Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

-----Terhot maanantaihin-----

11.12.2006 |

Huomenta vaan!

Kommentit (36)

Vierailija
1/36 |
11.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=9037372&p=1&tmode=1&smode…

piti käydä kopsaa toi viikonlopun pinon osoite.

Taidan sitte kuitenki soitella neuvolaan heti ku se aukeaa. Oon hypänny koko yön pissalla ja alamahassa on koko ajan inhottava pieni " korkea" kipu, joka on pahin heti vessareissun jälkeen. Taitaa pissatulehdus jyllätä. Jos niin on, niin taitaa jäädä meidän hempeilyt hamaan tulevaisuuteen. Kun en tiedä mikä muukaan sen olis voinu aiheuttaa.

Pitääköhän pitkään muuten pidätellä pissanäytettä? Ku melkein tunnin välein joutuu käydä =/

Tuli taas ihan " oikea" supistuskin kuuden aikaan ku palasin vessasta, makasin vasemmalla kyljellä ku tuli sellanen aalto, joka tuntu eniten selässä ja päässä humisi, korvat meni lukkoon ja pillasi sen supistuksen ajan. Aika outo tunne. Ja vauva ei tykänny sitte yhtään, potki ja mylläsi hurjana sen jälkeen!

Jotta valitusta heti näin viikon alkuun!

Elina ja masukki 33+2

Vierailija
2/36 |
11.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies raasu nousi ylös kysymään jotta oonko kunnossa. Ihana.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/36 |
11.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas se aamu alkoi jo 5.45, kun poitsu oli herännyt ja jutusteli ääneen samalla kävellen meidän makkaria kohti. No ehtiipähän tehdä enemmän asioita tänään...

Meillä on muskarin joulujuhla klo 11 ja muuna ohjelmana pojan huoneen siivous. Ajattelin siivota yhden huoneen joka päivä, niin viikonloppuna kun juhlitaan pojan 2-v. synttäreitä ei tarvii kuin järjestellä paikat, eikä niinkään siivota. Ja plussana tietysti, ettei sitten enää erikseen tarvitse kummempia joulusiivouksia, kun nyt tekee hommat. (tämä on tätä itsensä tsemppausta, kun julkisesti kirjoittaa tavoitteen, niin saa ehkä jotain tehtyäkin)

Valokuvista: Juuri pari viikkoa sitten tilattiin tavallisia valokuvia samalla kun joulukorttikuvat tilattiin. Olen huomannut, että mitä pidempään aikaa kuluu valokuvatuista tapahtumista sitä vähemmän niistä tilaa kuvia ja jättää enemmän vaan koneelle katsottavaksi. Esim. siis oltiin elokuussa etelässä ja jos olisin heti reissun jälkeen tilannut kuvia, niitä olisi varmaan tullut parikymmentä tilattua, mutta kun tein sen vasta nyt, niin tilasin ehkä 8 reissukuvaa, kun muistot ovat jo haalenneet.

Kyllä nuo valokuva-albumit ovat meilläkin kovassa käytössä. Poika katselee niitä viikottain ja samalla onkin ollut hyvä sauma jutella pojalle vauvan tulosta ja siitä ajasta kun poitsu on ollut vauva ja jopa ajasta äidin mahassa.

Nyt täytyy mennä suihkuun!

Taneli+perttuvauva 36+1

Vierailija
4/36 |
11.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomenta, minäkin vaihteeksi aamusta, kun yleensä, silloin kun siis ehdin, olen siellä ihan hännänhuippuna kirjoittelemassa yhdeksän-kymmenen aikaan illalla.

Elin@, kovasti kuulostaa kyllä pissatulehdukselta. Itsellä oli alkuraskaudesta, ja ihan oireettomana. Mutta siitä neuvolan neljän tunnin pissanäytteestä todettiin. Samoin kun kävin kontrollikäynnissä, piti pidätellä tuo 4 h. Mutta on tosiaan sula mahdottomuus pidätellä tuo aika enää tässä vaiheessa raskautta- vaikkei olisi tulehdustakaan. Eli ehkä se 1.5 h, mitä meillä pyydetään ihan tavallistakin pissanäytettä varten pidättelemään, voisi riittää? Toivottavasti pääset pian testiin, ja saat lääkityksen, jos siis osoittautuu tulehdukseksi.

Viikonloppu meni jouluisissa merkeissä. Ensin perjantaina oli työporukan pikkujoulut. Oltiin kokkikurssilla, ja se oli ihan hauskaa. Tehtiin viiden ruokalajin menu kokin opastuksella- kahden hengen ryhmissä, aina yksi ryhmä yhden ruokalajin kimpussa. Joulukortitkin tuli askarreltua, mitä nyt materiaalit loppuivat vähän kesken. Olin muistanut korttitarpeen väärin: muistin, että 20 riittää, ja että voi jäädä vähän alle, ehkä 17 korttia. No, nyt sitten huomasin, että niitä olisikin tarvittu 24 kpl. No, pitää joko ostaa matskuja lisää, tai sitten laittaa joillekin vaikkapa vain kaupan kortit.

Samoin ripustelin punaiset verhot olkkariin ja keittiöön, ja koristetyynyihin punaiset päälliset, ja vaihdoin torkkuhuovan punaiseen. Tuli kivan lämpimän oloista, vaikkei vielä muuta laittanutkaan. Ja kun nuo verhot ovat vain yleisesti punaiset, eikä sisällä tonttuja tms, niin niitä voisi oikeastaan pitää vähän kauemminkin.

Oltiin myös kavereilla lauantaina syömässä, ja siellä hämmästelin samaa, kuin ariella: oli tosi hauskaa, kun tuo oma 2 v ja kavereiden samanikäinen tyttö 2 v leikkivät yhdessä, vaikka miten paljon: kurkkivat toisaan sohvan takaa, menivät piiloon verhon taakse, ja nauroivat siellä yhdessä jne. En muista KOSKAAN syöneeni pöydässä rauhassa niin pitkään kuin nyt tuolla lapsen syntymän jälkeen- siis silloin kun lapsi on samassa paikassa kuin itse ; )kumpikaan lapsista ei tullut koko aikana roikkumaan syliin. Päinvastoin oli ongelmana, että emme saaneet syömään lainkaan ; )

Raudasta on ollut puhetta tällä viikolla jonain päivänä, kun kävin lukemassa, mutta en ehtinyt kirjoittaa. Itsekin aloitin noin vko sitten käyttämään Maltoferiä, nestemäisessä muodossa olevaa rautaa. Sen pitäisi olla herkimmin imeytyvä, ja vähän vatsaoireita aiheuttava, ja sisältävän jotain kolmen arvoisia rautoja. Itse asiassa sitä oli tullut haettua esikoiselle koko reseptisatsi, ja hänellä hemoglobiini korjaantui ennen satsin loppumista. Niinpä sitä oli jäänyt avaamaton pullo, jonka nyt pääsen hyötykäyttämään. Vaikutuksesta en vielä tiedä, seuraava neuvola ensi viikolla. Meillä on vieläkin neljän viikon välit neuvolakäynneissä, vaikka siis nyt menossa jo rv 34+, edellisen kerran neuvola rv 31+, seuraava rv 35+. Jos siitäkin vielä tulee neljän viikon väli, niin sittenhän ollaankin jo melkein lasketussa ajassa!! Hui!

Esikoisen aikana käytin Krauterblutsaftia. Se tehosi silloin minulla hyvin. MInulla oli koko raskausajan paljon parempi hb kuin nyt (silloin noin 130 koko ajan), nyt noin 118 koko ajan, ilman rautalisää. Mutta ihan lopussa sanottiin, etttä kannattaa kuitenkin synnytyksen vuoksi kokeilla nostaa, ja parin viikon Krauter-kuurilla nousikin 144:ään. MIkä oli hyvä juttu, sillä siitä huolimatta sektion yhteydessä tipahti noin 90:een. Nyt näkee sitten vertailukohdan, tehoaako Maltofer minulla yhtä hyvin.

Iloista päivää kaikille!

t. Meku

Vierailija
5/36 |
11.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä meni heti aamusta päivä päin Prinkkalaa, kun esikoinen kieltäytyi pukeutumista, lähtemästä hoitoon, syömästä ja laittamasta haalareita päälle... Hermostuin niin lujaa, etten varmaan vielä ikinä. Huusin sille pää punaisena, kuinka mulla rupeaa olemaan mittä täynnä sen kanssa, kun ei usko mitään tai kuuntelekaan mitään yleensäkään. Vein sen hoitoon hiljaisuuden vallittessa autossa ja kun päästiin sinne saakka, alkoi se tuuppia mua pois samantien. Tuli tajuttoman paha mieli ja itkin koko kotimatkan ja edelleenkin. Miten ihmeessä tähän toista voi synnyttää, kun en pärjää yhdenkään kanssa? Vaikka myöhäistähän se jo taitaa olla sitä miettiä...

Näin syvissä vesissä sitä täällä vellotaan. Kiitos, että sain purkautua!

¨c¨

Vierailija
6/36 |
11.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maanantaita terhot!

Onko jollain kikkakolmosta takataskussa, miten saan homeen hajun vaatteista pois? Sain tuttavalta vielä kassillisen kivoja vaal.pun. vauvan vaatteita, mutta kun ne haisee ihan hometalolle. Olen pessyt vaatteet jo kaksi kertaa kuudessakympissä hajustetulla huuhteluaineella ja hajustamattomalla ja nyt kuivanneinakin haisevat edelleen...Mikä avuksi? Onko etikasta jotain apua? HELP! Kivoja vaatteita, mutta en niitä vauvan päälle tohtisi pukea.

Fable:

Äijät on äijiä ja meillä mammoilla hormoonit niin toiselta planeetalta. Ehkäpä miestäsi tosiaan harmitti, että sinä ison masusi kanssa joudut tosiaan hänenkin jälkiään siivoamaan. Oikeesti oli kiukkuinen itselleen omaa saamattomuuttaan, josta vain pääsit sopivassa kohdassa muistuttamaan... :/ Tää on niin tätä. Meillä kans isäntä sotkee noi omat vaatehyllyt :( Ja meikäläinen siivoaa!

Pikaista toipumista kaikille vatsataudissa kamppaileville ja muille masukrampeille. Toivottavasti olonne helppaavat, ei kuulostanut mukavalta tuo (Sindan?) oksentelu ja kramppailu...

Äitee ja Aatutar 33+3

Vierailija
7/36 |
11.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei ollut sitten uusia terhoja viikonlopun aikana maalimaan pupsahtanut. täällä meni lauantai shoppaillessa ja eilen otettiin vähän rennommin. muutama kipeämpi supistus tuli viikonlopun aikana, mut kylläpä niitä näillä viikoilla saa jo alkaa tulemaankin. sen enempää ei omasta navasta oo sanomista, katotaan miltä hemppa ja rr näyttää tänään neuvolassa.

nenn: olipa ihan syötävän ihastuttavan näköinen tuo sinun korisi:)

fablen masukki oli sit kuperkeikan heittänyt ja pää alaspäin siellä makoili:)

mitä nuo muuten nuo persintiilit tarkoittaa? kun mulle tuli viime viikolla se lääkärin teksti siltä toissaviikkoiselta tays käynniltä. niin siinä luki et painoarvio 3100g ja että on himpun verran yli 50 persiilin käyrästä?

isabelluska: ostitteko sen uusimman singstarin, missä on suomalaisiakin lauluja? onko teillä niitä muita osia? meiltä puuttuu se viimestä edellinen, mut muut löytyy, niillä on kavereita bileissä piinattu kerran jos toisenkin:) eilen innostuttiin mekin lauleleen, tais siinä pari tuntia pyörähtää... ja simppis tykkäs:) on sen pakko olla poika kun isänsä puolia piti (eli pönki ja punki itteensä niin ettei äitin laulamisesta tullut välillä mitään ja keuhkot loppu pitkissä nuoteissa:))

uusille mammalomalaisille onnea!

ja monilla tuntuu olleen mieli maassa:( jaksuja teillekin bd taitaa raskaushormonit sekottaa pään...

ai niin, saatiin lauantaina hankittua rintareppu ja hoitoalusta. nyt alkaa oleen kaikki kasassa (kai?) paitti liivit puuttuu vielä...

tigru ja simppis 37+3

Vierailija
8/36 |
11.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi poika heräs vasta ysiltä, meni taas viime yö valvomiseen. Ei löytynyt sopivaa asentoa ja mahassa oli inhottava tunne. Saunan jälkeen siinä väsytti, mutta kun en heti menny nukkuun niin kekkaloittin sitten lähemmäs kolmee yöllä. Näin ihan sekoja unia taas. Synnytin kaksoset aivan yllätyksenä, tytön ja pojan ja niistä täytettiin sellaiset joulukuusen malliset kortit missä oli tiedot syntymämitoista ja ajasta. tytölle tietty vaaleanpunainen ja pojalle sininen. Siinä ne pötkötteli vieretysten sängyllä. Harvemmin noita vauvaunia näkeekään.

SINDA: Toivottavasti rupee jo helpottaan. Mä olin kans reilu viikko sitten tuossa taudissa ja kyllä oli rankkaa. Mulla se ainakin sai aikaan järkyttävän mahakivun, koko maha oli kauttaaltaan kosketusarka, supisteli, alaselkää jomotteli niin etten saanut nukuttua. Eikä panadolikaan auttanut. Joka kerran kun oksensi, niin tuntu että kohtu repee. Siis en muista koska oisin ollut noin kipee.

Lohdutuksena, että yleensä mahataudit menee nopeasti ohi. Minä oksensin sellaisen 12h ja sen jälkeen oli maha sekaisin pari päivää ja vetämätön ja pahoinvoiva olo, mutta se pahin meni kuitenkin melko pian ohi. Ei oo mahatauti kiva, ei varsinkaan ison mahan kanssa. Pikaista paranemista. Tuosta lapsivesijutusta en osaa sanoa mitään, että mitä toi lirahtelu oisi. Mun oma kokemus lapsivedestä on, että se on sellaista vaaleanpunertavaa ja imelähkön hajuista. Eka synnytys alkoi juuri tuolla lapsiveden lirahtelulla, huomasin pikkuhousunsuojassa vain sellaisen vaaleanpunertavan läntin. Sillaihan asian voi tarkistaa, että laitan puhtaan suojan ja sitten kun lirahtaa, niin tarkkailet väriä.

Synnytysvastaanotostossa otetaan kyllä niitä näytteitä, joissa selviää tuleeko vettä vai ei. Toivottavasti ei kuitenkaan ois sitä.

CHICCA: Tutulta kuulostaa. Väliin sitä on niin väsynyt, että tekis mieli vetää vaan peitot korviin ja nukkua, nukkua ja nukkua. Siinä olotilassa ei tosiaankaan riitä hermot kuunteleen joka kitinää ja kiukuttelua. Oon huomannut, että poika oikeen vaistoo sen koska äiti on poissaoleva ja kireä ja varsin heittäytyy hankalaksi pukiessa ym. Ja se pukeminen on vasta rasittavaa tän mahan kanssa. Välillä tulee korotettua ääntä, mistä seuraa älyttömän paha mieli, koska inhoan huutamista ja itseäni kun siihen sorrun. Mistähän niitä varapäreitä sais. Mutta terve merkki on kuitenkin se, että tuntee morkkista tällasestä käytöksestä ja että osaa sitten pyytää anteeksi lapselta. Nyt vaan sovitte asiat hoitopäivän jälkeen, sillaihan sitä tulee lapsenkin opeteltua anteeksiantoa ja pyyntöä. Eikä aina voi olla täydellistä, kyllä ne tunteet saa välillä leiskua. Häntä pystyyn, kyllä se siitä helpottaa.

Tänään pitäis mennä kariesbakteeritutkimukseen. Moniko teistä on käynyt? Neuvolastahan sai sen lähetteen jo aikaa sitten, mutta nyt vasta saan aikaseksi. Sen jälkeen mennäänkin päivän viettoon mummolaan. Kyllä menee nopeasti nää päivät, ihan hyvä toisaalta, mutta toisaalta se lähestyvä synnytys vaan ahdistaa enemmän ja enemmän. Vaikka onneksi ei tarvi enää sitä perätilaa murehtia.

Päivänjatkoja!

Vierailija
9/36 |
11.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=BF3EFF]Taas uusi viikko alkoi ja Joulu senkun lähestyy. Musta tuntuu, että olen tulossa kipeäksi. Eilen olin SUPERväsynyt. Mitään en jaksanut tehdä, nukuin kahdet päiväunetkin. Ja eilen illasta alkoi kurkkuun sattua ja keuhkoputket tuntumaan " aroilta" ja tuntuvat edelleen. No jos flunssa on tullakseen, niin eihän sille mitään voi mut tulis nyt eikä sit ku pitää synnyttää. Sindan vatsatauti ei kuulostanut ollenkaan mukavalle; voimia Sindalle!

Fable ja Maria-79: Piti kommentoida noihin teidän huonon olon kohtauksiin. Mulle tulee ihan samanlaisia, jos syömisestä on kulunut liian pitkä aika. Mulla nälkä on nyt raskauden aikana yllättänyt monta kertaa esim. kauppareissuilla. Ja jos ei heti saa suuhunsa jotain, niin hetken päästä tulee heikotus ja " kylmä hiki" . Mies aina ihmettelee, miten nälkä voi tulla noin nopeasti ;) Menee kyllä ohi sokerimehulla tai muulla sokerilla. Eli uskoisin johtuvan vaan liian alhaisesta verensokerista.

