Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mikä on sinun ahdistuksen hallintakeinosi?

Vierailija
30.06.2023 |

Itsellä kuuma suihku.

Kommentit (50)

Vierailija
21/50 |
30.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rautatabut, kunnes ferritiini nousee lähelle sataa. Siihen loppuu ahdistuneisuus.

Vierailija
22/50 |
30.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miltä se ahdistus tuntuu?

En ihan saa kiinni.

Luultavasti olen ahdistunut melko useinkin mutta en vain osaa erottaa milloin näin on.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/50 |
30.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
24/50 |
30.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se etten edes yritä hallita sitä, vaan annan sen tulla. Ei ole vaarallista kokea ahdistusta. Sen taustalla on usein muuta joka saattaa aueta kun antaa ahdistaa eikä edes yritä torjua ja piilottaa sitä. Olen löytänyt ahdistuksen takaa paljon surua ja vihaa, pelkoa ja epävarmuutta jne. Olen kohdannut ja hyväksynyt nämä tunteet, antanut niille tilaa olla minussa. Ja aina on helpottanut. Kun tuomitsee itsensä, ei se ainakaan auta

Vierailija
25/50 |
30.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
26/50 |
30.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lenkkeily ja liikunta yleensä auttaa minuakin. Sille on ihan fysiologinen peruste, jota en osaa itse selittää, mutta kannattaa vaikka googlata. Suosittelen myös lukemaan tai kuuntelemaan Anders Hansenin kirjan Aivovoimaa. Liikunnalla on pitkäkestoisia vaikutuksia hyvinvointiin ja lisäksi se voi helpottaa oloa välittömästi, ainakin minulla. Toki noita ahdistuksen juurisyitä on hyvä pohtia ja ottaa tuntemuksia vastaan, mutta kyllä oloaan saa myös helpottaa. Pahimmassa vaiheessa jätin myös alkoholin pois. Nykyään voin ottaa saunaoluen tai viinilasillisen ruuan kanssa, mutta ahdistukseen en sitä suosittele.

Vierailija
27/50 |
30.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

kukka

Vierailija
28/50 |
30.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kalliolla istuskelu avomerelle katsellen.

Vierailija
29/50 |
30.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
30/50 |
30.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä omatunto ja senkin jälkeen elämässä on normaaleja ihmisen murheita ja huolia.

Vierailija
31/50 |
30.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

hengittäminen nyt ainakin.

Vierailija
32/50 |
30.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
33/50 |
30.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eräs hub-päätteen sisältävä sivusto

Vierailija
34/50 |
30.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen ryhtynyt ilmiantamaan av-palstalla asiallisia keskusteluketjuja jollakin keksityllä mielenpahoitussyyllä. Se helpottaa. Onneksi tyhmät modet menevät helposti vipuun.

Tänään paattia ohjailee aika fiksu mode. Menee tietty sääntöjen mukaan moderoinnissa. Muuten en tiiä??

Vierailija
35/50 |
30.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä katson jotain tuttua ohjelmaa lapsuudesta. Voi olla myös lastenohjelma kuten muumit tai pokemon. Kuulostaa hassulta, mutta itsellä toimii.

Vierailija
36/50 |
30.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mulla toimi kuin bentsot. Lekurit ei meinaa antaa niitä, niin oon pahimpiin tiloihin ostanut kadulta.

Muuten hakkaan itseni mustelmille, nuorempana viiltelin ja olen yltäpäältä viilloilla.

Yritän myös urheilla, mutta ajan itseni piippuun ja ylikuntoon nopeasti kun nostan treenien tehoja ja ahdistuneena en pysty syömään mitään.

37/50 |
30.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla myös se, että annan ahdistuksen tulla ja tunnen sen. Ahdistus silloin tällöin kuuluu normaaliin elämään. Tuntiessani ahdistusta ajattelen samalla, miten rankkaa elämä tässä maailmassa on, ja ettei sille usein voi mitään.

Minulla on taipumus haaveiluun, ja uskon että se on minulla jonkinlainen (tiedostamaton) ahdistuksen hallintakeino myös. 

Rukoileminen auttaa varsinkin sellaisessa ahdistuksessa, jossa ahdistuksen syy on selvästi tiedossa. Eli rukoilen apua Jumalalta siinä asiassa.

Vierailija
38/50 |
30.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maailman parantaminen. Ahdistukselle on aina joku syy ja haluan korjata sen syyn.

Vierailija
39/50 |
30.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
40/50 |
30.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Auttaako tuo kahvin lopettaminen oikeasti?