Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työtön - Millaisia palveluita haluaisit työllistymisen tueksi?

Vierailija
01.07.2023 |

Itse toivoisin, että apua olisi halutessa saatavilla, eikä niistä voisi vetää johtopäätöksiä henkilön työkyvystä. Esimerkiksi työhönvalmentajat, sosiaalityöntekijät, ammatinvalintapsykologit, terapeutit, työterveyslääkärit ja muut pitäisi olla te-toimistosta täysin erillisiä palveluita, jotka olisivat vapaasti saatavilla työttömille. Nyt mitään apua ei voi pyytää tai edes ottaa vastaan, koska pelkona on, että työtön todetaan vastoin hänen tahtoaan työkyvyttömäksi, vaikka työtön aidosti haluaisi työllistyä.

Lisäksi toivoisin, että työttömille olisi jotain anonyymejä vertaistukiryhmiä netissä, jossa työttömät voisivat jakaa pelkojaan ja kokemuksiaan työllistymiseen liittyen. Nyt työttömät halutaan hiljentää ja sen sijaan vedetään omituisia johtopäätöksiä työttömien motiiveista ja tarpeista. Olisi tärkeää saada tietää, millaisia kokemuksia muilla on, ettei elättelisi turhia pelkoja mielessään muiden suhtautumiseen tai omaan potentiaaliin liittyen. Uskoisin, että tämä antaisi myös virkamiehille realistisempaa tietoa siitä, mikä palveluissa mättää tai mikä olisi oikeasti avuksi, kun uusia palveluita suunnitellaan. Nyt kukaan ei kuuntele työttömiä, jotka haluaisivat työllistyä, mutta eivät ole siinä onnistuneet.

Kommentit (152)

Vierailija
1/152 |
01.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosittelijoita työhakemukseen. Kun on ollut pitkään työttömänä, ei aiempia suosittelijoita voi enää käyttää.

Vierailija
2/152 |
01.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oman pientilan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/152 |
01.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nettisivusto, missä olisi nähtävissä koko Suomen palkkatukipaikat (palkka rehellisesti ilmoitettuna), miksei myös työkokeilupaikat.

Nyt niitä piilotellaan jossain tiskin takana ja ne on pääsääntöisesti haettavissa vain kyseisen kunnan/pahoinvointialueen työttömille.

Vierailija
4/152 |
01.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suosittelijoita työhakemukseen. Kun on ollut pitkään työttömänä, ei aiempia suosittelijoita voi enää käyttää.

Siis millaisia suosituksia tarkoitat, jos ei ole ollut pitkään aikaan töissä? "On hakenut ahkerasti ja pitkään töitä"...?

Vierailija
5/152 |
01.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vain sen, että pääsen monien ongelmieni kanssa vihdoin eläkkeelle ja saan olla vihdoin rauhassa. En tule koskaan työllistymään ja jopa kuntakokeilu on sen myöntänyt. Olen myös harkinnut koko työttömänä olemisen lopettamista, vaikka silloin en saakaan yhtään rahaa mistään, mutta kun jo nyt joudun asumaan vanhempani luona niin en kadulle tuossakaan tilanteessa jäisi. Jos saan karenssin syystä, josta en nyt jaksa tässä kertoa niin silloin ainakin lopetan koko työnhaun.

Vierailija
6/152 |
01.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluaisin jotain ilmaisia testejä, joilla voisi osoittaa tämänhetkisen kielitaitonsa, tietotekniset taitonsa jne. Vähän vaikea yrittää vakuutella jotain työnantajaa taidoistaan, kun ei ole mitään työtodistusta, jolla voisi osoittaa, että on käyttänyt niitä työssään viime vuosina.

Vierailija
7/152 |
01.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluaisin, että yksityisyrittäjyys tehtäisiin helpommaksi ja muutenkin työttömiä olisi autettava löytämään sellaista työtä mitä he oikeasti haluaisivat tehdä pitempäänkin.

Vierailija
8/152 |
01.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle riittäisi sellainen palvelu, että joku palkkaa minut töihin asiallisella palkalla. Mitään holhoamista en tarvitse. 

Vierailija
9/152 |
01.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Haluaisin jotain ilmaisia testejä, joilla voisi osoittaa tämänhetkisen kielitaitonsa, tietotekniset taitonsa jne. Vähän vaikea yrittää vakuutella jotain työnantajaa taidoistaan, kun ei ole mitään työtodistusta, jolla voisi osoittaa, että on käyttänyt niitä työssään viime vuosina.

Tuo olisi oikeasti hyvä palvelu te-toimistolta. Voisi toteuttaa yhteistyössä oppilaitosten kanssa. Niissähän jo valmiiksi on erilaisia tasokokeita. Tietyn tason läpäiseminen kertoo työnantajalle paljon enemmän kuin hakijan itse määrittelemä "sujuva" tai "tyydyttävä". 

Vierailija
10/152 |
01.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palkkatukityön ja sen tueksi ansiosidonnaisen. Tämä tilanne onkin nyt, mutta kyykyttäjä-hallitus uhkailee poistavansa ansiosidonnaisen työttömyysturvan palkkatukityöläisiltä!

Vierailija
11/152 |
01.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis millaisia suosituksia tarkoitat, jos ei ole ollut pitkään aikaan töissä? "On hakenut ahkerasti ja pitkään töitä"...?

Suosittelijoita, joiden yhteystiedot annan työpaikkaan jota haen. Työhakemukseen tarvitaan kaksi suosittelijaa.

Vierailija
12/152 |
01.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt en oo työtön. Mutta haluaisin vain mahdollisuuden näyttää, että osaamista. työtaitoa ja motivaatiota löytyy. Kun työllistyin pitkän työttömyyden jälkeen, aloin hommiin ja sillä selvä, tarvittaessa opittua kerraten ja uutta itse opetellen. Lisäksi haluaisin antaa potkut niille toheloille jotka ymppäävät kaikki yli 300t työtöntä samaan ryhmään ja joiden mielestä kaikki työttömät vain makaavat sohvalla yrittämättä etsiä töitä. Niin tyhmä ei voi osata mitään työtä hyvin.

Vierailija
13/152 |
01.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suosittelijoita, joiden yhteystiedot annan työpaikkaan jota haen. Työhakemukseen tarvitaan kaksi suosittelijaa.

Millä perusteella ne sinua suosittelisivat, jos eivät ole koskaan nähneet sinua työssä?

P.S. Suosittelijat eivät ole millään muotoa pakollisia. Itse en ole koskaan nimennyt yhtään suosittelija ja olen ollut suurimman osan aikuisiästäni työelämässä.

t,eri

Vierailija
14/152 |
01.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työkyvyttömyyseläke. Löytyy kaksisuuntainen mielialahärö, reuma ja liikaa ikää.

Vierailija
15/152 |
01.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Millaisissa töissä on pakko olla kaksi suosittelijaa hakemuksessa?

t. tilapäisesti työtön, joka on pärjännyt työnhaussa liki 20 vuotta ilman yhtäkään suosittelijaa

Vierailija
16/152 |
01.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Millä perusteella ne sinua suosittelisivat, jos eivät ole koskaan nähneet sinua työssä?

P.S. Suosittelijat eivät ole millään muotoa pakollisia. Itse en ole koskaan nimennyt yhtään suosittelija ja olen ollut suurimman osan aikuisiästäni työelämässä.

t,eri

Suosittelijat ovat pakollisia minun alani töissä ja ovat olleet myös muissa, joita olen hakenut.

Heidän pitäisi varmaan tutustua minuun? Suosittelijat ovat pakollisia, jos työpaikan aikoo saada.

Vierailija
17/152 |
01.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluaisin lyhytkoulutuksia yleisten työpaikoilla käytettävien laitteiden ja järjestelmien käyttöön. Esimerkiksi moneen kauppaan, kahvilaan ja raavintolaan vaaditaan kokemusta jonkun kassakoneen käytöstä, koska ei ole aikaa perehdyttää uusia työntekijöitä. 

Vierailija
18/152 |
01.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei koske minua, mutta ensimmäinen asia, mitä oikeasti pitäisi tehdä, olisi työkyvyttömien päästäminen työkyvyttömyyseläkkeelle pois te-toimiston listoilta roikkumasta. Ei ole mitään järkeä käyttää resursseja ihmisiin, joilla ei oikeasti ole mahdollisuuksia työllistyä. 

Vierailija
19/152 |
01.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

t,eri

Suosittelijat ovat pakollisia minun alani töissä ja ovat olleet myös muissa, joita olen hakenut.

Heidän pitäisi varmaan tutustua minuun? Suosittelijat ovat pakollisia, jos työpaikan aikoo saada.

Millä alalla noin on? En ole ikinä kuullut tuollaisesta. 

Vierailija
20/152 |
01.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

t,eri

Millä alalla noin on? En ole ikinä kuullut tuollaisesta. 

Akateeminen, asiantuntija-ala. Ehkä jossain duunariammateissa ei laiteta listaa suosittelijoista CV:n loppuun yhteystietoineen 🤷🏾 Niistä minä en tiedä mitään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi kuusi