JoulunviettoG: Me kun ei uskalleta lähteä täältä mihinkään ja veljeni tyttöystävineenkin on täällä eteläsuomessa, kun veli on jouluna vapaalla vain 2 päivää, niin minun vanhemmat tulevat tänne. Ollaan vuokrattu Kirkkonummelta mökki torstaista tiistaihin ja ollaan siellä. Sieltä ei ole ku vissiin 30km Helsinkiin synnyttämään, jos synnytys sattuu käynnistymään joulun aikaan.

Sinda: Seurailehan tilannetta, onko lorahtelu lapsivettä vai ei. Aina kaikki ei huomaa limatulpan poistumista (sanottiin mun synnytysvalmennuksessa), eli siihen ei kannata luottaa että se siellä vielä on. Mut jos lapsivettä lorahtelee, niin sitä lorahtelee varmasti muulloinkin kuin pelkästään ponnistaessa eli oksentaessa. Ja jos epäilys siitä lapsivedestä herää, niin tekevät synnytysvastaanotoilla kyllä niitä tikkutestejä onko vettä vai ei.

Chicca: Eiköhän kaikilla ole noita " huonoja päiviä" ajoittain :)

Fable: Hyvä, kun muistutit tuosta kariestutkimuksesta. Täytyypä soittaa ja varata aika sinne. Kiitos! :)

( . ) Masu vaan kasvaa. Vieläkään ei ole raskausarpia tullut, mutta toi linea negra menee kyllä jo ihan koko masun läpi ylös asti. Mitä siitä ennustettiinkaan, tyttöä vai poikaa? Supistuksia on välillä, muttei pahasti. Hiivatulehduksen sain tosiaan vielä loppuvaiheen riesaksi, mutta nyt on GynoDaktarin-kuuri käytetty loppuun (sotkuista hommaa...).

Täytynee siirtyä sohvalle lueskelemaan kirjaa. Aion tämän päivän ottaa tekemättä mitään, ettei tuo flunssa nyt tee tuloansa.

Sulina + Papu rv 37+4

Vierailija
10/36 |
11.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka tää pimeys ja kosteus ei mieltä mihinkään maksimi lukemiin vedäkään...

Ihan pakko tähän alkuun heti kertoa viikonlopusta! Meillä on likkakavereiden kanssa ollut tapana aina välillä järjestää nyyttärit jonkun luona, äijät saa järjestää pokeri-iltansa ja me saunotaan ja jokainen tuo tullessaan jotain ruokaa (nytkin oli kanapastasalaattia,täytettyjä suolaisia lettuja, kinkkupiirakkaa, lämmin täytetty leipä, dipattavaa, omppupiirakkaa...NAM!) ja herkutellaan ja nautitaan illasta ja ystävistä. Noh, nyt lauantaina vietettiin tälläinen tyttöjenilta ja siinä alkuillasta kun kaikki oli vihdoin saapuneet niin tytöt toivat mulle valtavan paketoidun lahjan ja sanoivat että tarkoitus oli yllätyksenä järjestää ns.vauvakutsut ja täys yllätyksenä se tulikin!

Paketin sisältä löytyi ihana valkoinen rottinkikori mikä oli täynnä pieniä paketoituja lahjoja joita sitten sain availla pitkin iltaa. Saatiin pikkuiselle suloisia leluja, soiva unilelu, potkupuku, nallekorva-pipo, pienet siniset sukat missä luki päällä " boy" , viilentävä purulelu kun hampaita alkaa tulemaan ym. Mulle oli hankittu liivisuojia, terveyssiteitä, käsirasvaa, jalkojen kuorinta- ja hoitovoidetta, the body shopin kylpysaippuaa, muutama pokkari että saan nyt odotusvaiheessa ja vauvankin tultua välillä rentoutua ja lukea. Isä sai kylpyankat ja -vaahtoa, vaipanvaihtoon puhdistusliinoja, pyykkipoikia, uimalasit ja kumihanskat =).

Mutta oli kyllä niin upea yllätys että tuli ihan tippa linssiin...

Mulla alkaa tää närästys olemaan aivan mahdotonta!! eilen päivällä kun yritin nukkua päikkäreitä niin heräsin muutaman kerran siihen kun oli ilmeisesti tarkoitus röyhäistä ja suuhun tulikin aivan järkyttävä maku ja vähän sappinestettä, ja tää sama toistui niin monta kertaa että tuskastuin ja nousin ylös. Illalla sain unenpäästä hyvin kiinni, mutta heräsin jo tunnin päästä tähän samaan, sappinestettä nousi suuhun ja ei meinannut millään helpata. Koko ajan oli sellainen olo kuin olisi röyhy tulossa, mutta se ei vain tule. ja maku on aivan järkyttävä suussa!!! Loppujen lopuksi sain nukutua siten että toppasin hartioiden ja pään alle 3 tyynyä, että yläkroppa oli vähän koholla. Nyt on sitten hartiat jumissa...

Muuten oma maha voi hyvin ja pikkuinen temmeltää yksiössä valtavasti. Lauantaina menin vielä mukaan baariin niin vauva piti aika jytää vatsassa kun musiikki soi sen verran kovaa. Taitaa poika pitää suomimusasta =).

Sain neuvolasta kuulla että meillä on se painoarvio vasta viikolla 37 tai 38 eli menee jouluviikolle tai heti seuraavalle. Jotenkin alkoi pelottamaan kun on noin myöhään, että jos kyseesä tosiaan onkin iso vauva niin jos ottavatkin siitä heti sisään ja käynistävät... No tuskinpa sentään, mutta nyt on tuo synnytys alkanut tosiaan jännittämään ja jännittää tuo vauvan painohomma myös. Olisi kiva ennen joulua sinne päästä ettei silloin tarvisi tuollaisia mielessään pyörittää...

Mutta nyt taas päivän hommisa eteenpäin, hevoset kutsuu =).

