Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi varattu mies toimii näin?

Vierailija
01.07.2023 |

Pitkä tarina tulossa, mutta pakko purkaa jonnekkin.

Eli minulla on ollut suhde varatun miehen kanssa nyt 10 kk:n ajan. Olemme tunteneet miehen kanssa jo vuosikaudet ja mies on aina ollut kuin isoveli minulle. Mies on myös exäni hyvä kaveri ja kaiken lisäksi 5-v lapseni kummisetä. Suhde alkoi viime elokuussa muutama viikko sen jälkeen, kun erosimme lapsen isän kanssa. Olimme miehen kanssa kahdestaan juomassa ja asiat johtivat kolmanteen yms. Tuolloin syksyllä mies antoi oman asuntonsa minulle käyttöön eroprosessini ajaksi, koska minulla oli todella vaikeaa olla kotona tuolloin. Mies itse muutti tilapäisesti oman puolisonsa asuntoon, mutta kävi luonani usein ja suhteemme syventyi. Parin kuukauden päästä mies tunnusti rakkautensa minulle ja lupasi jättää puolisonsa. Siitä lähtien joka vuoroviikko, kun minulla on lapsivapaata, mies valehtelee puolisolleen lähtevänsä työreissuun ja tuleekin luokseni. Myös jos tuo puoliso on työreissulla ja jos minulla on tuolloin lapsivapaata, vietämme aikaa miehen kanssa yhdessä. Melko vaivalloista sumplimista, mutta meillä on joka kerta yhdessä ollessa niin ihanaa. Muuten laitamme viestejä toisillemme, toivotamme hyvät yöt ja huomenet, ja elämme jo kuin pariskunta. Olemme kuin magneetit tuon miehen kanssa.

Miten sitten miehen ja hänen puolisonsa suhde? Noh, mitään eroa ei ole vielä tapahtunut. Mies on luvannut jättää puolisonsa siten, että yrittää järjestää asiat niin, että yrittää säästää puolisonsa tunteita ja minua tuon puolison vihalta. Tuo puoliso on etäinen kaveri myös minulle, ja tiedän että hän on todella voimakastahtoinen ja ns. "kylmä" nainen. Hän on korkeasti koulutettu, älykäs, rikas ja suorapuheinen. Vähän sellainen tunteeton luonne, joka varmasti haluaa tehdä elämästäni helvettiä, jos saa tietää kaikesta. He ovat olleet tuon naisen kanssa yhdessä jo kuusi vuotta, mutta mies sanoo että heidän suhteensa on ollut jo pitkään kuollut ja he elävät kulississa. Mies osti kuitenkin tuon naisen kanssa yhteisen talon samoihin aikoihin, kun suhteemme alkoi. Mies on tosin sanonut minulle talon oston olleen suuri virhe, koska hän haluaa tulevaisuuden kanssani. Lapsia heillä ei ole, joten heidän eronsa olisi kohtuu helppo. Eroa ei kuitenkaan kuulu eikä näy, joten joudumme salailemaan suhdettamme.

Tilanne alkaa todella viemään voimat minulta. En enää jaksa valehdella ja salailla. En enää jaksa sitä, että mies lupailee minulle määräaikoja, mihin mennessä tekee mitäkin ja sitten pettää lupauksensa. Hän peruu usein sovitut tapaamiset viime tipassa. Olen alkanut voimaan henkisesti todella pahoin. En saa unta enkä syötyä. Lapsiviikkojen ajan tiuskin ja puran pahaa oloa omaan lapseeni, koska tiedän miehen olevan tuolloin toisen naisen kanssa. Olen kertonut tästä miehelle, mutta hän ei tunnu tajuavan omaa vastuutaan lapsen hyvinvoinnista edes kummisetänä.

Olen todella loppu. Haluaisin kertoa tuolle puolisolle kaiken ihan vain jotta tämä kaikki salailu loppuisi, mutta mies on kieltänyt. Miksi tuo mies toimii noin?

En kaipaa moralisointia, joten fiksuja vastauksia, kiitos!

Kommentit (122)

Vierailija
121/122 |
14.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En minä sitä ole kysynyt, että mikä tässä on lopputuloksena, vaan että MIKSI mies toimii noin? MIKSI mies riskeeraisi kaiken, jos meidän suhde olisikin turha? Saattaahan tuo mies etsiä itselleen sopivampaa naista eikä mitään kiiltokuvasuhdetta.

Mies ottaa ns. rusinat pullasta. Sulta saa pildeä ja vaimolta paremmat kulissit. Tässä yhtälössä ei oikeasti ole voittajia.

Vierailija
122/122 |
14.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea. Löysit rehellisen ja luotettavan miehen. Mikä voisi mennä pieleen :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla