma ja jännitys salailusta vaihtuu arkeen.
Mies TEKEE saman TÄLLÄ HETKELLÄ. Ei hän ole vaimoa jättämässä mihinkään, se on ihan täyttä valetta. Mies pettää vaimoa apn kanssa, ja apta vaimon kanssa. Klassikko.
Eikö todella ole yhtään fiksua kommenttia siihen, MIKSI mies tekee noin?
Tämä on kuitenkin niin sekava soppa ja paljon pelissä, että pakkohan miehellä on olla suuret tunteet minua kohtaan, koska eihän hän muuten lähtisi tälläiseen? Ja jos miehellä on suuret tunteet minua kohtaan, niin miksi hän ei vain jätä puolisoaan, jotta voimme siirtyä suhteessamme eteenpäin? Tiedän sen kyllä, että varmasti tuo akka tulisi mustamaalaamaan meitä ja ihmiset puhuisivat pahaa, mutta mitä väliä sillä lopulta on? Yhdessä me siitä selviäisimme ja vuosien myötä puheet hiipuisivat. Sitä paitsi jos miehen parisuhde olisi onnellinen, niin eihän mies pettäisi? Lopulta jokaisella on oikeus olla onnellinen omassa elämässään.
AP
Vierailija kirjoitti:
Tämä on kuitenkin niin sekava soppa ja paljon pelissä, että pakkohan miehellä on olla suuret tunteet minua kohtaan, koska eihän hän muuten lähtisi tälläiseen? Ja jos miehellä on suuret tunteet minua kohtaan, niin miksi hän ei vain jätä puolisoaan, jotta voimme siirtyä suhteessamme eteenpäin? Tiedän sen kyllä, että varmasti tuo akka tulisi mustamaalaamaan meitä ja ihmiset puhuisivat pahaa, mutta mitä väliä sillä lopulta on? Yhdessä me siitä selviäisimme ja vuosien myötä puheet hiipuisivat. Sitä paitsi jos miehen parisuhde olisi onnellinen, niin eihän mies pettäisi? Lopulta jokaisella on oikeus olla onnellinen omassa elämässään.
AP
Miksi mies tekee näin? Siksi, koska hän voi. Yksinkertaisesti siksi, että hän voi ****a sinun kanssasi ja kotona on turvallinen koti ja vaimo. Siksi.
Vierailija kirjoitti:
AP
Tuo äijä on todennäköisesti erittäin tyytyväinen tähän tilanteeseen ja täysin onnellinen omassa elämässään, johon nyt sattuu kuulumaan sen parisuhteen lisäksi myös toinen nainen.
Vierailija kirjoitti:
Mies taitaa olla narsisti, kun pettää ilman omantunnon soimausta ja valehttlee ja lisäksi on ilmeinen hyväksikäyttäjä. Hän hyväksikäyttää sinua ja selkeästi myös vaimoaan monellakin tapaa, taloudellisesti, kotitöissä, seksissä ja jos vaimolla vielä on sosiaalista asemaakin, niin siitäkin narsistit haluavat hyötyä statuksena.
Narsistillakin on omatunto, koska keksii selityksen miksi pettää. Tosin oikeuttaa pettämisensä tällä selityksellä eikä ensin eroa ja sitten katso uutta.
Hauska kirjoitusharjoitus. Vähän liian pitkä ja yksityiskohtainen kuitenkin.
Ei tuolla miehellä ole tarpeeksi tunteita sinua kohtaan ja nähtävästi olet hieman sinisilmäinen, kun uskot nielemättä kaiken mitä mies sinulle selittää. Ihan on pettäjän klassiset & kootut selitykset ja kaiken kruuna miehen vaimo on kylmä uraihminen.
Sinä tunnut olevan hölmö tässä jota viedään kuin litranmittaa. Ei tuo ukko eroa ikinä, kunhan nyt paukauttaa sen nykyisensä kanssa vihille ja tekee pari mukulaa niin kyllä sitten ymmärrät mistä tässä on kyse. Pistä haarat kiinni ja lopeta romanttiset haaveet.
Miksi olet noin heikko? Tilanne on miehelle helppo. Sanotte että olette vahvempia ja parempia kuin miehet niin miten voi olla noin vaikeaa?
Avovaimolla on rahaa, ei mies halua downshiftata sun vuokrakämppääsi.
Järjestely on loistava miehen kannalta, saa kahdelta naiselta.
Sinä et voi mitään miespettymyksiäsi purkaa omaan lapseesi. Hei haloo nyt! Jätä toi petturi ennenkuin se tuhoaa sun ja lapsesi välit täysin.
Ei kukaan mies ole niin ajattelematon omaisuutensa suhteen, että ostais talon joka on alusta asti virhe. Kyllä noin isot ostokset on pitkään harkittuja.
Ei miestä haittaa vaikka olisi kuinka hyvä ja rakkauden täyttämä parisuhde, mies haluaa aina panna myös muita naisia.
Saa lapsettoman elämän puolisonsa kanssa ja viehättäviä iltoja sinun kanssa.
Ole vähemmän saatavilla. Matkusta lapsen kanssa. Etäänny miehestä. Vasta kun hän näkee sinun arvon, niin saattaa toimia.
Et kyllä hel vetti pura pahaa mieltäsi lapseen!!!!
Ei tuo hyvältä kuulosta. Kun olit emotionaalisesti herkillä, tämä mies päätti käyttää tilaisuuden hyväkseen. Siltä se todella kuulostaa. Jos pettäjämies ei jätä vaimoaan suht pian, niin tuskin tulee jättämäänkään. En moralisoi, koska omakin pitkä parisuhteeni alkoi yhden yön suhteesta varatun miehen kanssa. Mieheni kuitenkin kertoi heti avovaimolleen mitä oli tapahtunut ja kahden viikon kuluttua se suhde oli historiaa.
Nyt sinun täytyy vain mennä eteenpäin ja ajatella hyviä puolia eli mies auttoi sinut vaikean vaiheen yli. Hän pettää vaimoaan kylmästi, on hyvä, että ette tule olemaan yhdessä, koska tekisi saman myös sinulle. Älä järjestä draamaa, vaan lopeta suhde. Pane lapsesi ja oma toipumisesi erosta etusijalle.
Tuo, että ostaa samaan aikaan kalliin omakotitalon avovaimon kanssa ja lupailee toiselle naiselle eroa on niin vahva merkki, ettei mies ole eroamassa.
Myös tuo, että olisi tyytyväinen vuokrakaksiossa on puppua.
Mies on tyytyväinen omakotitalossa, jonka omistaa puoliksi avovaimon kanssa. On ilmiselvää, jos jää kiinni ja avovaimo huolii edelleen niin minkä elämän mies valitsee.
Kukaan ei ole noin tyhmä, että hankkii lisää yhteistä omaisuutta kun on aikeissa erota.
Kysypäs mieheltä miksi ostivatjuuri nyt tuon yhteisen talon. Mitä mies vastaa.
Ihan tavalliseen 50/50 tapaan mies osti talon puolisonsa kanssa. Saivat pankista lainaa, kun tuolla naisella on sen verran hyvä palkka ja työpaikka. Ei tuo mieskään siis mikään rutiköyhä ole, mutta naisella on kuitenkin sellainen palkka, jonka avulla olisi saanut isommankin lainan. Olen käynyt pari kertaa tuossa talossa ja onhan se hieno. Mies on kuitenkin sanonut, että rahalla ei ole merkitystä ja hyvin hän viihtyisi minunkin vuokrakämpässäni.
AP