-Outi ja pikkueepo 35+5

p.s. pakko vielä kertoa kun kuulin kaveriltani että heidän 2,5-v tyttö oli yksi päivä laittanut päälleen pieneksi jääneen kesä t-paidan ja tullut sanomaan äidilleen että " katso, mulla on samanlainen vatsa kuin Outilla. Aivan valtava vatsa!" ja sen jälkeen oli koittanut venyttää paitaa ja sanoi vielä " noin, laitetaan sen piiloon " , hih, aivan ihana =D

Vierailija
11/36 |
11.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=darkviolet]Taas tuossa " unohin" pyöreyteni ja otin baaritiskiin kiinni laittaessani uutta piparisatsia pellille :) Mitenhän sitä voi välillä jättää huomioimatta kokonsa :D

Niin täällä tosiaan pipareitten paistelun lomassa tulin kattomaan teiän kuulumisia. Kiitos vielä [b]Chicca [/b]on tosi hyviä pipareita :)

[b]Sinda [/b]no ei varmasti oo hääppöstä saaha tuo masupöpö yrjön kera kylään :/ Kannattas varulta neuvolasta kysyä tuosta lapsivesi asiasta, koska kyllähän se uusiutuu limatulpasta huolimatta niin miksei lorahteluakin voi ilmetä vaikka tulppa paikallaan.

Voimia säteilen täältä sinne pohjoseen ~~~~~~~~ bd bd.

[b]Taneli [/b]se on sit päikkäreitten paikka :)

[b]Chicca[/b] se kyllä saa omatunnon soimaan, ku lapselleen huutaa nimim. kokemusta on. Mutta kyllä ne lapset silti meitä ärjy-äitejä rakastaa usko pois. Eilenki olin iltasella vähä suutahtanu akalle niin ei se kauaa ollu moksiskaa. Ihan ku tietäs äitin olevan vähä seko välillä :O Ja nukkumaan mennessä sano MULLE kauniita unia. Varmaan aatteli, että se tarvii niitä :D

Ja puolin kuin toisin näitä sattuessa on hyvä halata pitkään ja pyytää anteeksi.

[b]Tigger [/b]mä kans aamulla akan kans hämmästelin, ku oli niin pimiää.

[b]Fable [/b]sulla on ollu rankka yö, ku synnyttämässä oot käyny ;)

Siis en oo kuullu koskaan, että odottajien pitäs kariestutkimuksessa käyä :O Sen nyt tiiän, että hampaista kannattaa pitää huoli ja mahollisesti käyä hammaskalustonsa tarkistuttaan. Joissakin kunnissa odottajille ilmasta, mut meillä pääsee " vaan" jonojen ohi.

[b]Omk [/b]oi miten ihanasti kaveris on sut yllättäneet :) Tosi huomaavaista.

Kylelläänkin siis närästi? Mä kans akkaa oottaessa jouduin pönkkään itteni tyynyjen avulla. Kannattaa laittaa tyynyjä hartioittenki alle niin auttaa siihen ettei tuu jomotuksia.

[b]Ardisia [/b]tuttava pariskunta olivat ottaneet karvasen vauvan ja se on sun kotipaikkakunnalta lähtösin :) Aivan lutunen pohjonpystykorva. Vaikkakin oon allerginen niin oli i h a n pakko pitää sitä sylissä ja rapsutella. Sit sainki vähä rapsutella itteeniki sen jälkeen. .

Tähän menee hyvin :) yhtään pellillistä en oo pipareista polttanu, vaikka tässä välillä piipahan naputtelemassa. Ja voiton puolella oon jo, enää pari satsia oottaa vuoroonsa.

Oulun lääniin luvattiin sitten pariksi päivää vedenpaisumusta vai mitenhän se ennuste meni :/ Ja kuulin huhun, ett muka 3-4 viikkoo vielä ois tällasta lämmintä syyssäätä!! Toivottavasti EI pidä paikkaansa. Ens viikolla on jo joulu. Ei uskois.

Jaksaa päivitellä tätä säätä, ku en mä ainakkaa jaksa muistaa tällasta kokeneeni aiemmin.

Nyt pitää oikasta vähä selkää välillä.

Z ja peipi 33+3

Vierailija
12/36 |
11.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jospa sitä nyt sais rauhassa kirjoitella, kun tytöt leikkivät sovussa keskenään... huoh, kuopus vähän väliä juoksee itkien tuolta äidin syliin.

Minä eilen pesin sitten vaunujen kankaat ja kopan kankaan sekä turvakaukalon suojukset. Vielä pitäis mennä pesemään itse vaunut kurasta ja liasta, odottavat tuolla pesuhuoneessa pesijää. Peukaloisellekin olen saanut aikaiseksi laitettua sängyn valmiiksi, vielä odottaa petivaatteet laittoa, kunhan postista tulevat. Luultavasti tänään.......pitää vielä pestä nekin ja silittää. Sittempä kaikki alkaa olla valmista vauvaa varten! Ihanaa, ei tarvi stressata noista enää...

Sain ostettua uuden (pikku-piian) nallekuvioisen hoitoalustankin, kun edellinen oli jo resu.

Joululahjatkin on tullut hankittua. Vielä ois jotain leivottavaa jouluksi. AI niin ja jouluverhot , tyynynpäälliset odottavat ompelua, kunhan saan ompelukoneen viikon päästä. Kerkiäähän nekin sitten hurauttaa nopeesti. :)

(.) Ei juuri ole muutosta tapahtunut. Yksittäisiä kipeitä supistuksia on tullut, yleensä kaupunkireissujen jälkeen...

Luulempa , että ei pitkään aikaan tapahdukaan mitään. Niin hyvävointinen oon ollut. :) Menis vaan tammikuun puolelle... ekaa kertaa toivon menevän yliaikaiseksi...

Huomenna olis viimeinen lääkärineuvola, niin pitää sitten tulla kertoon kuulumiset.

elin@: soita ihmeessä neuvolaan ja käy tutkituttamassa vaivasi. Kuulostaa pissatulehdukselta. Paranemisia!

taneli75: Meillä myös tietokoneella enemmän kuvia kuin olen teetättänyt. Ei sitä ihan kaikkea edes tulis teetettyä, huonoimmat ovat jääneet koneelle.

meku73: Meillä myös vajaa 2v. leikkii jo toisien kanssa. Eilen oli veljen perhe kylässä ja kovasti leikki muiden kanssa ja hoivasi jopa 5kk ikäistä vauvaa. Ihanaa, jospa jän hoitaisi samalla lailla myös pikkuveljeään kunhan syntyy. :)

chicca: Tuttua on.. minäkin silloin tällöin räjähdän muksuille, kun eivät tottele mistään! Varsinkin tää kuopus koettelee äidin hermoja tuon tuostakin. Voimia sinnekkipäin! Kyllä sitä loppujen lopuksi pärjää useammankin kanssa!!

sulina: Paranemisia! toivotaan, ettei flunssa sulla kauan jylläis.

Mä olen aina ollut ennen synnytystä flunssassa. Sitä en tiedä miksi.. saapa nähä miten tän kohdalla...

OMK80: Kivän yllärin olivat ystävät sulle ja miehellesi järjestäneet!

zatu: Mä myös unohdan tän hetkisen kokoni masun kanssa. Tulee tuupattua jos jonnekin tuota kumpua! Niin ja säätiedotushan lupailis jo perjantaille tänne Oulun korkeudelle pikkupakkasta ja vissiin sadetta (toivotaan että lumi sellaista). Sais kyllä ens viikon sataa kokoajan lunta!!! Ei pahemmin tunnu joululta nyt! :(

juups, nyt pitää mennä tekeen kotihommia jo..

palamisiin!

mellum ja peukaloinen 37+1

Vierailija
13/36 |
11.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meni sitten viikonloppu kirjoittamatta, luin kyllä pinoa mutta en vaan ehtinyt / jaksanut raapustella mitään. Kai sitä ehtii tänäänkin.

Miehen kanssa käytiin just lekurissa, sillä taas selässä joku tulehdus ja on tämän viikon saikulla. Hyvä puoli siinä se että pääsee huomenna mukaan äitipolille. Jos tuo sitten vielä malttaisi levätä että saisi selkäkin parantua...

Lauantaina käytiin kaupassa ja hommasin minäkin noita tarvikkeita. Lindexiltä minäkin pienellä alennuksella imetysliivit hain ja sitten osteltiin paketti vaippoja (otettiin kyllä pienintä kokoa, toivottavasti riittää :-), liivinsuojia, varalta tutteja jne. Rupeaa olemaan kaikki valmiina vauvaa varten.

Joulusta: ollaan aattona miehen vanhemmilla jos tilanne sallii.

Fable - toivottavasti mies jo " tointunut" ja pyytänyt anteeksi. Meillä hyvä jos edes huomaa että jotain teen tai olen tehnyt... Ja en voisi uskoa ettän ikinä suuttuisi :-)

Sinda - multa meni esikoisen kanssa lapsivedet ihan yllättäen enkä mistään limatulpasta tiedä, ei käsittääkseni kaikille " lähde" . Ja taitaa olla lähinnä estämässä pöpöjen pääsyn toiseen suuntaan.

Valokuvista - meilläkin projekti edelleen kesken. Pitäisi kuvat laittaa albumeihin ja katsoa noi koneella olevat läpi että mitä teettäisi.

Chicca - tutulta kuulostaa, mutta välillä ne tunteet vaan purkautuu. Mä joudun usein selittämään pojalle kun äitillä aina vähän hermot menee.

mieletön - eikös se etikka ole semmoinen, en vaan tiedä käykö se vaatteille miten. Kannattaisiko soittaa johonkin omo infoon tai katsoa netistä?

( . ) ihme vihlontaa ja kipuja välillä, mutta ilmeisesti kuuluvat asiaan. Ei vaan muista esikoisen ajoilta tämmöisiä. Nyt on samat raskausviikot kun milloin esikoinen syntyi! No tämä on varmaan päättänyt pysyä tuolla mahdollisimman pitkään.

Huomenna tosiaan ä-poli ja paino- ja sokerikontrolli. Toivottavasti vauveli ei olisi kasvanut ihan jättikokoiseksi, hiukka jännittää! Onneksi mies nyt pääsee mukaan.

Vointeja ja jouluista mieltä Terhot!

t. Mirabella ja Albert rv 37+0

Vierailija
14/36 |
11.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellaista vielä, kun kävin kelan sivuilla tutkimassa tietojani tuosta äitiys- ja vanhempainrahasta, niin nettiin oli tullut jo päätös ja määrä mitä saan. Kysymys kuuluukin että kun siellä lukee maksuissa määrä, niin meneekö siitä vielä vero vai onko siitä vero jo laskettu? Eli se summa mitä siellä on, jääkö se käteen?

Vierailija
15/36 |
11.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä täällä myrskyää toden teolla, tuulee niin että kattopellit kolisee..

Tehtiin sitten viikonloppuna meille piparkakkutalo, ja ette ikinä arvaa mitä sille kävi... no tietenkin tiputin sen lattialle kun siirsin sitä ja se meni ihan muruiksi. En oikein tiennyt itkenkö vai mitä teen.. No nyt ei auta kun leipoa uus entistä parempi ;)

Sindalle: voimia oksennustaudin kouriin! Ja lorahtelusta kannattaa olla tarkkana, lapsivesi lorahtelee usein ilman ponnisteluja. Lähinnä kuulostaa siltä että kyseessä on ollut rakkoon jäänyt pissa. Mutta jos hhuolestuttaa niin käy polilla tikuttamassa saat ainakin varmaksi tietää.

Outi: ihania ystäviä sinulla!

Chicca: Täällä myös yksi " raivoäiti" joka välillä purkaa väsymystään uhmaikäiseen kiukuttelijaan... ihan kun se muka jotain auttais. olen itsekin itkenyt pahaa oloa joka sen jälkeen tulee. Koitetaan jaksaa ;)

( . ) kasvaa kasvamistaan ja nahka venyy niin että sattuu. Vaaveli myllertää kovasti massussa tai lähinnä siirtelee pyllyä puolelta toiselle. Muutamia mojovia suppareitakin on ollut ja mieleen tulikin taas se synnytyskipu ja sen kamaluus... auts.. no onneksi siitä on sentään hieno palkinto luvassa siitä kivusta :)

Ei ollut vielä uusia terhoja syntynyt? Eiköhän niitä pikkuhiljaa ala tupsahtelemaan kun toisilla on niitä viiikkoja jo niin kauhian paljon hui!

Tuulista maanantain jatkoa terhot!

äityli ja rinsessa 33+5

Vierailija
16/36 |
11.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huh huh, nyt ollaan taas kotona, hengissä! :) Kävin lasten kanssa neuvolassa aamupäivällä. Aamulla esikoispoika totesi, että " Äiti, mulla taitaa olla taas puhjennut korva!" Ja tottahan se oli, mätää vaan valui korvasta ja tipahteli tyynesti olkapäälle... Eli neuvolareissun yhteydessä sitten piti käyttää poikaa lääkärillä.

Yritin epätoivoisesti saada akuuttiaikaa tk:sta pojalle, mutta en saanut. Ja lapsille en saanut hoitajaa. Päivystykseen sitten piti tietysti mennä jonottamaan koko neljän termiitin lauman kanssa.. Huoh!! Poika sai kuurinsa ja sillä hyvä.

Mulla neuvolassa kaikki ok. Painoakaan ei onneksi ole tullut ihan kamalasti viime viikkoina. Sata grammaa viikossa tällä hetkellä tullut. Onneksi! Tuo paino taitaakin olla se ainut asia, jota joka kerta " jännään" etukäteen ;) Hb oli tällä kertaa 92, ja kävinkin sitten labrassa antamassa verinäytteen tuosta kyynärtaipeesta. Saapa nähdä mitä se testi sitten näyttää, huomenna saan tietää sen. Sain myöskin lähetteen äitiyspolille, kun vähän epäilyttää se, miten päin vauva tuolla oikein on. Esikoinenhan piti leikata, kun oli sitkeästi perätilassa...

Toinen asia, mikä mieltä vaivaa, on tuo lapsiveden määrä. Kun edellisessä raskaudessa kävi niin, että vuodin " kuiviin" tietämättäni. Synnytys käynnistettiin kalvojen puhkaisulla, niin lääkärikin oli ihmeissään, kun vettä ei tullut ollenkaan. Tipalla sitten saatiin supparit aikaan. Vettä tuli tuossa synnytyksessä kokonaista 1tl vihreetä vettä.... Eli siksi nyt vähän pelottaa, varsinkin kun on ollut tässä viime aikoina semmonen vähän liian kostea olo :( Toivoa sopii, ettei oo vielä alkanut valumaan se vesi.

Neuvola- ja lääkärireissun jälkeen piti sitten vielä käydä apteekissa hakemassa pojalle antibiootti ja kaupassa äkkiä hakemassa ne pakolliset maitolitrat, kun pääsi aamulla loppumaan. Koko reissulla meni reilu kolme tuntia jonotuksineen kaikkineen... Olin kyllä poikki, varsinkin kun en ehtinyt syödä edes aamupalaa :( Onneksi lapset ehti, muuten olisi mennyt reissu aivan läskiksi, nytkin olivat jo tosi väsähtäneitä ja uupuneita. Raukat!

Nyt sitten supistelee aika tavalla. Toivottavasti ei liikaa... Th oli sitä mieltä, että vauva on tosi alhaalla jo, muttei osannut sanoa miten päin. Toivonkin, että pääsen sinne ultraan ennen kuin kaveri päättää tulla maailmaan. Pelottais kyllä vähän synnyttää perätilavauva... :( Äitini on synnyttänyt kaksi kahdestatoista lapsestaan perätilavauvana, ja sanoi että ei se välttämättä oo isompi homma kuin raivotilassa syntyväkään. Mutta en oikein uskalla uskoa! :) No, esikoinen leikattiin perätilan takia, enkä tiedä uskaltaisinko nyt kolmen alatiesynnytyksen jälkeenkään synnyttää perätilavauvaa... Hmmm....

No, nyt saa valitus ja marina riittää tälle päivälle :) Kiitos jos joku jaksoi kuunnella, helpotti! ;)

Nasu 36+2

Vierailija
17/36 |
11.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=EE7600]Eihän tää tyttö osaa levätä, vaikka olis kuinka flunssa tulossa. Arvatkaas tytöt mitä äsken tein... no pakkasin vauvan kotiintulovaatteet ja vähän muitakin tarpeellisia asioita kassiin ja asetin kassin turvakaukalon viereen, josta miehen on se sitten helppo ottaa mukaan, kun tulee minua ja vauvaa sairaalasta kotiin hakemaan.

Tuli kyllä hieman jännittävä olo, kun tuota kassia pakkasi. Nimittäin on se kuitenkin aika lähellä jo se hetki, kun sen oman esikoisensa kotiin tuo. Todella jännittävä ajatus! Mitenkähän sen kanssa sitten pärjää? Varmaan on alkuun ihan kuutamolla sellaisen pienen kanssa ja kun se on vielä oma, ettei sitä tule kukaan hakemaan pois, niinku kaverit vauvojansa kun ovat olleet meillä hoidossa. Osaakohan sitä varmasti hoitaa? ;) Nyt rupesi ihan tosissaan jännittämään. Siksi pitikin tätä asiaa tulla tänne purkamaan. Kertokaahan te, joilla on jo lapsia. Iskikö teillä paniikki jossain vaiheessa???

Vähän myös stressaa se, etten ole saanut jouluvalmisteluja tehtyä siinä aikataulussa kun suunnittelin. Siis suunnittelin, että tässä vaiheessa olisi jo kaikki joululahjat ostettu, ettei tarttis enää kuin siivoilla jouluksi ja leipoa pakkaseen jotain vauvan syntymän jälkeistä aikaa ajatellen. Ja nyt vielä pukkaa tätä flunssaa, ettei energiaa riitä jouluostoksille asti.

Outi: Uskoisin, että tuo äitiyspäiväraha on Kelan sivuilla sanottu bruttona, eli siitä vielä verot pois. Näin ainakin minulla siinä paperisessa kotiin tulevassa päätöksessä. Siitäpä pääsenkin seuraavaa mieltä askarruttavaan kysymykseen; kuinka moni työssä ollut aikoo hakea uutta verokorttia eli muuttaa pidätysprosenttia nyt tulevaa äitiyspäivärahaa ja vanhempainpäivärahaa varten?

No mut nyt tuli vähän omanapainen viesti... Sorry!

Sulina

Vierailija
18/36 |
11.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

meidän nurkat ja ikkunat ne vaan ulvoo tuulen voimakkuudesta. Aika roisin kuuloista tuo on.

Nyt oon sitten saanut tehtyä Lussebullar koko pakastin täyteen, siis lusia-pullia. Ihanan keltaisia niistä tuli, oikeen valaisi keittiön :D Huomenna meillä on esikoisen joulu-kirkko ja sinne sitten tulee espoon oma lusia vierailulle, että poika osaa olla tohkeissaan siitä. Se muistaa edellisvuoden Lusia vierailun ja se oli niiiin kaunis pojan mielestä valkoisine pukuineen ja kynttiläkruunuineen.

Oltiin koko sakki eilen uimassa ja esikoinen oli vähän väliö taputtamassa mun masua ja sanomassa kuinka hieno se on, poika vasta 4.5v, että oli sööttiä :)

Elina - kuulostaa ihan klassiselta vti:ltä. yritä ihmeessä päästä lekurille.

Chicca - tuttua myös mulle toi kitarisat heiluen huutaminen, kait se kuuluu ihan asiaan, että välillä pimahtaa lapsilleen. Mun mielestä se on enemmänkin kuin normaalia.

Mieletön - Se etikka on ihan hyvä konsti saada hajuja pois vaatteista ja samalla se pehmentää kivasti pyykin. Kestoilijathan käyttää etikkaa koska se vie hajuja ja ei vähennä imukykyä kuten huuhteluaineet. Varmista vain että vaatteissa itsestään ei ole hometta, koska pesu ei tapa hometta, vaan itiöt elävät edelleen ja suotuisassa olosuhteessa ne taas alkavat kasvaa.

Sinda - pikasta paranemista oksutaudista, kokemusta on siitä raskaana x 2 :(

JuoulunviettoG - ollaan tällä kertaa mun vanhemmilla, asuvat tässä aika lähellä ja sinne tulee mun veli perheineen ja mun mummo joka täyttää ylihuomenna 90v.

OMK80 - aivan ihanan yllärin sun kaverit järjestivät sulle, vähemmästäkin tulee tippa linssiin :D

Zatu - viimeks tänään unohdin leipoessa ison vatsani ja enksmä menny ja polttanut sen kun otin uunista pullia :( ommeks ei tullut kuin punanen jälki.

Nyt pitää lopetella ja mennä kaffele ja lusse bullalle.

-MM- ja baby 33+3

Vierailija
19/36 |
11.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä oli täälläkin aamusella kamalan pimeää (tai pinee, kuten esikoinen sanoo) ja tosi kylmä tuuli puhaltaa. Hyvä ettei korvat jäätynä tuolla kun kaupungilla tallasin. Aamusella kävin taas antamassa pari putkea verta sairaalaan ja sit kävin käyrällä makoilemassa tunnin verran, vaikka oli ihan hyvät sykkeet ja liikkeet. Jostain syystä kone ei vaan ollut tyytyväinen. Jos tään viikon labrat on ookoo, niin sit ens ma taas verikokeisiin ja 21.12. polille lääkärin tutkittavaksi. Neuvolassakin tuli käytyä ja siellä kaikki ookoo, kauheesti noussu paino: 900 g/vko ja dieetillä pitäs muka olla. Täytyy tosin myöntää, etten oo kauheesti tuohon dieettiin panostanut viime aikoina, kun on tullut leivottua kaikenlaista ja tieten niitä tekosiaan pitää maistella.

Chicca ja äityli: täällä yks, jolla hermot petää lähes päivittäin tuon uhmakkaan kans. On se ihme, miten noin pienellä ihmisellä voi olla niin vahva tahto. Ja jääräpää. Jösses, sanon minä.

OMK: ihanalta kuulosti siun babyshower! :)

Flunssan ja mahataudin kans taisteleville kovasti parantavia ajatuksia! Miulla on kans kurkku vähän karhean oloinen, toivottavasti ei oo flunssa tulossa tännepäin. Ei kyllä tässä loppuraskaudessa kaipaa mitään ylimääräisiä vaivoja.

Jaa, pitää tästä lähtä hakemaan esikkoa päiväkodista. Voikaa hyvin!

T: Monttu 36+3

Vierailija
20/36 |
11.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuosta homeen hajusta, niin vois kokeilla vaatteiden liottamista piimässä. Piimää pitää olla aika paljon, tai ainakin niin että vaatteet peittyy ja sit antaa liota pari tuntia. Sen jälkeen pesee normaalisti koneessa ja jos haluaa, niin voi laittaa huuhteluaineeksi vielä etikkaa. Tällä pitäisi lähtä sekä mahdolliset homeitiöt että haju.

MoominMamma: mie tein kans viikonloppuna lussebulleja. Ai että tuli hyviä! :)

T: Monttu taas